فیشال صورت

فیشال صورت، از صفر تا صد!

درباره فیشال صورت چه می‌دانید؟ این راه درمانی و زیبایی پوست، یکی از جدیدترین و بهترین روش‌ها برای پاکسازی و رسیدگی به آن است و در عین حال به شما آرامش و لذت می‌دهد. چه چیزی بهتر از آن که هم آرامش و استراحت را تجربه کنیم و هم به شادابی و طراوت پوست خود کمکی کرده باشیم؟
این را هم باید بگوییم که فیشیال صورت دو نوع کلینیکی و خانگی دارد که در این مقاله به هر دو اشاره خواهد شد. پس با ما همراه باشید.

فیشال صورت

استرس و ناآرامی، آلودگی و جوش، کدری، تیرگی و هر چیزی که ممکن است در پوست شما نامطبوع به نظر برسد و شما را خسته نشان دهد؛ با انجام یک روش درمانی مهیج و محبوب از بین خواهد رفت. فیشال صورت ، مجموعه‌ای از شیوه‌های مراقبتی است که روی پوست صورت انجام می‌شود و شامل انواع کارهای لازم برای بهبود ظاهر و سلامت آن است. این کار، قرار است پوستتان را آرام کند و به آن زیبایی، نرمی و لطافت ببخشد.

فیشال صورت مدت زمان و محصولات مشخصی ندارد و می‌تواند خیلی سلیقه ای و گسترده باشد. هر چند روش‌هاش انجام آن مشخص است و معیارهایی ثابت برای خود دارد. گستردگی فیشال صورت مزیتی است که آن را برای همه انواع پوست میسر می‌سازد و انواع محصولات مورد استفاده در آن نیز به نوع پوست بستگی دارد. برای اجرای فرایندهای درمانی مختلف، ویژگی‌های خاص پوست صورت شما به دقت بررسی می‌شوند و سپس درمان‌های گوناگون و محصولات مختلف مورد استفاده در فرایند فیشال صورت، انتخاب می‌شود.

تمرکز اصلی فیشیال صورت این است که با روش‌های طبیعی، شرایط پوست را بهبود ببخشد. به طوری که هم نتیجه کوتاه ‌مدت قابل قبولی داشته باشد و هم در دراز مدت باعث بهتر شدن اوضاع پوست شود. تاثیر فیشال صورت در افراد مختلف تفاوت می‌کند و به شکل و بافت خاص پوستشان بستگی دارد؛ ولی در کل می‌توان گفت که این کار سبب ریلکس شدن پوست، بدن و ذهن می‌شود. حال آن که طبق وظیفه اصلی خود پوست را درخشان و سرحال نیز می‌کند.

یک فیشال خوب…

پس از انجام یک فیشال صورت خوب، چهره روشن‌تر، سرحال‌تر، هیدراته و باطراوت، جوان‌تر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد. این کار باعث می‌شود که پوست شما از کدری رهایی یابد و پیری آن به تعویق بیفتد. تاثیر روانی آن نیز علاوه بر نشاط و سرزندگی، زیاد کردن اعتماد به نفس افراد بوده که خود روحیه را بهتر و بهتر می‌کند.

اگر هفته‌های پر استرسی را پشت سر می‌گذارید؛ اگر خیلی وقت رسیدگی به پوست خود را ندارید و مدام درحال انجام دادن کارهای شخصی خود هستید؛ اگر مراقبت از پوست خود را به یک کرم مرطوب کنده محدود کرده اید و یا اصلا خیلی به پوست خود می‌رسید و فایده ندارد؛ برای یک بار هم که شده فیشال صورت را امتحان کنید. بعد از آن، احتمالا به این روش درمانی معتاد خواهید شد و کمبود نتیجه اسرار آمیز آن را در زندگی خود حس خواهید کرد.

نکته دیگر درباره فیشال صورت این است که زمان زیادی از شما نمی‌گیرد و با گذشت تقریبا یک ساعت، می‌تواند بسیاری از مشکلات پوستی، مانند جوش‌های سر سیاه، آکنه و کومودن را از بین ببرد. همچنین در طولانی مدت به جوانسازی پوست شما کمک خواهد کرد. دلیل حائز اهمیت بودن این روش به عنوان دومین اسپای پر طرفدار پس از ماساژ نیز کوتاه بودن نسبی زمان انجام آن و در عین حال تاثیر شگفت انگیزش به صورت طولانی مدت می‌باشد.

حال که به شرح کلی فیشال صورت پرداختیم بهتر است با انواع آن آشنا شویم.

 

فیشال صورت

فیشال صورت خانگی

فیشال صورت معمولا باید در کلینیک و توسط پزشک متخصص انجام شود؛ اگر هم قرار است در آرایشگاه و سالن‌های زیبایی صورت گیرد، فرد مربوطه بایستی گواهی لازم برای انجام این کار را داشته باشد تا به پوست آسیبی نرسد و نتیجه عکس ندهد. خودتان خوب می‌دانید که پوست تا چه حد حساس است و می‌تواند آسیب پذیر باشد. روش‌های درمانی هم شوخی بردار نیستند و آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
پس توصیه اول ما به شما این است که فیشال صورت را در کلینیک امتحان کنید تا نتیجه مثبت آن را به بهترین شکل تجربه نمایید. اگر هم دوست دارید، می‌توانید نوع ساده تر آن را در خانه انجام دهید؛ این گونه به شما صدمه ای نمی‌رسد و یک رسیدگی آرام و بی دردسر نیز خواهید داشت.

فیشال صورت خانگی به این شکل است که شما در ابتدا باید نوع پوست خود را به صورت دقیق شناسایی کنید و بعد دست به کار شوید. اگر محصولات مراقبتی زیادی برای پوست خود استفاده می‌کنید و نتیجه نمی‌گیرید، احتمالا نوع آن را درست تشخیص نداده اید و به همین دلیل برعکس آن چه می‌خواستید برایتان رخ داده است.
برای این که بدانیم پوستمان از چه نوعی است؛ یک روش ساده وجود دارد. شب، پیش از خواب پوست خود را بشویید و بعد با خیال آسوده بخوابید. هنگامی که از خواب بیدار می‌شوید، بدون دست زدن به پوستتان یا تمیز کردن آن، یک دستمال تمیز بردارید و به صورت خود بکشید. اگر همه دستمال لک گرفت، پوست شما چرب است. اگر قسمت‌هایی خاص، مانند جاهایی که به بینی و پیشانی خود کشیده اید لک گرفتند، پوستتان مختلط است. اگر هم دستمال کاملا تمیز ماند، پوستی خشک یا نرمال دارید.

تفاوت پوست خشک و نرمال نیز در این جا معلوم می‌شود که پوست نرمال با طراوت و شاداب است و پوست خشک حالت کشیدگی و پوسته پوسته شدن دارد. دقت کنید که پوست را نباید بعد از آرایش بررسی کنید و فکر کنید حالت چربی دارد. چون پوست همه پس از آرایش چرب می‌شود! خشک شدن پوست بعد از شستشو نیز معیار نیست و پوست بسیار چرب هم می‌تواند به علت دهیدراته بودن یا… به آن دچار شود.
پوست حساس هم ویژگی‌های مربوط به خود را دارد که خیلی واضح است.

پس از تشخیص نوع پوست، به پاکسازی آن با شوینده مناسب بپردازید. استفاده از میسلار واتر بسیار توصیه می‌شود که محصولات زیر از کیفیت بالایی برخوردار اند و شما را در این مرحله کمک می‌کنند:

 

 

هنگامی که پوست شما تمیز و از آلودگی پاک شد، از دستگاه بخور استفاده کنید و به مدت پنج دقیقه پوست خود را در معرض بخور گرم قرار دهید. اگر این امکانات در دسترس شما نیستند، می‌توانید یک حوله تمیز و نرم را با آب جوش آغشته کنید و پس از خنک شدن، تا آن جایی که دمای قابل تحمل برای پوست داشته باشد، آن را روی صورت خود قرار دهید. مدت زمان ماندن حوله روی پوست نیز مانند بخور گرم پنج دقیقه می‌باشد.
هر دوی این کارها به شما کمک می‌کنند که منافذی آماده برای لایه برداری و پاکسازی عمقی داشته باشید و به پوست خود آمادگی دهید.

سپس با توجه به نوع پوست خود ماسک بزنید. ماسک‌های وارمی برای انواع پوست مناسب اند و دست شما را در انتخاب باز می‌گذارند. ماسک را با آب ولرم بشویید و از صورت خود پاک کنید. با پوست خود ملایم رفتار کنید و در عین حال دقت کنید که اثری از ماسک روی آن نماند.
اکنون می‌توانید از یک سرم خوب برای پوستتان استفاده کنید. این مرحله ضروری نیست ولی باعث بهبود کیفیت فیشال صورت شما می‌شود. سرم ویتامین C پریم، سرم روشن کننده ژوت و انواع سرم پوستتان را تغذیه می‌کنند و حال آن را بهتر می‌نمایند.

 

قیمت برای شما: 570٬000 تومان
مشاهده محصول و خرید
خرید این محصول

 

اگر فیشال صورت خود را در طول روز انجام می‌دهید، در آخر از ضد آفتاب استفاده کنید تا پوستتان در طول روز محافظت شده بماند. اگر فیشال صورت شما پیش از خواب شب صورت گرفته است؛ در آخر از کرم یا سرم آب رسان مناسب پوست خود استفاده نمایید و با آرامش به خواب بروید.

فیشال صورت کلینیکی

این نوع از فیشال صورت تخصصی بوده و برای هر پوست درمان ویژه ای را مد نظر می‌گیرد. بد نیست بدانیم که برای انوع پوست، گروه‌های سنی و همه افرد جهان با ویژگی‌های مختلفشان، میلیون‌ها روش فیشال صورت موجود می‌باشد و این کار هرروزه در حال تغییر و پیشرفت است. در حال حاضر استفاده از LED، نمک کریستالی و … رایج‌ترین شیوه‌های انجام فیشال هستند. در حالت پایه و معمول، از موادی به عنوان آب رسان، روشن کننده و پاک کننده صورت استفاده می‌شود. در حالی که در برخی موارد خاص، بسته به نوع و مشکلات پوستی، از دیگر درمان‌ها چون پارافین تراپی هم استفاده می‌شود. به عنوان مثال، اگر از مشکلاتی چون آکنه و جوش صورت رنج می‌برید، این مشکل درمان تخصصی مربوط به خود را دارد و روند فیشال صورت را تغییر می‌دهد. فیشال صورت ضد پیری نیز فرایند جداگانه ای دارد و خلاصه این که همگی با هم متفاوت اند و برای نیازهای مخصوص خود تعبیه شده اند.

مثال آخر این که کسانی که پوست حساسی دارند، لازم است لایه برداری پوستشان با ماسک‌های مخصوص انجام گردد. حال، به معرفی مراحل فیشال صورت کلینیکی می‌پردازیم و با زیباسازی پوستمان به شکل حرفه ای آشنا می‌شویم.

 

فیشال صورت

مشاوره

تمامی جلسات فیشال صورت بایستی با مشورت آغاز شوند. پیش از این مشاوره ممکن است از شما بخواهند که فرمی را پر کنید و به شرح وضع سلامتی خود و پوستتان بپردازید. این فرم شامل قسمت‌های مختلف از جمله بیماری‌های پوستی، رژیم غذایی، مقدار آبی که فرد در روز می‌نوشد، داروها و مکمل‌هایی که مصرف می‌کند و محصولات مراقبت از پوستی است که فرد در حال حاضر از آن استفاده می‌کند. داروهایی مثل رتین آ یا داروهای دیگر ممکن است روی پوست صورت تاثیرگذار باشند. بعد از جلسه مشاوره مشخص می‌شود که متخصص مربوطه کدام مراحل را برای شما انجام خواهد داد.

اگر بیماری خاصی دارید و پوستتان دچار عارضه مخصوصی است، باید کلینیک را از وجود آن آگاه کنید تا فیشال صورت سبب صدمات بیشتر به شما نشود و بیماری را تحریک نکند.

آماده سازی

یک پارچه تمیز یا ملحفه در زیر شما، جایی که قرار است تمام مدت روی آن باشید قرار می‌گیرد. لباسی مخصوص و استریل به شما داده می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید یا نکنید. فردی که به شما این لباس را می‌دهد، اتاق را ترک کرده تا شما را برای تصمیم گیری راحت و آسوده بگذارد. می‌توانید کلا لباس‌های خود را دربیاورید و روی پارچه مورد نظر دراز بکشید. در پایان موهایتان با حوله یا هدبند جمع می‌شوند تا مرحله آمادگی برای شروع فیشال صورت تکمیل شود.

پاکسازی

مرحله پاکسازی در فیشال صورت چنان مهم است که برخی متخصصان آن را دو بار انجام می‌دهند. بدون داشتن پوستی پاکیزه از هر جهت، فیشال نتیجه مورد نظر را نخواهد داشت و بی تاثیر خواهد بود. در ابتدا، از گلوله‌های پنبه ای، پدهای نخی یا اسفنج‌ها استفاده می‌شود و پوست توسط آن‌ها تمیزی یکنواختی پیدا می‌کند. پدهای مخصوص باید با مواد پاک کننده غیر حساسیت زا و مناسب آغشته شده باشند و چهره ای غیر آلوده و بدون قرمزی را به فرد تحویل دهند.

بررسی و آنالیز پوست

پس از پاکسازی کامل، نوری قوی و پر نفوذ روی چهره انداخته می‌شود و درمانگر زیر نور لامپ، به دقت پوستتان را بررسی کرده و به آن نگاه می‌کند. به طوری که چشمان شما کاملا بسته است و نور آن را اذیت نمی کند. نور زیاد چراغ می‌تواند برای چشمان شما آزاردهنده باشد؛ به همین خاطر از شما می‌خواهند چشمان خود را ببندید و یا آن را می‌پوشانند.

فرد متخصص اکنون می‌تواند بافت پوست شما را با ریزبینی مشاهده کند و از نوع آن مطمئن شود. پوست افراد ممکن است خشک، چرب، ترکیبی، حساس یا نرمال باشد که پزشک آن را تعیین خواهد کرد.
عوارضی چون آکنه، جوش‌های سر سیاه، جوش‌های سر سفید ، علائم پیری، آفتاب سوختگی، کم آبی و… نیز در این مرحله از فیشال صورت مشخص می‌شوند تا درمان مناسب برای آنان رقم بخورد.

 

فیشال صورت

بخار

فیشال صورت خاصیت آرامبخش خود را در این مرحله به وضوح نشان می‌دهد. بخار گرم، همان چیزی است که منافذ را برای مرحله‌های پیش رو آماده می‌کند. در این قسمت بخار خفیفی به پوست داده می‌شود و جوش‌های سر سیاه و سر سفید را نرم کرده، خروج آنان از پوست را آسان می‌کند.
این بخار دادن توسط یک دستگاه صورت می‌گیرد و در پوست حساس، صرف نظر کردن از این مرحله رایج‌تر است؛ اما باز هم به نظر متخصص بستگی دارد که بخار دادن به پوست را انجام دهد یا نه.

لایه برداری پوست صورت

سلول‌های مرده از عوامل آلوده کننده پوست هستند و می‌توانند عوارض بسیاری را برای آن پدید آورند. تجمع سلول‌های مرده در منافذ پوست باعث بروز انواع جوش شده و یا آن را کثیف و کدر نشان می‌دهد. در این مرحله از فیشال صورت، قرار است با همین سلول‌ها مبارزه شود و تمامی پوست مرده باقی مانده از صورت ما جدا گردد.

لایه برداری می‌تواند شیمیایی یا مکانیکی باشد. لایه برداری‌های فیزیکی نوع خشن‌تری از این مرحله هستند که طی آن‌ها روی سطح پوست کشیده می‌شود تا سلول‌های مرده را بردارند . این نوع لایه برداری می‌تواند در مرحله بخار روی صورت شما انجام گیرد.
در کل، لایه برداری قابل ادغام با بخار دهی است. لایه برداری شیمیایی به کمک آنزیم‌ها و اسیدها اتفاق افتاده که سبب تغصیف پیوند بین سلولی پوست می‌گردد و سلول مرده را از آن جدا می‌کند. همچنین آلودگی‌های جمع شده در منافذ نیز در این مرحله تمیز شده و از منافذ پوست خارج می‌شوند.
لایه برداری شیمیایی می‌تواند خیلی قوی یا ملایم باشد. نوع قوی آن هرگز برای پوست حساس توصیه نشده و انجام نمی‌شود.

 

 

تخلیه و استخراج

اعمالی که در مراحل قبلی فیشال صورت انجام شدند؛ پوست و منافذ آن را شل و نرم کردند و آن را برای تخلیه آماده ساختند. حالا نوبت راحت شدن از شر آلودگی‌های عمقی است. افرادی که جوش‌های سر سیاه یا سر سفید دارند، در بخش استخراج آن‌ها را از دست می‌دهند و بالاخره به پوستی هموار و صاف دست پیدا می‌کنند.
ممکن است که هنگام انجام آن، درد خفیفی در فرد احساس شود. حال آن که ظرفیت تحمل درد در انواع پوست فرق می‌کند و یک نفر می‌تواند درد زیادی را حس کند و دیگری آن قدر اذیت نشود.

پوست نازک و حساس، بسته به مقدار ظرافت خود، می‌تواند این مرحله را تحمل کند یا نکند. اگر پوست زیادی حساس باشد و یا این که کلا جوش نداشته باشد، از انجام تخلیه صرف نظر می‌شود.
اگر این مرحله به خوبی انجام نشود رنگ پوست را نا هماهنگ می‌کند. ماساژ و مراحل بعدی التهاب و تغییر رنگ ناشی از تخلیه جوش را التیام می‌بخشند. در نتیجه نگرانی و خطر شما را تهدید نمی‌کند.

 

فیشال صورت

درماپلنینگ

همه سالن‌ها، کلینیک‌ها یا مراکز زیبایی این قسمت از فیشال صورت را انجام نمی‌دهند. در درماپلنینگ با کمک تیغ مخصوص، پوست‌های مرده و موهای اصلاح نشده از روی پوست برداشته می‌شوند. این کار باعث می‌شود که پوست شما فورا روشن شود و روشی خشن به حساب می‌آید.

ماساژ صورت

جریان یافتن خون در پوست و تحریک کلاژن سازی توسط ماساژ صورت به ثمر می‌رسد. این کار عوارض ظاهری مربوط به استخراج جوش را خنثی کرده و رنگ پوست را یک دست می‌کند. در نتیجه ماساژ صورت، پوستی شاداب‌تر و شفاف‌تر خواهید داشت.
پوست پس از ماساژ، برای تولد سلول‌های جدید آماده می‌شود و کم کم حالتی جوان و منعطف پیدا می‌کند. ماساژ صورت احساس خوبی دارد و خستگی را از پوست صورت دور می‌کند. عضلات صورت طی ماساژ حرفه ای ریلکس شده و با تکرار مدام این مرحله به سلامتی و زیبایی آنان افزوده می‌شود.

ماسک‌ جذاب در فیشال صورت

با توجه به نوع پوست، ماسکی مناسب برای آن تهیه می‌شود و با ماساژی ملایم روی پوست قرار می‌گیرد. این مرحله نوعی ریلکسیشن را نیز در خود جای داده است. در طول زمانی که ماسک روی صورت شما است؛ دراز می‌کشید و در سکوت به هیچ چیز دیگری فکر نمی‌کنید.

 

خرید این محصول

 

مرحله انتهایی

در آخر تونر، سرم، مرطوب کننده، آب رسان و یا کرم ضد آفتاب روی پوست قرار گرفته تا پوست تغذیه و نرم شود. اگر فیشال صورت شب هنگام انجام گردد نیازی به استفاده از ضد آفتاب و کرم‌های سنگین نیست.

فیشال صورت و مراقبت خانگی

پس از انجام فیشال صورت درمانگر با شما جلسه ای برگزار می‌کند و نظرش را در مورد راه‌های مراقبت بهتر از پوستتان می‌گوید. او محصولاتی مناسب پوست شما معرفی کرده و به سوال‌هایتان پاسخ می‌دهد. با انجام دادن توصیه‌های متخصص پس از فیشال صورت، سلامت و زیبایی پوستتان تضمین خواهد شد.

 

فیشال صورت

فیشال صورت هر چند وقت یک بار باید انجام شود؟

این سوال بستگی به نوع پوست شما دارد اما به طور متوسط حداقل سالی چهار بار باید انجام گیرد.

در آخر

اگر موقعیت زمانی و مالی انجام فیشال صورت را دارید حتما آن را در روتین پوستی خود جای دهید و هر چند وقت یک بار فیشال صورت را انجام دهید. مشاوره با پزشک متخصص را فراموش نکنید و اجازه دهید او به شما بگوید که چه چیزی برای پوستتان بهتر است.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *