روش درمان موهای خشک و وز در خانه

چگونه موهای خشک و وز را در خانه درمان کنیم؟

موهایی سالم را تصور کنید و به ویژگی‌های آن فکر کنید. این مو قطعا خشک، وز و زبر نیست. سلامت و جذابیت موها دو امر به هم پیوسته اند که سبب ایجاد ظاهری درخشان، لطیف و ابریشمی برای مو می‌شود. بسیاری از افراد با موهای شکننده، آسیب پذیر و کدر دست و پنجه نرم می‌کنند و به روش درمان موهای خشک و وز در خانه نیاز دارند. موها به دلایل ژنتیکی، شستشوی بیش از حد، تماس با کلر، تماس با آفتاب، تغذیه نادرست، استفاده از مواد شیمیایی مضر مانند رنگ و دکلره، استفاده از وسایل حرارتی همچون اتو مو و سشوار، استفاده از دخانیات و ابتلا به انواع بیماری خشک و کم آب می‌شوند و رطوبت خود را از دست می‌دهند. اکنون باید ببینیم که روش درمان موهای خشک و وز در خانه چگونه است و چه افرادی می‌توانند آن را بر موهای خود پیاده کنند.

بیشتر بخوانید: 5 روش خانگی درمان شوره سر

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

زمانی که موهای خشکی داشته باشید، متوجه می‌شوید که حالت دادن به موها، شانه کردن آن‌ها و حتی بستن موها به صورت ساده نیز می‌تواند سخت باشد. اما جای نگرانی نیست، شما به بیماری و عارضه مبتلا نیستید. ممکن است تنها جنس موهایتان این گونه باشد و یا نرسیدن به آن‌ها، موها را زبر و خشن کرده باشد. روش درمان موهای خشک و وز در خانه را اجرایی کنید و زیبایی و جذابیت را به موهایتان هدیه دهید.

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید پیش از کراتینه کردن موها بدانید

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

1. کوتاه کردن و نوک گیری مو

اگر موهای بسیار کم آب و دهیدراته‌ای داشته باشید، احتمالا با معضل موخوره و یا الکتریسیته ساکن روبرو شده اید و حتی اگر موهایتان خیلی بلند نباشند، احساس خشکی زیادی به شما داده‌اند. دست زدن به موهایی که رطوبت ندارد همه چیز را مشخص می‌کند و نشان می‌دهد که این موها در چه مرحله‌ای هستند. روش درمان موهای خشک و وز در خانه با کوتاه کردن آن‌ها پاک کردن صورت مسئله نیست. برخی از این تارها چاره دیگری ندارند و با باقی ماندن بر سرتان به موهای سالم صدمه می‌زنند. مواردی نظیر موخوره پیشرفت زیادی دارند و باید از بین بروند. با کوتاه کردن و نوک گیری موهای آسیب دیده، به موهای خود تنفس بدهید و با دنبال کردن یک روتین مراقبت از مو مناسب، سرعت رشد موهای خود را افزایش دهید. این روش درمان موهای خشک و وز در خانه می‌تواند در آرایشگاه و یا در خانه باشد.

بیشتر بخوانید: تفاوت کراتینه و پروتئینه مو چیست؟

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

2. مصرف ویتامین

می‌دانید که ویتامین‌ها برای تغذیه بدن ضروری اند و همه افراد به آن‌ها نیاز دارند. برای روش درمان موهای خشک و وز در خانه باید بدانیم که کدام ویتامین دقیقا بر بهبود وضعیت سلامت موهای ما تاثیر می‌گذارد و آن را از مشکلات مربوط به خود خلاص می‌کند. ویتامین A ، C ، بیوتین یا ویتامین H و آهن سلامت موها را تضمین می‌کنند و آبرسانی و نرم کنندگی را برای آن به همراه دارند. برخی افراد برای اعمال روش درمان موهای خشک و وز در خانه از قرص پریناتال، که مولتی ویتامینی مخصوص زنان باردار و دارای 13 نوع ویتامین است استفاده می‌کنند و برخی تنها به بیوتین بسنده می‌کنند.

تحقیقات نشان داده که بیوتین به تنهایی نمی‌تواند باعث ایجاد تغییری بزرگ و رشد و ترمیم موها شود و برای بهبود وضعیت موها و جذب ویتامین H به مصرف منابع غذایی دارای آن، پروتئین‌های دریایی و ویتامین‌های دیگر نیازمند است.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب بوتاکس مو

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

3. جا دادن امگا 3 و آنتی اکسیدان در رژیم غذایی

برای داشتن موهایی درخشان و روش درمان موهای خشک و وز در خانه یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید. همان طور که پیش‌تر گفتیم، استفاده از منابع پروتئینی دریایی مکمل جذب ویتامین است. سالمون، ماهی تن، ماهی خال خالی و ساردین امگا 3 بسیاری دارند و کدری موهای شما را از بین می‌برند. آنتی اکسیدان‌ها تارهای مو را بازسازی می‌کنند و باعث تازه و شاداب به نظر رسیدن موها می‌شود. گوجه، بلوبری، کلم بروکلی، گردو و لوبیا قرمز مثال‌هایی برای مواد غذایی آنتی اکسیدان هستند که به همراه چربی‌های مفیدی همچون روغن کانولا به سلامت موهایتان کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود؟

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

4. عدم استحمام هر روزه

شامپوها آلودگی و چربی مضر موها را از بین می‌برند، اما اگر بیش از حد استفاده شوند و یا دارای مواد خشن زیادی مانند سولفات‌ها باشند، به چربی و رطوبت مفید موها نیز صدمه می‌زنند و درخشندگی موها را از بین می‌برند. از طرفی، سبوم بیش از اندازه موها را براق و روغنی می‌کند و نشان می‌دهد که مو به شستشو نیاز دارد. اما لازم نیست هر روز موهایتان را بشویید، به خصوص اگر خواهان پیاده کردن روش درمان موهای خشک و وز در خانه بر موهایتان هستید. افرادی که موهای آسیب دیده و شکننده‌ای دارند، باید مراقبت آب موجود در موهای خود باشند و بدانند که مواد شوینده، لایه محافظ آب را از بین می‌برد و سبب تبخیر آب از موها می‌شود.

از شامپوهای مخصوص موهای خود استفاده کنید و دقت کنید که روغن‌های گیاهی در آن به کار رفته باشد.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی قارچ ناخن

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

5. پیچیدن موها پس از حمام

پنجمین روش درمان موهای خشک و وز در خانه به شما می‌گوید که پس از استحمام هرگز موها را به حال خود نگذارید. از طرفی، فرایند خشک کردن موها برای افرادی که موهای صدمه دیده دارند سبب از دست رفتن رطوبت زیادی می‌شود که برای آن‌ها ضروری است. موهای خود را با یک حوله یا پارچه نرم بپیچید تا از شکستن و تا شدن آن و همچنین دهیدراته شدن مو جلوگیری کنید. اگر با موهای خیس می‌خوابید، یک روبالشی ابریشمی یا ساتن زیر سر خود قرار دهید تا موهایتان از اصطکاک دور باشند و همواره به سطحی نرم و بی‌خطر کشیده شوند. خیس نگه داشتن موها تا زمان طولانی آسیبی برابر با سشوار کشیدن آن‌ها دارد و در روش درمان موهای خشک و وز در خانه توصیه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: 10 درمان خانگی موخوره

6. عدم استفاده از حالت دهنده‌های حرارتی

یکی از دلایل خشکی مو و ضعیف شدن تارهای آن، استفاده روزانه از سشوار، اتو مو، بابلیس و دیگر وسایل حالت دهنده حرارتی است. اگر به مصرف هر روزه آن‌ها عادت کرده اید، از تماس این حالت‌دهنده‌ها با موهای خود خودداری کنید و سشوار را در فاصله 15 سانتی متری از موها، با دمای کم قرار دهید.

بیشتر بخوانید: 5 روش خانگی برای پرپشت کردن ابروها

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

7. دوش آب سرد

دوش آب گرم بهتر است یا دوش آب سرد؟ چرا؟ دوش آب سرد! دمای بالای آب ممکن است موهای را بسوزاند و سبب تحلیل بافت آن شود. تار موهای تضعیف شده، در دمای زیاد بیش از پیش آسیب می‌بینند و کدر و زبر می‌شوند. روش درمان موهای خشک و وز در خانه با دوش آب سرد سرعت رشد موها را نیز افزایش می‌دهد و نشاط آور است. پس از استفاده از شامپو و نرم کننده، دقایقی را زیر آب سرد سپری کنید تا به سلامت موهای خود کمک کرده باشید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی قارچ ناخن

8. روغن‌های گیاهی

روغن درمانی، چه برای پوست خشک و چه برای موها راه حلی فوق العاده و بی‌نظیر است. موادی مانند روغن آرگان طرفداران بسیاری پیدا کرده اند و با این که تحقیقات گسترده‌ای بر آن‌ها صورت نگرفته، روش درمان موهای خشک و وز در خانه خوبی به نظر می‌رسند. استفاد از این روغن بر ساقه م ظاهری زیبا به موها می‌دهد و باعث افزایش حالت پذیری آن می‌شود. روغن نعناع و اسطوخودوس نیز نوسازی کننده اند و سبب احیا، بهبود رشد و بافت موها می‌شوند. می‌توانید تمامی این روغن‌ها را با یکدیگر و روغن نارگیل مخلوط کنید تا نتیجه دلخواه را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید: 5 روش جلوگیری از پیری زودرس

 

روش درمان موهای خشک و وز در خانه

 

9. استفاده از کلاه

همان طور که UV دارای اثر مخرب برای پوست است، می‌تواند به موها نیز آسیب بزند و آن‌ها را از بین ببرد. اگر موهای شما در معرض آفتاب هستند، از کلاه استفاده کنید. اگر موهایی آسیب دیده از نور خوشید دارید، آن‌ها را با آلوئه ورا ترمیم کنید و هر روز از این ماده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 5 نکته اساسی برای مراقبت از پوست در یک صبح بهاری

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *