میکاپ در مصاحبه کاری

بایدها و نبایدهای میکاپ در مصاحبه کاری

اگر تنها یک بار به مصاحبه کاری رفته باشید، متوجه می‌شوید که نه تنها توانایی و تجربه شما، بلکه ظاهر شما در استخدام شدنتان اثرگذار است. بسیاری از شرکت‌ها و ادارات قوانین خاصی برای ظاهر کارکنان خود دارند و حتی لباس فرم برای آنان درنظر می‌گیرند. وقتی به مصاحبه کاری می‌روید، مدام درحال قضاوت شدن هستید و ظاهر شما از این قضیه مستثنی نیست. واقعیت این است که تمامی ویژگی‌های شما زیر ذره بین قرار دارند و اولین چیزی که توجه دیگران را جلب می‌کند چهره شماست. حال باید بدانید که چگونه می‌توانید توسط این شاخصه مهم، طرف مقابلتان را تحت تاثیر قرار دهید. یکی از روش‌های تاثیرگذار کردن چهره، داشتن میکاپ در مصاحبه کاری است که باید به شکل اصولی و درست صورت بگیرد.

اگر کارمند هستید مقاله ورزش‌هایی مخصوص افراد پشت میز نشین را بخوانید.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

میکاپ در مصاحبه کاری

هنگامی که برای رفتن به مصاحبه کاری آرایش می‌کنید، نچرال بودن و ملایمت را سرلوحه کارتان قرار دهید. دقت کنید که میکاپ در مصاحبه کاری از اهمیت فراونی برخوردار است و شخصیت شما را نشان می‌دهد. همه ی موارد انتخابی خود برای آرایش را طبق چهره طبیعی خودتان انتخاب کنید. همه ی توناژهای رنگی باید بر پایه رنگ طبیعی شما باشند. کارکرد میکاپ در مصاحبه کاری، تغییر قیافه شما نیست؛ بلکه زیباتر کردن و دلنشین کردن چهره‌تان با تغییرات کوچک است.

 

خرید این محصول

 

ایده‌های بسیاری درباره این که آرایش شما نباید غلیظ باشد و یا حتی بدون آرایش ظاهر شدن بهتر است وجود دارد. ما اینجاییم تا بهترین ایده‌ها و راه کارها برای میکاپ در مصاحبه کاری را به شما ارائه دهیم.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

میکاپ خود را با توناژ پوستی خود هماهنگ کنید

همان طور که گفته شد، رنگ‌ها در داشتن یک آرایش طبیعی بسیار تاثیرگذار اند. از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. لب‌های خود را با برق لبی بی رنگ بپوشانید. این گونه لب‌ها هم جذاب و درخشان به نظر می‌رسند، هم در حالت طبیعی خود هستند. از رژ گونه ی ملایم و کمی تیره تر از رنگ پوستتان استفاده کنید. مصرف رژگونه چهره را سرحال نشان می‌دهد و اگر خیلی کم و طبیعی از آن استفاده شود، گویی رنگ نچرال گونه‌های خودتان است. می‌توانید از سایه ای صورتی در پشت پلک‌هایتان استفاده کنید و مانند رژگونه، مقدار کم و مناسبی از آن بزنید.

 

قیمت برای شما: 165٬600 تومان
مشاهده محصول و خرید
خرید این محصول

 

انجام همه ی موارد گفته شده ممکن است نامرئی به نظر برسد و شما را بدون آرایش نشان بدهد؛ اما جذابیت چهره شما را چندین برابر افزایش داده و زیبایی را برای شما رقم خواهد زد.

 

میکاپ در مصاحبه کاری
اگر می‌خواهید از خط چشم استفاده کنید، آن را دقیقا روی چشم‌های خود بکشید. خط چشم شما نباید زیادی بلند یا زخیم باشد. بهتر است از خط چشم مدادی استفاده کنید. چرا که لطیف تر و ملایم تر است.

از پرایمر استفاده کنید تا سرخ نشوید!

افراد زیادی وجود دارند که هنگام اضطراب و استرس سرخ می‌شوند و لپ‌هایشان به اصطلاح گل می‌اندازد. این فرایند خیلی به رنگ پوست ربطی ندارد و بیشتر به ضخامت آن مربوط است؛ هرچند در افرادی با پوست روشن بیشتر دیده می‌شود. در مصاحبه‌های کاری استرس و فشار زیاد است. این جلسات بسیار تعیین کننده و سرنوشت ساز هستند و ممکن است اضطراب آور باشند. از طرفی بی قراری و مضطرب بودن نکته مثبتی برای مصاحبه کننده نیست و اگر از آن باخبر شود، ممکن است تصور کند شما فردی هستید که در موقعیت‌های سخت، دست و پای خود را گم می‌کنید.

 

خرید این محصول

 

 

خرید این محصول

 

میکاپ در مصاحبه کاری در این موقعیت نیز به کمک ما می‌آید. پرایمرها پوشاننده‌های خوبی برای پوست هستند و زیرسازه‌های آرایش را تشکیل می‌دهند. مصرف پرایمر، هایلایتر و یا برنزه کننده روی قسمت‌هایی که سرخ می‌شوند بسیار مفید واقع شده و اجازه نمی‌دهد کسی از استرس شما باخبر شود.
اگر قرمزی پوست شما زیاد است می‌توانید از پرایمرهای سبز استفاده کنید. این پرایمرها دقیقا برای همین مورد ساخته شده اند. پرایمرهای سبز همه ی قرمزی‌ها را از بین برده و سرخ شدگی را به کلی پوشش می‌دهند. این محصولات راه خوبی برای شاداب و طبیعی نشان دادن چهره شما هستند.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

راه حل عرق نکردن صورت: پودر فیکس

نگرانی ناشی از قبول شدن یا نشدن در مصاحبه کاری، ممکن است تعرق پوست شما را افزایش دهد. خیس و براق به نظر رسیدن پوست صورت خیلی خوشایند نیست و شما را خسته و ژولیده نشان می‌دهد. برای جلوگیری از این امر، از پودر فیکس استفاده کنید تا رنگ مات چهره خود را حفظ کرده و سرحال و قبراق به چشم بیایید.

 

خرید این محصول

 

از مژه مصنوعی صرف نظر کنید

اگر از دسته افرادی هستید که استفاده از مژه مصنوعی جزو روتین روزانه میکاپ شماست؛ بلافاصله دست نگه دارید. مژه مصنوعی و یا حتی مژه کاشت، اگر طبیعی به نظر نرسند اصلا جلوه خوبی برای محیط کاری ندارند و مناسب مصاحبه نیستند. میکاپ در مصاحبه کاری باید خیلی نچرال یا خیلی کلاسیک باشد و از حد فراتر نرود. اگر چشم‌های ریزی دارید، می‌توانید از ریمل‌های ضد آب استفاده کنید که نریزند و غیرطبیعی به نظر نرسند.

 

 

همچنین ممکن است مصاحبه کاری شما زمان زیادی ببرد و مژه مصنوعی‌تان کج و از فرم افتاده شود. این اتفاق بسیار خنده دار و در عین حال بد است. فراموش نکنید که باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید. بنابراین ریمل ضد آب را جایگزین کنید.
مقاله لیفت و لمینت یا اکستنشن مژه؟ را بخوانید. استفاده از تکنیک‌های لیفت و لمینت شما را از کارهایی این چنین با مژه‌هایتان راحت می‌کند و نسبت به اکستنشن و مژه مصنوعی بهتر است.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

کمتر ریمل بزنید

تکرار می‌کنیم که حتما از ریمل ضد آب استفاده کنید؛ چون در شرایط بی قراری بدن شما بیشتر عرق می‌کند. عرق کردن شما ممکن است چهره‌تان را خیس کند و در نتیجه استفاده از ریمل معمولی، آرایش چشمتان بریزد. همچنین خیلی ریمل نزنید و فقط به مژه‌های خود رنگ بدهید.

 

قیمت برای شما: 135٬000 تومان
مشاهده محصول و خرید
خرید این محصول

 

برق لب بی رنگ، جذابیتی بی‌همتا

رنگ طبیعی لب‌ها به خودی خود جذاب است و استفاده از بالم‌ها و برق لب آن را چشمگیر و درخشان نشان می‌دهد. می‌توانید از بالم لب‌های رنگی، که رنگ بسیار ملایمی دارند نیز استفاده کنید و زیباتر بنظر برسید. اگر از رژ استفاده می‌کنید، حواستان باشد که رنگ آن خیلی با رنگ اصلی لب شما تفاوت نداشته باشد. رژهایی با بافت چرب برای میکاپ در مصاحبه کاری مناسب تر اند چرا که لب را شفاف و باطراوت نشان می‌دهند.

 

خرید این محصول

 

درست است که درخشش لب‌ها برای میکاپ در مصاحبه کاری توصیه می‌شود؛ اما دقت کنید که برق لب شما زیادی درخشان نباشد و حواس‌ها را به خود پرت نکند. برای ملایم تر کردن درخشندگی برق لب خود، می‌توانید یک بار دستمال روی آن قرار دهید تا اثر آن کمتر شود. دستمال را روی لب خود نکشید و آن را پاک نکنید؛ فقط به آرامی آن را روی لب‌ها قرار داده و سپس بردارید.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

اگر از رژ لب قرمز استفاده می‌کنید، با آن راحت باشید

خب! این یکی برخلاف تمام قوانینی است که تا الان درباره‌شان صحبت کردیم. قرار بود آرایش غلیظ و غیر طبیعی را کنار بگذاریم و روی زیبایی طبیعی خودمان متمرکز شویم. اما رژ لب قرمز یک استثناست؛ به شرطی که در ترکیب با دیگر موارد خوب به نظر برسد. راز استفاده از رژ لب قرمز در میکاپ در مصاحبه کاری این است: کلاسیک باشید!

 

خرید این محصول


آرایشی مینیمال یا نامرئی کنید. لباسی ساده، ترجیحا مشکی یا سفید رنگ بپوشید. حالا اجازه استفاده از رژ لب قرمز را دارید. بگذارید تنها قسمتی که توجه را جلب می‌کند لب‌های شما باشد. نه موها، نه چشم‌ها، نه لباس و نه هیچ جای دیگری نباید چشم بیننده را به خود جلب کنند. با رنگ قرمز لب‌هایتان راحت باشید و از آن خجالت نکشید. رژ لب را دقیقا روی خط لب خودتان بزنید و از آن خارج نشوید. استفاده از کت و شلوار، کلاسیک بودن، زنانگی و حرفه ای به نظر رسیدن شما را کامل می‌کند.

 

میکاپ در مصاحبه کاری

سایه با رنگ فانتزی؟ ابدا!

سایه‌های رنگارنگ در میکاپ در مصاحبه کاری کاملا ممنوع هستند و استثنا ندارند. در استفاده از سایه محتاط باشید و از رنگ‌های طبیعی و نزدیک به رنگ پوست خود استفاده کنید. چشم شما با سایه ای روشن و ملایم جذابیت کافی را به دست می‌آورد و در کنار خط چشمی ساده و ریملی کم حجم، آرایش کامل خود برای مصاحبه کاری را به دست می‌آورد؛ چیز اضافه تری لازم نیست.

 

خرید این محصول

 

سخن آخر

میکاپ در مصاحبه کاری تنها معیار برای موفقیت شما نیست. اگر تنها ظاهر را در نظر بگیریم، لباسی که انتخاب می‌کنید و مرتب به نظر رسیدنتان از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین توانایی‌ها و استعدادهای شما امری بسیار تعیین کننده برای مصاحبه کننده به شمار می‌رود. میکاپ در مصاحبه کاری تنها یک کمک کننده است و اعتماد به نفس شما را بالا می‌برد. اگر بدانید ظاهرتان برای این موقعیت بی نقص است، استرستان کم می‌شود و در نتیجه بهتر می‌توانید خودتان را ارائه دهید. پس به نکات گفته شده توجه کنید و مصاحبه خوبی داشته باشید!

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *