سرم پوست چیست

صفر تا صد سرم پوست

احساس نمی‌کنید که روتین پوستی شما چیزی کم دارد؟ یک محصول با دوز بیشتری از مواد پاک کننده و رطوبت دهنده، اثرگذاری سریع و در نهایت احیای پوست. آن چه به دنبال آن هستید سرم پوست یا سرم صورت است. می‌پرسید سرم پوست چیست ؟ این مقاله را بخوانید! سرم پوست یا سرم صورت همچون اکثر محصولات مراقبت از پوست برای تغذیه، آبرسانی و محافظت از بافت پوست فرموله شده و در مراحل پس از پاکسازی و پیش از استفاده از مرطوب کننده و کرم‌های سنگین مورد مصرف قرار می‌گیرد. سوال این جا است که مزایای استفاده از سرم پوست چیست و چرا باید در روتین پوستی ما باشد؟

بیشتر بخوانید: آیا ترک پوستی یا استرچ مارک درمان دارد؟

 

قیمت برای شما: 570٬000 تومان
مشاهده محصول و خرید
خرید این محصول

 

سرم پوست چیست ؟

سرم صورت محصولی موضعی با ویسکوزیته نازک است که ذراتی فعال و متمرکز دارد و به این طریق پوست را تقویت می‌کند. با استفاده از سرم پوست مقادیر زیادی از مولکول‌های فعال در جهت اثر بخشی بهینه به منافذ پوست نفوذ کرده و آن را نرم و لطیف می‌کنند. آن چه این محصول را از سایر محصولات آرایشی و بهداشتی متمایز می‌کند نیز همین است، مواد درون سرم پوست سریع‌تر از هر محصول دیگری نتیجه مورد نظر را به دنبال می‌آورند و به عمق اپیدرم نفوذ پیدا می‌کنند. میزان غلظت محتویات درون این محصول بالا است، در نتیجه زمان مورد نیاز برای مشاهده تاثیر آن کم می‌شود.

بسیاری می‌پرسند که تفاوت تونر با سرم پوست چیست ؟ تفاوت روغن پوست با سرم پوست چیست ؟ در صورت استفاده از کرم مرطوب کننده و آبرسان، باز هم باید از این محصول بهره برد؟ جواب‌ها فراوان اند. سرم پوست هیچ ربطی به تونر ندارد و محصولی برای پاک کردن پوست نیست، کارایی آن بیشتر به مرطوب کننده، آبرسان و یا حتی روغن پوست شبیه است، هر چند معمولا بر پایه آب و با فرمولاسیون خاص و فوق پیشرفته و سبک ساخته می‌شود. توصیه ما این است که هم از کرم مرطوب کننده و آبرسان و هم از سرم صورت استفاده کنید و هر دو را با هم داشته باشید.

هر چند مقدار مواد تاثیر گذار موجود در این محصول از تراکم بیشتری نسبت به کرم مرطوب کننده برخوردار اند، اما سرم پوست سبک‌تر است و اگر بپرسید که فایده سرم پوست چیست باید بگوییم که مواد فعال را با سرعتی باور نکردنی به پوست می‌رساند. پس بهتر است که این محصول را زودتر از کرم‌های مورد نظرتان به پوست تمیز بزنید و پس از جذب کامل و برای ایجاد سد بر پوست، از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این گونه اثر سرم پوست از ماندگاری بیشتری برخوردار می‌شود و خواص آن نیز افزایش می‌یابد. مشکلات پوستی مانند تغییر رنگ، تیرگی، خطوط ریز و آکنه با سرم صورت درمان پذیر بوده و پوست به خوبی آبرسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید: تفاوت روتین پوستی در سنین مختلف

 

 

خواص استفاده از سرم پوست چیست ؟

چنین محصولی می‌تواند خواص متعددی داشته باشد و هر فرد بایستی بنا به نیاز خود آن را خریداری کند. حال باید با دقت بیشتری ببینیم که مزایای سرم پوست چیست و چرا باید استفاده شود.

  • به سرعت به پوست جذب می‌شود: کلیدی‌ترین نکته در رابطه با سرم صورت این است که فرمولاسیونی سبک دارد و با ویسکوزیته نازک خود به راحت‌ترین شکل ممکن به پوست جذب می‌شود. مراقبت از پوست به وسیله این محصول هرگز اثر سنگینی به جا نمی‌گذارد و برخلاف محصولات کرمی پوست را براق و چرب نمی‌کند. این امر سرم پوست را به محصولی مناسب در فرایند لایه برداری تبدیل کرده و آن را برای هر نوع پوستی مناسب کرده است.
  • پوست حساس را تسکین می‌دهد: مناسب‌ترین نوع پوست برای مصرف سرم پوست چیست و کدام است؟ همان طور که گفتیم این محصولات انواع مختلفی دارند و معمولا برای همه افراد به ویژه افراد با پوست حساس، مستعد جوش و آکنه مناسب اند و التیام بخش، ضد قرمزی و آرام کننده به حساب می‌آیند.
  • ظاهر چین و چروک را بهبود می‌بخشد: به دلیل سبک بودن، غلظت زیاد مواد فعال و در نتیجه اثرگذاری سریع‌تر، بسیاری از انواع سرم پوست حاوی موادی همچون رتینول اند که می‌تواند به کاهش خطوط، چروک و افتادگی کمک کند.
  • از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد و آسیب‌های احتمالی محافظت می‌کند: اثر مثبت دیگر سرم پوست چیست ؟ این محصول با داشتن مواد مغذی مانند ویتامین C، ویتامین E، فرولیک اسید، چای سبز، رسوراترول، آستاگزانتین و… استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد و اثر مخرب اشعه UV را کم می‌کند. به همین دلیل امکان ایجاد تیرگی، چین و چروک و تخریب سلولی و سرطان پوست نیز کم می‌شود.
  • نتایج قابل مشاهده سریع السیری دارد: زمانی که از سرم صورت بهره می‌برید، نتیجه را زودتر از سایر محصولات مراقبت از پوست مشاهده خواهید کرد. این محصول ذرات ریز و فعالی دارد که از تراکم بالایی برخوردار اند و به مقدار زیاد به پوست می‌رسند.
  • سبک است: سرم پوست به راحتی جذب پوست می‌شود و احساس سنگینی و چربی به وجود نمی‌آورد.

بیشتر بخوانید: مزو وایت تراپی چیست؟

 

 

مواد تشکیل دهنده انواع سرم پوست چیست ؟

سرم صورت با دلایل و اهداف متفاوتی فرموله می‌شود و به دنبال آن محتویات متفاوتی نیز دارد. آن چه اهمیت دارد این است که بدانید انواع مختلف سرم پوست چیست و مواد موثره آن از چه چیزی تشکیل شده است. دسته بندی سرم صورت به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • سرم‌های روشن کننده
  • سرم‌های جوان کننده
  • سرم‌های آبرسان
  • سرم‌های آنتی اکسیدان
  • سرم‌های ضد جوش
  • سرم‌های ترمیم کننده و بهبود دهنده بافت پوست

بیشتر بخوانید: 13 درمان خانگی برای رفع چین و چروک دور چشم

 

خرید این محصول

 

سرم پوست روشن کننده

اگر بپرسید که خاصیت روشن کنندگی در سرم پوست چیست و چگونه است، باید گفت که این محصولات اغلب مملو از آنتی اکسیدان‌ها و موادی اند که تولید رنگدانه را کاهش می‌دهد و به همین دلیل بهبود رنگ پوست را سبب می‌شوند. موادی همچون ویتامین C، گلیکولیک اسید، کوجیک اسید، فرولیک اسید، عصاره قارچ، ریشه شیرین بیان، لاکتیک اسید و… در سرم پوست روشن کننده وجود دارند و به کاهش تیرگی پوست کمک می‌کنند.

سرم پوست جوان کننده و ضد چروک

محصولی که بتواند تولید کلاژن را تحریک کند و به افزایش پروتئین‌های ساختاری پوست کمک کند جوان کننده به حساب می‌آید. رتینول، باکوچیول و یا هر دو در کنار هم از جمله مهم‌ترین ترکیبات ضد پیری موجود در سرم پوست ضد چروک هستند. این نوع سرم پوست خطوط صورت را کاهش داده و عمق خطوط قدیمی را کم می‌کند.

 

 

سرم پوست آبرسان

حتما دقت کرده اید که تمامی سرم‌های آبرسان و یا اکثر آن‌ها دارای هیالورونیک اسید اند؛ بله! عنصر سازنده اصلی این محصولات همین است. هیالورونیک اسید یکی از همان چیزهایی است که با افزایش سن در پوست کاهش می‌یابد و استفاده از آن هیچ عارضه‌ای ندارد. این مولکول می‌تواند 1000 برابر وزن خود آب حمل کند و آن را به پوست برساند. نتیجه بهره بردن از خواص آبرسانی سرم پوست چیست ؟ پوست شاداب، جوان و زیبا می‌شود و خستگی و کدری نخواهد داشت. همچنین حجم از دست رفته پوست که با بی‌آبی و افزایش سن رخ داده به آن بازمی‌گردد و چهره‌ای بشاش نصیب فرد می‌شود. سرم پوست آبرسان خطوط پیری را به طور موقت به حداقل می‌رساند و آب را در لایه‌های سطحی پوست حبس می‌کند.

دیگر ماده جادویی موجود در سرم پوست چیست ؟ اگر این محصول آبرسان باشد احتمالا دارای ویتامین B5 است که پوست را صاف و مرطوب می‌کند و به هیدراته کردن آن کمک می‌نماید.

  سرم پوست آنتی اکسیدان

هدف اصلی از سرم پوست آنتی اکسیدان مبارزه با رادیکال‌های آزاد و خطرات محیطی و در واقع محافظت از پوست است. رادیکال‌های آزاد سلول‌های سالم را تخریب می‌کنند و با ایجاد چرخه‌ای معیوب آن‌ها را به رادیکال آزاد تبدیل می‌کنند. آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند این چرخه را متوقف کنند و از نابودی پوست جلوگیری نمایند. ویتامین C ،A ،E و رسوراترول از جمله مواد تشکیل دهنده سرم پوست آنتی اکسیدان هستند که به کاهش آثار پیری نیز کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 4 اسکراب خانگی برای پوست صورت

 

 

سرم پوست ضد جوش

همچنین بسیاری از این محصولات برای پوست چرب، حساس و مستعد آکنه فرموله شده اند که دارای سالیسیلیک اسید یا مشتقات گیاهی با اثر مشابه می‌باشند. سوال این جا است که تاثیر گذاری این سرم پوست چیست و چگونه انجام می‌شود؟ کنترل چربی، کاهش باکتری‌های مضر و تسکین پوست از جمله سلاح‌های این محصول هستند. بسیاری از انواع سرم صورت ضد جوش و آکنه دارای نیاسینامید بوده که شکلی از ویتامین B3 است و پوست را آبرسانی کرده، آن را تسکین می‌دهد. نیاسینامید ضد التهاب است و در ترکیب با مواد دیگر تحریک پوست را به حداقل می‌رساند.

 سرم پوست ترمیم کننده

این محصولات اغلب مغذی، تقویت کننده، بهبود دهنده بافت پوست و به طور کلی ترمیم کننده اند. گلیکولیک اسید ماده خوبی برای بهتر کردن ظاهر کلی پوست است. آلفا هیدروکسی اسید مشتق شده از نیشکر نیز در محتویات سرم پوست ترمیم کننده جا دارد و به از بین رفتن کدری، رفع سلول‌های مرده و لایه برداری پوست کمک می‌کند. به این ترتیب ظاهر پوست یکنواخت می‌شود و رنگی یکدست و درخشان به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید: روتین پوستی مناسب دوره نوجوانی چیست؟

 

 

طریقه مصرف سرم پوست چیست ؟

بهترین راه مصرف سرم پوست، در نظر گرفتن آن به عنوان لایه پایه زیر محصولات سنگین مانند مرطوب کننده، ضد آفتاب و آرایش است. این کار اثر محصول را افزایش می‌دهد و ماندگاری آن را بیشتر می‌کند. استفاده از سرم پوست پیشگیرانه و بهبود دهنده است و از تغییر رنگ پوست، آسیب استرس اکسیداتیو، دهیدراته شدن پوست، پیری زودرس و ایجاد چین و چروک جلوگیری می‌کند. بهتر است یک یا دو بار در روز و پس از پاکسازی پوست از سرم صورت استفاده کنید. به این محصول به عنوان مرحله بعد از شستشوی صورت فکر کنید. میزان مصرف شما به نوع سرم پوستتان نیز بستگی دارد.

نکات نهایی طریقه مصرف سرم پوست چیست ؟ در لیست پایین بخوانید:

  • سرم‌های ضد پیگمانتاسیون و دارای مواد آنتی اکسیدانی بهترین عملکرد را در صبح دارند. این محصولات از پوست در برابر آسیب‌های محیطی محافظت می‌کنند و خطر رادیکال‌های آزاد را مهار می‌کنند. بسیاری از این رادیکال‌های آزاد از نور و اشعه UV و همچنین نور مرئی به پوست می‌رسند و تنها با وجود آنتی اکسیدان‌های قوی بی‌اثر می‌شوند. به همین دلیل می‌توان گفت که سرم پوست محصولی کمک کننده برای ضد آفتاب است و پوست را برای مبارزه با نور خورشید و از بین بردن آثار مخرب آن تقویت می‌کند.
  • سرم‌های ضد چروک و ضد پیری و جوان کننده برای استفاده در شب مناسب اند. در شب هنگام، پوست خود را ترمیم و بازسازی می‌کند و در صورت سلامت چرخه خواب، به این روند طبیعی ادامه می‌دهد. ریتم شبانه روزی بدن باعث نوسازی پوست می‌شود و سرم پوست جوان کننده مکمل آن است.
  • سرم‌های آبرسان می‌توانند دو بار در روز استفاده شوند. این گونه پوست مرطوب می‌ماند و خشک نمی‌شود.
  • نکته: محصولات مراقبت از پوست را به ترتیب نازک تا ضخیم استفاده کنید. اکثر سرم‌ها در برخورد مستقیم با پوست تمیز و شستشو داده شده بهترین عملکرد را دارند و اثر مطلوبی به جا می‌گذارند.
  • نکته: اگر ماده فعال در سرم پوست بیش از حد تحریک کننده، قوی یا خشک است می‌توانید آن را روی محصولات دیگر قرار دهید.

بیشتر بخوانید: 5 روش جلوگیری از پیری زودرس

 

خرید این محصول

 

در انتها

حال که می‌دانیم سرم پوست چیست و چه کاری انجام می‌دهد، تصمیم برای جای دادن آن در روتین پوستی آسان‌تر است. سرم صورت محصولی سبک وزن با غلظت بالایی از مواد فعال است که اثر خود را به سرعت نشان می‌دهد و به نسبت محصولات دیگر زودتر عمل می‌کند. برخی سرم‌ها به روشن شدن پوست و کاهش لکه‌ها کمک می‌کنند، برخی دیگر بر روی افزایش هیدراتاسیون و مبارزه با علائم پیری تمرکز دارند و برخی دیگر ترمیم کننده اند. این محصولات انواع متفاوتی دارند و هر یک برای هدفی جداگانه ساخته می‌شوند. برخی از آن‌ها در صبح بهتر عمل می‌کنند و برخی دیگر هنگام استفاده در عصر یا شب بهترین عملکرد را دارند.

اگر مطمئن نیستید که نوع مورد نظر شما برای سرم پوست چیست و کدام یک برایتان مناسب است، از متخصص پوست کمک بگیرید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *