رنگ‌های 1400

زرد و خاکستری، رنگ‌های سال 1400

احتمالا شنیده اید که هر ساله یک رنگ به عنوان رنگ سال معرفی می‌شود و همه ترندهای سال را تحت اثر خود قرار می‌دهد. ترندهای زیبایی، دکوراسیون خانه، آثار هنری و… همه چیز! همه حوزه‌ها کم کم به سویی پیش می‌روند که رنگ سال را با خود ادغام کنند و محبوب تر باشند. اما اصلا این رنگ سال از کجا می‌آید؟ چه کسانی این رنگ‌های تاثیر گذار و جهان شمول را تعیین می‌کنند و چرا؟ رنگ یا رنگ‌های 1400 کدام اند؟

بیشتر بخوانید: دهه جدید و جراحی پلاستیک

پنتون

شرکت پنتون، موسسه تخصصی تطبیق و تولید رنگ استاندارد است. این شرکت در دهه پنجاه میلادی، کار خود را به عنوان یک کمپانی پرینت آغاز نمود و سال‌های بعد با ایده تطبیق رنگ جان گرفت.
این ایده به این صورت بود که معیاری واحد برای طراحان ایجاد می‌کرد و مشکلات مربوط به انتخاب رنگ دقیق را برای صنایع حساس مانند گرافیک، چاپ، نقاشی، فشن و … برطرف می‌نمود. طبق این سیستم ابداعی، به هر رنگ عددی اختصاص داده می‌شد و از هر اشتباهی در برگزیدن رنگ برای افراد جلوگیری میکرد.

تولیدکنندگان مختلف حرفه ای اکنون، به سیستم پانتون مراجعه می‌کنند تا مطمئن شوند رنگ مورد استفاده آن‌ها، همان رنگی است که می‌خواهند باشد. سیستم عددی تطبیق رنگ نیاز به تماس مستقیم با آن را رفع کرده و تنها لازم است به عدد رنگ‌ها توجه شود؛ در نتیجه لازم نیست تولیدکنندگان از نزدیک رنگ‌ها را ببینند و زمان زیادی را خرج این کار نمایند. این گونه در وقت و انرژی شرکت‌ها صرفه جویی می‌شود و انتخاب‌ها نیز دقیق تر خواهند بود.
پنتون، از سال 2000 رنگ خاصی را به عنوان رنگ سال معرفی می‌کند. این به این معنی است که این کار 22 سال در حال صورت گرفتن بوده و با استقبال مردم و تبعیت از آن، همچنان ادامه دارد.

امسال، یعنی 2021 و به تبع 1400، ترکیب دو رنگ زرد و خاکستری به عنوان رنگ سال معرفی شده اند. این نخستین سالی است که دو رنگ و نه فقط یکی به عنوان رنگ سال معرفی می‌شوند.
به گفته کمپانی پنتون، این دو رنگ پیامی از قدرت و امید را منتقل می‌کنند و ماندگار و نشاط آور اند. این کمپانی برای انخاب رنگ‌های خود، ابتدا به تحلیل و بررسی فراوانی می‌پردازد و بعد با یک دلیل موجه و نمادین، آن‌ها را اعلام می‌کند.

کد رنگی PANTONE 17-5104 برای رنگ خاکستری و کد رنگی PANTONE 13-0647 برای رنگ زرد، دو رنگی بودند که از لیست رنگ‌های موجود انتخاب شدند.
ترکیب این دو رنگ با معانی مختلفشان، نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از یکدیگر حمایت کرد و در عین استقلال فردی، با دیگران یکی و همدرد شد. در واقع این تمام چیزی است که ما امسال نیاز داریم؛ کمک، همدلی و امید فراوان، در نتیجه سال سختی که بر همه ما گذشت.

 

رنگ‌های 1400

میکاپ، لباس و استایل مو با توجه به رنگ‌های 1400

یکی از راه‌های به روز بودن در سال جدید، استفاده از رنگ‌های 1400 در استایل لباس و مو و میکاپ است. خوبی رنگ‌های 1400 در زیبایی و ست بودنشان با یکدیگر است؛ که با استفاده از هر یک از آن‌ها ظاهری جذاب و شیک برایتان به ارمغان می‌آید.

خاکستری

اگر ابتدا بخواهیم سراغ خاکستری، این انتخاب ستودنی برای رنگ‌های 1400 برویم، لیستی بلند بالا پیش روی ماست. می‌دانید که رنگ کردن موها به رنگ نقره ای، توسی و همه رنگ‌های طیف خاکستری ترند شده اند و موهایی با رنگ پلاتینی و پاستیلی طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

می‌توانید هایلایت‌هایی توسی رنگ در موهایتان ایجاد کنید؛ تنها بخش جلویی موها را هایلایت نقره ای کنید؛ با روش‌های آمبره، سامبره و بالیاژ موهایتان را توسی کنید؛ قسمت‌های پایینی موهایتان را به این رنگ درآورید و… یک عالمه روش دیگر برای درخشان شدن موهایتان مانند فلز را به کار گیرید؛ تا با رنگ‌های 1400 همخوانی داشته باشید و ظاهرتان را چشمگیر و دیدنی کنید.

اگر علاقه ای به ست کردن موهایتان با رنگ‌های 1400 ندارید یک عالمه گزینه دیگر پیش روی شما است! میکاپ! مخصوصا میکاپ چشم دودی رنگ که حتما عاشق آن هستید و یا در آینده عاشقش می‌شوید. استفاده از رنگ خاکستری در آرایش چشم بسیار شایع است و می‌تواند بسیار کم و ملایم و یا غلیظ و پر از زرق و برق باشد.

اگر سلیقه عجیب و غریبی دارید رژ لب‌های توسی رنگ نیز در بازار موجود اند که فکر نمی‌کنیم خیلی دوستشان داشته باشید. همچنین استفاده از هایلایتری که اکلیل نقره ای دارد و هر چیز خاکستری دیگری مانند خط چشم یا ریمل شما را خاص و روی مد نشان می‌دهد.

لباس پوشیدن به رنگ خاکستری هم که خوراک خودمان است! آدم می‌تواند سرتاپایش را به این رنگ دربیاورد؛ بی آن که خسته کننده یا بدتیپ به نظر برسد. چه بهتر که این خاکستری با زرد ست شود و جلوه ای با نشاط و خانمانه را ایجاد کند. شال خاکستری رنگ، کت، مانتو، شلوار، دامن، کیف، کفش، همه و همه بسیار یونیک و مینیمال اند و اگر آن‌ها را به صورت اورسایز بپوشید سادگی و جذابیت استایلتان بیشتر به چشم می‌آید. اگر دوست ندارید از رنگ زرد در ترکیب لباس‌های خود استفاده کنید می‌توانید آرایش خود را به این رنگ درآورید و برعکس.

 

رنگ‌های 1400

زرد

بهار است و رنگ‌های 1400 به خوبی با آن همراه شده اند. دیگر وقت آن رسیده که زرد بپوشید و آن را با رنگ‌های مکمل خود، مثل خاکستری ست کنید. از لیمویی تا زرد تیره، همه می‌توانند در گزینه‌های شما برای انتخاب رنگ لباس، آرایش، موی فانتزی و غیره و غیره باشند.

زرد کردن موها به رنگ فانتزی خیلی معمول نیست؛ هر چند اگر آدم جسوری باشید کار جالبی است و نگاه همه را به خود جذب می‌کند. برای موهایتان می‌توانید از رنگ‌هایی در طیف زرد، مانند انواع بلوندها استفاده کنید. رنگ بلوند امسال دوباره مد شده و مویی که رنگی رو به زردی داشته باشد بسیار باکلاس و به روز محسوب می‌شود. اگر خاطرتان باشد چند سالی بود که زرد بودن موها محبوبیت خود را از دست داده بود اما حالا دوباره روی کار آمده است و افراد می‌توانند موهایشان را با روش‌های مختلف، مثل روش‌هایی که برای رنگ خاکستری گفته شد، بلوند کنند و از زیبایی خود لذت ببرند.

استفاده از زرد، که نشانه جوانی و جسارت در رنگ‌های 1400 است، در میکاپ کردن بسیار خاص و ویژه است. می‌توانید از هایلایترها، رژ لب‌های مایع و یا برق لب‌هایی با تناژ طلایی استفاده کنید و بدرخشید. می‌توانیید سایه ای طلایی رنگ بزنید و یا از رنگ زرد فانتزی برای سایه استفاده کنید که خیلی خیلی متفاوت و زیبا است. ریمل‌های رنگی زرد یا خظ چشم‌های مایع زرد رنگ هم بسیار عجیب و غریب و جالب اند. حتی رژ زرد هم در بازار وجود دارد که خب اگر لیدی گاگا نیستید به دردتان نمی‌خورد!
لباس‌های لیمویی، طلایی و زرد همگی ظاهری شاد و بهاری به شما می‌دهند و انرژی خیلی خوبی دارند. رنگ‌های 1400 به خوبی با هم مچ می‌شوند و مخصوصا در لباس پوشیدن می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید.

 

رنگ‌های 1400

 

بیشتر بخوانید: تاریخچه آرایش در ایران

چرا دو رنگ؟

با همه گیر شدن کووید 19، جهان با موجی از ناامیدی روبرو شد. این ویروس، همه چیز را از حالت عادی خود خارج کرد و باعث راکد شدن زندگی در سرتاسر دنیا شد. پنتون نیز به دنبال وضع نابسامان و آشفته پدید آمده، کاری غیر عادی کرد. این موسسه به جای یک رنگ، دو رنگ را به عنوان رنگ‌های سال 1400 معرفی نمود. هرچند پس از گذراندن این سال نفرین شده، دیگر هیچ اتفاقی نمی‌تواند ما را متعجب کند و حتی رنگ سال جدید باید از همه‌ی سال‌ها متفاوت باشد!
بسیاری بلاتکلیفی را از این انتخاب برداشت کردند؛ چرا که پس از 2020 و 1999، تحولی بزرگ در همه کسب و کارها و زندگی روزمره پدید آمذه که قطعا ما و آینده پیش رویمان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما بیایید جور دیگری به این ماجرا نگاه کنیم، یعنی همان جوری که پنتون از ما می‌خواهد!

رنگ‌های 1400 نشان دهنده آینده ناواضح و سردرگمی نیستند. دوتا بودن آنان، مردد بودن را نشان نمی‌دهد؛ بلکه تلفیقی از استقامت و امید است! نور انتهای تونل، یکی از توصیفاتی است که به این ترکیب زیبا نسبت داده شده است. مجله تایمز، خاکستری را به زنبور عسل کارگر و زرد را به ملکه تشبیه کرده است.
امیدی و فردای بهتری که در انتظار آن هستیم، کاذب نیست و در واقع استعاره ای از رهایی‌مان از بیماری کورونا. رنگ‌های 1400 نوید تولید واکسن کووید 19 را می‌دهند که با استفاده از اکتشاف واکسن آن، زندگی اجتماعی به ما باز می‌گردد و دوباره می‌توانیم آزادانه در میان انسان‌ها گشت و گذار کنیم. حقیقت این است که
ما باید احساس کنیم که همه چیز روشن‌تر می‌شود، این برای روح انسان ضروری است.

در 22 سال گذشته، امسال اولین سالی است که یک رنگ از طیف خاکستری به عنوان رنگ سال معرفی شده است. اما انتخاب رنگی از طیف زرد، دومین بار است که اتفاق می‌افتد. دفعه‌ی قبلی، زرد در سال 2009 و پس از بحران عظیم اقتصادی 2008 رنگ سال شده بود که مانند امسال، امید و روشنایی را پس از یک سال سخت و پرفشار وعده می‌داد. تاریکی و سردی خاکستری، رفته رفته روشن می‌شود و نوری عظیم و درخشان را به همراه می‌آورد.

پنتون با قرار دادن این دو رنگ در کنار هم قصد دارد پیام روزهای خوش و خوشبختی را به مردم بدهد. باید یادمان باشد که روزهای خوب پس از روزهای دلمرده به سراغ ما می‌آیند و خوشبختی بدون اتفاقات ناگوار معنا ندارد. سختی و مشکلات و حتی از دست دادن عزیزان، نباید ما را از زندگی کردن متوقف کنند؛ آن چه رنگ‌های 1400 می‌خواهند بگویند همین است. ارزش افراد به تلاش و کوشش در شرایط دشوار و طاقت آوردن در برابر موانع است. اصلا شاید معنی زندگی همین باشد.

 

رنگ‌های 1400

اعضای شرکت پنتون و رنگ‌های 1400

درباره فلسفه و چرایی انتخاب دو رنگ مستقل به صورت همزمان برای رنگ‌های 1400 صحبت کردیم. معاون رئیس شرکت پنتون نیز حرف‌هایی در این باره زده است:
هیچ رنگی نمی‌تواند معنای لحظه را درک کند. همه ما فهمیدیم که به تنهایی نمی‌توانیم این کار را انجام دهیم. همه ما درک عمیق‌ تری از چگونگی نیاز به یکدیگر و حمایت عاطفی و امید داریم. این ترکیبی است که بیانگر انعطاف پذیری، خوش بینی و امید و مثبتی است که ما نیاز داریم.

مدیر اجرایی مؤسسه رنگ پنتون گفت:
تصمیم ما انتخاب دو رنگ مستقل کنار هم است. ترکیب زرد و خاکستری با جسارت بخشیدن به روحیه، نیاز درونی به دیده شدن، شناخته شدن و شنیده شدن صدای ما را برجسته تر می کند. ترکیبی که به بینش، نو آوری و شهود گره می‌خورد. احترام به خرد، تجربه و هوش، بازسازی را الهام می‌بخشد و ما را به سوی روش های تفکر و مفاهیم جدید سوق می‌دهد.

یک پیوند رنگی، پیامی از قدرت و امید را ارائه می‌دهد که هم ماندگار است و هم روح بخش. در بیانیه منتشر شده در وب سایت پنتون آمده است: عملی و سنگی اما در عین حال گرم و خوش بین، اتحاد بین قدرت و مثبت بودن؛ این یک داستان رنگی است که احساسات متفکرانه عمیق‌تر را با وعده‌ای درخشان و دوستانه در بر می‌گیرد.

کارشناسان کمپانی پنتون رنگ زرد را به خاطر داشتن و القای حس قدرت، انرژی، مثبت بودن، آفتاب و خاکستری را به خاطر سایه‌های روح‌انگیز، الهام‌بخشی و تلاش برای نشاط انتخاب کرده‌اند. آن‌ها معتقدند ترکیب این دو رنگ پیامی حاوی قدرت و امید را القا می‌کند.
مدیر اجرایی کمپانی پنتون همچنین اضافه کرد:
ما می دانیم که در یک زمان غیرمعمول زندگی می کنیم! و با تمام قوا سعی داریم تا آینده ای متفاوت و زیبا را متصور شویم.
ما امسال دو رنگ مکمل را اعلام کردیم! و این اتفاق دلیلی ندارد جز تاکید بر همراه بودن انسان ها با یکدیگر و تعامل.

 

رنگ‌های 1400

رنگ خاکستری نماد چیست؟

پنتون، این رنگ را نماد استحکام و به عنوان نمادی برای قدرت و ایستادگی معرفی می‌کند. رنگ خاکستری که یکی از رنگ‌های 1400 است، نمادی از عناصر جامدی مانند سنگ است. عناصری جاودان، کار آمد و قابل اعتماد. این رنگ سرد و بی روح است اما در عین حال احساس مقاومت و خونسردی خوبی با خود به همراه دارد. پنتون همچنین خاکستری را نشانه ای از تأمل، عقل گرایی و عمل گرایی می‌داند. خاکستری، به رنگ خرد و ماده خاکستری مغز انسان است؛ همان چیزی که ما را از دیگر حیوانات جدا می‌کند.

تمامی رنگ‌های بین سیاه و سفید جزو طیف خاکستری قرار می‌گیرند. برخی از آنان بسیار تیره و به سیاهی نزدیک اند و برخی دیگر به سفیدی می‌نمایند. پنتون، خاکستری روشنی را انتخاب کرده که افسردگی القا نکند و حسی اطمینان بخش به افراد بدهد. این رنگ خنثی بسیار آرامبخش، ملایم، قوی و عاقلانه است.

هوشمندی و تجربه بسیار موسسه پنتون در انتخاب رنگ‌های 1400 آن جا مشخص می‌شود که می‌فهمیم خاکستری نه سیاه است و نه سفید! نه ناامیدی است و نه روشنایی مطلق. بسیار ملایم، زیبا و با درایت است و حالتی محکم و انعطاف پذیر دارد. این رنگ ماننده سایه است؛ سایه جسمی استوار اما رنج دیده در برابر آزمون زمان.

رنگ زرد نماد چیست؟

زرد، برعکس خاکستری رنگی گرم است که سرزندگی و حیات را به ما یادآوری می‌کند. زرد، به رنگ خورشید و سرشار از انرژی و نور است. دیدن این رنگ، نشاط و امید را در ذهن تداعی می‌کند ودر اکثر فرهنگ‌ها به عنوان نمادی از آینده‌ی خوب شناخته می‌شود. زرد، در بسیاری از فرهنگ‌ها نمایانگر دانش و معرفت و نشانه‌ی شور جوانی، آفتاب، شادی و گرما است.

زرد انتخابی شرکت پنتون برای رنگ‌های 1400، خیلی روشن است و حتی به لیمویی گرایش دارد. این رنگ اشتیاق انسان برای زندگی را به رخ می‌کشد و روشنایی پس از تاریکی را به ما وعده می‌دهد.
رنگ‌های 1400 پس از تجزیه و تحلیل بسیار انتخاب شده اند. گذر از سال پیش کار آسانی نبود و حالا زمان آن است که جواب صبر و تلاشمان برای دوام آوردن را بگیریم. زرد، همان امید و معرفتی است که 1400 قرار است به ما هدیه دهد.

 

رنگ‌های 1400

 

بیشتر بخوانید: ترندهای پوستی 2021: هرچه کمتر بهتر

در آخر

از رنگ‌های 1400 استفاده کنید! زرد و خاکستری هم قشنگ اند و هم معنی قشنگی دارند! امسال سال بهتری برای همه ما خواهد بود و با استفاده از این دو رنگ، می‌توانیم هرروز این مسئله را به خود یادآوری کنیم.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *