ترند پاییز 2021

10 ترند پاییزی جسورانه که تا به حال ندیده اید!

دنیای مد و فشن پر از رمز و رازهای اعجاب انگیز است. جهانی تازه که هنر وابسته به فرم را به مثابه لباسی بر تن یا جواهری بر گردن به نمایش می‌گذارد و تا مرز تغییر سبک زندگی پیش می‌رود. هر آن چه می‌پوشیم، می‌بینیم و با آن سرگرم می‌شویم، خواه و ناخواه به مد مربوط است. حتی اگر خود را فردی آنتی فشن بدانیم و تغییرات مد و لباس را دنبال نکنیم، مجبوریم در جهان حاضر زندگی کنیم و مغازه‌هایی که طبق ترندها چیده شده اند را تماشا کنیم. فشن بر دورترین نقاط ذهن ما، مانند غذایی که در کافه سفارش می‌دهیم تاثیرگذار است. اگر در سال‌هایی خاص خوردن کروسان مد باشد، همه کافه‌ها آن را در منوی خود قرار می‌دهند؛ اگر سوشی مد باشد، سوشی غذای مورد علاقه بسیاری از افراد خواهد شد! بستگی به این دارد که طراحان مد، سلبریتی‌ها و مردم طبقه مرفه چه کاری انجام دهند و چه چیزی به مذاقشان خوش بیاید. دنیای مد با دنیای فردی همه ما عجین است؛ هر چند خیلی دور به نظر برسد و دغدغه ما نباشد.

هر ساله می‌بینیم که چگونه ترندها در حال چرخش و تغییر اند و به شکلی خلاقانه تکرار می‌شوند. طراحان مد با الهام گرفتن از شرایط کلی زمان و خلاقیت شخصی خود، همچنین ترندهای قدیمی و سواد بصری استایل‌های تازه‌ای خلق کنند و تعریف تازه‌ای از زیبایی ارائه دهند. با تغییر هر فصل، برندهای مطرح از کالکشن‌های خود رونمایی می‌کنند و ما با تحلیل این کالکشن‌ها و یافتن نقاط مشترک بین آن‌ها، متوجه می‌شویم که چه چیز محبوب‌تر بوده و برای مثال ترند پاییز 2021 است. آن چه اکنون قرار است به آن بپردازیم نیز همین است، این که ببینیم چه لباس‌ها و استایلی به عنوان ترند پاییز 2021 معرفی شده اند و چگونه باید به استقبال سرما برویم.

 

ترند پاییز 2021
Sacai

 

بیشتر بخوانید: ترندهای آرایشی سال نو

10 ترند پاییز 2021 به نقل از مجله VOGUE و ما

برای رفتن به سراغ بهترین‌های ترند پاییز 2021 راهی بهتر از خواندن مجله Vogue وجود ندارد! معتبرترین مجله ماهانه در زمینه مد و سبک زندگی که به موضوعاتی همچون فشن، زیبایی، فرهنگ و زندگی می‌پردازد. پس از نگاه به ترند پاییز 2021 از دید این منبع بین المللی، نظر خود را نیز ابلاغ می‌کنیم و می‌بینیم که کدام یک از استایل‌ها برای پوشش اسلامی ما در ایران مناسب اند و کدام یک مناسب نیستند. حال بیایید ببینیم که Vogue دقیقا چه خوابی برایمان دیده است.

پاندمی و همه گیری کرونا، صنعت مد را نیز دچار تغییر کرد و باعث شد که ما، ران وی‌ها و رونمایی برندها از کالکشن‌های خود را به شکل آنلاین و مجازی تماشا کنیم. پاییز 2021 فصلی بود که ارتباط نزدیک مخاطب مد و فشن با پارچه و بافت آن را از بین برد و همه چیز را دیجیتال کرد. البته این فرصتی بود تا افرادی که شخصا به دیدن ران وی‌ها نمی‌رفتند و از این فرصت برخوردار نبودند، بتوانند آنان را به شکل لایو و زنده تماشا کنند و لذت ببرند. 12 ماه حبس شدن پشت صفحات موبایل و لپ تاپ، به ما یادآور شد که باخبر شدن از ترند پاییز 2021 تنها موضوع مهمی نیست که خواهان آنیم؛ ران وی یک پرفورمنس است و اجرایی هنری محسوب می‌شود. اتصال به وای فای و تماشای این تئاتر زیبا از پشت موبایل نمی‌تواند با دیدن آن از نزدیک مقایسه شود و کیفیت اجرا را پایین می‌آورد.

 

ترند پاییز 2021
Duran Lantink

 

بیشتر بخوانید: هر آن چه باید درباره مت گالا بدانید

هنگامی که به کالکشن‌های مختلف ترند پاییز 2021 نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که لباس‌ها آمده اند تا ما را به واسطه خود ابراز کنند. مهم نیست که چگونه، تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که ترند پاییز 2021 احساسات ما را با پوشش‌های تازه نشان می‌دهد و بیانگر آن است. پرادا، مدل‌هایی با پارچه‌های درخشان و پولک‌دار را به رخ کشید که به خود می‌پیچیدند؛ دریس ون نوتن رقصنده‌هایی با پوشش پیچیده در سینه را به ما نشان داد و مارین سر ایده جمع شدن خانواه و دوستان در کنار یکدیگر و دیدن ویدیوهای قدیمی از خود و نگاه کردن به کتاب‌ها به شکل خیالی را ارائه داد. این دیدگاه، با دیدگاهی که در دهه 2010 تا 2020 بر فشن حاکم بود بسیار متفاوت است. اکنون فرهنگ لاکچری و شیک پوشی سرد، بی‌احساس و یخ زده و اظهار نظرهای جسورانه دمده به حساب می‌آیند و جای خود را به گرما و صمیمیت، یکپارچگی و وحدت و عملگرا و کاربردی بودن فشن داده اند.

البته که معنای کاربرد برای هر شخص متفاوت است و به همین علت، ترند پاییز 2021 از تنوع بالایی برخوردار است. برخی مد و فشن به درد بخور را در لباس‌های چند تکه پف‌دار کلوئه و روپوش‌های پاستلی رنگ گرم و نرم میو میو می‌بینند. برخی دیگر آن را در بادی سوت‌های بافتنی ژیوانشی و کورژ یا پوشش‌های پتو مانند و شنل‌های جی دبلیو اندرسون، استلا جین و جیل سندر پیدا می‌کنند. خریدارانی که شیک پوشی را یک وظیفه اساسی می‌دانند، کالکشن‌های پرادا،سیمون روچا، پاکو رابان و ریک اونز که دارای پیراهن‌های پر زرق و برق و جلوه‌های اکلیلی است و لباس‌های پیله‌دار لویی ویتون، پاتو و روکساندا را کاربردی می‌بینند.

 

ترند پاییز 2021
ANGEL CHEN

 

بیشتر بخوانید: ده بیوتی بلاگر برتر ایرانی

اگر فردی بخواهد دوران پس از پاندمی را با احساس راحتی سپری کند و تغییر عجیب و غریبی در زندگی‌اش ایجاد نکند، جین‌های جدید کریستین دیور و بالنسیاگا و کت و شلوارهای مولی گدار، مکس مارا و کالوین لو انتظار او را می‌کشند. حتی مونوگرام‌ها و لوگوهای چاپ شده روی لباس‌های چنل، ورساچه و بالمین رنگی کمرنگ به خود گرفته اند تا از حس خشکی سابق فاصله بگیرند. ترند پاییز 2021 مانند ترندهای قبلی نیست و در نمونه‌های قبلی یافت نمی‌‌شود؛ همان طور که پاندمی تجربه تازه‌ای بود و ما را با چالش‌های جدیدی روبرو کرد. شاید این اتفاق تحولی نو و همچنین خوب در دنیای مد باشد. ترند پاییز 2021 نشان می‌دهد که مفاهیم کوچک‌تر و جزئی‌تر و فردی‌تر قدرت بیشتری در جهان استایل‌ها گرفته اند. همین امر توضیح می‌دهد که چرا بسیاری از کالکشن‌های این فصل در تضاد کامل با دیگری قرار دارند و به نقطه اشتراکی واحد نمی‌رسند: یا بسیار بدن‌نما هستند و یا کاملا آن را می‌پوشانند! یا بسیار راحت اند و یا به شکلی دیوانه‌وار خود را نمایان می‌کنند.

بیشتر بخوانید: امسال موهامو چه رنگی کنم؟

1. ترند پاییز 2021 : کلاژ

کلاژ، تکنیک به هم چسباندن تکه‌های مختلف پارچه، کاغذ، چرم و چوب برای خلق یک تصویر جدید است. در این تکنیک از مواد دور ریختنی یا استفاده شده استفاده می‌شود. ترند پاییز 2021 و طراحانی همچون گابریلا هرست، مارین سر و استوارت وورز از کلاژ استفاده کرده و کت‌ها، پیراهن‌های زنانه و تی‌شرت‌های چند تکه و پیچیده و درهم خارق العاده‌ای را در کالکشن‌های خود جای داده اند. این کار نه تنها به مد پایدار کمک می‌کند، بلکه چهره جدیدی از فشن و زیبایی را به ران وی‌های امسال اضافه می‌نماید. فشن درباره حالات فردی و استایل‌های خودساخته، هارمونیک و گرم.

 

ترند پاییز 2021
Moschino

 

2. ترند پاییز 2021 : لباس‌های درخشان و پر زرق و برق

Vogue شعار این ترند را این گونه بیان می‌کند: زندگی کاباره است، برای آن لباس بپوش! زرق و برق در فشن اروپا در حال غلیان است، ظاهری جذاب و خیره کننده، اما نه تا آن حد که دل شما را بزند. میوچیا پرادا و راف سیمونز از پولک‌های بسیار در لباس‌های خود استفاده کردند، حال آن که دریس ون نوتن پارچه‌های مجلل و درخشنده را به عرصه مد بازگرداند. لباس‌های زرق و برق‌دار و شاینی در برند راک ( rokh ) و لباس‌های سورئال در برند مارنی، نشان می‌دادند که ترند پاییز 2021 روی دیگر خود را آشکار ساخته است.

 

ترند پاییز 2021
Givenchy

 

3. ترند پاییز 2021 : لباس‌های سرهمی

مهم نیست که چه نوع لایف استایلی داشته باشید! این ترند پاییز 2021 با هر آن چه به آن عادت دارید جور درمی‌آید. لبای‌های سرهمی همیشه مورد توجه دیزاینرها و همچنین خریداران بوده و در دوره‌های مختلف در کمد ما قرار گرفته اند. تام فورد و لاکوان اسمیت این ترند را به شکلی جذاب و زنانه در کالکشن‌های خود پیاده کرده و یوهان وانگ، اتولینگر و میسی ویلن از لباس‌های سرهمی با ساختاری آرتیستیک و هنری، عجیب و غریب و پترن‌دار بهره برده اند. لباس‌های سرهمی اردم برای کار کردن از خانه و احساس آرامش بسیار مناسب به نظر می‌رسند و گزینه خوبی برای افراد دورکار هستند.

 

ترند پاییز 2021
Stella McCartney

 

4. ترند پاییز 2021 : دامن پلیسه

ترکیب دامن پلیسه و کت استایلی است که ترند پاییز 2021 به ما پیشنهاد می‌کند. ترکیبی شناخته نشده و جدید که می‌تواند توسط برندهایی مانند فیلیپ لیم، اسکیا پارلی و پلن سی مناسب محیط اداری طراحی شود و همچنان استایلیش باشد، یا آن که به دست چوپووا لوونا، کالینا استاردا و آرتور آربسر دیزاینی اغراق شده که به چشم نده ایم را به نمایش بگذارد.

 

ترند پاییز 2021
Plan C

 

 5. ترند پاییز 2021 : لوگوهای از مد افتاده

چاپ لوگو روی لباس مدتی از مد افتاده به حساب می‌آمد؛ اما برندینگ هنوز هم یک بازی سرگرم کننده است که افرادی مثل دناتلا ورساچه بیخیال آن نمی‌شوند. ورساچه و ژیوانشی کمی خلاقیت به خرج دادند و لوگوهایی تازه طراحی کردند یا مانند برندهای لویی ویتون و فندی تلاش نمودند رنگ و فواصل لوگوها را تغییر دهند.

 

ترند پاییز 2021
Valentino

 

6. ترند پاییز 2021 : فرهنگ پاپ 2000s

لباس پوشیدن مانند یک پرنسس پاپ و آن چه ما را به یاد افرادی همچون پاریس هیلتون و بریتنی اسپیرز می‌اندازد، در ترند پاییز 2021 در حال نقش نمایی است؛ اما کار خود را زیرکانه انجام می‌دهد. این ترند نمی‌خواهد کل صحنه را از آن خود کند، بلکه قصد دارد گوشه‌ای از آن را بگیرد؛ چیزی که مخالف طبیعت یک پاپ استار است! لباس پوشیدن به سبک سال‌های 2000 تا 2010 میلادی نوستالژی افرادی است که حالا 30 ساله شده اند یا در سنین نزدیک به آن به سر می‌برند. روبرتو کاوالی، بلومارین، کانر آیوز و آلیکس طراحی‌هایی شیرین و بامزه‌ای به وسیله لباس‌های پاستلی کوتاه و کوچک و تاج‌های کریستالی آماده کرده اند که می‌تواند جایگزین‌های افرادی مثل بریتنی، ماریا کری و کریستینا آگلیرا را جذاب‌تر از همیشه کند. این جایگزین‌ها ستاره‌های جوانی مانند بیلی ایلیش و دوا لیپا هستند که قطعا از این ترند پاییز 2021 استقبال خواهند کرد.

 

ترند پاییز 2021
Moschino

 

7. ترند پاییز 2021 : شنل و بالاپوش‌های پتویی

شنل، کت‌های راحت و آزاد و پانچو از جمله مثال‌هایی بارز برای بالاپوش پتویی هستند. گابریلا هرست، جاناتان اندرسون، آلبرتا فرتی، میسونی و استلا جین ترند پاییز 2021 تحت عنوان بالاپوش‌های پتویی را به طرق مختلف در کاکشن‌هایشان گنجانده اند و باعث شده اند که در این پوشش‌ها حس راحتی، گرما و امنیت کنیم.

 

ترند پاییز 2021
Carolina Herrera

 

8. ترند پاییز 2021 : لباس اسکی

قرنطینه باعث شده که افراد زیادی در محیط خانه محبوس بمانند و تنها برای کارهای ضروری از آن خارج شوند. اکنون زمان آن رسیده که دوباره به طلبعت برگردیم و طبیعت پاییز سرد است! انتظار برای زمستان در شب‌های سرد پاییزی ما را به لباس‌های یسیار گرمی همچون لباس اسکی و کاپشن و کلاه نیازمند می‌کند. میو میو و تام براون شوهای خود را بر کوه و سرما برگزار کردند، به طوری که برف سرتاسر محیط را فراگرفته بود. ژیوانشی، کریستین دیور و شنل نیز لباس اسکی را به کالکشن خود اضافه کردند و به ما گفتند که این جهان نیاز به پافرها و پیراهن‌های پشمالو دارد.

 

ترند پاییز 2021
Miu Miu

 

9. ترند پاییز 2021 : لباس‌های لامپ شکل

سر و کله‌ی این ترند در آغاز قرنطینه پیدا شد. سیلوئت‌های گشاد و لامپی شکل که بر پایین تنه تاکید دارند و بسیار امن، گرم و حتی زنانه اند. لباس‌هایی که ما را از شر پوشش‌های تنگ و جذب خلاص کرده و آرامش و زیبایی را در یک پکیج خلاقه ارائه می‌دهند. کالکشن‌های راف سیمونز، تام براون، لویی ویتون، جی دبلیو اندرسون و سن لوران دارای لباس‌هایی به شکل لامپ و حباب است و شما را شگفت زده می‌کند.

 

ترند پاییز 2021
Saint Laurent

 

10. ترند پاییز 2021 : شلوار جین فاق کوتاه اما بگی!

زمان زیادی است که به شلوارهای فاق بلند عشق می‌ورزیم و جین مام استایل را کنار نمی‌گذاریم. اما ترند پاییز 2021 نشان می‌دهد که کم کم بوی تغییر به مشام رسیده و جین‌های فاق کوتاه دوباره قرار است ما را در داشتن یک استایل جالب کمک کنند. اما نکته این جا است که این جین‌ها این بار گشاد و بگی اند و پاها را آزادانه در خود جا می‌دهند. بالنسیاگا، وای پروژکت و جوارا آلین جین‌هایی جذاب و بی‌نظیر طراحی کرده اند که برای زندگی پس از پاندمی عالی به نظر می‌رسد!

 

ترند پاییز 2021
Balenciaga

 

!!!

بله! واقعا هم تعجب دارد. ترند پاییز 2021 خلاقیت را به سمت ما هل می‌دهد و کاملا غیر قابل پیش بینی است. فشن، مانند هر هنر دیگر از زمانه خود فراتر می‌رود و جسارت به خرج می‌دهد؛ به همین علت دیدن چیزهای عجیب و غریب در آن معمول است. اما مسئله این جا است که پاندمی و پایان آن ما را با نیازهای تازه مواجه ساخته و نسل جدید، از کودکان تا نوجوانان و جوانان 20 و چند ساله، تجربیات سختی داشته اند که آثار آن باید بهبود یابد. این نسل که به Gen Z شهرت دارد ما را با چالش‌های هنری جدیدی رو به رو می‌کند و احتمالا آینده فشن را به کل زیر و رو خواهد کرد. همان طور که دیدیم در مت گالا 2021 بیلی ایلیش 19 ساله، تیموتی شالامی 23 ساله، نائومی اوساکا 23 ساله و آماندا گورمن 23 ساله میزبان بودند و از این به بعد نیز یکه تاز خواهند بود.  حال متوجه می‌شویم که چرا ترند پاییز 2021 تا این حد جذاب، راحت و در عین حال غیر قابل دسترس و عجیب به نظر می‌رسد!

بیشتر بخوانید: یک روتین پوستی شاهکار برای بارداری شما

کدام یک برای من بهتر است؟

با بررسی تمام کالکشن‌ها متوجه شدیم که تمامی سلایق و نیازها را دربرگرفته اند و تک تک افراد را به چشم خریداران خود نگاه کرده اند. حال فشن، نه تنها برای قشر الیت و والای جامعه، بلکه برای همه مردم قابل دسترس به نظر می‌رسد و تلاش دارد کاربردی باشد. هنری آکنده از فرم، با تاثیر همه گیری کرونا، عملگرایی را در خود بیشتر ساخته و به دل مردم عام نیز می‌نشیند. ترند پاییز 2021 جدای از تحلیل‌های هنری و بررسی دقیق این چنینی، باید با منطقه زندگی افراد تطابق یابد. اگر در ایران زندگی می‌کنیم، لباس پوشیدن مانند یک پاپ استار خیلی به دردمان نمی‌خورد، حال آن که شنل و بالاپوش‌های پتویی، کت‌های آزاد، پانچو و شنل‌ها استایلی فوق العاده به ما می‌دهند. تغییر شلوارهای فاق بلند به فاق کوتاه نیز خیلی بزرگ به نظر می‌رسد! البته که در سه ماه تابستان در ایران شلوارهای گشاد طرفداران زیادی پیدا کردند و داشتن استایل بگی خیلی دور از ذهن به نظر نمی‌آید.

حتی فکر کردن به لباس‌های لامپ شکل و بافت‌هایی که با این ترند پاییز 2021 استایل شده اند باعث احساس راحتی و آرامش است و در عوض لباس‌های پر زرق و برق و مجلل و تنگ ما را حسابی خسته می‌کنند. خلاصه که کالکشن‌های این فصل دارای تنوع بسیار اند و همه افراد می‌توانند مورد مورد نظر خود را در آن‌ها بیابند.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *