عوارض اکستنشن مو

عوارض اکستنشن مو

خیلی از افراد امروزه به اکستنشن مو علاقه مند شده اند. این افراد سعی می کنند با استفاده از این تکنیک نقایص و عیب موهای خود را رفع کنند. با این روش شما می توانید موهای کم پشت و کوتاه خود را در مدت کوتاهی به موهایی بلند و پرپشت تبدیل کنید، اما بهتر است قبل از انجام این کار برای افزایش زیبایی از عوارض اکستنشن مو نیز آگاه شوید.

عوارض اکستنشن موانواع اکستنشن مو

  1. اکستنشن با موی طبیعی

در این روش از موی طبیعی که به جنس موی فرد نزدیک است استفاده می شود که موجب می شود اکستنشن مو طبیعی تر به نظر برسد. اکستنشن با موهای طبیعی را می توان به همراه موهای طبیعی فرد، رنگ، فر و حتی دکلره کرد. برای تشخیص طبیعی بودن موی استفاده شده در اکستنشن می توان مقداری از آن را سوزاند که از بوی آن در حین سوختن می توان تشخیص داد که مو طبیعی است و یا مصنوعی می باشد. باید توجه کرد که موی مصنوعی معمولا از موی طبیعی ضخیم تر است.

  1. اکستنشن موی مصنوعی

نسبت به موی طبیعی ضخامت بیشتری دارد و می توان با استفاده از موی مصنوعی موهای بلندی تا 35 سانت برای فرد ایجاد کرد. از جمله معایب این نوع اکستنشن این است که نمی توان آن را به همراه موی طبیعی رنگ و یا حتی فر کرد.

برخی از انواع روش های اکستنشن

  • اکستنشن کلیپسی

این نوع اکستنشن برای افرادی با موهای بلند مناسب است که یک روش بدون درد و ایمن است و از نظر مالی و زمان نیز مقرون به صرفه می باشد. در این نوع روش اکستنشن نباید موها هر روز شسته شوند و در هر بار اکستنشن باید به منظور ضعیف نشدن موهای سر، محل قرار دادن کلیپس ها بر روی موها را تغییر داد. این نوع اکستنشن را می توان به صورت روزانه جدا کرد و دوباره نصب نمود.

  • اکستنشن چسبی

این نوع اکستنشن برای افرادی که موهای کوتاه و یا متوسط دارند مناسب می باشد. این اکستنشن عمر طولانی تری دارد، ایمن است و پس از اتصال قابل مشاهده نیست. افرادی که از این نوع اکستنشن استفاده می کنند می توانند از نرم کننده ها و لوسیون ها استفاده کنند. توجه کنید که چسباندن و یا جدا کردن این نوع اکستنشن باید در مراکز معتبر و به وسیله شخص متخصص انجام شود.

  • اکستنشن لاینی

این روش بهترین روش اکستنشن می باشد که بسیار سریع انجام می شود و جایگزین نوینی برای جلوگیری کردن از صدمات ناشی از اکستنشن با چسب و حتی رینگ است. در این روش تنها از 10 الی 15 درصد از موهای شما برای نصب اکستنشن استفاده می شود و مابقی موهایتان آزاد است.

در این روش میزان فشار و عارضه بسیار کمتر است. از دیگر مزایای این نوع اکستنشن این است که دیگر نگران دیده شدن اکستنشن نیستید زیرا در قسمت های ظریفی کار گذاشته می شود که قابل مشاهده نیست و شانه کردن موها راحت است. با مراقبت در این روش حتی ترمیم تا 4 الی 5 ماه نیز دوام خواهد داشت.

  • اکستنشن با دوخت

این نوع اکستنشن برای تمامی افراد با هر طول مو مناسب می باشد. این نوع اکستنشن بسیار با دوام است و معمولا تا 3 ماه باقی می ماند، طبیعی به نظر می رسد و به صرفه است. افرادی که از این روش استفاده می کنند حتما باید موهای خود را مرطوب کنند و از نرم کننده ها نیز استفاده نمایند و در این روش بهتر است از حالت دهنده های مو استفاده نکنید.

عوارض اکستنشن موعوارض استفاده از اکستنشن مو

  • اکستنشن موجب ریزش شدید مو و حتی طاسی می شود چون در اکستنشن موهای فرد تحت کشش و فشار قرار می گیرند.
  • در افرادی که به میگرن مبتلا هستند موجب شدت گرفتن سردردها می شود.
  • ممکن است موجب ورم کردن، قرمز شدن و تاول زدن پوست سر در اثر ایجاد حساسیت شود.
  • استفاده از موهای مصنوعی ممکن است موجب حساسیت در پوست سر شود.
  • استفاده از حالت دهنده های سیلیکونی موجب کنده شدن موها از محل اتصال می شود.
  • استفاده از موهای طبیعی در اکستنشن خیلی بهتر است ولی بسیار گران می باشد.
  • موهای اکستنشن شده حتی در زمان خوابیدن هم احتیاج به مراقبت دارند.
  • ممکن است موجب خارش در پوست سر شود.
  • استفاده از اکستنشن های موقت برای مدت طولانی ممکن است موها را دچار آسیب کنند پس نباید هر روز استفاده شوند.
  • در افراد دارای ریزش مو اکستنشن مو موجب شدت یافتن ریزش مو می شود.
  • اگر حجم موی اضافه شده با حجم موی طبیعی متناسب نباشد موجب آسیب رسیدن به موهای طبیعی فرد می شود.
  • چرب شدن سر موجب جابجایی اکستنشن وچسبناک شدن موها می شود.
  • سعی کنید موهای اکستنشن شده را زیاد به صورت دم اسبی نبندید چون موجب جدا شدن اکستنشن و یا کشیده شدن موهای طبیعی در فرد می شوند.
  • رشد موها موجب فاصله گرفتن اکستنشن از پوست سر و افزایش فشار بر موی طبیعی در فرد می شود.
  • استفاده از کلیپس، هدبند و روبان به محل اتصال اکستنشن بر روی موها فشار می آورد .

عوارض اکستنشن مونحوه مراقبت از اکستنشن مو

بعد از اکستنشن کردن مو، 2 الی 3 روز از شستشوی موهای خود بپرهیزید. پس از این مدت که برای شستشو به حمام می روید موها را چنگ نزنید زیرا باعث گره خوردن موها می شود و شما را برای شانه کردن دچار درد سر می کند. از آب داغ برای شستشوی موهایتان استفاده نکنید چون ممکن است موجب جدا شدن اکستنشن از موهایتان شود.

بعد از شستشو به موهایتان اجازه دهید تا خشک شوند و سپس آن ها را شانه کنید زیرا شانه کردن موهای خیس باعث آسیب رسیدن به ساقه موها و کنده شدن اکستنشن می شود. برای خشک کردن موها از حرارت ملایم سشوار استفاده کنید و آن را نزدیک به موها نگه ندارید.

سعی کنید از اتوی مو برای صاف کردن و حالت دادن موهای اکستنشن شده استفاده نکنید زیرا آب موجود در ساقه و بافت موها را خارج کرده و موها را خشک و شکننده می کند و حتی ممکن است موجب ذوب شدن چسب اکستنشن نیز شود. برای شانه کردن موها، از شانه مخصوص موهای اکستنشن شده استفاده کنید. در هنگام خواب موهای اکستنشن شده خود را ببافید و یا آن ها را جمع کنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *