روش بستن شال و روسری

بستن شال و روسری به روش سال نو

بسیاری از خانم‌های محجبه، به دنبال تنوع برای پوشش خود هستند و از روش بستن شال و روسری به شکل قدیمی و تکراری خسته شده اند. با نزدیک شدن عید، نیاز به تغییر هم بیشتر می‌شود و افراد دوست دارند به روز و طبق مد لباس بپوشند. در این میان، حجاب به هیچ وجه محدود کننده استایل خانم‌ها نیست و اتفاقا می‌تواند بسیار متفاوت و جذاب باشد. صدها روش بستن شال و روسری وجود دارند که ممکن است به شما بیایند و ظاهرتان را حسابی شیک کنند. علاوه بر آن در مهمانی‌های سال نو، لازم است که بیش از هر جای دیگری بدرخشید و زیبا به نظر برسید.

حال باید ببینیم که امسال، کدام یک از استایل‌های شال و روسری ترند شده اند و یا طبق سلیقه شما هستند.
اگر به ترندهای سال جدید علاقه دارید می‌توانید مقالات زیر را در این خصوص بررسی کنید:

شال گوجه ای

بستن شال به شکل گوجه ای بسیار زیبا است و جلوه‌ی خاصی به چهره می‌دهد. این مدل اصلا دست و پا گیر نیست و شال را مانند موی شینیون شده، به سمت بالا می‌برد و پیچ و تاب می‌دهد.
در این روش بستن شال و روسری، لازم است که ابتدا موهای خود را کاملا جمع کنید؛ به طوری که از زیر شال بیرون نزنند و باعث پف کردن آن نشوند. بعد انجام این عمل، شال را از پشت روی سر خود گذاشته و دو طرف آن را رو به بالا و مماس بر یکدیگر قرار دهید. به این صورت که برخوردشان با هم روی پیشانی شما باشد. دو طرف شال را بکشید و روی هم فشار دهید. اجازه ندهید شال شما پف کند.

هر دو سوی شال را با هم در دست بگیرید و یکی کنید؛ سپس کل آن را از ابتدا تا انتها تاب دهید. بعد از این که یک خط کامل و واحد از دو طرف شال به دست آمد، آن را به شکل مارپیچی بالای سر خود ببندید و انتهای شال را درون گره ایجاد شده پنهان کنید.

بیشتر بخوانید: فیشال صورت، از صفر تا صد!

 

روش بستن شال و روسری

بستن شال مانند بافت مو

این نوع حجاب مخصوص خانم‌های خاص و خوش سلیقه است و در مجالس مهم خیلی به چشم می‌آید. در این روش بستن شال و روسری، باید اول شال خود را روی سرتان قرار دهید و از پشت گره بزنید. سپس دو طرف آن را به سمت چپ یا راست خود بیاورید و روی هم ببافید؛ یعنی یکی را روی دیگری بیاورید و این کار را تکرار کنید.

می‌توانید شال را همین گونه رها کنید، به طوری که انگار قسمتی از موهای خود را یک طرفه بافته اید.
اگر می‌خواهید مدل شال شما مانند بافت تل موها شود، پس از بافتن شال، آن را به جهت مخالف روی سرتان قرار داده و با سنجاق یا گیره فیکس کنید.

از زیور آلات استفاده کنید

با وجود این که امسال سادگی و ظاهر مینیمال مد شده، استفاده از زیور آلات به همراه حجاب جذابیت خود را حفظ کرده است؛ به شرطی که از شال یا روسری ساده استفاده کنید و ترجیحا آن را از پشت ببندید. اگر دوست دارید حجاب شما کمتر وسایل زینتی مورد استفاده‌تان به چشم بیاید، دو طرف شال یا روسری خود را زیر آن پنهان کنید. همچنین می‌توانید از لوازم جانبی مختلف مانند پین، سنجاق، هدبند و… برای زیباتر کردن حجابتان استفاده کنید و به همراه آن لباس‌های ساده بپوشید. این گونه زیور آلات شما بیشتر به چشم می‌آیند و استایلتان را شلوغ نمی‌کنند.

تمرکز بر یکی از ارکان‌های ظاهری از مواردی است که می‌توان در حوزه استایل مینیمال جای داد. برای مثال می‌توانید بر زیور آلات خود تمرکز کنید و بقیه موارد را ساده و با رنگ و اندازه خنثی انتخاب کنید.
در این روش بستن شال و روسری هیچ محدودیتی ندارید و هر نوع وسیله برای زیبایی‌تان استایل شما را جذاب می‌کنند. گوشواره، گردنبند، آویز پیشانی، آویز سر یا تیکا، همگی می‌توانند در حجاب شما استفاده شوند و ظاهرتان را چشمگیر و به روز کنند. زیور آلات مربوط به مو را روی روسری و شال خود قرار دهید. اگر روسری یا شال شما جلوی سینه‌تان را می‌گیرد، گردنبند را روی حجاب و نه زیر آن به خود آویزان کنید.

 

روش بستن شال و روسری

روسری به شکل دستار یا توربان

روش بستن شال و روسری به شکل توربان بسیار ساده است و استایل شما را مرتب نشان می‌دهد. روسری بزرگ خود را به شکل مثلث تا کرده و روی سرتان قرار دهید. بعد، آن را از هر دو طرف بکشید و یکی از دو انتهای روسری را از روی پیشانی‌تان عبور دهید و به ‌سمت دیگر ببرید. انتهای دیگر روسری را به ‌سمت دیگر پیشانی‌تان ببرید و آن را روی انتهای اول روسری قرار دهید. در پایان این مرحله باید شکل عدد هشت در مرکز ایجاد شود.
این مرحله ممکن است کمی سخت باشد و اگر بار اولی است که این روش بستن شال و روسری را عملی می‌کنید، بهتر است از شخص دیگری بخواهید که به شما کمک کند. او باید انتهای اول روسری را در جای خود نگهدارد تا شما سر دیگر روسری را از روی پیشانی‌تان عبور دهید.

دو طرف روسری را از پشت روی هم قرار داده و اگر روسری شما کوتاه است، همان جا به هم گره بزنید و گره را زیر حجاب خود پنهان کنید.
اگر روسری شما بلند است، دو سر آن را از پشت سر روی هم بگذارید و بعد به جلو بیاورید. سپس آن‌ها را به هم گره زده و یک کمان کوچک و ظریف در پیشانی خود ایجاد کنید.
تمامی قسمت‌های باقی مانده را زیر حجاب خود برده، حالت مرتبی به توربان خود بدهید.

از کلاه استفاده کنید

می‌توانید از کلاه استفاده کنید و کل شاه یا روسری خد را زیر آن پنهان کنید. این گونه لازم نیست روش بستن شال و روسری خاصی را در پیش بگیرید و همین که یک کلاه قابل توجه و جذاب انتخاب کنید کافی است. این که چه کلاهی به سر می‌کنید، بستگی به سلیقه خودتان دارد و محدودیت انتخاب در این استایل معنا پیدا نمی‌کند.

 

روش بستن شال و روسری

مدل پاپیونی

پاپیون زدن از جمله کارهایی است که همیشه برای زینت و زیبایی استفاده می‌شده و استفاده از آن در حجاب، روش بستن شال و روسری بسیار ویژه و جالبی است و نمای فوق‌العاده ای دارد. برای این که چهره خود را به وسیله یک پاپیون بالای سرتان جذاب کنید، ابتدا روسری خود را از حالت مربع، به شکل مثلث درآورید و آن را تا کنید. دقت کنید که روسری شما باید بزرگ باشد.
سپس، آن را برعکس حالت معمول به سر کنید. به شکلی که انتهای روسری یا نوک مثلث آن روی پیشانی شما قرار گیرد و لبه تا شده آن پشت سرتان باشد. حال دو طرف دیگر روسری را گرفته و روی پیشانی خود به هم گره بزنید. انتهای روسری را زیر این گره پنهان کنید.

اکنون دوباره وقت گره زدن است. برای درآوردن گره پاپیونی خوشگل و مجلسی، اول یک گره پاپیونی نصفه برای یک طرف روسری ایجاد کنید و آن را با دست بزرگ کنید. پس از این کار نصف پاپیون شما ساخته شده است. برای ساختن نصف دیگر لازم است که انتهای طرف باقی مانده روسری را وارد گره کنید و مثل قسمت دیگر، آن را با دست بزرگ کنید تا هر دو سمت پاپیون هم اندازه و قرینه باشند.
حواستان باشد که دنباله گره‌های خود را به حال خود رها نکنید و آنان را زیر حجابتان پنهان نمایید.
اگر قرینگی یا مرتب بودن پاپیون خیلی هم برایتان مهم نیست، می‌توانید پس از گره اول، گره پاپیونی را مقابل پیشانی خود ایجاد کنید.

روش بستن شال و روسری در آخر…

در آخر باید بگوییم هزاران روش بستن شال و روسری وجود دارند که می‌توانند برای شما جالب باشند. ممکن است به آن‌ها اشاره کرده باشیم یا نکرده باشیم! حتی ممکن است خودتان روش تازه ای ابداع کنید و استایل شخصی‌تان را با ابتکار خلق کنید. آن چه در این بین مهم است، محدود نکردن خود است. ممکن است خیلی چیزها با فرم چهره شما همخوانی نداشته باشند و یا سلیقه‌تان همان حجاب ساده باشد؛ اما فراموش نکنید که دنیای فشن انتها ندارد و هر چیزی را در بر می‌گیرد.
شما با هر انتخابی که دارید می‌توانید خوشتیپ و استایلیش باشید و در عید یا هر مراسمی، گیرایی ظاهر خود را حفظ کنید.

بیشتر بخوانید: ورزش‌هایی مخصوص افراد پشت میز نشین

 

روش بستن شال و روسری

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *