مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان | برخی راهکارهای طلایی

مقدمه

یکی از مواردی که اهمیت بسیار زیادی برای مردم جهان دارد، حفظ سلامت پوست و مو است. پزشکان سراسر دنیا تاکید بسیار زیادی به مراقب از سلامت مو و پوست در فصل تابستان دارند. با توجه به چهار فصل بودن کشور ما، بسیاری از شهرهای کشورمان تا اواخر ماه شهریور هوای گرمی را تجربه می‌کنند. از این رو ممکن است با توجه به این هوای گرم، به پوست و موی شما آسیب وارد شود. در این مطلب به بررسی چندین راهکار خوب برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: 30 ماده غذایی سرشار از فیبر

مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان

مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان

تابستان فصلی است که امکان دارد خطرات بسیار زیادی را  برای ما به وجود بیاورد. زمانی که درجه گرمای هوا افزایش پیدا می‌کند، غده‌های چربی پوست انسان، بیش از گذشته فعال می‌شوند. اگر شما مدت زمان زیادی را در آفتاب بگذرانید، ممکن است دچار بیماری‌های متعددی شوید که در راس آن‌ها آفتاب سوختگی شدید قرار دارد. با توجه به این موضوع بهتر است که در فصل تابستان، مراقبت پوست و موی خود باشید. اما چه مواردی می‌توانند سلامت پوست و موی ما را تضمین کنند. این موارد عبارتند از:

بیشتر بخوانید: افزایش ماندگاری آرایش در فصل تابستان | نکات مهم برای حفظ آرایش در گرما

استفاده از آنتی اکسیدان‌ها

استفاده از آنتی اکسیدان می‌تواند باعث درخشان ماندن پوست شما شود. مرطوب‌کننده‌ها، سرم‌ها و همچنین کرم‌های ضد آفتاب حاوی آنتی اکسیدان هستند و می‌توانند فواید بسیار زیادی برای پوست شما داشته باشند. برای مثال ویتامین سی از پوست شما در مقابل آسیب‌های محیطی، و به وجود آمدن چین و چروک محافظت خواهد کرد و همچنین باعث رشد کلاژن نیز می‌شود. سرم‌ها و کرم‌هایی که از آنتی اکسیدان برخوردار هستند، مناسب پوست شما در فصل تابستان می‌باشند، پس سعی کنید آن‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان

اهمیت هیدراته ماندن

یکی از نکات مهم برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان هیدراته ماندن است. به علت تعریق زیاد ممکن است بدن ما آب زیادی از دست دهد و برای جایگزین کردن آب از دست رفته، سعی کنید در طول روز  آب بیشتری بنوشید و بهتر است در هر مکانی که هستید، یک بطری آب به همراه داشته باشید. این کار باعث مرطوب ماندن پوست شما و همچنین دفع سریع سموم در هوای گرم خواهد شد. در ضمن با نوشیدن آب مداوم در فصل تابستان بدن شما نیز احساس طراوت بیشتری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: آیا گلاب می‌تواند مثل تونر عمل کند؟

استفاده از میوه و سبزیجات در فصل تابستان

دقت داشته باشید که استفاده از آنتی اکسیدان به شکلی موضعی برای پوست شما کافی نیست. اگر می‌خواهید پوست درخشانی داشته باشید، باید به بهترین شکل آن را تغدیه کنید. با توجه به این موضوع بهتر است در فصل تابستان مصرف سبزیجات و میوه خود را افزایش دهید. این موارد از ویتامین بسیار زیادی برخوردار هستند. میوه‌ها و سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند و التهاب پوست شما را کاهش خواهند داد. تغذیه مناسب در فصل تابستان، باعث سلامت پوست شما خواهد شد.

مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان

استفاده از دوش آب سرد

یکی از موارد مهم  برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان، دوش آب سرد است. در این فصل شما نباید از دوش آب گرم و یا حمام بخار استفاده کنید، زیرا این فرآیند باعث از دست رفتن سطح آب بدن شما و در نتیجه دهیدراته شدن خواهد شد. اما دوش آب سرد در فصل تابستان باعث بسته شدن منافذ پوست شما می‌شود و همچنین از به وجود آمدن آکنه نیز جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: دوش آب گرم بهتر است یا آب سرد؟ چرا؟

عدم استفاده از مواد شیمیایی برای مو

برای اینکه بتوانید سلامت موی خود در فصل تابستان را تضمین کنید، از مواد شیمیایی به هیچ عنوان استفاده نفرمایید. بعلاوه سعی کنید در فصل تابستان کمتر از سشوار برای صاف کردن موهای خود کمک بگیرید. می‌توانید نیم ساعت زوتر موهای خود را بشویید و منتظر بمانید که خودش خشک شود. در ضمن رنگ کردن مداوم مو در این فصل گرم، باعث آسیب دیدگی موی سر شما خواهد شد. اگر قصد دارید موی خود را رنگ کنید، باید دو ماه پیش از فصل گرما این فرآیند را به انجام برسانید و از آسیب موهای خود جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: شامپوی بدون سولفات بهتر است یا با سولفات؟

استفاده صحیح از شامپو

برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان سعی کنید به طور اصولی از شامپو استفاده کنید. شاید موی شما در فصل تابستان روز به روز به شستشو نیاز داشته باشد، اما استفاده روزمره از شامپو در فصل تابستان ممکن است مشکلاتی را برای مو و پوست سر شما بوجود بیاورد. بنابراین بهتر است اکثر مواقع موهای خود را با آب خالی شستشو کنید.

بیشتر بخوانید: ده بیوتی بلاگر برتر ایرانی

دوری از گرمای شدید

دوری از هوای گرم نیز می‌تواند راه بسیار خوبی برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان باشد. آفتاب به مقدار کافی گرما را به مو و پوست شما تزریق می‌کند. با توجه به این موضوع تا حد امکان از هوای گرم اضافی در این فصل دوری کنید. در ضمن استفاده از اتو مو به صورت مداوم برای موی شما بسیار مضر است و امکان دارد باعث ضعیف شدن آن شود. پس اگر موی شما در حالت عادی خود باشد، بهتر خواهد بود.

مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان

 کوتاه کردن مو

در فصل گرم تابستان، امکان آسیب دیدگی نوک مو و ایجاد موخوره بسیار زیاد است. این حالت در مواقعی نمایان خواهد شد که نوک موی شما خشک شده باشد و یا شاخه شاخه شود. با بروز چنین اتفاقی علاوه بر اینکه سلامت موی شما به خطر افتاده است، بلکه زیبایی خود را هم از دست خواهد داد. در فصل تابستان بهتر است موی سر خود را کوتاه کنید. اگر هم به موهای بلند علاقه دارید، هر چند وقت یک بار نوک آن‌ها را کوتاه کنید تا دچار مشکل و موخوره نشود.

بیشتر بخوانید: پنج مدل موی جذاب برای عید

سخن پایانی

در این مطلب نکات جالب و مناسبی برای مراقبت از پوست و مو در فصل تابستان بیان شد. اگر از گرمای هوای فصل تابستان غفلت کنیم، می‌تواند بسیار بی‌رحم باشد و سلامت پوست و موی ما را تهدید کند. اما رعایت نکات این مطلب می‌تواند باعث سلامت پوست و موی شما در این فصل شود.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *