کرم حلزون از تبلیغات تا واقعیت

کرم حلزون از تبلیغات تا واقعیت

تما تبلیغات گسترده‌ایی درباره محصول شگفت‌انگیزی در شبکه‌های تلویزیونی ، مجلات ،شبکه‌های مجازی و… دیده‌اید، که معجزه می‌کنند ، تبلیغاتی که درباره همه جوانب آن صحبت می‌کنند ؛ شاید از آن استفاده کرده باشید یا وسوسه شده‌اید که آن را تهیه کنید ، شاید هم قیمت نسبتا بالای آن ، شما را از خرید این محصول منصرف کرده است.

کرم حلزون ! این محصول که به گوش بینندگان ماهواره و تلوزیون آشنا است ، و حتی به دورترین روستاهای کشور هم نفوذ کرده ، آیا واقعا دارای خواص فوق‌العاده ایی است ؟ شاید سال‌ها قبل که درباره کرم حلزون چیزهایی میشنیدید، تعجب می کردید اما امروزه به لطف تبلیغات ، همه با این محصول کم‌ و بیش آشنایی دارند و با یک تلفن می‌‌توانند آن را به‌راحتی سفارش دهند ؛ اما واقعیت چیست؟ این محصول چه قدرت جادویی می‌تواند داشته باشد ؟

تحقیقات فراوان روی فواید این کرم ، نشان داده این محصول روی پوست و زیبایی ، نمی‌تواند بی‌تاثیر باشد، مخصوصا که بقراط ، پدرعلم پزشکی ، مصرف آن را در گذشته توصیه کرده است. بقراط از نخستین کسانی بود که استفاده از حلزون را برای مراقبت از پوست تجویز می‌کرد. او مخلوط شیر ترشیده و حلزون له شده را برای التهاب پوست ، معجزه می‌دانست.

واقعیت آن است که پوست انسان و حلزون تقریبا دارای عناصر یکسانی هستند ، تعادل بین کلاژن و الاستین موجود در پوست حلزون ، تقریبا مشابه پوست انسان است. کلاژن پروتئین اساسی نگهدارنده ساختمان پوست است. تحقیقات نشان داده ، دریافت مقدار متعادل کلاژن ، باعث پدیدار شدن آثار جوانی در پوست می‌شود ، درواقع تضمین کننده زیبایی و جوانی پوست است. الاستین پروتئینی است که مسئول حفظ توانایی بافت‌ها ، در برگشتن به حالت اولیه خودشان ، پس از کشیدگی است ، به عبارت دیگر الاستین به پوست خاصیت ارتجاعی می‌دهد. الاستین پروتئین ضروری برای حفظ جوانی و حالت کشسانی پوست است.

 

کرم حلزون از تبلیغات تا واقعیت

کرم حلزون چیست؟

کرم حلزون یک محصول آرایشی بهداشتی است که حاوی ماده چسبناک حلزون است. این همان ماده‌ایی است که برای درمان التهابات پوستی و حفظ سلامتی پوست استفاده می‌شود. حلزون به دلیل داشتن این ماده هرگز دچارعفونت یا التهاب نمی‌شود. وقتی کرم حلزون روی پوست استفاده شود ، باعث شفافیت و کاهش قرمزی و التهاب پوست می‌شود.   

وقتی پوسته حلزون آسیب می بیند، به‌طور طبیعی ماده‌ایی تولید می‌کند ، که باعث ترمیم آن می‌شود . این ماده حاوی آنتی اکسیدان ، پروتئین‌ها ، ضد التهاب و تقویت کننده‌ها است . این مواد اجزا اصلی تشکیل دهنده کرم حلزون است . به همین دلیل کرم حلزون می‌تواند سلول‌ها مرده پوست را احیا کرده و باعث ایجاد سلول‌ها سالم و جدید شود ؛ در حقیقت باعث تجدید پوست می‌شود؛ این واقعیت و معجزه این کرم است.

کرم حلزون چه کاری انجام می‌دهد؟

قبل از استفاده از کرم حلزون ، پوست شما باید کاملا تمیز باشد ، وقتی این کرم روی پوست ماساژ داده شود ، با سلول های پوستی ترکیب می‌شود و اثرات زیر را به همراه دارد :

  • از ترشحات حاصل از حلزون ماده‌ایی به‌نام Celltone به‌دست می‌آید ، این ماده همانی است ، که حلزون در زمان آسیب صدف خود، آن را ترشح می‌کند و به وسیله آن صدف خود را ترمیم و بازسازی می‌کند. به‌علاوه این ماده حاوی کلاژن ، الاستین ، آنتی بیوتیک‌های موضعی ، ویتامین‌ها و اسید گلیکولیک است. همین مواد در ترشحات حلزون باعث شده است ، که بیشتر عرضه کنندگان این محصول ، ادعای شفابخشی و معجزه این محصول ، برای پوست را داشته باشند.

ممکن است ترکیبات کرم حلزون ، به تنهایی مفید و سودمند باشد ، ولی ارائه آن‌ها در قالب یک کرم ، تنها می‌تواند به درمان یک یا دو مشکل پوستی کمک کند ، نه تمام آن‌ها. جمع کردن تمام خواص درمانی در یک کرم ، تقریبا غیرممکن است.

  • ادعای دیگر شرکت‌های عرضه‌ کننده این محصول ، درمان انواع جوش‌های دوران جوانی ، جوش‌های سرسیاه ، چین و چروک ، لک ، آکنه ، بریدگی ، سوختگی‌های عمیق و … است ، اما در بین تمام این‌ها ، معجزه کرم حلزون در محو کردن چین و چروک ، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است و باعث شده بسیاری از افراد با دیدن یا شنیدن این تبلیغ ، تلفن را بردارند و این محصول را آنلاین سفارش دهند.

کلاژن و الاستین ، پروتئین‌های اصلی پوست و مسئول حفظ سلامت و زیبایی پوست هستند ، اما کرم‌های موضعی نمی‌توانند این دو پروتئین را به پوست تزریق کنند ، زیرا ساختار این دو پروتئین بزرگ بوده و از منافذ پوست نمی‌توانند عبور کند ، بنابراین این‌گونه محصولات قدرت آن را ندارند ، که چین و چروک‌های صورت را به‌طور کامل نابود کنند ، اما می‌تواند به عنوان یک مرطوب کننده عالی برای پوست استفاده شود ،  زیرا با تکامل مولکول‌های کربوهیدراتی نگهدارنده آب ، باعث حفظ رطوبت و نرمی پوست می‌شود.

  • درست است که حلزون قادر به تریم و بازسازی ، بافت‌های آسیب دیده خود است ، اما حلزون باید زنده باشد تا واکنش‌های حیاتی از خود نشان دهد ، عصاره یا ترشحات این حیوان پس از مرگ ، نمی‌تواند سوختگی‌های عمیق و ترک‌های پوستی را ترمیم کند و پوست را به حالت اولیه خود بازگرداند. 

بدون شک این محصول در زیبایی و سلامت پوست بی‌تاثیر نیست ، اما نباید به برخی از تبلیغات اغراق آمیز، توجه کرد. کرم حلزون می‌تواند ، سلول‌های سالم و جدید را جایگزین سلول‌های مرده پوست کند ، اما آسیب‌های عمیق پوستی مانند سوختگی ، زخم و ترک‌های پوستی را با استفاده از این محصول نمی‌توان از بین برد. 

  • وجود گلیکولیک اسید در ترشحات حلزون ، می‌تواند در روشن شدن و شفافیت پوست و کاهش آکنه ، تاثیر داشته باشد ، البته این ماده جدیدی نیست و در بسیاری از کرم‌های داخلی و خارجی که متخصصان پوست تجویز می‌کنند ، وجود دارد. 

خبرخوب درباره این محصول این است که ، به دلیل داشتن آنتی بیوتیک‌های موضعی ، می‌تواند توانایی پوست را در تولید مواد ضد میکروبی ، بالا ببرد و خط  دفاعی پوست را در برابر عفونت تقویت کند. هم‌چنین این محصول در کاهش و بهبود التهابات پوستی موثر است.

  • یکی از مشکلاتی که بسیاری از خانوم‌ها درگیر آن هستند ، ترک‌های ناشی از چاقی یا لاغری یا ترک‌های ناشی از بارداری است ، که هم باعث ناراحتی و آزار خانوم‌ها می‌شود و هم ظاهر زیبایی ندارند.

تبلیغات کرم حلزون ، با ادعای درمان و نابودی ترک‌های پوستی ، باعث شده بسیاری از خانوم‌ها انگیزه پیدا کنند ، تا هرچه سریع‌تر استفاده از این محصول را آغاز کنند ، اما درمان این ترک‌ها بسیار مشکل است و حتی لیزر هم نمی‌تواند آن‌ها را کاملا از بین ببرد و تنها ظاهر آن‌ها را بهتر می‌کند. 

  • در ترکیبات این محصول ، پروتئینی به‌نام آلانتوئین وجود دارد ، که یک ماده مرطوب کننده و آبرسانی است ، که در بسیاری از کرم‌ها وجود دارد و چیز عجیبی نیست ، که بگوییم فقط در کرم حلزون وجود دارد.
  • حلزون دارای مواد و ترکیباتی است ،که به مواد تشکیل دهنده پوست انسان، بسیار شبیه است ، بنابراین می‌تواند عملکرد بهتری نسبت به سایر کرم‌های شیمیایی داشته باشد و از طرفی دیگر مواد ترشح شده حلزون طبیعی بوده و در کرم‌‌های باکیفیت، این مواد با هیچ ماده شیمیایی دیگری ترکیب نمی‌شود.

درنتیجه ، شاید بتوان گفت ، که کرم حلزون مرغوب و باکیفیت می‌تواند تا حدودی به احیای سلول‌های مرده پوست کمک کند ، اما این تصور که با استفاده از این محصول ، تمام مشکلات پوستی و آسیب‌های پوستی درمان می‌شوند ، تصوری غلط و اشتباه است و تنها جنبه تبلیغاتی و جذب مشتری دارد.

  • در ترکیبات این محصول ، علاوه بر عصاره حلزون ، گاهی از کنسانتره زالو و مواد معدنی استفاده می‌شود. زالو در رفع التهابات پوستی ، بهبود لک و تیرگی و درخشان کردن پوست نقش مهمی دارد و تاثیر کرم حلزون را چندین برابر افزایش می‌دهد.
  • برخی تبلیغات ادعا می‌کنند ، که این محصول در ترکیبات خود دارای SPF به معنی فاکتور محافظت از پوست در برابر اشعه‌های مضر خورشید است ، اما واقعیت این است که SPF را نمی‌توان به ترکیبات کرم اضافه کرد. درنتیجه نمی‌توان انتظار داشت کرم حلزون ، نقش کرم ضد آفتاب را ایفا کند و از آسیب پوست در برابر اشعه‌های مضر آفتاب جلوگیری کند.
  • در بسیاری از تبلیغات مجلات ، ماهواره ، شبکه‌های مجازی و…ادعا می‌شود که کرم حلزون ، محصولی متفاوت برای انواع مختلف پوست (خشک ، چرب و مختلط) در تمامی سنین از کودک دوساله گرفته تا فردی میان‌ساله است ، این محصول تاثیر بسیار مثبتی روی پوست داشته و برای درمان تمام مشکلات پوستی استفاده می‌شود.

اما واقعیت علمی این است که، این طیف وسیع پوستی ، سنی و جنسی بسیار بعید است و یک محصول نمی‌تواند حاوی ترکیباتی باشد، که برای انواع پوست مناسب باشد. هم‌چنین هر محصول می‌تواند ، تنها برای بهبود یک مشکل پوستی موثر باشد و اثر کردن بر روی تمام بیماری‌ها، که مکانیسم مختلفی دارند ، غیرممکن است.

  • آیا کرم حلزون باعث کلاژن سازی در پوست می‌شود؟ این سوال بسیاری از مصرف کنندگان این محصول است ، به‌طور کلی کلاژن پروتئینی است ، که توسط بافت‌های بدن انسان تولید می‌شود و سبب شادابی و لطافت پوست می‌شود ، اما نمی‌توان این کلاژن اصلی و مهم را از طریق یک کرم ، جذب پوست کرد ، علاوه بر آن کلاژن انسانی و حیوانی متفاوت است. نمی‌توان کلاژن غیر انسانی را وارد پوست کرد و انتظار داشت همان تاثیری که در ترمیم و بازسازی بافت‌های آسیب دیده حیوان دارد ، در احیا و ترمیم بافت‌های پوست نیز داشته باشد.
  • این محصول با قیمت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شود. این رقم و قیمت‌ها گاهی بسیار نجومی و فضایی است و باعث می‌شود شخص از خرید آن منصرف شود و به‌دنبال محصولی با قیمت مناسب‌تر بگردد. قیمت‌های بسیار بالایی، که در رابطه با این محصول تعیین می‌شود ، به دلیل خواص فوق‌العاده و همه‌کاره آن است ، که این موضوع نمی‌تواند منطقی باشد.

کرم همه کاره وجود ندارد ؛ یک کرم نمی‌تواند هم ضد لک باشد و هم چین و چروک را برطرف کند ، هم مرطوب کننده باشد و هم حال جوش‌ها را خوب کند ، زیرا هر کرم می‌تواند تنها یک ماده موثر داشته باشد نه چندین هزارتا . برای درمان هریک از مشکلات پوستی باید از روش و ماده خاصی استفاده کرد ، که نمی‌توان تمام آن‌ها را در یک کرم جمع‌آوری کرد.

نباید از کرم‌ها انتظار معجزه داشت ، هیچ محصولی نمی‌تواند تمام آسیب‌ها بافت‌ها را، که طی زمان ایجاد شده، رفع کنند. کرم‌ها نمی‌توانند چین و چروک صورت را کاملا از بین ببرند ، فقط ظاهر آن‌ را بهتر می‌کنند. هنوز در جهان هیچ کرمی به صورت علمی تولید نشده ، که بتواند تمام مشکلات پوستی را حل کند.

کرم حلزون به دلیل ترکیبات خاص خودش ، با زیاد کردن حفره ها پوست ، باعث احیا و نوسازی پوست می‌شود. به همین دلیل نباید انتظار داشته باشید که این کرم بتواند تمام مشکلات پوستی شما را حل کند . استفاده مداوم از این کرم تنها می‌تواند ، به تجدید قوا پوست شما کمک کند.

تاثیر تبلیغات این کرم به جایی رسیده ، که بعضی ها این محصول را برای برطرف کردن جای آبله مرغان یا جای بخیه روی صورت ، تهیه کرده‌اند . بعضی هم به جای استفاده از این کرم خود حیوان را شکار کرده و از ترشحات آن استفاده می‌کنند .

این محصول نه تنها در کشور ما ، بلکه در بسیاری از کشورها آسیای شرقی و آمریکا جنوبی ، طرفداران بسیاری دارد، اما باید خیال‌پردازی را کنار بگذارید و بدانید ادعاها دیگر این محصول ، تنها جنبه تبلیغاتی دارند. در پایان توصیه می‌شود قبل از خرید این کرم و محصول‌ها مشابه ، با متخصص پوست مشورت کنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *