خاصیت روغن ارگان

خاصیت روغن ارگان

دانه‌های هسته آرگان حاوی چربی‌های غیراشباع هستند که در اثر حرارت، نور و هوا در معرض اکسید شدن قرار دارند. اکسید شدن باعث شکستن پیوندهای دوگانه در مولکول‌های چربی می‌شوند. اثرات دراز مدت اکسید شدن این دانه‌ها بسیار زیان‌آور است، زیرا روغن اکسید شده در هسته‌های دانه آرگان، ترکیبات بالقوه سمی هستند که باعث التهاب می‌شود و سرطان‌زا هستند. روغن آرگان خالص، به عنوان یکی از بهترین و ارزشمندترین روغن‌های جهان شناخته شده است. روغن آرگان خالص از میوه‌هایی که در درخت آرگان رشد می‌کنند استخراج می‌شود. یک لیتر روغن آرگان خالص از ۵۰ کیلوگرم میوه دارای پالپ تولید می‌شود. ابتدا میوه که شبیه به دانه زیتون است برداشت می‌شود و پس از خشک شدن پالپ، که پوسته خارجی است.

 

خرید این محصول

 

دانه‌های قهوه‌ای رنگ که شبیه به فندق است از آن بدست می‌آید. پوسته قهوهای رنگ این دانه‌ها یکی از سخت‌ترین آجیل‌ها شناخته شده است، پوسته قهوه‌ای رنگ معمولاً توسط دست و با ابزارهای ساده شکسته شده و از درون آن دو تا سه عدد مغز شیری رنگ شبیه به بادام کوهی خارج می‌شود. این دانه‌ها فاقد لفاف بوده و به دلیل اسیدهای چرب غیراشباع که در ابتدای مقاله توضیح داده شد بسیار در معرض اکسیده شدن و کپک زدن قرار دارند. شاید به همین دلیل باشد که دانه‌ها پس از شکسته شدن و خارج شدن از هسته داخلی در زمان کوتاهی باید روغن‌گیری شوند.

خاصیت روغن ارگاننحوه‌ی تشخیص روغن آرگان خالص

روغن آرگان خالص بِکر با روش پِرس سرد تهیه شده و در فرآیند روغن‌کشی هیچ یک از مواد ارزشمند خود را از دست نداده و تمام خواص اصلی حفظ شده است. بنابراین اگر بطری روغن آرگان خالص شما هیچ بویی نداشته باشد، احتمالاً روغن آرگان شما صد در صد خالص نیست. با این توضیح، روغن آرگان خالص نباید عطر و بوی قوی داشته باشد. بنابراین، مراقب باشید روغن آرگان خالص متفاوت با روغن‌هایی که دارای عطر و بوی سنگین و روغن‌هایی هستند که هیچ عطر و بویی ندارند.

 

خرید این محصول

 

خواص روغن آرگان برای پوست

روغن آرگان دارای مقدار زیادی اسید چرب، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، اُمگا ۶ و ۹، آنتی اکسیدان و لینولئیک اسید است. این روغن در برابر اکسید شدن مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد.

پاکسازی کننده قوی پوست

این روغن به دلیل خواص آنتی اکسیدانی بالا می‌تواند سلول‌های پوست را ترمیم کند. همچنین خاصیت احیای پوست نیز دارد. بدین منظور شب‌ها قبل از خواب این روغن را به پوست صورت خود مالیده و بگذارید تا صبح بماند. به این سبب این روغن باعث سالم ماندن و درخشان شدن پوست شما می‌شود.

 

 

ضد چروک

قرار گرفتن در مقابل اشعه‌ی خورشید باعث صدمه رساندن رادیکال‌های آزاد به پوست می‌شود. بدین گونه که به مرور سلول‌های مرده روی پوست جمع می‌شوند و یا خشکی پوست تشدید می‌شود. ویتامین E موجود در این روغن اثرات مضر رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد و باعث می‌شود روند پیری شما کُند شود. پس روغن آرگان یک ضدچروک فوق العاده قوی است. ساپونین موجود در روغن آرگان، میزان رطوبت پوست‌تان را افزایش می‌دهد و کشسانی، درخشندگی و سفتی پوست شما را به دنبال دارد.

خاصیت روغن ارگانمرطوب کننده قوی

یک مژده برای افراد دارای پوست‌های حساس این است که روغن آرگان با خواص بی‌نظیری که دارد می‌توانند رطوبت پوست را تأمین کنند. افراد دارای پوست حساس می‌توانند از این روغن روزانه بر روی پوست خود استفاده کنند تا شاهد پوستی با رطوبت بالا و درخشان باشند.

یک نرم کننده لب طبیعی

با استفاده از چند قطره روغن آرگان و مقداری وانیل یا شکر قهوه‌ای می‌توانید یک اسکراب لب طبیعی بسازید تا پوسته‌های مرده‌ی لب شما از بین برود و لَبی براق و درخشان داشته باشید.

 

 

آنتی آکنه

روغن آرگان به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و وجود ویتامین E می‌تواند در ایجاد آکنه و درمان التهابات و جوش‌های پوستی پیشگیری کند.

درمان ترک‌های پوستی

یکی دیگر از خواص روغن آرگان کمک به بهبود ترک‌های پوستی است. می‌توانید مقداری روغن آرگان را روی پوست خود ماساژ دهید تا از شر ترک‌های پوستی و جای زخم‌های خود خلاص شوید. تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان، جای زخم را ترمیم و از ایجاد عفونت پیشگیری می‌کنند.

خاصیت روغن ارگانتقویت کننده ناخن

اگر می‌خواهید ناخن‌های زیبا و درخشانی داشته باشید می‌توانید روغن آرگان را به ناخن‌های‌تان بزنید تا به مرور زیبا و درخشان شوند.

درمان اختلالات پوستی

روغن آرگان با خاصیت ضدالتهابی که دارد می‌تواند التهابات و اختلالات پوستی ناشی از اِگزما را بهتر کند و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم کند.

 

 

یک اَفترشیو طبیعی

شما می‌توانید به جای استفاده از کرم‌های گران قیمت از روغن آرگان برای ترمیم پوست خود بعد از اصلاح استفاده کنید.

خواص روغن آرگان برای مو

یکی از خواص این روغن برای مو ضدموخوره بودن آن است. می‌توانید مرتب از این روغن استفاده کنید، سپس خواهید دید تا حد زیادی از ایجاد موخوره جلوگیری می‌کند. این روغن به ساقه‌ی مو نفوذ و آن را از درون تقویت می‌کند. این کار به سلامت موهای شما کمک می‌کند و رشد و ضخامت موهای‌تان را افزایش می‌دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که روغن را روی موهای خود ماساژ دهید. برای اینکه بهتر نتیجه بگیرید، می‌توانید از شامپو و نرم کننده‌هایی استفاده کنید که حاوی روغن آرگان هستند.

خاصیت روغن ارگانگرفتن وزی مو

روغن آرگان نرم کننده طبیعی و بدون آبکشی است. افرادی که دارای موهایی وِز هستند می‌توانند با استفاده چند قطره روغن آرگان روی موهای خود وزی موهای‌شان را بگیرند.

درمان شوره سر

شوره به علت‌های مختلفی روی مو ایجاد می‌شود. از جمله آن علت‌ها خشکی پوست سر است. لذا شما می‌توانید روغن آرگان را به پوست سر خود ماساژ دهید تا کاملاً مرطوب شود و از ایجاد شوره جلوگیری کند.

خاصیت روغن ارگانترمیم موهای آسیب دیده

اگر بیش از حد از مواد شیمیایی استفاده کنید، درخشندگی و سلامت موهای شما به خطر می‌افتد. روغن آرگان، موهای شما را از فولیکول (ریشه مو) تا نوک مو، تقویت می‌کند. با استفاده از روغن آرگان، موهای‌تان بار دیگر قوی و هیدراته می‌شوند و نرمی و انعطاف خود را به دست می‌آورد.

حالا دهنده‌ی طبیعی مو

می‌توانید به جای حالت‌دهنده‌های شیمیایی از روغن بدون چربی و سبکِ آرگان استفاده کنید. قبل از استفاده از سشوار یا اتوی مو، چند قطره روغن آرگان را به موهای خود بزنید. با این کار موهای‌تان در برابر حرارت کمتر آسیب می‌بینند. در ضمن، این کار موهای شما را برای زمان طولانی‌تری صاف و نرم نگه می‌دارد.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *