چند روغن خوب برای تقویت مو

چند روغن خوب برای تقویت مو

کم کاری تیروئید منجر به نازک شدن مو و ریزش آن می شود و کمبود آهن هم مانع از نرسیدن اکسیژن کافی به مو و در نتیجه رشد کم موها می شود، پس برای یافتن دلیل ریزش مو بهتر است با کمک آزمایش خون از میزان آهن و وضعیت تیروئید بدن خود مطلع شویم. اغلب افراد در طول زندگی دچار ریزش مو می شوند که یکی از راه های درمان طبیعی ریزش مو استفاده از چند روغن خوب برای تقویت مو است.

برای افرادی که موهای چرب ندارند بهترین راه برای تقویت موها استفاده از روغن های گیاهی و طبیعی است زیرا حاوی ویتامین ها، اسیدهای چرب، مواد مغذی و املاح هستند که می توانند نیاز موها را برطرف کنند. قبل از این که به حمام بروید موهایتان را با روغن های گیاهی ماساژ دهید و فرصت دهید چند ساعت بر روی موهایتان باقی بماند تا به خوبی تاثیر خود را بر روی موهایتان بگذارد.

چند روغن خوب برای تقویت مو

برخی روغن های تقویت کننده مو

  • روغن کنجد

روغن کنجد علاوه بر مصارف خوراکی در صنایع آرایشی و بهداشتی نیز کاربرد دارد. روغن کنجد حاوی ویتامین E، اسید های چرب امگا 3، امگا 6 و امگا 9 است که رشد موها را افزایش می دهند و با تغذیه، نرم کردن و سلامت پوست سر رشد مو را تحریک می کند. با ماساژ منظم، این روغن به پوست سر نفوذ کرده و گردش خون را بیشتر می کند.

  • روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ برای جلوگیری از شکنندگی موها بسیار مفید بوده و موهای آسیب دیده را نیز درمان می کند. این روغن از بادام های تلخ که حاوی آمیگدالین است تهیه می شود. روغن بادام تلخ حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی است که از فعالیت باکتری و قارچ ها بر روی پوست سر جلوگیری می کند و به طور کامل شوره سر را نیز درمان می کند و یک ضد موخوره موثر است.

این روغن سرشار از مواد مغذی برای فولیکول های مو است و از موها در برابرآلاینده های خطرناک محیط که فولیکول های مورا مسدود می کنند محافظت می کند و مانع از ریزش موی سر می شود. امگا9 موجود در این روغن باعث درخشش مو ها می شود. اگر این روغنرا با شوینده های مو مخلوط کنید اثر بخشی بیشتری خواهد داشت.

چند روغن خوب برای تقویت مو

  • روغن نارگیل

یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی برای درمان مشکلات مو روغن نارگیل است. روغن نارگیل مانع از ریزش موشده و به رشد مو کمک زیادی می کند. از ویژگی های خوب این روغن حفظ رطوبت آن است که موجب می شود تا مدت طولانی بر روی موها باقی بماند و موهای شکننده را ترمیم کند. این روغن دارای اثر خنک کنندگی است و از موها در برابر حرارت محافظت کرده و برای افرادی که از تعریق کف سر رنج می برند مفید است. این روغن سرشار از اسید لوریک است که به راحتی در ساقه مو نفوذ کرده و مانع از آسیب رسیدن به ساقه مو می شود.

از دیگر ویژگی های این روغن این است که از موها در برابر شپش محافظت می کند و مانع از چسبیدن تخم شپش به موها می شود در نتیجه از تکثیر آن ها جلوگیری می کند. با اسپری کردن روغن نارگیل به جای استفاده از شامپوهای ضد شپش بر روی سر می توان شپش های نا بالغ روی سر را از بین برد.

  • روغن شترمرغ

این روغن از چربی های زیر پوستی موجود در نواحی پشت و شکم این پرنده بدست می آید. مهم ترین خصوصیت روغن شترمرغ نفوذ پذیری بالای آن است که مربوط به مقدار بالای اسید اولئیک موجود در آن می باشد. روغن شترمرغ به تنهایی موجب رویش مجدد مو می شود و دارای خاصیت ضد التهابی نیز است.

خاصیت باکتریو استاتیکی یا ممانعت از رشد باکتری ها در این روغن از اهمیت بالایی برخوردار است که از آن برای تولید محصولات آرایشی بهداشتی وبرای درمان ریزش مو استفاده می شود. این روغن هیچگونه اثرات منفی ندارد و منافذ پوست سر را مسدود نمی کند.

چند روغن خوب برای تقویت مو

  • روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسید های چرب و آنتی اکسیدان است و یک منبع قابل اطمینان و موثر برای ریزش مو می باشد همچنین خواص آنتی باکتریال زیتون نقش مهمی در سلامت پوست سر دارد و از دوشاخه شدن پایین موها نیز جلوگیری می کند.

درمان موها با روغن زیتون در زمان طولانی می تواند باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش طول عمر موها شده و سرعت رشد موها را نیز بیشتر کند. همچنین یک درمان کم هزینه برای موها است که استفاده از آن بی خطر بوده و ضرری به موها نمی رساند. روغن زیتون تاحد زیادی از موها در برابر اشعه خورشید حفاظت می کند و در واقع یک ضد آفتاب طبیعی برای مو است.

  • روغن رزماری

روغن رزماری گردش خون را تقویت می کند ، خواص ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان است که ضخامت موهای نازک را افزایش می دهد و از سفیدی زودرس مو و شوره سر جلوگیری می کند، همچنین به درمان خشکی و خارش پوست سر نیز کمک می کند. این روغن موجب رشد، پرپشتی و مانع از ریزش مو می شود. نرمی ولطافت بدست آمده از روغن رزماری نسبت به سایر روغن ها بسیار ملموس تر است.

چند روغن خوب برای تقویت مو

  • روغن هسته انگور

روغن هسته انگور شامل ویتامین ها و آنتی اکسیدان است و کمک می کند تا از ایجاد هورمون هایی که موجب ریزش مو می شوند جلوگیری شود، همچنین باعث افزایش رطوبت مو و متوقف شدن طاسی سر که ناشی از کورتیزول است نیز می شود. این روغنبرای درمان شوره سر و فعال سازی مجدد رشد پیاز مو بسیار موثر است.

  • روغن آووکادو

روغن آووکادو غنی از بیوتین، ویتامین های A، E و B5 می باشد که باعث افزایش سلامتی مو می شود همچنین مواد معدنی که در روغن آووکادو هستند می توانند به سلول های کوتیکول کمک کنند که مانع از شکنندکی موها می شود. این روغنمی تواند موجب حفظ رطوبت و تقویت مو نیز شود.

  • روغن جوجوبا

این روغنمرطوب کننده و نرم کننده خوبی برای موها می باشد و سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها است که مو را تغذیه می کنند. ویتامین C، ویتامین های گروه B، ویتامین E، مس و روی در این روغنموجود می باشند. روغن جوجوبا از ریزش مو جلوگیری کرده و مو را تقویت می کند. این روغن در درمان شوره، خشکی و خارش پوست سر موثر است.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *