AHA چیست

شروع پوست از صفر، با AHA

بنر سایت

همه افراد خواهان داشتن پوستی سالم، زیبا و درخشان اند. عوامل مخرب محیطی و ژنتیکی در طول زمان اثر خود را به جا گذاشته و سبب کاهش سلامت پوست می‌شوند. این داستان ساده‌ای است که بیان می‌کند چرا به آلفاهیدروکسی اسیدها یا AHA نیاز داریم. حال لازم است بدانیم AHA چیست و چگونه باعث می‌شود که پوست در نقطه آغازین خود، همچون شروع جوانی قرار بگیرد و به اصطلاح احیا شود.

آلفاهیدروکسی اسید یا AHA چیست ؟

هیدروکسی اسیدها انواع مختلفی دارند که نوع آلفا آن‌ها به اختصار AHA یا همان آلفاهیدروکسی اسید نام دارد. در پاسخ AHA چیست باید گفت که اسیدهای گیاهی و جانوری که به شکل گروه درآمده و برای مراقبت از پوست کاربردهای زیادی دارد با این نام شناخته می‌شود که ضد پیری، ضد خشکی و ضد جوش و آکنه است و فرآیند درمان پوست را با استفاده از لایه برداری تسریع می‌بخشد. این ماده گاه به نام اسید میوه نیز شناخته می‌شود.

 

” AHA چیست ؟ لایه برداری طبیعی است که جوش و آکنه را درمان می‌کند و خشکی، لک و از همه مهم‌تر چین و چروک را کاهش می‌دهد. “

 

AHA چیست

 

ماموریت ویژه این ماده بر پوست چیست؟

برای این که بدانیم نحوه کارکرد AHA چیست ، ابتدا باید آن را به عنوان یک لایه بردار بشناسیم. آلفاهیدروکسی اسید در هر صورت موجب از بین بردن سلول‌های مرده و پوسته ریزی سطح بیرونی پوست می‌شود و بر لایه بیرونی پوست تمرکز دارد. البته که میزان لایه برداری هر محصول دارای AHA بسته به غلظت این ماده، سایر ترکیبات موجود در محصول و pH آن متفاوت است. آلفاهیدروکسی اسید ضمن زدودن لایه‌های قدیمی پوست به لایه‌های زیرین ضخامت و استحکام می‌دهد و موجب لیفت و سفتی پوست می‌شود.

بسیاری از محصولات دارای AHA آکنه را کاهش می‌دهند و برای افراد مستعد جوش یا دارای پوست بسیار چرب مناسب اند. آلفاهیدروکسی اسیدها چین و چروک‌ها را کم می‌کنند و آسیب ناشی از نور خورشید را کاهش می‌دهند. لایه برداری پوست علاوه بر جوان کننده بودن، ضد لک نیز بوده و جای جوش را کمرنگ می‌کند. اگر AHA درست استفاده شود می‌تواند خشکی پوست را بهبود بخشد.

 

” فایده AHA چیست و با پوست چه کار می‌کند؟ این ماده طی لایه برداری سطح بیرونی پوست را نازک کرده و سلول‌های مرده را از بین می‌برد، در نتیجه کلاژن سازی پوست افزایش می‌یابد و مشکلاتی از قبیل لک، تیرگی، کدری، خشکی، آکنه و عوارض ناشی از پیری درمان می‌شوند. “

 

محصولاتی که AHA دارند: معمارانی که برای بازسازی پوستتان آمده اند!

در سال‌های اخیر برندهای ایرانی زیادی دست به تولید محصولات لایه بردار مرغوب زده و این گونه به نوسازی پوست مشتریان خود کمک کرده اند. هر محصول دارای AHA برای نوع خاصی از پوست و یا سن مشخصی فرموله می‌شود و به همین دلیل مهم است که بدانیم کدام یک برای ما مناسب است و اصلا لزوم استفاده از AHA چیست ؟ در ادامه به معرفی 5 محصول دارای این ماده و تفاوت‌هایشان با یکدیگر می‌پردازیم و اشاره می‌کنیم که کدام یک برای چه افرادی کاربرد دارد.

 

 

AHA چیست

 

1. پد پاکسازی کننده و لایه بردار لافارر حاوی AHA 7% و BHA 1/5%

زمانی که به پد فکر می‌کنیم، نخستین چیزی که به ذهنمان می‌رسد این است که برای کارهای سریع و فوری به کار می‌رود، مانند پد پاک کننده آرایش یا… پد پاکسازی کننده و لایه بردار لافارر حاوی AHA 7% و BHA 1/5% نیز چنین کاربردی دارد. این محصول قادر است در درمان جوش سریع عمل کند و یا کمک کننده باشد. همچنین جایگزینی درمانی برای تونر پوست است که پس از شستشو بر صورت قرار می‌گیرد و آلودگی و ناخالصی‌های باقی مانده را پاک می‌کند.

پد پاکسازی کننده و لایه بردار لافارر حاوی AHA 7% و BHA 1/5% علاوه بر AHA دارای BHA است که تاثیر زیادی بر تعدیل چربی پوست و کنترل ایجاد آکنه دارد. این محصول برای افراد بالای 12 سال مناسب است و اثری بسیار ملایم دارد. قابل ذکر است که با استفاده مکرر از آن از بزرگ شدن منافذ باز پوست جلوگیری می‌شود و جای جوش و لک ناشی از آن از بین می‌رود. پد پاکسازی کننده و لایه بردار لافارر حاوی AHA 7% و BHA 1/5% دارای مواد گیاهی مانند عصاره میوه تاسمانی، هاماملیس، بابونه و بید سفید و از پوست در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند.

 

” این محصول برای پاکسازی صورت و لایه برداری از آن به کار می‌رود و به بهبود رنگ پوست و روشن شدن آن، از بین بردن جوش غیر فعال و افزایش رطوبت پوست کمک می‌کند. پد پاکسازی کننده و لایه بردار لافارر حاوی AHA 7% و BHA 1/5% برای افراد بالای 12 سال فرموله شده است. “

 

AHA چیست

 

 

 

2. کرم لایه بردار آلفازوم فیس دوکس 15% AHA و AHA 10%

فیس دوکس از جمله معدود برندهایی است که با تولید محصولات درموکازمتیک، در کنار فراهم آوردن یک روتین پوستی کامل، به درمان مشکلات پوستی نیز کمک می‌کند. تولید محصولات درموکازمتیک به معنای تولید محصولات کازمتیک در راستای درمان اختلالات پوستی است. زمانی که شما از فیس دوکس استفاده می‌کنید، با یک تیر دو نشان می‌زنید، هم یک روتین پوستی خوب و سالم دارید، هم در جهت از بین رفتن مشکلات پوست خود قدم برداشته اید.

پس اگر بپرسیم دیگر محصول مرغوب دارای AHA چیست ؟ کرم لایه بردار آلفازوم فیس دوکس در دو نوع AHA 15% و AHA 10% پاسخ قطعی است. تفاوت این دو محصول در غلظت AHA آن‌ها است که اثر مستقیمی بر میزان لایه برداری آن نیز دارد. کرم لایه بردار آلفازوم فیس دوکس پوست را از سلول‌های مرده پاک می‌کند و بازسازی کننده و ترمیم کننده است. با استفاده از آن می‌توانید شاهد قوام یافتن بافت پوست و افزایش پروتئین‌های ساختاری از جمله کلاژن و الاستین باشید. AHA 10% اثری ملایم‌تر دارد و AHA 15% قوی‌تر است؛ اما هر دو برای افراد بالای 25 سال مناسب اند.

 

خرید این محصول

 

محتویات کرم لایه بردار آلفازوم فیس دوکس شامل گلیکولیک اسید، سالیسیلیک اسید و اکتیوهای ضد جوش و آکنه است که مشکلات التهابی را کم می‌کند. از بین رفتن خطوط سطحی و پیشگیری از بروز چین و چروک‌های تازه به همراه رفع لک و تیرگی از جمله خواص دیگر این محصول است.

 

” کرم لایه بردار آلفازوم فیس دوکس در دو نوع AHA 15% و AHA 10% محصولی درموکازمتیک و درمانی است که لایه برداری موثری انجام داده و برای افراد بالای 25 سال مناسب است. این محصول با احیا و بازسازی پوست کدری و تیرگی آن را از بین می‌برد و روشن کننده است. “

 

AHA چیست

 

 

خرید این محصول

 

3. کرم ضد چروک 10% AHA سی گل

ویژگی اصلی کرم ضد چروک AHA 10% سی گل پیشگیری از ایجاد چین و چروک و خطوط پیری است. این محصول سلول‌های مرده و زائد را نابود کرده و با دارا بودن اسیدهای میوه و گیاهی پوست را احیا می‌کند. کرم ضد چروک AHA 10% سی گل سوخت و ساز سلولی را سرعت می‌بخشد و ساخت الاستین و کلاژن را افزایش می‌دهد. این محصول لایه بردار پوست را خشک نمی‌کند و باعث شادابی، لطافت و روشنی پوست می‌شود. افراد بالای 30 سال می‌توانند از این لایه بردار استفاده کنند و به این طریق جوتانی پوستشان را تضمین کنند.

 

” این محصول یک ضد چروک است و همزمان پوست را مرطوب می‌کند. افراد بالای 30 سال می‌توانند از آن بهره ببرند و ایجاد عوارض پیری را به تعویق اندازند. “

 

 

AHA چیست

 

خرید این محصول

 

4. کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر

ویتالیر برندی تخصصی با دسته بندی‌های مختلف برای انواع پوست است. دسته Timevit به محصولات لایه بردار تعلق دارد. پس اگر به دنبال یک لایه بردار مطمئن برای جوانی و رفع چین و چروک پوست هستید کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر پیشنهادی عالی است. این محصول تمامی خطوط صورت از جمله خطوط سطحی و حتی عمیق را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سطح پوست را یکدست می‌کند. کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر دارای رتینول و BHA نیز بوده و با فرمولاسیون تخصصی پوست را از نو می‌سازد و لک، افتادگی و تیرگی را نیز کم می‌کند.

واکنش پوست نسبت به این محصول نفوذپذیری بسیار است که با قرار گرفتن لایه‌های زیرین پوست در برابر AHA آن را مستحکم می‌کند و ساخت کلاژن را تحریک می‌نماید. به این سبب از شل شدگی پوست جلوگیری می‌شود و انعطاف پذیری پوست حفظ می‌گردد. کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر ضد جوش و آکنه است و با لایه برداری از پوست آن را روشن نگه می‌دارد.

 

AHA چیست

 

وقتی که درمان‌های دیگر برای از بین بردن لک و روشن کردن پوست با استفاده از این محصول همزمان شوند، کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر اثر روشن کننده‌های دیگر را افزایش می‌دهد و از تجمع سلول‌های فرسوده در منافذ پوست جلوگیری می‌کند. جوش‌های سرسیاه و سرسفید با استفاده از این محصول کم شده و طی سست شدن اتصالات سلولی لایه شاخی پوست، از بین رفتن سلول‌های مرده و تحریک کلاژن سازی، چین و چروک‌ها نیز کم می‌شوند.

کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر بدون ایجاد تحریکات پوستی لایه برداری ملایمی را بر روی پوست انجام می‌دهد و پوست را نوسازی می‌کند. اگر بالای 35 سال دارید و دوست ندارید در سال‌های آینده با عوارض پیری روبه‌رو شوید، این محصول مخصوص شما است.

 

” این محصول بیشتر جهت پیشگیری از ایجاد چین چروک و رفع خشکی و خطوط سطحی استفاده شده و خاصیت جوان کننده و ضد پیری دارد. کرم ژل لایه بردار و جوان کننده AHA 10% تایم ویت ویتالیر علاوه بر رفع لک اثر روشن کننده‌های دیگر را افزایش می‌دهد و برای افراد بالای 35 سال مناسب است. “

 

 

5. کرم لایه بردار RENEWAL AHA 13% نئودرم

کرم لایه بردار Renewal AHA 13% نئودرم محصولی روشن کننده، ضد چروک و ضد لک است که بدون ریزش سطح پوست آن را لایه برداری می‌کند و سلول‌های مرده را از بین برده، پوست را برای ساخت کلاژن تحریک می‌نماید. این محصول سرشار از اسیدهای میوه و مواد محرک تولید سلول‌های تازه است. اگر بخواهیم بدانیم خاصیت ویژه این محصول و AHA چیست باید بگوییم که با وجود غلظت نسبتا بالای این ماده در آن ملایم است و التهاب و قرمزی ایجاد نمی‌کند. کرم لایه بردار Renewal AHA 13% نئودرم جوان کننده بوده و برای افراد بالای 35 سال مناسب است.

 

” از رنج سنی این محصول که بالای 35 سال است می‌توان فهمید که تمرکز بیشتری بر جوان کنندگی دارد. کرم لایه بردار Renewal AHA 13% نئودرم برای رفع چروک و افتادگی پوست صورت و گردن مورد مصرف قرار می‌گیرد. ” 

 

 

AHA چیست

 

خرید این محصول

 

سخن پایانی

ماهیت اسیدی آلفا هیدروکسی اسیدها و ویژگی لایه برداری آن‌ها سبب هشدارهای زیادی در رابطه با استفاده از آن‌ها می‌شود. به همین دلیل لازم است موارد زیر را رعایت کنید و در مصرف محصولات دارای AHA احتیاط کنید.

  • پیش از هر چیز لازم است با پزشک و متخصص پوست مشورت کنید. یک فرد متخصص می‌تواند به شما بگوید که پوستتان به AHA نیاز دارد یا خیر و برای استفاده از آن چه دستورالعملی لازم است.
  • AHA برای افرادی که روتین پوستی کاملی دارند مناسب است. اگر ضد آفتاب نمی‌زنید و یا از مرطوب کننده مناسب استفاده نمی‌کنید زمان استفاده از لایه بردار فرا نرسیده است.
  • این ماده به افرادی که جوش فعال دارند توصیه نمی‌شود و وضعیت جوش را بدتر می‌کند.
  • پیش از قرار دادن محتویات محصول دارای AHA بر پوست تست حساسیت انجام دهید.
  • بهتر است مصرف AHA را از درصدهای پایین شروع کنید.
  • در طول دوره درمان توسط AHA پوست نازک‌تر شده و در برابر صدمات ناشی از نور خورشید آسیب‌پذیر می‌شود. به همین دلیل امکان ایجاد لک بالا رفته و لزوم استفاده از ضد آفتاب بیشتر می‌شود.
  • اگر پوست حساسی دارید و با این وجود باید از AHA استفاده کنید، برای جلوگیری از التهاب و سوزش و همچنین عوارض ناشی از تابش آفتاب محصول دارای AHA را در بعد از ظهر استفاده کنید و پس از 2 ساعت شستشو دهید. اگر پوست حساسی ندارید و یا محصول مورد نظر از غلظت کم AHA برخوردار است، آن را 2 شب در هفته به پوست بزنید و صبح روز بعد شستشو دهید. تاکید می‌کنیم که ضد آفتاب را فراموش نکنید.
  • از محصولات دارای AHA بهره ببرید و آلفاهیدروکسی اسیدها را به طور مستقیم مصرف نکنید.

 

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *