روش های متنوع برای هاشور ابرو

روش های متنوع برای هاشور ابرو

یکی از روش ها وتکنیک های جدید برای افرادی که ابروهایی کم پشت و بد حالت دارند و از آرایش کردن مداوم ابروهای خود خسته شده اند یا اینکه تمایلی به استفاده از روش های قدیمی مانند تاتو و ژل ابرو را ندارند، روش هاشور ابرو می باشد. لازم است بدانید که روش های متنوع برای هاشور ابرو وجود دارند.

هاشور ابرو نسبت به تاتو علاوه بر ماندگاری بالا بسیار طبیعی تر به نظر می رسد. در روش هاشور تارهایی نازک و شبیه مو در لابه لای موهای ابرو ایجاد می شود، 3 تکنیک متنوع برای هاشور ابروها وجود دارد، همه این تکنیک ها دارای مراقبت های قبل و بعد از هاشور زدن برای رسیدن به نتیجه مطلوب تر و ماندگاری بیشترهستند. انواع مدل های هاشور ابرو شامل هاشور ابرو دوبعدی، هاشور ابروی سه بعدی و هاشور ابرو دخترانه هستند.

روش های متنوع برای هاشور ابروانواع تکنیک های متنوع برای هاشور ابرو

  • روش میکروبلندینگ

برای جلوگیری از ایجاد درد و ناراحتی قبل از انجام این تکنیک از بی حسی موضعی استفاده می شود و پس از بی حسی موضعی و قبل از شروع کار،ابروها را قرینه سازی می کنند. در این تکنیک از قلمی استفاده می شود که شباهت زیادی به تیغ دارد و در سر آن سوزن هایی در یک ردیف چیده شده اند، با این قلم تارهای نازکی، در میان موهای ابرو کشیده می شود. در این روش رنگ به غشای میانی پوست نفوذ می کند به همین دلیل، این روش یک روش نیمه دائمی است که متناسب با نوع پوست و رنگ استفاده شده پس از مدتی نیاز به ترمیم دارد. میکروبلندینگ به صورت دستی انجام می شود و در واقع فشار دست بر روی پوست است که خطوط هاشور را ایجاد می کند، خطوط هاشور در این روش به صورت نا منظم و هم جهت با رویش ابروها بر روی پوست ایجاد می شوند که همین امر باعث می شود طبیعی تر به نظر برسند. انجام این روش معمولا بین 2 تا 3 ساعت طول می کشد و مدت ماندگاری میکروبلندینگ بین 6 تا 12 ماه متغیر است و به جنس پوست فرد و شرایط آب و هوایی که فرد در آن زندگی می کند نیز وابسته است.

  • روش فیبروز

روش فیبروز شباهت بسیار زیادی به روش میکروبلندینگ دارد با این تفاوت که چون در سر قلمی که در این روش از آن استفاده می شود به جای سوزن از از تیغه های بسیار نازک استفاده شده، بنابراین رنگدانه ها در عمق کمتری در پوست نفوذ کرده بنابراین ماندگاری کمتری هم نسبت به روش میکرو بلندینگ دارد. در این روش هم برای شروع کار ابتدا از بی حسی موضعی برای کاهش درد و التهاب استفاده کرده و سپس قرینه سازی ابروها را انجام می دهند. فیبروز یک روش نیمه دائمی است. در این روش علاوه بر رفع نواقص ابرو، حالت ابروها نیز مطابق با سلیقه شما خواهد شد. در روش فیبروز رنگ به لایه زیرین پوست نفوذ نمی کند، درنتیجه پاک کردن و ترمیم آن نسبت به روش میکروبلندینگ راحت تر است. بسته به نوع پوست ممکن است فیبروز در چند مرحله صورت گیرد تا هاشور ها کم رنگ نباشند. فیبروز بر روی پوست های خشک و نرمال موثرتر است. انواع مدل های هاشور بر اساس این تکنیک عبارتند: هاشور ابروتیغ ماهی (spine 3 )، هاشور ابرو آسیایی ( spine 5 )، هاشور ابرو کلاسیک ( spine 6 ) و هاشور ابرو supper spine.

  • روش میکروپیگمنتیشن

در این روش از دستگاه خاصی استفاده می شود که رنگدانه ها را تا عمق بیشتری از پوست وارد می کند بنابراین دارای ماندگاری بیشتری حدود 12 تا 24 ماه است. این تکنیک هاشور درواقع یک نوع آرایش دائمی ابروها در حوزه آرایشی و پزشکی است. در این روش هم مانند روش های قبلی پس از بی حسی موضعی و قرینه سازی با رعایت کامل اصول بهداشتی و استفاده از وسایل یکبار مصرف کار هاشور ابرو توسط فردی که متخصص این کار صورت می گیرد. سوزن های استفاده شده در این دستگاه بسیار ظریف هستند که همین امر باعث می شود که درد به مقدار چشمگیری کاهش یابد. چون این روش با دستگاه صورت می گیرد بسیار دقیق تر و قرینه تر است ولی اغلب خطوط هاشور ایجاد شده ضخیم تر از موی ابرو هستند. رنگ هایی که در این روش استفاده می شوند دارای کیفیت بالا و اغلب بدون ایجاد حساسیت هستند. در این روش رنگ ابرو بعد از گذشت چند روز کم رنگ تر شده و طبیعی تر به نظر می رسد. از عوارض این روش پوسته ریزیاست که چند روز بعد از هاشور ایجاد می شود به همین دلیل باید 2 بار در روز از کرم مرطوب کننده استفاده کنید. این روش معمولا بین نیم تا یک ساعت زمان می برد.

روش های متنوع برای هاشور ابرومزایای هاشور کردن ابرو

  • هاشور، ظاهری زیبا در ابروها بدون نیاز به استفاده از لوازم آرایشی ایجاد می کند.
  • نسبت به روش های دیگر، حالت طبیعی ابروها بیشترحفظ می شود.
  • دارای قیمتی مناسب در کنار مزایای زیاد است.
  • بعد از مدتی به دلیل کم رنگ شدن و محو شدن هاشور، این امکان وجود دارد که از مدل دیگری برای ابروها استفاده کرد، بنابراین برای مدت طولانی مجبور به حفظ یک مدل ابروی خاص نیستید.
  • موجب قرینه شدن ابروها می شود.

مواردی که قبل از هاشور ابرو باید رعایت کنید

  1. برای افرادی که پوستی حساس در برابر ضربه دارند و دچار کبودی می شوند بهتر است قبل از هاشور ابرو از قرص ستریزین استفاده شود.
  2. از نوشیدن چای و قهوه به دلیل داشتن کافئین قبل از انجام هاشور ابرو بپرهیزید.
  3. اگر از داروهای تحریک کننده پوست استفاده می کنید چند ساعت قبل از هاشور کردن، مصرف آن ها را قطع کنید.
  4. حد اقل 3 روز قبل از هاشور ابرو از رنگ کردن ابرو خود داری کنید.
  5. تا 24 ساعت قبل از هاشور کردن ابرو از از مصرف داروهایی مثل آسپرین، پروفن و نیاسین بپرهیزید.
  6. تا چند ساعت قبل از هاشور کردن ابروها، از داروهایی که موجب تحریک پوست می شوند استفاده نکنید.
  7. اگر دارای حساسیت هستید، علاوه بر استفاده از قرص ضد حساسیت از هاشور کار بخواید قبل از هاشور تست حساسییت را برایتان انجام دهد.

روش های متنوع برای هاشور ابروبه موارد زیر توجه کنید

مادران باردار و شیرده:

در این دوران به دلیل تغییرات هورمونی و رقیق شدن خون احتمال کم رنگ شدن و محو شدن هاشور بسیار زیاد است و در این افراد بهتر است از رنگ های بدون سرب و ارگانیک استفاده شود.

افرادی دیابتی:

زخم های ایجاد شده در حین هاشور کردن ممکن است در این افراد موجب عفونت شود پس باید نکات بهداشتی در این افراد بیشتر رعایت شود.

عادت ماهانه:

در این دوران به دلیل باز تر شدن رگ های خونی و تغییر در سطح ترشح هورمون ها رنگ پذیری پوست کم می شود برای رسیدن به نتیجه بهترقبل از شروع پریود و تا 5 روز بعد از آن ابروهایتان را هاشور نکنید.

بیماران قلبی و عروقی:

این افراد به دلیل مصرف داروهایی مانند آسپرین خون رقیق تری دارند که هاشور ابرو در این افراد موجب خونریزی زیاد و زودرس و در نتیجه کاهش رنگ پذیری پوست می شود.

مصرف سیگار و الکل:

در روزی که می خواهید ابروهایتان را هاشور کنید سیگار و الکل مصرف نکنید زیرا موجب رنگ پذیزی کمتر پوست می شود.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *