روغن پوست

روغن های مفید برای همه انواع پوست صورت

محصولات آرایشی و بهداشتی سرشار از عصاره‌های گوناگون اند. عصاره‌هایی که به محصول کمک می‌کنند تا اثر طبیعی داشته باشد و همچنین ضرر مواد شیمیایی را کاهش می‌دهند. اما چه می‌شود اگر از این مواد به طور مستقیم استفاده کنیم و روغن پوست صورت را در روتین خود جا دهیم. روغن پوست صورت آن را مرطوب می‌کند و سبب محافظت از آن در برابر عوامل مختلف می‌شود. انواع بسیاری از روغن پوست وجود دارد که اکنون 5 مورد از آن‌هایی که برای همه انواع پوست مناسب اند را معرفی می‌کنیم. موادی که نه تنها برای پوست خشک و مرطوب کردن آن، بلکه برای دیگر انواع پوست نیز کاربرد دارند و می‌توانند یک ماده مغذی خوب و تقویت کننده باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت روتین پوستی در سنین مختلف

 

روغن پوست

 

انواع روغن پوست و مزایای آن

1. روغن جوجوبا

نخستین مشخصه قابل توجه این روغن این است که بو ندارد و به همین دلیل، هنگام استفاده آن به عنوان روغن پوست شخص را آزار نمی‌دهد. این روغن صورت از دانه‌های گیاه جوجوبا به دست می‌آید و حاوی چندین نوع اسید چرب است که از لحاظ بافت بسیار سبک اند و احساس سنگینی به وجود نمی‌آورند. روغن جوجوبا ذرات بسیار ریزی دارد و به همین دلیل بهتر از سایر انواع روغن پوست جذب می‌شود. به همین دلیل، پس از مصرف آن لایه‌های بالایی پوست نرم شده و خشکی به سرعت بهبود می‌یابد. می‌توان گفت که این روغن پوست گیاهی احساس چربی حاصل از روغن را کمتر به پوست منتقل می‌کند و به آسانی بر پوست پخش می‌شود.

  • خواص: می‌تواند به عنوان سرم تقویت کننده عمل کند و پوست را آرام کند.
  • مناسب برای: روغن پوست جوجوبا برای انواع پوست مناسب است.

بیشتر بخوانید: مزو وایت تراپی چیست؟

 

روغن پوست

 

2. روغن هسته انگور

روغن هسته انگور نیز یکی از گزینه‌های خوب روغن برای پوست است. به این علت که طبیعی بوده، بو ندارد، بافتی سبک دارد و حتی افراد با پوست چرب نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. چربی اشباع شده بسیار کمی در این ماده وجود دارد و حاوی مقادیر بالای آنتی اکسیدان است. ویتامین E موجود در روغن هسته انور آن را به یک روغن پوست عالی تبدیل کرده که خاصیت ضد پیری دارد، لطافت دهنده است و پوست را احیا می‌کند. روغن صورت انگور همچنین دارای چندین فنول آنتی اکسیدان است که از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد مراقبت می‌کنند.

  • خواص: مرطوب کننده‌ای بدون انسداد منافذ باز است که مقاومت پوست در برابر آلودگی‌های محیطی را بالا می‌برد و صدمات احتمالی را مهار می‌کند. افراد با پوست بسیار خشک با استفاده از آن می‌توانند نرمی را به پوست خود بازگردانند و منتظر ویژگی‌های جوان کننده روغن هسته انگور باشند.
  • مناسب برای: این روغن پوست برای انواع پوست به ویژه پوست نرمال تا خیلی خشک مناسب است.

بیشتر بخوانید: تفاوت کراتینه و پروتئینه مو چیست؟

 

روغن پوست

 

3. روغن آرگان

حتما درباره ویژگی‌های جادویی روغن آرگان می‌دانید و آن را چه برای پوست و چه برای مو استفاده کرده اید. روغن آرگان دارای غلظت زیادی است اما معطر نیست و همچون دو مورد قبلی خاصیت درمانی زیادی دارد. این روغن پوست بسیار روان است و پوست را نرم و لطیف می‌کند. همچنین برای ماساژ تراپی بسیار توصیه شده است. روغن آرگان دارای چربی و اسیدهای چرب ضروری همچون اولئیک اسید، پالمیک اسید و لینوئیک اسید است. همچنین سرشار از ویتامین E است و با خاصیت آنتی اکسیدانی و مغذی از پوست محافظت می‌کند.

  • خواص: این ماده پوست را صاف و درخشان می‌کند و رطوبت را تا زمان زیادی در پوست نگه می‌دارد. جوان کننده است و عوارض ناشی از پیری را کاهش می‌دهد، تغذیه کننده و تقویت کننده است و در مدت زمان طولانی خشکی را نابود می‌کند.
  • مناسب برای: روغن پوست آرگان برای انواع مختلف پوست مناسب است و افرادی که پوست خیلی خشک و دهیدراته دارند بهتر از سایرین می‌توانند از آن بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: چگونه به افزایش ماندگاری لیفت ابروی خود کمک کنیم؟

 

روغن پوست

 

4. روغن دانه چیا

اگر تا به حال از خواص دانه چیا برای لاغری و تناسب اندام بهره می‌بردید، اکنون زمان آن است که بدانید روغن دانه چیا یک روغن پوست معرکه است. امگا 3 موجود در این روغن صورت، فنولیک اسید و ایزوفلاوون به این ماده خاصیت تغذیه کنندگی فراوان و همچنین آنتی اکسیدانی داده اند. به این ترتیب عوارض ناشی از پیری دیرتر بر پوست ظاهر می‌شوند، پوست هیدراته می‌شود و احتباس آب رقم می‌خورد، علائم استرس و آسیب‌های ناشی از نور خورشید کم می‌شوند و پوست سالم و سرحال می‌گردد. روغن دانه چیا سنگین نیست و حاوی پروتئین است.

  • خواص: روغن پوست چیا آرامش بخش است و سبب التیامی بی‌‌نهایت می‌شود. مقابله با رادیکال‌های آزاد در کنار وجود مواد مغذی بسیار این روغن پوست را به ماده‌ای ترمیم کننده، محافظ و همچنین ضد حساسیت تبدیل کرده است. پس از استفاده از آن پوست نرم، لطیف و شاداب می‌شود و قرمزی، خشکی و ناهماهنگی‌های رنگی آن کم می‌شود. این روغن صورت برای پوست تیره بسیار مفید است چرا که خواص روشن کنندگی دارد و به بافت پوست قوام و استحکام می‌بخشد. روغن پوست چیا آبرسان است.
  • مناسب برای: این ماده برای انواع پوست حتی پوست مستعد جوش، حساس و دارای قرمزی مناسب است.

بیشتر بخوانید: 13 درمان خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم

 

روغن پوست

 

5. روغن گل مغربی

این روغن صورت سرشار از امگا 6 و گاما لینولیک اسید است و سنگین نبوده، پوست را اذیت نمی‌کند. روغن پوست گل مغربی آنتی اکسیدان است، مشکلات پوستی ناشی از پیری را کم می‌کند و با دارا بودن ویتامین E به نوسازی پوست کمک می‌کند. با مصرف آن واکنش پذیری پوست متعادل می‌شود و عوامل ناشی از حساسیت نابود می‌گردند. روغن صورت گل مغربی آرامش دهنده و تسکین بخش است و پوستی جوان، نرم و صاف به وجود می‌آورد.

  • خواص: این ماده یکدست کننده، ضد لک، بازسازی کننده و بهبود دهنده ظاهر پوست است. روغن پوست گل مغربی التیام بخش بوده و ظاهر پوست را سالم و زیبا می‌کند. همچنین رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کند.
  • مناسب برای: روغن پوست گل مغربی برای انواع پوست کارایی دارد و برای افراد با پوست چروکیده، در معرض علائم پیری و حساس مناسب است.

بیشتر بخوانید: آیا ترک پوستی یا استرچ مارک درمان دارد؟

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *