روش خانگی درمان شوره سر

5 روش خانگی درمان شوره سر

از جمله مشکلات رایجی که ممکن است پوست سر را با خود درگیر کند شوره است. شوره افراد با پوست چرب و پوست خشک را به خود دچار می‌کند و فرقی ندارد که پوست و موی فرد از چه نوعی باشد. حدود 50 درصد افراد با این مشکل درست و پنجه نرم می‌کنند و احتمال این که همه افراد در طول زندگی خود آن را تجربه کنند کم نیست. اگر سرتان بیش از حد معمول می‌خارد، پوسته پوسته و نقاط ریز سفید در موهایتان پیدا می‌شوند، تکه چرب را مشاهده می‌کنید و یا پوست کف سرتان سورن سورن شده است، ممکن است به شوره سر مبتلا شده باشید.

 

 

از آن جایی که این مشکل بسیار همه‌گیر است، روش خانگی درمان شوره سر زیادی برای آن ابداع شده و وجود دارد. همچنین مقاله شوره سر و راه رهایی از آن می‌تواند به شما کمک کند. از جمله دلایل این واقعه می‌توان به پوست سر خشک، درماتیت سبورئیک یا اگزمای سبورئیک، حساسیت به محصولات بهداشت و مراقبت از مو و رشد قارچ‌های مولد شوره اشاره کرد. در کنار روش خانگی درمان شوره سر محصولات بسیاری جهت درمان این عارضه فرموله شده اند. اکنون، به شما توصیه می‌کنیم که از هر دو راه خانگی و غیر خانگی از بین بردن شوره بهره ببرید و 5 روش خانگی درمان شوره سر را معرفی می‌کنیم.

 

روش خانگی درمان شوره سر

 

1. روش خانگی درمان شوره سر : روغن درخت چای

روغن درخت چای از جمله روغن‌های گیاهی معدودی است که کومدوژنیک نیست و به جز زمانی که حساسیت ایجاد کند، باعث ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. این ماده چربی پوست را تعدیل می‌دهد و بر فعالیت غدد سبابه تاثیر می‌گذارد. زمانی که غده‌های ترشح کننده سبوم، چربی بیش از حدی تولید کنند و باعث روغنی شدن پوست کف سر شوند، پوست به خارش می‌افتد و ملتهب می‌شود. روند به وجود آمدن شوره همین گونه است و روغن درخت چای آن را بر هم می‌زند.

 

خرید این محصول

 

این روش خانگی درمان شوره سر خاصیت آنتی باکتریال و ضد میکروبی دارد و در گذشته برای درمان بیماری‌هایی همچون آکنه و پسوریازیس استفاده می‌شده است. خاصیت ضد باکتری روغن درخت چای علائم شوره سر را بهبود بخشیده و کاهش می‌دهد. اکنون ثابت شده که این روغن در از بین بردن قارچ‌هایی که موجب پدید آمدن درماتیت سبورئیک و شوره سر می‌شوند موثر است.

 

خرید این محصول

 

در تحقیقی که طی 4 هفته بر 126 نفر انجام شد و افراد را وادار به استفاده هر روزه از شامپو با 5 درصد روغن درخت چای می‌کرد، 41 درصد از نشانه‌های شوره کاهش یافتند و چربی بیش از حد کف سر و تورم و التهاب آن کم شدند. تنها نکته درباره روش خانگی درمان شوره سر با این ماده این است که ممکن است افراد با پوست بسیار حساس به آن واکنش نشان دهند. پس بهتر است ابتدا تست آلرژی انجام دهید و ببینید که پوستتان در مقابل آن چگونه رفتار می‌کند؛ بعد روغن درخت چای را به صورت گسترده به سرتان بزنید. راه دیگر از بین بردن این خطر، رقیق کردن این ماده با روغن‌های گیاهی دیگر مانند روغن نارگیل است.

 

روش خانگی درمان شوره سر

 

2. روش خانگی درمان شوره سر : روغن نارگیل

زمانی که پوست آب و رطوبت خود را از دست می‌دهد، خشک می‌شود و در عوض چربی زیادی ترشح می‌کند. این چربی نمی‌تواند جای آب را بگیرد و عوارضی همچون شوره سر را به دنبال دارد. روش خانگی درمان شوره سر با روغن نارگیل، پوست را هیدراته می‌کند و خشکی آن را از بین می‌برد. این روغن بسیار مغذی است و به ترمیم و بازسازی پوست نیز کمک می‌کند. همچنین در درمان و از بین بردن اگزما موثر بوده و به این طریق جلوی تبدیل اگزما به علائم شوره را می‌گیرد.

 

خرید این محصول

 

در تحقیقی جهت مشخص شدن اثرات روغن نارگیل بر درمان درماتیت آتوپیک در مقایسه با اثرات روغن‌های معدنی بر درماتیت آتوپیک، نتیجه آن شد که احتمال از بین رفتن این اگزما و خارش و التهاب‌های زیاد آن، توسط روغن نارگیل بیشتر از روغن‌های معدنی و مینرال است. افرادی که طی 8 هفته از این روغن استفاده کردند و آن را بر پوست خود قرار دادند، با نابود شدن 68 درصد از نشانه‌های بیماری روبرو شدند و افرادی که در همین زمان از روغن‌های معدنی بهره بردند، 38 درصد از عوارض اگزما را از میان بردند.

روش خانگی درمان شوره سر با این ماده ضد میکروب است و به پاکسازی و ضد عفونی کردن پوست کف سر کمک می‌کند. هر چند مشخص نیست که روغن نارگیل چه تاثیری بر قارچ‌های مولد شرخ داشته باشد، اما ابهاماتی درباره آن وجود دارند و برخی آن را ضد قارچ می‌نامند.

 

روش خانگی درمان شوره سر

 

3. روش خانگی درمان شوره سر : آلوئه ورا

می‌دانید که از آلوئه ورا در لوازم آریشی، کرم مرطوب کننده و آبرسان، پماد، لوسیون و… استفاده زیادی می‌شود. این ماده می‌تواند بدون انسداد منافذ باز پوست، آن را باطراوت و سرحال کند و هیدراتاسیون آن را بهبود ببخشد. این روش خانگی درمان شوره سر ضد التهاب است و در درمان آفتاب سوختگی، سوختگی، پسوریازیس، تبخال و… کاربرد دارد. آلوئه ورا آنتی باکتریال و ضد قارچ است و مانند روغن درخت چای از پوست در برابر شوره و میکروب‌ها و قارچ‌های مولد آن محافظت می‌کند.

 

خرید این محصول

 

تحقیقات نشان داده اند که روش خانگی درمان شوره سر با این ماده، انواع قارچ‌ها را نابود می‌کند و جلوی ریزش مو را نیز می‌گیرد. بسیاری از قارچ‌ها با تخریب پوست و مو و کارایی آن‌ها باعث ایجاد ریزش می‌شوند و این ماده آن را از بین می‌برد. آلوئه ورا تورم و قرمزی را کاهش می‌دهد و آرام کننده و التیام بخش است. هر چند که برای یافتن ربط مستقیم این روش خانگی درمان شوره سر به از بین بردن این عارضه به تحقیقات بیشتری نیاز است؛ اما همچنان راهی بی‌خطر بوده و می‌تواند به شما یاری رساند.

 

روش خانگی درمان شوره سر

 

4. روش خانگی درمان شوره سر : سرکه سیب

چهارمین روش خانگی درمان شوره سر استفاده از سکه سیب است. این ماده به ریزش سلول‌های مرده کمک می‌کند و سبب ترمیم و نوسازی پوست می‌شود. با مصرف سرکه سیب، pH پوست تنظیم شده و جلوی خشکی، رشد قارچ و ایجاد شوره سر گرفته می‌شود. هیچ تحقیق و پژوهشی تاثیر این ماده بر شوره را تایید نکرده است و اطلاعات تجربی آن را تایید می‌کنند. البته که سرکه سیب ضد قارچ است. توصیه می‌کنیم که آن را با روغن‌های گیاهی دیگر و یا شامپو خود ترکیب کنید و هنگام شستشو به سر بزنید.

 

روش خانگی درمان شوره سر

 

5. روش خانگی درمان شوره سر : آسپرین

سالیسیلیک اسید موجود در آسپرین خاصیت ضد التهابی دارد و نه تنها در آسپرین، بلکه در بسیاری از شامپوهای ضد شوره دیده می‌شود. این ماده با از بین بردن خارش کف سر و کاهش چسبندگی شوره به موها و شل کردن شوره، موجب برطرف کردن شوره می‌شود. تحقیقات بسیاری برای تاثیرات مثبت این ماده صورت گرفته و نشان داده که آسپرین، درمان خوبی برای شوره سر است. کافی است دو قرص آسپرین را خورد کنید و آن را به شامپو خود اضافه نمایید تا از روش خانگی درمان شوره سر بهره‌مند شوید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *