روش کاهش وزن به وسیله رقص

رقص و لاغری، یک تیر و دو نشان

یکی از روش‌های تاثیر گذار لاغری رقصیدن است. رقصیدن، در هر نوع خود می‌تواند باعث کالری سوزی و لاغری شود و تناسب اندام را برای فرد رقم بزند. حالا چرا می‌گوییم رقص تیری با دو نشان است؟ چرا که روش کاهش وزن به وسیله رقص بیشتر از هر ورزش دیگری روحیه شما را شاد می‌کند و هیکلی زیبا را در کنار سلامت روانی کامل باعث می‌شود.

رقص

همه ما می‌دانیم رقص چیست. رقص از دوران پیشا تاریخی با انسان همراه بوده و به مراسم و آئین‌های او زیبایی و دراما هدیه می‌کرده است. اگر برای یک کودک موسیقی شادی بگذارید خود به خود به همراه ریتم تکان می‌خورد. این نشان می‌دهد که رقص تا چه حد غریزی است و زبانی جدا از بیان و کلام ما دارد.

اکنون، به جز استفاده از رقص در مراسم خوشحالی و خنده و بررسی جنبه هنری آن، می‌دانیم که این کار سبب کاهش وزن و ماهیچه سازی ما می‌شود و روش کاهش وزن به وسیله رقص باید مورد توجه زیادی قرار گیرد. همه انواع رقص در تعدیل وزن و بهبود وضعیت بدنی ما موثر اند؛ اما تاثیر برخی از آن‌ها مانند زومبا، هیپ هاپ، عربی، سالسا، هندی، آفریقایی، باله و… بیشتر است.

کالری

جدای از نوع رقص، شدت فعالیت فرد به هنگام رقصیدن تعیین می‌کند که او تا چه اندازه کالری می‌سوزاند. در واقع آن چه باعث می‌شود رقص‌هایی مانند هیپ هاپ یا عربی لاغر کننده‌تر از بقیه باشند، شدت زیاد حرکات موجود در آن‌ها و در نتیجه چربی سوزی و صرف بیشتر انرژی است.
وزن بدن نیز در روش کاهش وزن به وسیله رقص تاثیر داشته و میزان سوزاندن کالری را متغیر می‌کند. فردی که وزن بیشتری دارد کالری بیشتری می‌سوزاند و فرقی نمی‌کند که زومبا برقصد یا ورزش دیگری را امتحان کند. در مقابل فردی که چربی انباشته شده ندارد و سبک‌تر است کالری کمتری می‌سوزاند و با گذشت زمان عضله سازی می‌کند. فردی که بدن عضله‌ای دارد به انرژی زیادی نیاز داشته و از دست دادن کالری در او نیز زیاد می‌شود.

شدت رقص، باعث بالا رفتن ضربان قلب در فرد می‌شود و این همان عاملی است که وزن ما را کم و کمتر می‌کند. یک ساعت رقص با سرعت و شدت مناسب به طور متوسط باعث سوزاندن 400 کالری می‌شود. البته که این عدد بسیار نسبی و قابل تغییر است و بنا به همه عوامل مذکور بالا و پایین می‌شود.

 

روش کاهش وزن به وسیله رقص

روش کاهش وزن به وسیله رقص

روش کاهش وزن به وسیله رقص باید برنامه ریزی شده و روی حساب باشد. یک روز رقصیدن، هر چند با سرعت زیاد، شدید و طولانی تغییر خاصی در اندام و وزن شما ایجاد نمی‌کند و روزهای قبل و بعد از آن پاک نمی‌شوند. ممکن است نوعی از رقص سرگرم کننده و جالب باشد ولی شما را آن طور که باید لاغر نکند. اگر رقصیدن را به هدف لاغری انجام می‌دهید در انتخاب نوع رقص خود دقت کنید و همچنین آن را به شکل یک عادت اجتناب ناپذیر برای خود درآورید.

روش کاهش وزن به وسیله رقص نمی‌تواند کالری‌های ورودی یا همان عادات غذایی شما را کنترل کند و تغذیه در لاغر شدن خیلی مهم و حتی مهم‌تر از فعالیت بدنی می‌باشد. بدون دنبال کردن یک رژیم غذایی مناسب تاثیر روش کاهش وزن به وسیله رقص آن طور که باید نیست و بازدهی بسیار کمتری پیدا می‌کند؛ حتی اگر تلاش و مهارت‌های فیزیکی شما زیاد باشند. روش کاهش وزن به وسیله رقص مانند هر ورزش دیگری، ثبات وزن شما را باعث می‌شود و به لاغری کمک می‌کند. یعنی این کار به تنهایی نمی‌تواند شما را خوش اندام کند و چربی‌هایتان را کاهش دهد.

وعده‌های غذایی منظم، دنبال کردن رژیم غذایی دائمی و غیر موقتی و در کل کم کردن کالری ورودی و بیشتر کردن کالری خروجی در کنار هم تناسب اندام را برای شما رقم می‌زنند. یک برنامه‌ی غذایی سالم شامل سبزیجات، میوه‌ها، غلات کامل و لبنیات کم‌چرب است. در مورد پروتئین، شما باید گوشت کم‌چرب، ماهی، لوبیا و آجیل مصرف کنید. این منابع پروتئین کم‌چرب را در مقابل غذاهای چربی مانند لبنیات پرچرب و گوشت قرمز در اولویت قرار دهید. منابع پروتئینی که چربی بیشتری دارند کالری بیشتری نیز دارند و شامل مقدار زیادی چربی‌های اشباع و ترانس مضر برای بدن هستند.

اگر پس از کاهش وزن…

اگر پس از روش کاهش وزن به وسیله رقص دچار شل شدگی پوست، ترک و ضایعات پوستی شدید، بهتر است از محصولات ترمیم کننده استفاده کنید. یکی از این محصولات کرم ژل بازسازی کننده اسکارفیت الی ژن است. این محصول با دارا بودن عسل، روغن زیتون، رتینول پالمیتات، ویتامین A، روغن کتان، روغن همیشه بهار یا کالاندولا ،دایمیتیکون و عصاره پیاز پوست را به شکلی باورنکردنی به حالت اولیه خود برگردانده و آن را احیا می‌کند.

کرم ژل بازسازی کننده اسکارفیت الی ژن برای تسریع بهبود جای زخم و بریدگی، جراحی و ترک‌های پوستی فرموله شده است. لاغری می‌تواند ترک‌های زیادی روی پوست ایجاد کند و این محصول آن‌ها را کمرنگ یا حتی محو می‌کند. ترکیبات کرم ژل بازسازی کننده اسکارفیت الی ژن ضد التهاب بوده و تورم و قرمزی را از بین می‌برند. این کرم ژل همچنین حاوی مقادیر زیادی آنتی اکسیدان است که کلاژن سازی پوست را افزایش می‌دهند و آن را برای تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها سبب احیای کامل پوست می‌شوند و خطوط ناخوشایند را محو می‌کنند.

 

خرید این محصول

 

محصول دیگری که می‌تواند به شما در این زمینه یاری برساند کرم بازسازی کننده میموزا سی گل است. البته این محصول بیشتر برای بهبود زخم مناسب است؛ اما می‌تواند به ترمیم پوست پس از درمان‌های تهاجمی و کاهش وزن شدید نیز کمک کند.

فواید رقص

همین که رقصیدن جدای از بستر ورزشی خود یک هنر به حساب می‌آید نشان می‌دهد که چه قدر زیبا، لذت بخش و پر رمز و راز است. رقص حال ما را بهتر می‌کند و اگر ورزش کردن در بهبود افسردگی و بیماری‌های روحی اثر گذار باشد، این نوع از آن یعنی رقص، اثر بیشتری از سایرین دارد و باعث خوش گذرانی است.
روش کاهش وزن به وسیله رقص به جز لاغری، با افزایش قدرت بدنی، عملکرد مغز را بهبود بخشیده و از آلزایمر پیشگیری می‌کند. مزایایی مثل کاهش فشارخون و بهبود سطح کلسترول، پیشگیری از سرطان و دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی، همچنین کاهش احتمال ابتلا به پوکی استخوان همگی با روش کاهش وزن به وسیله رقص به دست می‌آیند.

در نتیجه

رقص‌هایی مثل هیپ هاپ و زومبا که گروهی هم هستند و انرژی جمعی زیادی به شما می‌دهند را دنبال کنید و نه فقط به عنوان روش کاهش وزن به وسیله رقص بلکه برای بهبود شرایط روانی‌تان از آن‌ها استفاده کنید. از آن جایی که این ورزش تنوع زیادی دارد می‌تواند برای همه سلیقه‌ها مناسب باشد و هر فرد طبق نظر شخصی و شرایط بدنی‌اش به دنبال آن برود. رقصیدن هم سرگرمی و کیف کردن است، هم راهی دوست داشتنی برای وزن کم کردن. اگر از حضور در جمع یا رقصیدن جلوی بقیه خجالت می‌کشید، تنهایی برقصید و هیچ چیز را برای روش کاهش وزن به وسیله رقص بهانه نکنید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *