چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهید

چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهید

لوازم آرایشی دارای تنوع بسیار زیادی هستند و یکی از لوازم آرایشی پر مصرف و محبوب در میان خانم ها ریمل است که موجب زیبایی، جذابیت و درشت تر شدن چشم ها می شود. اما چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهید؟ 

در افرادی که به آرایش چشم ها اهمیت می دهند ریمل یک وسیله ضروری است. افرادی که از ریمل استفاده می کنند می دانند مهم ترین بخش یک ریمل چوب و برس آن است بنابراین باید به انحنا و نوع برس یک ریمل به خوبی نگاه کرد تا بتوانید یک انتخاب خوب و متناسب با نوع مژه های خود را داشته باشید. پس از انتخاب ریمل مورد نظر خود باید روش استفاده از ریمل را هم برای رسیدن به نتیجه مطلوب بدانید.

چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهیدراه های تشخیص یک ریمل خوب

  1. به رنگ ریملی که انتخاب می کنید توجه کنید. ریمل سیاه برای اکثر افراد مناسب است. ریمل هایی با رنگ های فانتزی مانند قرمز و آبی برای خانم های خیلی جوان مناسب هستند. افرادی که موهایی روشن دارند بهتر است از ریمل های قهوه ای استفاده کنند.
  2. استفاده از فرمژه قبل از ریمل زدن موجب دوچندان شدن زیبایی ریمل می شود.
  3. افراد دارای مژه های کوتاه باید از ریمل های تیره و بلند کننده مژه استفاده کنند.
  4. افراد دارای مژه کوتاه و نازک باید از ریمل های بلند کننده و حجم دهنده استفاده کنند.
  5. افراد دارای مژه های بلند کافیست که تنها از مژه های حجم دهنده استفاده کنند.
  6. افرادی که دارای مژه های سیخکی هستند بعد از استفاده از فرمژه باید از ریمل های حالت دهنده و بلند کننده استفاده کنند. استفاده از مژه های حجم دهنده موجب سنگین شدن و مصنوعی به نظر رسیدن مژه ها در این افراد می شود.

چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهیدانواع ریمل ها

  • ریمل ها یی با برس نوک تیز

این نوع ریمل ها مخروطی شکل هستند که نوک تیز آن مژه ها را از هم جدا می کند و انتهای آن که ضخیم تر است موجب بلندتر شدن مژه ها می شود. برای پوشش دهی بهتر بر روی مژه ها می توان چندین لایه از این ریمل را بر روی مژه ها بزنید، بدون اینکه نگران انباشته شدن ریمل بر روی مژه های خود باشید.

  • ریمل هایی با برس نازک

این نوع ریمل ها برای افرادی که دارای مژه های صاف هستند مناسب می باشد و بدون ایجاد سیاهی بیش از حد تک تک مژه ها، حتی تارهای گوشه چشم را پوشش می دهد.از این نوع ریمل می توان برای مژه های پایین نیز استفاده کرد.

  • ریمل هایی با برس ساعت شنی

برس هایی به شکل ساعت شنی در دو سر خود دارای انحنا هستند و به مژه ها به گونه ای فرم می دهد که سبب می شود چشم ها درشت تر و سیاه تر به نظر برسند.

  • ریمل هایی با برس مارپیچ

در افرادی که دارای مژه های نازک و کوتاه هستند استفاده از این نوع ریمل ها بسیار مناسب است. بهتر است هنگام استفاده از این نوع ریمل ها آن ها را به صورت زیگزاگی و از ریشه مژه ها به سمت نوک مژه ها بکشید.

  • ریمل هایی با برس منحنی

ریمل هایی با برس منحنی برای حجم دادن به مژه ها در افرادی که دارای مژه های بلند هستند بسیار مناسب است. برای حجم دهی بهتر قبل از استفاده از این نوع ریمل ها بهتر است از فرمژه نیز استفاده شود.

  • ریمل هایی با برس سرگرد

این نوع ریمل ها برای استفاده در یک نقطه خاص از مژه ها بسیار مناسب هستند این نوع ریمل ها را به صورت عمودی در انتهای مژه قسمت مورد نظر قرار داده و به سمت بالا بچرخانید.

  • ریمل دوسر

یک سر این ریمل ها مایعی سفید رنگ دارد که مژه ها را از خشک شدن و شکننده شدن محافظت می کند و تقویت کننده نیز می باشد. سر دیگر این نوع ریمل حاوی مایع ریمل است که ریمل زدن را راحت تر می سازد.

چطور یک ریمل خوب را تشخیص دهیدروش های صحیح ریمل زدن

مژه هایتان را در حالی که نگاه خود را به پایین انداخته اید از ریشه تا انتها با برس ریمل بزنید تا اندازه مژه هایتان کشیده شود و اگر می خواهید مژه های شما پر به نظر بیاید این کار را دو یا سه بار انجام دهید. برس کشیدن به مژه ها بایستی به سمت بالا و خارج باشد. ریمل زدن را از مژه های بالا شروع کنید و با حرکات دورانی مژه ها را به سمت بالا هدایت کنید. برای مژه های پایین ریمل را به صورت عمودی نگه دارید و از ریشه مژه به سمت لبه خارجی بکشید. ابتدا یک لایه ریمل بزنید و پس از گذشت 30 ثانیه لایه دوم ریمل را بر روی مژه بزنید. برای لایه دوم براش ریمل را با سر محفظه ریمل سبک کنید تا مایع زیادی نداشته باشد و فقط مژه ها را شانه بزنید و ریمل های اضافه را از روی مژه بگیرید.

نکات مهم هنگام ریمل زدن

دقت داشته باشید که ریمل زدن بیش از سه بار موجب می شود مژه های شما داخل هم بروند و شکل زیبای خود را از دست بدهند. ریمل معمولا بعد از  گذشت 4 ماه خشک می شود و باید دور انداخته شود. ریمل یک وسیله شخصی است و نباید به صورت مشترک استفاده شود، در غیر اینصورت ممکن است میکروب و یا ویروس وارد ریمل شده و بین افراد استفاده کننده از ریمل منتقل شود.

اگر برس ریمل شما خیس بود اجازه دهید تا خشک شود و سپس شروع به ریمل زدن کنید. بهتر است ریمل زدن به مژه های خود را در مرحله آخر انجام دهید. سعی کنید با حرکت زیگزاگی ریمل بزنید تا مژه ها به خوبی به ریمل اغشته شوند.

ریمل های ضد آب به دلیل سنگین بودن و خشک کردن مژه برای استفاده روزانه توصیه نمی شوند و استفاده زیاد موجب ریزش مژه ها می شود. برای عروسی و مهمانی از ریمل هایی استفاده کنید که بلند کننده و حجم دهنده باشند. برای تار به تار شدن و چسبنده نشدن مژه ها می توان با یک دستمال کاغذی ریمل اضافه را از روی براش گرفته و دوباره ریمل بزنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *