چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

آیا تا به حال به نحوه پاک کردن آرایش خود فکر کرده‌اید ؟ آیا هنگام پاک کردن آرایش ، با پوست خود بدرفتاری کرده و حساس بودن آن را فراموش کرده‌اید ؟ اگر شما بیشتر وقت‌ها آرایش می‌کنید ، پس حتما با نحوه پاک کردن آرایش از صورت ، درگیر بوده‌اید.

 دنیا امروز پرشده از آلودگی‌ها و عوامل مضری که به پوست آسیب می‌رسانند و آن را پژمرده جلوه می‌دهند.از صبح که روزمان را شروع می‌کنیم ، پوست ما از ذراتی مثل گرد و خاک ، باکتری‌ها ، سلول‌ها مرده و چربی پوست که سبوم نام دارد ، پوشیده می‌شود . حال فکر کنید ، حجم زیادی از مواد آرایشی هم مهمان پوست شوند. در پایان روز چه بر سر پوست ما می‌آید ، اگر این بار سنگین را از دوشش برنداریم؟ اگر شما هم از آن دسته خانوم‌هایی هستید ، که بدون پاک کردن آرایش صورت ، به رختخواب می‌روید ، بدانید بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می‌کنید.

آب به تنهایی ، قادر به پاک کردن این همه آلودگی نیست و یک شوینده و پاک کننده در کنار آب لازم است. پاک کردن آرایش ، به پوست صورت فرصت می دهد تا نفس بکشد ، زیرا با وجود این که لوازم آرایشی ادعا می‌کنند ، که با منافذ پوست بدرفتاری نمی‌کنند ، اما باقی ماندن طولانی آرایش ، امکان دارد منافذ پوست را مسدود کرده و شادابی پوست را از بین ببرند.

اگر از آن دسته افرادی هستید ، که آرایش خود را تنها با آب می‌شویید وبا حوله به جان پوست خود می‌افتید تا آن را خشک کنید ، باید روش خود را عوض کنید و با پوست خود مهربان‌تر باشید. زمانی که می‌خواهید آرایش پوست خود را پاک کنید ، از محصولات پاک کننده ملایم و یک پارچه نرم استفاده کنید ، زیرا پوست و چشمان شما بسیار حساس هستند و استفاده از مواد شیمیایی ناملایم ، باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شود.

 

چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

چرا باید آرایش خود را پاک کنیم؟

مواد آرایشی دارای ترکیباتی است ، که برای پوست سنگین و آزاردهنده است ، به‌‌خصوص که مدت زمان طولانی روی پوست بماند. این مواد در طول روز منافذ پوست را مسدود می‌کند؛ مسدود شدن منافذ پوست ، نه تنها پوست را مستعد جوش می‌کند بلکه باعث چین و چروک می‌شود . به همین علت ، برای این که از هرگونه مشکل پوستی دور بمانید ، مهم است در پایان روز پیش از آن که به رختخواب بروید ، آرایش خود را پاک کنید .

قبل از هرکاری ، باید محصولاتی را برای پاک کردن آرایش تهیه کنید. اگر پوست شما چرب است ، محصولاتی را بخرید که فاقد چربی است . محصولات مرطوب کننده ، برای پوست‌ها فاقد چربی مناسب است.

  • اولین مرحله پاک کردن آرایش ، پاک کردن آرایش چشم‌ها و ابروها است . پوست اطراف چشم بسیار ظریف و حساس است. برای پاک کردن آرایش چشم ، مخصوصا زمانی که ریمل ضد آب زده‌اید ، از یک پاک کننده آرایشی با پایه مواد روغنی استفاده کنید. یک پد را به مقداری پاک کننده آغشته کرده و بر روی مژه ها بسته قرار دهید ، تا محلول شروع به پاک کردن خط چشم و ریمل کند.  برای پاک کردن چشم با این محلول ، سعی کنید محلول به درون چشم نرود ، زیرا حاوی ترکیبات روغنی است. به یاد داشته باشید، چشم‌های شما بسیار حساس هستند و استفاده از مواد شیمیایی ناملایم، برای پاک کردن آرایش اطراف چشم‌ها، باعث ایجاد مشکلات پوستی خواهد شد، بنابراین از محصولات ملایم استفاده کنید.
  • در مرحله بعد برای پاک کردن کرم پودرو رژ گونه ، ابتدا روی انگشت خود مقداری پاک کننده آرایش بریزید و سپس پوست خود را به صورت چرخشی ماساژ دهید . اگر پوست شما نسبت به پد آرایشی حساس نیست ، می‌توانید برای پاک کردن از یک پد کمک بگیرید. به هیچ وجه برای پاک کردن کرم پودراز دستمال مرطوب نوزاد استفاده نکنید ، زیرا دستمال مرطوب نوزاد ، برای نرمی پوست پا نوزاد طراحی شده و برای پاک کردن آرایش مناسب نیست.  
  • برای پاک کردن رژلب ، می‌توانید از وازلین استفاده کنید و اجازه دهید دو الی سه دقیقه روی لب بماند ، روغن موجود در وازلین ، ترکیب روغنی رژلب را شکسته و شما می‌توانید به راحتی لب را از رژ پاک کنید. اما مراقب پوست حساس لب باشید و محکم آن را پاک نکنید ؛ بعد از پاک کردن رژلب ، از یک مرطوب کننده مناسب لب ، استفاده کنید. 
  • در آخر کل صورت مثل ناحیه زیره چانه ، پیشانی و…را به طور کامل تمیز کنید . سپس صورت خود را با آب بشویید و با یک پارچه نرم و لطیف ، صورت خود را خشک کنید. 

اگر به هردلیلی به محصولات پاک کننده آرایش، دسترسی ندارید یا پوست شما در برابر این‌گونه محصولات، حساسیت از خود نشان می‌دهد، می‌توانید از ساده‌ترین و ابتدایی‌ترین روش پاک‌ کردن آرایش، یعنی شستشو و پاکسازی صورت با آب استفاده کنید، اما این روش در عین سادگی آن، اگر به درستی و دقت انجام نشود، می‌تواند عوارضی مانند خشکی یا حساسیت پوست را به‌دنبال داشته باشد.

  • دمای آب باید مناسب باشد

مهم‌ترین نکته در شستشوی صورت با آب، تنظیم دمای آب است؛ دمای آب نباید خیلی گرم یا خیلی سرد باشد. بسیاری به غلط تصور می‌کنند، که آب گرم منافذ پوست را باز می‌کند و آب سرد منافذ را می‌بندد، اما واقعیت این است، که دمای آب نباید به‌قدری بالا باشد که چربی لازم و طبیعی پوست را از بین ببرد. درست است، که شستشوی صورت با آب داغ، احساس خوبی به‌همراه دارد، اما آب داغ علاوه بر از بین بردن چربی طبیعی پوست، به لایه محافظتی سطح پوست آسیب می‌رساند و موجب خشکی پوست می‌شود. بهترین دما برای شستشوی صورت، آب ولرم است.

  • آبکشی صحیح صورت را فراموش نکنید

نکته‌ دیگری که در شستشوی صورت با آب، مورد توجه است و اکثر افراد آن را فراموش می‌کنند، نحوه صحیح آبکشی صورت است. باقی ماندن مواد آرایشی و شوینده‌ها در سطح پوست، می‌تواند موجب بروز حساسیت پوستی شود. صورت خود را چندین بار با آب ولرم آبکشی کنید، تا مطمئن شوید هیچ‌گونه مواد شوینده و آرایشی روی پوست باقی نمانده باشد. اگر پوست صورت به‌خوبی آبکشی نشود، منافذ پوست مسدود می‌شود و خشکی پوست را به‌دنبال خواهد داشت. شستشو و آبکشی خط رویش مو، زیرچانه و سطح بینی معمولا فراموش می‌شوند، حتی اگر خسته و بی‌حوصله هستید، شستشو و آبکشی اصولی صورت را فراموش نکنید.

  • خشک کردن صورت پس از شستشو

مهم‌ترین مرحله پس از شستشو صورت، خشک کردن صورت است. پوست صورت بسیار لطیف و حساس است، بنابراین بهتر است صورت خود را با یک پارچه نرم و لطیف خشک کنید. اگر با یک حوله زبر به جان صورت خود بیفتید، شک نکنید پوست شما سرخ و متورم خواهد شد. به این نکته توجه داشته باشید، که از یک حوله یا پارچه شخصی برای خشک کردن صورت استفاده کنید، استفاده از حوله عمومی می‌تواند موجب بروز حساسیت و مشکلات پوستی شود. حتما حوله یا پارچه خود را هفته‌ایی یک‌بار بشویید تا آلودگی‌ روی آن باقی نماند.

  • مرطوب کردن صورت

همه انواع پوست، پس از شستشوی صورت، باید صورت خود را مرطوب کنند، به‌خصوص پوست‌های خشک و حساس‌، که آسیب پذیرتر هستند، البته پوست‌های خشک نیز باید از مرطوب کننده فاقد چربی استفاده کنند. شستشوی صورت با آب و شوینده‌ها، مقداری از چربی طبیعی پوست را از بین می‌برد و پوست را مستعد خشکی می‌کند، بنابراین استفاده از یک مرطوب کننده مناسب و با کیفیت، به مراقبت از پوست کمک می‌کند. مرطوب کننده را بلافاصله پس از شستشوی صورت استفاده کنید.

 

چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

روش‌های دیگر برای پاک کردن آرایش صورت

  • پاک کردن آرایش صورت با شیر

اگر پوست شما حساس به محلول‌ها پاک کننده است ، می‌توانید از شیر کمک بگیرید. شیر یک جایگزین عالی برای هر نوع پاک کننده است و با انواع پوست ، سازگار است و برای رفع سموم و آلودگی‌ها پوست ، موثر است.

  • پاک کردن آرایش صورت با گلاب

شما می‌توانید یک پنبه را به مقداری گلاب آغشته کرده و صورت خود را به طور کامل با آن پاکسازی کنید. این کار را می‌توانید هرشب قبل از خواب انجام دهید. این یک روش جادویی است ؛ علاوه بر پاکسازی پوست ، بعد از چند هفته تاثیر شگفت انگیزی در وضعیت پوست خود ، مشاهده می‌کنید.

  • پاک کردن آرایش صورت با روغن زیتون

جالب است بدانید، روغن زیتون با خواص فوق‌العاده‌ایی که دارد، یک روش عالی برای پاک کردن آرایش صورت است. روغن زیتون دارای مواد مغذی و ویتامین ای است، که باعث شادابی و تغذیه پوست می‌شود. روغن زیتون را با کمک یک دستمال یا پد، روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید مواد آرایشی را به خود جذب کند، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

  • پاک کردن آرایش صورت با ژل آلوئه ورا

شما می‌توانید ژل داخل میوه را بیرون بیاورید و در یک شیشه در یخچال ، نگهداری کنید و هر زمان که نیاز به پاکسازی پوست دارید ، از آن استفاده کنید. کمی ژل روی پنبه بمالید و آرایش چشم و صورت را به راحتی پاک کنید.

  • پاک کردن آرایش صورت با روغن نارگیل

استفاده از روغن نارگیل برای پاک کردن آرایش صورت ، روشی عالی است ، زیرا روغن نارگیل سرسخت ترین و ضد آب ترین مواد آرایشی را از پوست شما پاک می‌کند و یک مرطوب کننده عالی برای پوست است. کمی روغن نارگیل را بر روی پوست خود ماساژ دهید ، سپس صورت خود را بشویید ، تا آرایش شما کاملا پاک شود.

 

چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

 

  • پاک کردن آرایش صورت با شیرپاک کن

این محصول بین خانوم‌ها، بسیار پرطرفدار است، خیالتان راحت! این یک محصول مفید برای پاک کردن آرایش است، البته اگر آن را از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. شیرپاک کن یک محصول ملایم و لطیف است، که چربی پوست را از بین نمی‌برد و از پوست در برابر دهیدراته شدن، محافظت می‌کند، درنتیجه موجب آبرسانی پوست می‌شود و رطوبت پوست را افزایش می‌دهد. این محصول از روغن‌های طبیعی و ویتامین ای تشکیل شده و برای پاکسازی صورت از گرد و غبار، آلودگی‌ها، مواد آرایشی و تعریق استفاده می‌شود. استفاده از این محصول، با گذشت زمان موجب شفافیت و روشن شدن پوست می‌شود.

  • پاک کردن آرایش صورت با فوم‌های پاک کننده

فوم‌های پاک کننده آرایش، کف مانند هستند؛ این فوم‌ها انواع مختلفی دارند و علاوه بر پاک کردن آرایش، چربی پوست را نیز متعادل می کنند. این محصول برای همه افراد، به‌خصوص کسانی که پوست حساسی دارند، مناسب است. برای استفاده از این محصول، باید آن را روی سطح پوست ماساژ دهید و با توجه به دستورالعمل مصرف، بعد از مدت زمان کوتاهی، پوست صورت خود را شستشو دهید.

  • پاک کردن آرایش صورت با ژل‌های شستشو

ژل‌های شستشو صورت، شفاف هستند و حالت ژله‌ایی دارند. این نوع شوینده‌ها برای پاکسازی عمیق صورت، از مواد آرایشی و آلودگی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و منافذ پوست را بازتر می‌کند. این محصول، چربی اضافه که توسط مواد آرایشی روی سطح پوست باقی می‌ماند، از بین می‌برد. این محصول به لایه برداری پوست نیز کمک می‌کند و برای افراد با پوست چرب، گزینه بسیار مناسبی است. 

  • پاک کردن آرایش با میسلار واترها و تونرها

میسلار واترها و تونرها، محصولاتی برای پاک کردن آرایش هستند، که طرفداران زیادی هم دارند. میسلار واترها و تونرها، توانایی پاک کردن آرایش‌های سنگین را ندارند و فقط باقی مانده مواد آرایشی را از سطح پوست پاک می‌کنند، بنابراین با استفاده از این محصول، خیالتان راحت است، که هیچ‌گونه مواد آرایشی روی پوست باقی نمانده و پوست به‌طور کامل پاکسازی شده است.

میسلار واترها، یک محلول است، که دارای مولکول‌های ریز روغنی است، که با آب مخلوط شده‌اند و آلودگی‌ها را به‌راحتی از روی پوست پاک می‌کنند. این محصول برای پوست‌های خشک و حساس، بسیار گزینه مناسبی است، زیرا قدرت آبرسانی و مرطوب کردن پوست را دارد.                              تونرها شبیه میسلار واترها هستند؛ تونرها منافذ پوست را کوچک کرده و ph پوست را متعادل کرده و آن را تنظیم می‌کند.

بدون شک شما هم ، اهمیت زیادی برای سلامت و پاکسازی پوست خود قائل هستید ؛ بسیار مهم است که بعد از پاک کردن آرایش ، از پوست خود مراقبت کنید. می‌توانید صورت خود را به آرامی ماساژ دهید  تا جریان خون در صورت افزایش پیدا کند و حتما از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشک شدن پوست ، جلوگیری کند

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *