استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها

تا به حال به استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها فکر کرده اید؟ اگر جواب شما خیر است، احتمالا میانه خوبی هم با این موها ندارید و به نظرتان زائد و اضافه اند. ما اینجاییم تا به شما ثابت کنیم اینطورها هم نیست و این موها می‌توانند خیلی زیبا و دوست داشتنی باشند. به علاوه، استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها، ترندی تقریبا تازه بوده و آشنایی با آن ضرری ندارد.
بد نیست نگاهی به مقالات امسال موهامو چه رنگی کنم؟ و ترندهای آرایشی سال نو نیز بیندازید.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
در این عکس، موهای اطراف گوش مدل به خوبی آرایش شده و حالتی پیچ و تاب خورده به آنان داده شده است.

 

اصلا پرز صورت چیست؟

پرز صورت یا baby hairs ،peach fuzz ،vellus به موهای نازک و ظریفی گفته می‌شود که در اطراف صورت و در کناره موهای سر رشد می‌کنند. به قسمتی از مو که در شقیقه و نزدیک به گوش رشد می‌کند پازلفی نیز می‌گویند. جنس این موها با موهای اصلی سر بسیار متفاوت بوده و خیلی نازک و غیر حالت پذیر است. حالت ناپذیری و الکتریسیته ساکن پرزهای صورت به حدی بوده که ممکن است در هوا معلق بمانند و شما را اذیت کنند. همچنین رشد این موها از حد معینی فراتر نمی‌رود و به خاطر همین نمی‌توانید آن‌ها را ببندید. خانم‌هایی که موهای تیره و پرپشت تری دارند، پرزهای صورت بیشتری نیز خواهند داشت.

البته که پرزهای صورت شامل موهای پشت لب هم می‌شوند اما در این مقاله، درباره قسمت‌های دیگر صحبت می‌کنیم.
تمامی این تعاریف واضح می‌کنند که چرا افراد زیادی دوست دارند از دست پرزهای صورت خود راحت شوند و آن‌ها را از بین ببرند؛ چون پرز صورت آزاردهنده و اضافه است! پرزهای صورت برخی از خانم‌ها تا گردنشان هم پیش می‌رود و آن‌ها را حسابی عصبانی می‌کند. استفاده از لیزر، وکس، تیغ، موچین، کرم‌های موبر، بند و الکترولیز در رفع موهای زائد صورت موثر اند.
اما سوال این است که آیا از بین بردن این موها تنها راه حل ممکن است؟ حال آنکه ممکن است بسیار دردناک، پرخطر و هزینه بر نیز باشد.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
کندال جنر، مدل معروف آمریکایی و استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها

ایده استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها از کجا آمد؟

همان طور که گفتیم زدودن پرزهای صورت بهترین راه برخورد با آن‌ها نیست؛ چرا که اولا زحمت زیادی دارد و دوما ممکن است اصلا برای طولانی مدت عملی نشود. ایده استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها از دهه هفتاد میلادی آغاز شد؛ اما اکنون و در چند سال اخیر، دوباره طرفداران خود را پیدا کرده و شکلی تازه به خود گرفته است.
همه می‌دانیم 2021 و یا پارسال سال‌هایی نیستند که ما به جنگ با خودمان برویم. منظور این است که حال نچرال بودن مد است. چرا باید خودمان را عوض کنیم؟ این پرزها می‌توانند خیلی هم زیبا باشند! می‌توانیم بدون تلاش برای از بین بردنشان، استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها را عملی کنیم. البته این ترند خیلی هم جدید نیست، اما بسیاری هنوز با آن کنار نیامده اند یا آن را نمی‌شناسند.

اگر زنان سیاه پوست را دیده باشید متوجه می‌شوید که موهای بسیار پرپشتی دارند و فرفری بودن این همه مو ممکن است بسیار دردسر ساز باشد. رسیدگی به موهایی پر حجم، فر، وز و تیره سخت است و زمان زیادی می‌برد. به علاوه هنگامی که مو پر پشت است، پرزهای صورت هم زیاد اند و این هم مشکلی در کنار دیگر مشکلات است. سیاه پوستان همیشه خلاق بوده اند و در هر چیزی سبک منحصر به فرد خودشان را دارند. آن‌ها مشکل موهای پر پشت و زخیم خود را با انواع بافت مو و مشکل پرزهای فرفری صورتشان را با استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها حل کردند.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
آلیشیا کیز، خواننده مشهور آمریکایی یکی از افرادی است که در ترند شدن استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها نقش زیادی داشته و حالت دادن به آن‌ها را هنر می‌داند. در این عکس می‌بینید که موهای پیشانی و شقیقه این خواننده جلوه ای خاص به صورت او داده است.

 

وقتی سلبریتی‌های مشهوری چون ریحانا، آلیشیا کیز، یارا شهیدی، جنیفر لوپز و بسیاری از زنان سیاه پوست استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها را باب کردند؛ رفته رفته با تقلید طرفداران آنان و استقبال دیگر سلبریتی‌ها، استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها به نوعی ترند تبدیل شد. بسیاری از برندهای معروف مانند گیونچی Givenchy، کت واک‌هایی متمرکز بر این ترند برگذار کردند و کارهای عجیبی با آن انجام دادند.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
مدل به نام ویکتوریا سکرت، تیلور هیل 24 ساله در کت واک برند گیونچی

 

این ترند آن قدر محبوب شد که افرادی که پرز صورت نداشتند نیز از آن استفاده کردند. آن‌ها به جای پرز و پازلفی، از خود موها برای این کار بهره بردند و رفته رفته چسباندن موها به سر و حالت دادن به آن نیز مد شد.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
ممکن است این مدل موها کمی عجیب به نظر برسند؛ اما می‌توان همین تکنیک را به شکلی ساده انجام داد. در این صورت نه عوارض ناشی از رفع موهای زائد را تحمل می‌کنیم، نه ظاهر آن‌ها ما را آزار می‌دهد.

چگونه باید پرزهای صورتمان را آرایش کنیم؟

خب، می‌رسیم به روش استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها. اگر تا الان از این موضوع خوشتان آمده، ازین به بعد هیجان زده تر خواهید شد. چون قرار است یاد بگیریم چگونه می‌توانیم استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها را به نحو احسن انجام دهیم و زیباتر به نظر برسیم.

 

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها
کایا گربر، دختر سیندی کرافورد مدل موفق آمریکایی است. او را با موهایی جذاب و منحصر به فرد در کت واکی از برند ورساچه مشاهده می‌کنیم.

 

  1. ابتدا به موهای ظریف صورت خود آب بزنید. این کار برای این است که دیگر در هوا نباشند و در کنترل شما قرار گیرند. اسپری کردن و یا پاشیدن آب به آن‌ها بهترین روش برای خیس کردن پرزها می‌باشد.
  2. پرزهای صورتتان را بر خلاف جهت رشدشان نگه دارید.
  3. آن‌ها را خشک کنید و حرارت دهید. بعد از چند ثانیه گرم شدن، از باد سرد سشوار استفاده کنید و مو را سرد کنید.
  4. پرزهای صورت بسیار نازک و ظریف اند. تغییر دماها باید 2 الی 3 ثانیه باشد و از آن بیشتر نشود. در غیر این صورت موها آسیب می‌بینند.
  5. استفاده از باد سرد پس از باد گرم الزامی است چرا که از صدمه به موها جلوگیری می‌کند.
  6. تافت، ژل و یا هر محصول حالت دهنده ای که دارید را به پرزهای صورت خود بزنید.
  7. حال وقت استفاده است مسواک یا براشی کوچک و مناسب است. با استفاده از مسواک می‌توانید به راحتی موهای خود را به حالت دلخواهتان دربیاورید.
  8. اگر می‌خواهید پرزها معلوم نباشند، حالتشان را با حالت موی سرتان یکی کنید. پرزهای صورت را به موازات موی سر خود شانه کنید تا مانند موی اصلی‌تان به نظر بیایند.
  9. اگر تمایل دارید به موهای خود شکل خلاقانه ای بدهید نیز دستتان باز است. از هیچ تغییری خجالت نکشید.
  10. هنگامی که حالت دهی شما تمام شد، دوباره از اسپری و ژل استفاده کنید تا فرم آن فیکس شود و به هم نخورد.
  11. دقت کنید که همه این کارها موضعی اند و باید تنها روی پرزهای صورت شما عملی شوند؛ نه موهای سرتان.

استفاده از پرزهای صورت در آرایش موها، برای ما خانم‌های ایرانی که اکثرا موهای زیاد و مشکی رنگی داریم بسیار کاربردی است و آراستگی چهره‌مان را چند برابر می‌کند. این ترند حتی برای افرادی با موهای روشن نیز توصیه می‌شود؛ در واقع همه می‌توانند از پرزهای صورتشان استفاده مورد نظر خودشان را بکنند و استایل خاص خود را بسازند.

 

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *