روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

چگونه به افزایش ماندگاری لیفت ابروی خود کمک کنیم؟

بنر سایت

می‌توان گفت که چندین سال است ابروهای نازک از مد افتاده محسوب می‌شوند و در عوض ابروهای پرپشت، طبیعی و پهن جای آن‌ها را گرفته اند. به همین دلیل، روش‌های زیادی برای پیروی از این ترند به وجود آمده و توسط افراد انجام می‌شوند. لیفت، لمینت، فیبروز، میکروبلیدینگ، تاتو، انواع هاشور و… کارهایی اند که ما برای بهتر دیده شدن ابروهای خود انجام می‌دهیم. البته که باید تلاش کنیم به طور طبیعی ابروهای پرپشتی داشته باشیم؛ اما گاه موفق نمی‌شویم و یا به طور ژنتیکی ابروهای نازک، کمرنگ و کم پشتی داریم. آن چه درباره روش‌های گفته شده آزار دهنده است موقتی بودن آن‌ها است. اکنون می‌خواهیم به طور خاص، روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو و مراقبت از آن را بررسی کنیم و ببینیم که چگونه می‌توانیم مدت زمان ماندگاری آن را بیشتر کنیم.

بیشتر بخوانید: بهترین رنگ مو برای سال 1401 چیست؟

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

گفتنی است که در حال صحبت درباره لیفت ابرو با مواد و به روش آرایشگاهی هستیم و منظورمان لیفت ابرو با جراحی یا روش‌های مشابه نیست. در ابتدا باید ببینیم که لیفت ابرو به طور متوسط چه اندازه ماندگاری دارد و سپس به مراقبت‌های پس از آن بپردازیم.

ماندگاری لیفت ابرو

لیفت ابرو به معنای استفاده از کراتین، مواد گیاهی و ارگانیک و همچنین چسب لیفت برای پهن‌تر به نظر رسیدن و ضخامت دادن به ابروها به طور موقتی است. در این کار ابروها حالتی هاشور خورده و شانه شده رو به بالا به خود می‌گیرند و مرتب به نظر می‌رسند. گفته می‌شود که لیفت ابرو به تقویت ابروها نیز کمک می‌کند و به علت وجود کراتین، سبب افزایش سلامت تارهای ابرو می‌شود. روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو یکی از بهترین روش‌های زیبایی بدون استفاده از هیچ نوع تاتو و عمل تهاجمی است و کمترین آسیب را به همراه دارد. البته که کلماتی همچون ارگانیک، گیاهی و… بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند، اما باز هم این راه از سایر راه‌ها ملایم‌تر و کم خطر‌تر است.

 

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

 

بیشتر بخوانید: حنای ابرو چیست؟

در این راه ابروها به سوی بالا شانه می‌شوند، میزان بالا قرار گرفتن تارهای ابرو به سلیقه مشتری بستگی دارد و او را از مرتب کردن و آرایش کردن هر روزه ابروها بی نیاز می‌کند. روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو با استفاده از مواد معدنی است و ابروها را تیره‌تر و منظم می‌کند. لیفت ابرو نه تنها کم خطر و حتی مفید است، بلکه ارزان‌تر و کم هزینه‌تر از سایر روش‌ها است. این کار به تغذیه ابروها نیز کمک می‌کند و کمبود مواد مورد نیاز برای رشد ابرو را جبران می‌کند. البته که همچون کراتینه کردن موها می‌تواند با عوارض همراه باشد.

ماندگاری لیفت ابرو یک ماه و نیم تا دو ماه تخمین زده می‌شود که برای هر فرد متغیر است و به عوامل مختلفی بستگی دارد.

مراقبت از لیفت ابرو

گفتیم که مدت زمان باقی ماندن اثر این تکنیک به عوامل مختلفی وابسته است. نخست این که میزان رشد ابروها در هر فرد متفاوت است. برخی از افراد، به سبب تغذیه متفاوت و یا علل ژنتیکی، با سرعت رشد بیشتر تارهای موی خود مواجه اند و در نتیجه میزان ماندگاری لیفت در آن‌ها کمتر است. این افراد به روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو به طور جدی‌تری نیاز دارند. نحوه نگهداری از ابروها بسیار مهم است و حتی اگر میزان رشد ابروی زیادی داشته باشید، دوام لیفت را تضمین می‌کند.

بیشتر بخوانید: آیا رنگ ابرو و رنگ مو باید یکی باشند؟

مواد مورد استفاده در این کار نیز روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو را تحت تاثیر قرار می‌دهند. فرد پس از بازگشتن ابرو به حالت طبیعی و طی شدن این دوران باید ابروهای خود را ترمیم کند. روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو به ما می‌گوید که نتیجه این کار، به علت وجود چسب لاتکس در ابروها، تا 24 ساعت بعد مشخص نمی‌شود و قابل رویت نیست. اما پس از گذشت این مدت زمان می‌توان نتیجه نهایی را مشاهده کرد. در این مدت، یعنی 24 ساعت پس از لیفت، تارهای ابرو نباید با آب برخورد کنند و خیس شوند. این کار خلاف روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو است و علاوه بر این که عمر لیفت ابرو را کاهش می‌دهد، ظاهر آن را تحت تاثیر قرار داده و تارهای ابرو را به یکدیگر می‌چسباند.

 

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

 

بر اساس روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو پس از گذشت یک روز می‌توانید به حمام بروید و ابروهای خود را شستشو دهید.  پس از شستشو، تارهای ابرو از یکدیگر جدا می‌شوند و شکل ابرو مشخص می‌شود. انجام کار به شکل درست و حرفه‌ای نیز در روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو بی تاثیر نیست. پس تا به حال فاکتورهایی همچون نوع مواد، میزان رشد ابروهای فرد، عدم برخورد با آب در 24 ساعت اول و تخصص آرایشگر در کار خود در مقدار دوام لیفت ابرو تاثیر گذار بوده اند.

بیشتر بخوانید: لیفت و لمینت یا اکستنشن مژه؟

بهتر است در 24 ساعت ابتدایی از لمس ابروها خودداری کنید؛ در صورت آلوده شدن ابرو و عدم توجه به روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو ممکن است ابروها خیلی تیره و غیر طبیعی به نظر برسند. نگران براق و چسبناک به نظر رسیدن موهای ابرو نباشید، تمام این‌ها به علت وجود چسب است و پس از شستشو از بین می‌رود. پس از شستن، ابروها حالت کرکی و طبیعی به خود می‌گیرند و تک تک تارهای موی ابرو از دیگری قابل تفکیک می‌شوند.

یکی دیگر از نکات روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو در 24 ساعت ابتدایی دوری از بخار آب و رطوبت زیاد و همچنین مواد آرایشی است. هر چند گفته می‌شود که ابروها پس از گذشت این 24 ساعت، دیگر نیازی به مراقبت ندارند و با خیال راحت می‌توانید از زیبایی خود مطمئن باشید، اما بدیهی است که حالت ابروها ممکن است تغییر کند و به شانه شدن هر روزه نیاز دارد. مواد لیفت ممکن است ابرو را خشک کنند. به همین دلیل بهتر است هر روز به ابروهای خود روغن بزنید. برای روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو از روغن‌های مفید برای رشد ابرو کمک بگیرید. پس از زدن روغن به تارهای ابرو آن را شانه کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

لیفت ابرو به تغذیه موها کمک می‌کند و همچنین موها را برای رشد در جهت دلخواه ترغیب می‌کند. هر چند پس از این کار و پیروی از روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو هنوز لازم است تا آن را شانه کنید. افرادی که موهای نازک‌تری دارند، دوام لیفت ابروی بیشتری را تجربه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: آیا بیوتین چاق کننده است؟

 

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

 

آیا قبل از لیفت ابرو نیز باید کار خاصی انجام شود؟

بله! روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو تنها محدود به پس از آن نیست. برای نتیجه گیری بهتر باید وضعیت ابروهای خود قبل از انجام این کار را در نظر بگیرید. پیش از انجام لیفت ابرو به حمام بروید و از تمیز بودن پوست خود مطمئن شوید. دقت کنید که هیچ ماده آرایشی بر تارهای ابرو یا پوستتان نباشد. این کار به شما کمک می‌کند که در 24 ساعت بعدی برای شستن صورت خود وسوسه نشوید. اختلالات هورمونی، کم کاری یا پر کاری تیروئید بر این فرایند تاثیر می‌گذارند. لذا اگر به آن‌ها دچار هستید و یا در دوران خاصی مانند قاعدگی قرار دارید آرایشگر خود را باخبر کنید.

یک ماه پیش از اقدام برای لیفت ابرو، از اصلاح و قیچی کردن آن خودداری کنید. رنگ کردن ابروها برای روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو نیز ملزم به مشورت با آرایشگر است. گفته می‌شود که تا دو هفته پیش از این کار ابروها را رنگ نکنید. لیفت ابرو برای ابروهای دکلره شده توصیه نمی‌شود. بحث رنگ و دکلره کمی مفصل‌تر است. برخی می‌گویند که ترتیب ارائه خدمات رنگ و لیفت ابرو به آرایشگر بستگی دارد. برخی عقیده دارند که اصلاح و رنگ ابرو می‌توانند همزمان با لیفت صورت گیرند. به هر حال بیشتر آرایشگرها ترجیح می‌دهند که اصلاح و رنگ ابرو را پس از لیفت ابرو انجام دهند که درست‌تر است.

بیشتر بخوانید: راه های تقویت مژه بعد از اکستنشن

پس از پیاده کردن این تکنیک بر ابروها، شکل نهایی ابرو مشخص‌تر است و ابرو ضخیم، پهن و مرتب به نظر می‌رسد؛ به همین دلیل آرایشگر کنترل بیشتری بر کار خود دارد و بهتر می‌تواند فرم دلخواه خود را بر صورت پیاده کند. لیفت ابرو همچنین نیاز فرد را به اصلاح ابرو کاهش می‌دهد و چهره را شاداب و باز می‌کند. پیش از سپردن ابروهای خود به دست آرایشگر، از حرفه‌ای بودن او، کیفیت مواد اولیه، رعایت اصول ایمنی و استاندارد و انتخاب مدل مورد نظر خود مطمئن شوید. همچنین مزایا، معایب و روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو و مراقبت از آن را از آرایشگر بپرسید.

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو تعیین می‌کند که پوست ابرو پیش از انجام این کار سالم و بدون آسیب باشد و جوش، بریدگی، آفتاب سوختگی و… نداشته باشد. اگر قبل از لیفت ابرو صورت خود را لایه برداری شیمیایی کرده اید، بهتر است دست نگه دارید و کمی به پوست خود فرصت بدهید. تاتو، میکروبلدیدینگ و هر گونه تکنیک تهاجمی نباید پیش از لیفت ابرو اعمال شوند. گذاشتن مواد لیفت بر پوستی که تازه تاتو شده عوارض بسیاری به دنبال دارد و عاقلانه به نظر نمی‌رسد. بر اساس روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو پس از میکروبلیدینگ و کارهای مشابه، باید دو ماه زمان بگذرد و لیفت ابرو پس از آن انجام شود.

بیشتر بخوانید: 10 درمان خانگی موخوره

 

روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو

 

لیفت ابرو برای چه افرادی مناسب است؟

  • کسانی که می‌خواهند چهره‌ای طبیعی و جوان داشته باشند.
  • افرادی که می‌خواهند افتادگی ابروی خود را برطرف کنند.
  • آنان که در پی تغییرات ساده اما تاثیر گذار و بی خطر اند.
  • اگر فرد ابرویی متمایل به پایین داشته باشد و از آن ناراضی باشد.
  • فردی که از داشتن ابروی نازک و کم پشت خسته شده می‌تواند به این روش رجوع کند.
  • کسانی که تمایلی به روش‌های ماندگارتر مانند میکروبلیدینگ ندارند و می‌دانند که پس از آن ممکن است پشیمان شوند.
  • افرادی که نمی‌توانند هر روز برای آرایش ابروی خود وقت بگذارند.
  • افرادی که ابروهای به هم ریخته و بد فرمی دارند.
  • کسانی که پلک افتاده‌ای دارند و فاصله کمی میان ابرو و چشمشان وجود دارد.
  • اگر فرد به دنبال روشی بدون درد، جراحی و هزینه زیاد باشد لیفت ابرو برای او مناسب است.
  • کسانی که ابروهایی از پیش تاتو شده یا هاشور زده دارند و می‌خواهند فرم آن را بهتر کنند.

اگر دوست دارید ببینید که این روش برای شما مناسب است یا نه، ابتدا با ژل یا صابون ابرو به لیفت ابروهای خود بپردازید.

بیشتر بخوانید: جدیدترین و خاص ترین مدل های ناخن کدام اند؟

آیا لیفت ابرو عارضه دارد؟

تحقیق مشخصی برای این موضوع انجام نشده و عوارض لیفت ابرو همچنان ناشناخته است. اما همان طور که در روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو گفته شد، کم خطرترین نوع پر پشت کردن ابروها در آرایشگاه استفاده از لیفت ابرو است. روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو برای وضو مشکلی ایجاد نمی‌کند و از نظر شرعی بدون مشکل است. از آن جایی که مواد لیفت ابرو دارای کراتین اند از ضررهای احتمالی چسب آن جلوگیری می‌کنند و آن را تا حدی خنثی می‌کنند.

اگر تمام موارد روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو رعایت شوند، امکان ایجاد عارضه برای فرد کمتر است و در بدترین حالت تاثیری کوتاه مدت را تجربه می‌کند. بهتر است که لیفت ابرو را در خانه انجام ندهید و این ریسک را به جان نخرید؛ مگر این که حرفه‌ای باشید و آموزش کافی دیده باشید. روش افزایش ماندگاری لیفت ابرو موقتی است و به هر حال خیلی طول نمی‌کشد. ریزش ابرو توسط این کار در صورتی است که آرایشگر کار خود را بلد نباشد و یا از مواد نامرغوب استفاده کند.

بیشتر بخوانید: مزو وایت تراپی چیست؟

 

 

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *