استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟

شستشوی صورت و پاک کردن آن از آلودگی‌های محیطی و آرایشی، کاری است که باید روزی دو بار انجام شود و در روتین پوستی همه افراد باشد. اگر صورت تمیز نباشد هیچ محصولی تاثیر مناسب خود را روی آن نمی‌گذارد و تجمع آلودگی بر پوست عوارض بسیاری را به همراه می‌آورد.
شستشوی پوست صورت، حتی برای افرادی که آرایش نمی‌کنند نیز امری الزامی است و به هرحال باید انجام شود؛ هر چند افرادی که روی پوست خود میکاپ دارند باید بیشتر دقت کنند و هرگز از رسیدن به پوست خود غافل نشوند. ماندن آرایش بر پوست عواقب بسیار بدی را به همراه دارد و با اغراق می‌توان گفت که آن را نابود می‌کند.

نیاز است که یک بار قبل از خواب و یک بار پس از بیداری پوست صورت خود را بشوییم و فراموش نکنیم که شستشوی بیشتر و کمتر از دو بار لازم نیست و به ما صدمه می‌زند.
می‌دانیم که شما در روتین پوستی‌تان، از شوینده ای مناسب پوست چهره خود استفاده می‌کنید یا به دنبال شوینده مناسب هستید. انواع مختلفی از شوینده‌ها در بازار وجود دارند و هر کدام دارای ویژگی‌ها و بافت مخصوص به خود هستند. جدای از آن، تعداد مختلفی از برندها اقدام به تولید شستشو دهنده دست کرده اند؛ که هر یک می‌تواند اثر متفاوتی برای افراد داشته باشند.

این تنوع گسترده سبب شده که انتخاب شوینده مناسب برای ما دشوار شود و ما را به شک بیاندازد. در این مقاله ما به بررسی دو نوع شوینده، یعنی فوم و ژل شستشو می‌پردازیم.
سوال ما این است که به طور کلی استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو و امیدواریم به جوابی واحد دست پیدا کنیم.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

کدام را انتخاب کنم؟

انتخابتان هر کدام که هست، باید ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و سپس محصول مورد نظرتان را متناسب با آن خریداری کنید. قبل از پاسخ داد به سوال استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو، بهتر است بدانیم که این محصولات نسبتا جدید هستند و در گذشته حق انتخاب اینقد گسترده و نامحدود نبوده است. چندی پیش، اکثر افراد از شوینده‌های صابونی استفاده می‌کردند که اسیدیته پوست را بر هم می‌زد؛ اما رفته رفته و با روشن شدن ضررهای این ماده برای پوست و همچنین پیشرفت علم و زمینه تولیدات محصولات بهتر، کالاهایی چون میسلار واتر، تونر، ژل شستشو، شیر پاک کن و فوم شستشو به صورت گسترده بازار عرضه شدند و جای صابون‌ها را گرفتند.

 

خرید این محصول

 

فوم و ژل شستشو نیز پاکسازی صورت را بدون صابون انجام می‌دهند و پوستی تمیز و درخشان را برای فرد به ثمر می‌رسانند. در این مقاله قرار است به بررسی این دو بپردازیم و شوینده‌های غیرصابونی دیگر مد نظر ما نیستند.
استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟ این سوال خیلی خیلی کلی است. همان طور که گفتیم به اندازه افراد روی کره زمین پوست وجود دارد و نمی‌توان نیاز تمامی افراد را دسته بندی کرد و در یک الگو قرار داد. اما ناچارا پوست افراد به حالت‌های خشک، نرمال، مختلط و چرب گروه بندی شده و تحقیقات و نتایج موجود طبق این گروه بندی صورت می‌گیرد.

فوم و ژل دو محصول متمایز هستند؛ پس بهتر است بیشتر با آن‌ها آشنا شویم تا تفاوت‌ها و در نتیجه برتری‌هایشان را نسبت به یکدیگر بدانیم و انتخابی درست بین این دو داشته باشیم.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

فوم شستشوی صورت چیست؟

این محصول نوعی شوینده کفی بوده و پاک کننده ای قوی محسوب می‌شود. مواد زائد موجود بر روی پوست با مصرف فوم شستشو به طور عمیق و بی برو برگشتی از بین می‌برند و چربی اضافی موجود بر پوست را نابود می‌کنند. لذا برای مصرف پوست چرب و مستعد جوش و آکنه مناسب اند و پیشنهاد می‌شوند. فوم شستشو، مزایا و شگفتی‌هایی زیادی برای پوست دارد و تمیزی حداکثر را با ضرر حداقل برای آن رقم می‌زند.

این نوع شوینده شگفت آور، پوست خسته، آرایش شده، عرق کرده، آغشته به گرد و غبار و آلوده را سرحال می‌آورد و پاکیزه می‌کند.
در پایان روزی طولانی و هنگامی که پوست در معرض خطرات احتمالی زیادی بوده، با استفاده آسان و راحت از یک فوم شستشو می‌توانیم و حس خوب لطافت و درخشندگی را تجربه کنیم. هیچ چیز به اندازه یک شوینده خوب پوست را سرحال نمی‌آورد و آن را شفاف و بانشاط نمی‌کند.

 

 

فوم شستشو بافت بسیار سبکی دارد اما اثری شدید بر پوست و آلودگی‌هایی چون تعرق، گرد و غبار و چربی می‌گذارد. این شوینده، استفاده بسیار راحتی دارد و وقت زیادی از افراد مصرف کننده را نمی‌گیرد؛ همچنین راه حلی عالی برای افرادی است که به دنبال بهترین راه مبارزه با چربی و احتمال بروز جوش و آکنه هستند. این پاک کننده، پوست‌های ملتهب را آرام کرده و اکثرا ضد حساسیت و تورم می‌باشد. پاکسازی کامل منافذ باز و کوچک شدنشان توسط این نوع پاک کننده‌ها میسر است و کلیه خاک و آلاینده‌های جمع شده در منافذ را شستشو می‌دهد.

تولید بیش از حد سبوم در پوست چرب، مشکلی همیشگی برای افراد دارای این نوع پوست می‌باشد. این افراد همواره در تلاش اند که چربی را کاهش دهند و از عوارض مربوط به آن جلوگیری کنند. فوم شستشوی صورت در تمیز کردن عمیق پوست بسیار حرفه ای عمل کرده و مشکلات دائمی افراد مستعد جوش را از بین می‌برد.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

 

فوم‌های شستشو را از نظر کارایی و قدرت پاک کنندگی به دو دسته‌ تقسیم می‌کنیم:

فوم‌های حاوی سولفات

در اکثر از فوم‌های شستشو، از سورفاکتانت‌های سولفاته استفاده شده است. حتما می‌دانید که شوینده‌های حاوی سولفات تا چه حد قوی و پاک کننده اند و تقریبا همه انواع آلودگی را از بین می‌برند. سولفات می‌تواند پوست خشک و حساس را دچار تحریک، قرمزی و سوزش کند. اما در هر حال فوم‌های شستشو فاقد اثر التهابی اند. این شوینده‌ها بیشتر مناسب افراد دارای پوست چرب می‌باشند و پوست را به صورت عمقی از شر سبوم و کثیفی خلاص می‌کنند.

قبل از مصرف هر پاک کننده حاوی سولفات، از واکنش پوست خود نسبت به آن مطمئن شوید. واکنش‌های آلرژیک در استفاده از این فوم‌ها و افرادی که پوست حساسی دارند بسیار رایج است. اما اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که پوستتان در برابر SLS واکنش خوبی نشان داده و فرمز نشده اسن؛ فوم‌های حاوی سولفات بهترین پاسخ برای سوال استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو می‌باشد.

مواد حاوی این ترکیب، شوینده‌های خشن و قوی هستند که می‌تونن پوست را کم آب و دهیدراته کنند و حتی بر چربی طبیعی و مورد نیاز پوستتان اثر بگذارند.
باز هم می‌گوییم که پس از تست حساسیت، در صورت عدم بروز نشانه‌های آن، با خیال آسوده از فوم‌های شستشو حاوی سولفات استفاده کنید و از تمیزی حداکثری پوست خود لذت ببرید.

 

خرید این محصول

 

فوم‌های بدون سولفات

برخی دیگر از انواع فوم‌ها، ملایم تر اند و سورفاکتانت‌های مطبوع و آرام تری را در ترکیبات خود استفاده می‌کنند. این فوم‌های شستشو، همان کف دلخواه را به وجود می‌آورند؛ با این تفاوت که پوست را از خشک شدن و حساسیت محافظت کرده و استحکام و هیدراته بودن آن را حفظ می‌کنند. این فوم‌ها مناسب پوست حساس، خشک، مختلط، معمولی و چرب بوده و هیچ گونه آلرژی و التهابی را پدید نمی‌آورد. فوم‌های بدون سولفات، هیچ ماده صابونی ندارند و بسیار مناسب می‌باشند.

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟ خب، اگر فوم حاوی سولفات ملایم را انتخاب کنید؛ قطعا فوم! چون هم رطوبت پوست را حفظ می‌کند و هم چربی اضافه آن را برطرف می‌نماید. این شوینده، دارای بافتی به دو حالت کرمی و کف آلود است. حالت کرمی به گونه‌ ای است که وقتی آن را بر روی پوست مرطوب ماساژ می‌دهیم، به علت مخلوط شدن با آب، خیلی زود کف می‌کند و پوست را تمیز و درخشان می‌نماید. حالت کف آلود هم که از ابتدا کف دارد و راحت ترین استفاده ممکن را ایجاد می‌کند. شوینده‌های فومی پوستی نرم، مرطوب و لطیف را برای افراد به همراه می‌آورند و اسیدیته‌ی پوست را برهم نمی‌زنند.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

فوم شستشو برای پوست من چه فوایدی دارد؟

اول از همه این که فوم چربی ایجاد نمی‌کند؛ در عین این که PH پوست را مانند مواد صابونی به هم نمی‌زند. این یعنی فوم شستشو خاصیت پاک کنندگی مانند صابون دارد؛ اما بقیه خواص آن مانند تعدیل چربی پوست، تعدیل رطوبت پوست و… محفوظ اند. شستشوی صورت یک درمان موثر، روزانه و آسان است که پوست را تازه و باطراوت نگه می‌دارد و روغن و چربی، سلول‌های مرده و اثر صدمات محیطی را از بین می‌برد. بسیاری از افراد فوم شستشو را به عنوان جایگزین مناسب صابون استفاده می‌کنند و این گونه هم از مزایای مشابه صابون بهره می‌برند و هم از ضررهای آن در امان می‌مانند.

با توجه به این تعاریف، به نظر شما استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟ فوم شستشوی حاوی سولفات ملایم، هم از ایجاد حساسیت جلوگیری می‌کند و هم پوست را قوی تر از هر شوینده دیگری پاکسازی می‌نماید.
گفتیم که در ترکیبات انواع فوم شستشوی صورت، عنصری بسیار کارآمد و شناخته شده به نام سدیم لوریل سولفات وجود دارد و استفاده بیش از حد این ماده، پوست را آزرده می‌کند. نکته مهم درباره فوم‌های شستشو این است که نباید بیش از حد از آن‌ها استفاده شود؛ هر چند این نکته درباره تمامی شوینده‌ها صدق می‌کند. در صورت استفاده بهینه از فوم دیگر مهم نیست که چه نوع پوستی دارید، همین که فومی مناسب پوست خود انتخاب کنید کافی است. ناخالصی‌های پوست و به ویژه پوست چرب، توسط این نوع پاک کننده به راحتی قابل نابودی اند.

 

خرید این محصول

 

همچنین اگر از دسته افرادی هستید که دوست ندارید فرایند پاکسازی صورتتان خیلی طول بکشد، این محصول مناسب شماست. چرا که خیلی خیلی راحت است و پوست را در عرض مدت بسیار کمی پاکیزه و یکدست می‌کند. با خیالی آسوده فوم را به صورت خود بزنید و با ماساژی سطحی و چند ثانیه ای مواد موجود در آن را به پوست خود انتقال دهید تا شفافیت و درخشندگی از آن شما گردد. اگر برای اسکین کر و مراقبت از پوست خود خیلی وقت نمی‌گذارید، آدم مشغولی هستید و یا مدام در سفرید؛ فوم بهترین گزینه برای شما است.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

ژل شستشوی صورت چیست؟

این شوینده، نسبت به فوم ضخیم تر اما ملایم تر است. ژل شستشو، بافتی نسبتا سبک داشته و کف ایجاد نمی‌کند. همچنین برای انواع پوست مناسب است و حساسیت‌های فوم شستشو را ایجاد نمی‌کند. تمیز کنندگی و پاکسازی آن به اندازه فوم شدید و خشن نیست اما تاثیر فراوانی بر ایجاد پوستی لطیف و پاک دارد.
ژل شستشو پوست را پاک می‌کند بی آن که آن را تحریک و دچار سوزش نماید. پوست چرب ممکن است خیلی با این شوینده سازگار نباشد اما باز هم بستگی دارد. پوست نرمال، خشک، حساس، مختللط و گاها چرب با این شوینده سازگار اند. استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟ خب، اگر ژل را برگزیده اید، باید ترکیبات آن را با پوست خود تطبیق دهید و محصول متناسب با خود را تهیه کنید. در واقع برای هر محصولی باید چنین کاری را انجام دهید.

این که ژل شستشوی صورت به قدر کافی کف ایجاد نمی‌کند ممکن است برخی را دلزده کند. چون تا زمانی که کف زیاد نباشد افراد احساس تمیزی نمی‌کنند و دوست دارند تمیز شدن پوستشان را به روش سنتی حس کنند.  این افراد به پاک کننده‌های کفی عادت کرده اند و ممکن است کمی طول بکشد تا با این پاک کننده خوب و بی دردسر اما لغزنده کنار بیایند.
لغزندگی و رطوبت ژل شستشو، این حس را در افراد به وجود می‌آورد که پوست به درستی پاک نشده است و یا اثر شوینده بر آن باقی مانده است؛ اما این طور نیست و در واقع لایه ای محافظ در برابر خشکی برای پوست به وجود آمده که آن را هیدراته نگه می‌دارد.

 

 

جالب است بدانید ژل شستشوی صورت برای خلاص شدن از شر روغن اضافی و سبوم نیز موثر است و پوست چرب می‌تواند از آن بهره ببرد. در صورت داشتن پوستی خشک و حساس، پوست شما قوام یافته و خاصیت الاستیسیته آن زیاد می‌شود. این محصول به هیچ وجه پوست شما را خشک نمی‌کند و فرمولاسیون آن بر پایه آب است.
اگر به دنبال یک محصول با پاکسازی عمیق هستید، ژل پاک کننده صورت ایده آل ترین گزینه برای پوست شماست و در عین حال خیلی لطیف و ملایم می‌باشد. پاکسازی منافذ باز، توسط ژل نیز به ثمر می‌رسد ولی معمولا به عمق فوم نیست؛ در عوض آبرسان و مرطوب کننده تر از آن است.

 

 

برای از بین بردن جوش، استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو؟ در حقیقت هر دو برای این امر کارایی دارند؛ ولی واضح است که فوم قوی تر و با نفوذ تر عمل می‌کند. پاک کننده‌های ژلی می‌توانند درمان خوبی برای جوش و آکنه باشند و پوست را ضد عفونی، نرم، مرطوب و آبرسانی کنند.

این شوینده‌ها تسکین دهنده هستند و با قرمزی و التهاب مبارزه می‌کنند. برخی از آن‌ها حاوی کپسول‌های مرطوب کننده یا دانه‌های جوانه زده بوده و مشکلات خاص پوستی را درمان می‌کنند. دانه‌های اسکراب نیز جزو ترکیبات بسیاری از ژل‌های شستشو است و پوست را به طور ملایم و آرام لایه برداری می‌کند.
در کل ژل شستشو برای افرادی که پوست حساسی دارند مناسب تر از فوم است.

 

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو

چند ژل شستشوی صورت خوب:

استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو ؟

همه چیز به نوع پوست شما بستگی دارد. برای پوست بسیار چرب، فوم بهتر است و برای پوست خشک و حساس ژل شستشو. هر چند این جمله صفر و صدی نیست و افرادی که پوست خشک دارند هم می‌توانند از فوم استفاده کنند و بالعکس. در این جا سلیقه شما هم درگیر ماجرا می‌شود. دوست دارید جوش‌های سرسیاهتان با لایه برداری ملایم از بین برون؟ دوست دارید لایه ای مرطوب و نرم روی پوست شسته شده شما بماند؟ دوست دارید پوست شما آرام و آسوده شود؟ اگر جوابتان به هر سه این سوال‌ها بله است ژل را انتخاب کنید. اگر هم دلتان می‌خواهد شوینده ای قوی، سبک و تعدیل کننده چربی داشته باشید فوم برای شما بهتر است و انواع جوش را از بین می‌برد.

به برند مورد نظر و کیفیت آن، به نوع پوست و تطابق آن با محصول و ترکیبات کالای مورد نظر دقت کنید؛ که یک وقت دچار اشتباه نشوید و پوستتان علائم آلرژیک نشان ندهد. ویژگی‌های هر محصول با دیگری متفاوت اند و یک ژل می‌تواند مخصوص پوست چرب و یک فوم می‌تواند پوست خشک را بهبود دهد. پس با دقت به بررسی کالای مورد نظرتان بپردازید و پوستی روشن و جوان به خود هدیه دهید.

از کجا ژل و فوم شستشوی مورد نظرم را بخرم؟

با خرید از پیشگام نگار از اعتبار کالای خود مطمئن شوید. این سایت سرشار از محصولات مراقبتی پوست است. هر جوابی برای سوال استفاده از فوم شستشو بهتر است یا ژل شستشو داشته باشید، می‌توانید با خرید از پیشگام نگار محصول مورد نظرتان را پیدا کنید و با خیال راحت خرید خود را انجام دهید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

یک پاسخ

  1. سلام جلدم چرب و چوش دار است از دیپ سنس استفاده کردم راضی نیستم جلدم زیاد پوسته پوسته شوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *