خاصیت واش فیس ها برای صورت

خاصیت واش فیس ها برای صورت

همان طور که آلودگی ها و غبار روی سطوح را پاک می‌کنیم، پوست صورت نیز به دلیل این که نسبت به سایر اعضای بدن بیشتر در معرض انواع آلودگی ها قرار می‌گیرد نیاز بسار زیادی به پاکسازی دارد. شستشوی صورت تنها با آب کافی نیست بنابراین نیاز به یک شوینده مناسب است تا آلودگی ها و سلول های مرده پوست به خوبی پاک شوند. در ادامه این مطلب می خواهیم به بررسی خاصیت واش فیس ها برای صورت بپردازیم.

شستشوی صورت به روش صحیح، اولین گام برای داشتن پوستی شاداب و جوان است که یک عمل مراقبتی و پیشگیرانه نیز محسوب می‌شود. شستشوی صورت در کنار ساده به نظر رسیدن، دارای یک سری اصول اولیه مانند استفاده از یک شوینده مناسب با نوع پوست است و دیگر، این اصل که به طور معمول، پوست در ابتدا و انتهای روز نیاز به شستشو دارد.

آلودگی ها منافذ پوست را می‌بندند به دین ترتیب سبب افزایش رادیکال های آزاد می‌شوند و رادیکال های آزاد با کاهش میزان آنتی اکسیدان های ضروری، فرآیند پیری در پوست را تسریع می‌کنند.

برای شستشوی صورت می‌توان از صابون و ژل شستشوی صورت استفاده کرد. استفاده از صابون به دلیل قلیایی بودن، برای پوست معمولا همراه با عارضه است زیرا یک شوینده خشن محسوب می شود، به ویژه در مواقعی که پوست حساس باشد، زیرا پوست در اثر استفاده از صابون تمامی چرب خود را از دست می‌دهد و دچار خشکی، کدری و کشیدگی می‌شود که با استفاده طولانی مدت، پوست بر اثر خشکی زیاد دچار چین و چروک نیز می‌شود.

فیس واش ها مایع شفاف ژل مانندی هستند که بهترین گزینه برای شستشوی روزانه صورت به حساب می‌آیند، توجه کنید که بهترین شوینده صورت چربی را کنترل و رطوبت پوست را حفظ کرده، فاقد مواد مضر مانند پارابن بوده و موجب التهاب، خشکی و حساسیت های پوستی نیز نمی‌شود.

فیس واش ها یا ژل های شستشوی صورت پاک کننده‌های ملایمی هستند که آلودگی ها و چربی ها و را به خوبی پاک می‌کنند و به پوست آسیبی نمی‌رسانند و در اثر استفاده کردن از آن ها پوست تمامی رطوبت خود را از دست نمی‌دهد، با این وجود، انواع مختلفی دارند که هر فردی می‌تواند متناسب با نوع پوست خود از هر نوعی استفاده نماید. ویژگی دارای اهمیت فیس واش‌ها این است که علاوه بر پاک کردن پوست خاصیت درمانی هم دارند.

علاوه بر اینکه باید از فیس واش متناسب با پوستتان استفاده کنید باید به این نکته هم توجه کنید که در چه فصلی می خواهید از فیس واش استفاده نمایید زیرا در  فصول مختلف میزان آلاینده های هوا متفاوت هستند به طور مثال در زمستان که هوا آلوده تر است بهتر است از پاک کننده‌هایی با پایه روغنی استفاده کنید و در فصول گرم با فیس واش های ملایم پوستتان را شستشو دهید.

خاصیت واش فیس ها برای صورت ویژگی های و خاصیت های انواع فیس واش ها

  • فیس واش ها از پاک کننده هایی ملایم و سازگار با پوست برخودار هستند.
  •  فیس واش ها از دسته شوینده هایی هستند که پس از استفاده نیاز به آبکشی دارند.
  • پوست های صورت انواع مختلفی مانند خشک، چرب، مختلط، حساس، آکنه دارو نرمال دارند و برای هرکدام یک فیس واش مناسب وجود دارد.
  • فیس واش های آنتی باکتریال برای پوست های آکنه دار و چرب بسیار مناسب هستند.
  • فیس واش ها علاوه بر پاکسازی سطحی پوست، آن را به صورت عمقی نیز در مدت زمان بسیار کوتاهی پاک می کنند، منافذ باز پوست را کاهش می دهند و به دین صورت از ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاه نیز جلوگیری می کنند.
  • افرادی که پوستی خشک دارند دیگر نیازی نیست که نگران خشکی پوستشان باشند و پوستشان را کمتر بشویند بلکه با استفاده از فیس واش های مناسب در کنار تمیز کردن پوست، چربی و رطوبت کافی نیز به پوستشان می رسد.
  • افراد دارای پوست خشک بهتر است از فیس واش های حاوی آنتی باکتریل استفاده نکنند زیرا این نوع فیس واش ها بیشتر پوست را خشک می کنند.
  • فیس واش ها فاقد صابون و اغلب حاوی آنتی اکسیدان هستند که در جوانسازی پوست بسیار موثرند.
  • اغلب فیس واش ها با آبرسانی به پوست، آن را مرطوب نگه می دارند.
  • ترکیباتی که در فیس واش ها استفاده می شود علاوه بر پاکسازی پوست موجب تغذیه پوست نیز می شوند.
  • فیس واش های مناسب برای پوست چرب بدون ایجاد خشکی در پوست ، چربی پوست را متعادل می کنند.

خاصیت واش فیس ها برای صورت در شستشوی صورت موارد زیر را در نظر بگیرید

  • در طول روز پوست در معرض انواع آلودگی ها ، چربی و عرق قرار می گیرد بنابراین شب ها حتما صورتتان را بشویید.
  • اگر قبل از خواب صورتتان را به خوبی از انواع آلودگی ها و آرایش ها پاک کنید پوستتان درشب به خوبی می تواند نفس بکشد و ترمیم و ریکاوری شود و صبح دیگر خسته و کسل نیست.
  • اگر می خواهید پوستی شفاف، سرحال و سالم داشته باشید صبح ها پس از بیدار شدن حتما صورت خود را بشویید.
  • از شستشوی صورت با آب داغ بپرهیزید زیرا موجب گشاد شدن عروق و آسیب به بافت های حساس می شود و چربی طبیعی پوست را کاملا حذف کرده و پوست را خشک می کند.
  • برای پاک کردن آرایش به جای استفاده از شوینده ها، از آرایش پاک کن ها استفاده کنید تا به راحتی و سریع آرایش ها پاک شوند و دیگر نیازی به شستشوی زیاد صورت نباشد.
  • شستشوی صحیح صورت از انواع آکنه پیشگیری می کند التهاب پوست را بهبود می دهد و به طور کلی برای سلامت پوست بسیار مفید است.
  • شستشوی صورت در افرادی که آرایش می کنند نیز امری ضروری به حساب می آید.
  • از شوینده هایی استفاده کنید که با نوع پوستتان سازگار باشد و پس از شستشو صورت را به آرامی خشک کرده سپس بر روی پوستتان از مرطوب کننده مناسب نیز حتما استفاده نمایید.
  • شستشوی زیاد صورت موجب خشکی، التهاب و تولید بیش از حد چربی بر روی پوست می شود.
  • سعی کنید که حوله خود را پس از استفاده به خوبی خشک کنید و حداقل هفته ای یکبار حتما آن را بشویید.
1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *