روش افزایش رشد ناخن‌ها

ده راه برای افزایش رشد ناخن‌ها

ناخن‌هایتان رشد کمی دارند؟ از کوتاهی آن‌ها خسته شدید و با کاشت هم میانه خوبی ندارید؟ به جای درستی آمده اید! ده روش افزایش رشد ناخن‌ها که معجزه می‌کنند را در مجله اینترنتی پیشگام نگار بخوانید.
همان طور که می‌دانید، هیچ عضوی از بدن نیست که بدون رسیدگی سالم بماند. همه اندام‌ها نیازمند رسیدگی اند و باید به آنان ارزش داده شود. همان گونه که با استفاده از ماسک و کرم‌های متنوع به پوست خود احترام می‌گذارید؛ همان طور که مصرف شامپوها و آبرسان‌های مختلف برای موهایتان امری حتمی، بدیهی و بی چون و چراست؛ باید به ناخن‌های خود نیز توجه داشته باشید. تمامی موارد گفته شده، علاوه بر تاثیر بر زیبایی شما، بر سلامت شما نیز اثر مستقیم دارند.

 

خرید این محصول

 

ناخن‌ها به دست جلوه می‌دهند. اگر از دسته افرادی هستید که موقع صحبت کردن دست‌های خود را تکان می‌دهید، ناخن‌های شما روی مخاطبتان اثری باورنکردنی می‌گذارند. خلاصه که دست‌ها مهم اند. به آن‌ها عشق بورزید.
ده روش افزایش رشد ناخن‌ها را به شرح زیر انجام دهید؛ تا نتیجه خارق العاده این کارها را پس از مدتی کوتاه مشاهده نمایید.

اگر به متون مربوط به ناخن علاقه دارید خواندن کاشت یا ژلیش؟ کدام را انتخاب کنم؟ و ترندهای 1400 برای ناخن‌ها کدام اند؟ را پیشنهاد می‌کنیم.

 

روش افزایش رشد ناخن‌ها

1. روش افزایش رشد ناخن‌ها با آبرسانی به آن‌ها

یکی از ده روش افزایش رشد ناخن‌ها، هیدراته نگه داشتن آن است. اگر به دستتان و در کنار آن ناخن شما آب نرسد؛ از میزان نشو و رویش آن کاسته می‌شود. رطوبت رسانی می‌تواند از طریق کرم‌های مرطوب کننده، لوسیون‌ها و مواد طبیعی، همچون روغن‌های گیاهی صورت گیرد. این روش افزایش رشد ناخن‌ها بسیار گسترده است و خود به تنهایی موارد زیادی را در بر می‌گیرد.

روغن بادام، روغن نارگیل و روغن زیتون از جمله این مواد گیاهی هستند. شما با مصرف روزانه هر سه، می‌توانید ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نظر خود را دریافت کنید.
برای داشتن ناخن‌های ایده آل و مستحکم، استفاده از روغن نارگیل گزینه خوبی به نظر می‌رسد. این ماده، ضد میکروب و آنتی باکتریال بوده و به همین علت با عفونت‌های قارچی مبارزه می‌کند. واضح است که تغذیه کنندگی و رطوبت رسانی نیز در کنار خواص درمانی آن وجود دارند؛ تا رشد هر چه بیشتر ناخن‌ها را رقم بزنند.

 

خرید این محصول


یک روش افزایش رشد ناخن‌ها استفاده از روغن زیتون، این ماده برگرفته از طبیعت، برای تقویت و رشد سریع ناخن‌ها است. این عصاره، حاوی ویتامین E بوده که به آبرسانی و تقویت ناخن کمک می‌کند. ترمیم کنندگی این روغن نیز از ویژگی‌های خوب آن است و کمک می‌کند افرادی که ناخن‌هایشان آسیب دیده، فورا بهتر شوند. روغن زیتون حاوی ترکیباتی است که به بهبود گردش خون کمک می‌کنند و افزایش روند بلندی ناخن‌ها را رقم می‌زنند.

استفاده از یک روغن سنتی دیگر، یعنی روغن بادام نیز یک روش افزایش رشد ناخن‌ها است. این روغن، مانند روغن زیتون، منبع غنی ویتامین E است. می‌دانید که این ویتامین خاصیت بازسازی داشته و جلوی ترک خوردن ناخن‌ها را می‌گیرد.
روغن ویتامین E به صورت مستقل در بازار وجود دارد و می‌توانید آن را خریداری کنید.
مصرف لوسیون‌های مناسب و به خصوص آن‌هایی که ناخن‌ها را نیز تقویت می‌کنند، یک روش افزایش رشد ناخن‌های دوکاره و هوشمندانه است؛ چرا که برای پوست نیز مفید می‌باشد.

 

خرید این محصول

 

2. از تماس مداوم با آب خودداری کنید

در مواقع ضروری ناخن‌ها را با آب در تماس قرار دهید. روش افزایش رشد ناخن‌ها این است که فقط زمانی که دوش می‌گیرید یا دست‌های خود را می‌شویید، ناخن خود را در معرض آب قرار دهید. انجام دادن کارهای خانه، مانند شستن ظروف ممکن است دست شما را خیس کند. از دستکش استفاده کنید؛ این کار خطر شکستن ناخن‌ها را کاهش می‌دهد.

 

روش افزایش رشد ناخن‌ها

3. نه! ناخن هایت را نجو!

افراد ممکن است به علل بسیاری ناخن‌های خود را بجوند. در وهله اول، انجام این کار به استرس ربط داده می‌شود. یکی از معمول ترین عادت‌های ناشی از استرس همین جویدن ناخن‌هاست. مثل روز روشن است که با این عادت، ناخن‌ها بلند نمی‌شوند و کوتاه و دفرمه باقی می‌مانند. همچنین این کار ممکن است سبب عفونت‌های باکتریایی پوست کناره ناخن، دست‌ها و دهان شما گردد.

اکنون ممکن است گفتن این حرف که: ناخن هایت را نجو! در ابتدا کمک کننده به نظر بیاید، اما اگر فردی باشید که به این کار عادت کرده است، خوب می‌دانید که ترک آن خیلی هم راحت نیست و با دانستن مضرات آن هم چیزی حل نمی‌شود.
سومین روش افزایش رشد ناخن‌ها طبق لیست، نجویدن آن‌ها است. تنها کار ما توصیه کردن این راه نیست؛ بلکه به شما می‌گوییم که باید چه کار کنید.
اگر پوست اطراف ناخن شما خشک و شل شده است، به جای جویدن، آن را کوتاه کرده و بچینید. ناخن‌های خود را به طور منظم پولیش و براق کنید یا لاک بزنید. رسیدگی و زیباسازی ناخن‌ها هم به آنان جلوه ویژه ای می‌دهد؛ هم احتمال جویدنشان توسط شما را کم می‌کند.

 

 

می‌توانید لاک تلخ بخرید. این نوع لاک‌ها در بازار و داروخانه‌ها فراوان اند و همان گونه که از اسمشان پیدا است، مزه بدی دارند. با این کار شما خودآگاه و ناخودآگاه از جویدن ناخن‌های خود زده خواهید شد.
دیگر روش افزایش رشد ناخن‌ها با توجه به این عادت عصبی، جایگزین کردن این عادت با عادتی کم ضرر است. برای مثال جای آن را با خوردن میوه، آجیل یا چیزی دم دست پر کنید. آدامس بجوید.
اگر میزان استرس شما بالاست و شدیدا ناآرام هستید؛ مدیتیشن کنید یا با روان درمانگر مشورت کنید.
می‌توانید هر هفته یک ناخن را انتخاب کنید که آن را نجوید. به تدریج تعداد ناخن‌ها را زیاد کنید تا کم کم از این عادت زیان‌بار رهایی یابید.

 

روش افزایش رشد ناخن‌ها

 

4. ناخن‌ها باید تمیز باشند

ناخن‌ها را تمیز کنید.
روزانه و به طور مرتب اقدام به زدودن آلودگی‌ها از ناخن‌های خود کنید؛ چرا که زیر ناخن و کناره‌های آن محل مناسبی برای تجمع میکروب‌ها هستند. با پاکسازی هرروزه، از رشد قارچ و باکتری جلوگیری شده و همچنین استحکام آن بیشتر می‌شود. آلودگی، ناخن را مانند دیگر قسمت‌های بدن ضعیف می‌کند.

 

خرید این محصول

 

5. شوینده‌های خشک کننده از حالا ممنوع اند

اکنون بیشتر افراد می‌دانند که مصرف صابون و شستشو دهنده ای که منجر به خشکی شود، تا چه حد بد و خطرناک است. اگر نمی‌دانستید، بدانید که یک روش افزایش رشد ناخن‌ها استفاده نکردن از چنین محصولاتی است. هر قدر هم که پوست خود را مرطوب نگه دارید، با استفاده از یک مایع دست شویی بی کیفیت تمام زحماتتان به باد می‌رود. تمیز کردن دست‌ها و به طبع ناخن، به معنای نابود کردنشان نیست. خشکی و کاهش الاستیسیته، احتمال شکستن ناخن را بالا می‌برد که اتفاقی پر ضرر است.

 

روش افزایش رشد ناخن‌ها

6. روش افزایش رشد ناخن‌ها با رژیم غذایی مناسب

افراد برای سلامتی و شادابی؛ باید رژیم غذایی سالمی نیز داشته باشند. درباره ناخن‌ها، باید ببینیم که چه چیزی باعث ضعفشان شده یا آن‌ها را قوی می‌کند. دیگر روش افزایش رشد ناخن‌ها داشتن تغذیه ای مناسب است.
مواد غذایی حاوی بیوتین، کلسیم، آهن و پروتئین به صورت مستقیم به رشد ناخن‌ها کمک می‌کنند. بادام، شیر، تخم مرغ، عدس، لوبیا، سبزیجاتی چون کلم بروکلی، کاهو و اسفناج، مصرف همگی از جمله ده روش افزایش رشد ناخن‌ها به شمار رفته و ناخن را سفت و مستحکم می‌کند.

لوبیا سرشار از بیوتین است. شیر به کلسیم بی‌شمار خود شناخته می‌شود و ویتامین‌های بسیاری نیزی دارد. تخم مرغ، منبع غنی پروتئین بوده و همچنین غنی از بیوتین، ویتامین D و B12 می‌باشد.
ویتامین‌ها از جمله مواردی هستند که مصرف آنان به خودی خود، یک روش افزایش رشد ناخن‌ها محسوب می‌شود.

 

خرید این محصول

 

ویتامین A، به تقویت ناخن‌های شما کمک می‌کند. سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدو و سبزیجات با برگ سبز منبع این ویتامین هستند.
ویتامین C عمدتا برای کمک به سلامت سیستم ایمنی بدن شناخته می‌شود. هنگامی که سرما می‌خوریم و یا علائم آن را در خود می‌بینیم، باید آب پرتغال مصرف کنیم؛ زیرا برای ما مثل یک دارو عمل می‌کند. بهبود سیستم ایمنی به رشد ناخن ها کمک کرده و آنها را نیز تقویت می‌کند. پرتقال، کلم پیچ، توت فرنگی و فلفل دلمه ‌ای سرشار از این ویتامین هستند.

7. ناخن‌ها ابزار کار نیستند

ناخن‌ها ظریف اند. هر قدر هم به آنان رسیدگی شود و روش افزایش رشد ناخن‌ها اجرا گردد، باز هم نمی‌توان از آن‌ها به عنوان ابزار استفاده کرد. ما در طول روز با اجسام سختی سر و کار داریم و از دست‌هایمان برای انجام دادن امور استفاده می‌کنیم. استفاده از ناخن‌ها برای کندن اجسام، فشار دادن، بلند کردن و… کار اشتباهی است و اگر منجر به شکستگی نشود؛ قطعا ناخن‌ها را نازک و شکننده خواهد کرد.

 

روش افزایش رشد ناخن‌ها

8. روش افزایش رشد ناخن‌ها با کوتاه کردن و سوهان کشیدن منظم

برای این که ناخن‌های بلند و سالمی داشته باشید، باید آن‌ها را کوتاه کنید! کوتاه کردن مرتب ناخن موجب تسریع روند رشد آن می‌شود. ناخن‌های خود را زمانی که نرم و ملایم هستند کوتاه کنید و سوهان بکشید. حواستان باشد که ناخن‌ها را خیلی از ته نگیرید. با استفاده از سوهان به آن‌ها فرم مورد علاقه خود را بدهید. این فرم می‌تواند گرد، مربعی، تیز و هر چیزی باشد. بستگی به خلاقیت خودتان دارد. هر چند، پیشنهاد ما به شما ناخن گرد است. ناخن گرد کمتر به دور و اطراف گیر می‌کند و کار با آن نیز آسان تر است.

اگر از ناخن کاشتن دل خوشی ندارید بهتر است رسیدگی به ناخن‌ها را خودتان یاد بگیرید. در این روش افزایش رشد ناخن‌ها، تمرکز بر زیبایی نیست، بلکه بیشتر سلامتی مد نظر است.

 

خرید این محصول

 

9. کاشت ناخن را کنار بگذارید

سعی کنید ناخن‌های خود را به شکل طبیعی زیبا نگه دارید. در نهایت می‌توانید از ژلیش استفاده کنید. فرایند کاشت، ترمیم و ریموو صدمات شدیدی به ناخن وارد می‌کنند، که ممکن است تا طولانی مدت دست از سرتان بر ندارند.
اگر از لاک برای زیبایی و افزایش قوام ناخن خود استفاده می‌کنید، مواظب باشید که آن لاک سمی نباشد و فرمولاسیون آن مبتنی بر آب باشد. از لاک‌های سفت کننده و تقویت کننده استفاده کنید تا آسیب پذیری ناخن‌هایتان کمتر و کمتر شود.

توصیه می‌کنیم مقاله کاشت یا ژلیش؟ کدام را انتخاب کنم؟ را بخوانید.

10. دمای بسیار سرد یا بسیار گرم به ناخن آسیب می‌رساند

بازهم راه حل دستکش است. به خصوص در هوای سرد، علاوه بر دستکش باید از لوسیون نیز استفاده شود. این دو عمل احتمال صدمه دیدن ناخن‌ها را به کمترین حد خود می‌رسانند و از خشکی‌شان جلوگیری می‌کنند.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *