گیاهان آپارتمانی

شش گیاه آپارتمانی خوشگل برای خانه شما

با ورود به عصر مدرن و شهری شدن همه چیز، افراد از زندگی سنتی و قدیمی خود فاصله گرفته اند و لایف استایلی متفاوت از گذشتگان خود را دنبال می‌کنند. ویلاها و خانه‌های حیاط دار به آپارتمان‌ها و برج‌ها تبدیل شده و حضور گل و گیاه در زندگی افراد کمرنگ شده است.

گیاهان آپارتمانی یکی از راه حل‌های شما برای تزیین منزل و همچنین دادن حس نوستالژیک به آن است. در میان دل مشغولی‌ها و سر و صدای زیاد، لزوم پیدا کردن عنصری آرام بخش واضح است. خانه باید زیبا و دل گرم کننده باشد و بعد از یک روز کاری سخت و سنگین به آدم امنیت خاطر بدهد. اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می‌خواهید علاوه بر داشتن منزلی زیبا، نقطه امنی دنج داشته باشید، بهتر است از گیاهانی متناسب با نور و فضای داخل آپارتمان یعنی گیاهان آپارتمانی استفاده کنید. داشتن این گیاهان به شما کمک می‌کند که هوا را تصفیه کنید و راحت تر لبخند بزنید!

شاید بی‌ربط به نظر برسد اما می‌توانید درباره گیاخواری نیز بخوانید؛ این مسئله به سلامت شما کمک شایانی می‌کند. در کنار داشتن خانه‌ای سبز و زیبا، رژیم سبزی نیز داشته باشید و با گیاهخواری، پدیده‌ای تازه در صنعت غذایی بیشتر آشنا شوید.

گیاهان آپارتمانی

این خیلی خوب است که می‌توانیم عوض داشتن خانه ای ویلایی، در آپارتمان مخصوص خودمان، گل و گیاه‌های مورد نظر خودمان را داشته باشیم. استفاده از گیاهان آپارتمانی فقط محدود به خانه شخصی نیست و اداره و محیط کار نیز با تزیین توسط آن قشنگ و جذاب می‌شود. گیاهان سبز علاوه بر این که جلوه و زیبایی خاص و طبیعی به دکوراسیون منزل می‌بخشند، استرس و تنش محیط را کم می‌کنند و گاه از بین می‌برند. گیاهان آپارتمانی هوا را پاکسازی می‌کنند و به همین خاطر می‌توان ادعا کرد که راهی دفاعی در برابر بروز مشکلات تنفسی و عمومی بدن هستند.

نکته دیگر درباره آن‌ها این است که هیچ چیز به اندازه تکه ای از طبیعت، مثل گل و پیچک و برگ و بوته نمی‌تواند محل زندگی را صمیمی و گرم و نرم نشان دهد. گیاه آپارتمانی نه تنها خانه را مانند خانه‌های ویلایی سبز می‌کند؛ بلکه می‌تواند از حالت نوستالژیک خود درآید و اتفاقا خیلی لاکچری و مدرن باشد. برخی از این گیاهان آن قدر گران اند که بسیار لوکس محسوب می‌شوند و منزل شما را خاص و متمایز نشان می‌دهند.

حال که درباره مزایای کلی استفاده از گیاهان آپارتمانی صحبت کردیم بهتر است سراغ شش گیاه آپارتمانی خوشگل برویم. البته این را هم بگوییم که این قبیل گیا‌هان فراوان اند و بسته به نیاز انسان، هر روز تعداد بیشتری از آن‌ها کشف می‌شود و لیست را طولانی تر می‌کند. ما فقط به شش تا از بهترین‌های آنان بسنده کرده ایم و امیدواریم به دردتان بخورد.

1.سانسوریا

دلیل این که این گیاه را به عنوان اولین مورد در گیاهان آپارتمانی آوردیم خیلی به ظاهر آن مربوط نمی‌شود؛ هر چند ظاهر استوار و قشنگی هم دارد. زبان مادر شوهر، گیاه مار، گیاه شمشیری یا سانسوریا با 60 گونه متنوع، از مقاوم ترین و سخت ترین گیاهان آپارتمانی است و ماندگاری و عمر خیلی زیادی دارد. این که به آن می‌گویند زبان مادر شوهر هم به دلیل شکل آن و هم به علت قوی بودن و زمخت بودنش می‌باشد. حالت تیز و برنده‌اش نیز دلیل نام گذاری دیگر آن، یعنی شمشیری و مار است. سانسوریا بومی آفریقا است؛ ولی خوشبختانه امروزه ما می‌توانیم از آن بهره مند شویم و از خاصیت تصفیه کنندگی فراوان آن بهره ببریم.

درباره سانسوریا

تحمل پذیری زیاد این گیاه باعث شده که در اکثر لیست‌های گیاهان آپارتمانی قرار بگیرد و یا در مراجعه به گلفروشی به شما معرفی شود. سانسوریا گیاهی همیشه سبز و دائمی است و می‌تواند هفته‌های زیادی را با غفلت، کم آبی و نور کم سر کند. برگ‌های نیزه ای شکل از شاخصه‌های اصلی آن به شمار می‌روند و جلوه ای جذاب به خانه می‌بخشند. برگ‌ها دارای خطوط و نقوش موازی هستند که با بزرگ شدن گیاه، ارتفاعشان بیشتر می شود.

تکثیر سانسوریا با برگ به راحتی صورت می‌گیرد؛ اما به صورت کلی رشد کمی دارد. گلدان این گیاه هر سه سال یک بار نیاز به تعویض دارد. گیاه شمشیری یا مار، در محیط نامساعد دوام داشته اما با قرار گیری در نوری متوسط و درخشان و رسیدگی بسیار اندک می‌بینیم که تا چه حد زنده و زیباتر می‌شود. دمای خوب برای سانسوریا همان دمای منزل، یعنی بین 15 تا 30 درجه سانتی گراد است. سانسوریا به آبیاری زیادی نیاز ندارد و با نور فلورسنت نیز رشد می‌کند.

تفاوت سانسوریا با دیگر گیاهان آپارتمانی

اما چرا می‌گوییم سانسوریا از گیاهان آپارتمانی پاک کننده خوب هوا است و بهترین فیلتر طبیعی هوا را ایجاد می‌کند؟ اول از همه این که سانسوریا در بالا بردن کیفیت خواب موثر است و برعکس بقیه گیاهان داخل آپارتمانی شب‌ها اکسیژن آزاد می‌کند. این گیاه حداقل 107 آلاینده شناخته شده از جمله مونو اکسید کربن و مونو اکسید نیتروژن، فرمالدئید، کلروفرم، بنزن، زایلن و تری کلراتیلن را از بین می‌برد و محیط را کاملا سم زدائی می‌کند.

معایب این گیاه نیز شامل سمی بودن برگ‌های آن است که تنها در صورت داشتن حیوانات خانگی برایتان دردسر ایجاد می‌کند. سم سانسوریا نمی‌کشد و مسمومیت، حالت تهوع و استفراغ از عوارض آن است. تغییر دمایی شدید برگ‌های سانسوریا را لوله می‌کند و آب بیش از حد باعث شل و ول شدن و گندیدگی‌شان می‌شود. سرمای فراوان هم می‌تواند علت گندیدن برگ‌های این گیاه باشد. کود زیاد، تشنگی بیش از حد، نور کم یا خیلی زیاد، همگی می‌توانند باعث بروز لکه‌های قهوه ای روی برگ‌های سانسوریا شوند.

افرادی که نمی‌توانند زمان زیادی را صرف رسیدگی به گیاهان خود کنند یا خیلی در خانه نیستند، می‌توانند از سانسوریا استفاده کنند و به وسیله آن دکوراسیونی شیک را صاحب شوند.

 

گیاهان آپارتمانی

2.پوتوس

مگر می‌شود یک لیست از بهترین گیاهان آپارتمانی درست کرد و پتوس یا پوتوس را جا انداخت؟ اگر تنها یک بار به فکر تزیین خانه‌تان با گیاهان آپارتمانی افتاده باشید، حتما پوتوس را به عنوان اولین گزینه‌های خود در نظر گرفته اید؛ چه آن را انتخاب کرده باشید و چه نه.
پوتوس یکی از زیبا ترین و سازگار ترین گیاهان آپارتمانی موجود است و با انواع و اقسام طراحی‌های داخلی هماهنگی دارد. می‌تواند داخل گلدان باشد، می‌تواند دور موارد دلخواهتان تاب بخورد یا قلاب شود، می‌تواند درون سبد باشد و به جهت دلخواه بروید و حالات انعطاف پذیر زیادی به خود بگیرد. این گیاه نیز به نور و روشنایی زیادی احتیاج ندارد و محیط بسته را سم زدایی و تصفیه می‌کند.

درباره پتوس

پوتوس همیشه سبز و بسیار مقاوم است و حتی درون حمام و آشپزخانه و اتاق نیز رشد دارد؛ رشد زیادی هم دارد! کربن مونو اکسید، فرمالدئید، سموم پدید آمده میان فرش و قالی‌ها و انواع و اقسام آلاینده‌ها توسط این گیاه زدوده شده و هوای خانه پاک و تمیز می‌شود.

سبز بودن این گیاه حالت تر و تازه ای به منزل شما داده و زیبایی منحصر به فردی ایجاد می‌نماید. پوتوس خیلی زود با شرایط جدید محیطی سازگار می‌شود و در صورت تابش نور نیز رشد می‌کند. نور کم ممکن است تنوع برگ‌های آن را کاهش دهد اما آن را متوقف نمی‌کند. این گیاه نسبتا ارزان قیمت، به رطوبت زیادی نیاز ندارد و طول آن ممکن است به 30 سانتی متر هم برسد. تکثیر پوتوس آسان است و به سادگی در آب ریشه می‌کند.
افرادی که دوست دارند گیاهی حالت دار و پیچ و تاب خورده منزلشان را زیبا کند، می‌توانند این گیاه را تهیه کنند و خیلی هم برای آن وقت نگذارند.

 

گیاهان آپارتمانی

3.بامبو

بامبو، از دیگر گیاهان آپارتمانی خوشگلی است که فضایی بسیار شرقی، گرمسیری و بومی به خانه می‌بخشد. بامبو در اصل در آفریقا و جنوب شرقی آسیا کشت می‌شود و ظاهری بسیار زیبا دارد. زیباترین نوع آن در هند، چین و ژاپن پیدا می‌شود. نام چینی این گیاه معنی خوش شانس می‌دهد و در واقع نماد خوش یمنی و ثروت محسوب می‌گردد. این گیاه از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند بیش از 1/5 تا متر، تا 3 متر هم رشد کند.
بامبو انواع مختلفی دارد و گل بامبو، بامبوی برگ سبز، بامبوی جوان، بامبوی طلایی و ابلق بخشی از مهم ترین‌های آن هستند.

بدون نیاز به خاک!

این گیاه بدون نیاز به خاک، در آب رشد می‌کند. لازم به ذکر است که آب باید فاقد کلر باشد که خیلی هم پیچیده نیست. کافی است آب مورد نظر را در ظرفی بریزید و گوشه ای بگذارید تا کلر آن بپرد و از آن خارج شود. سپس آب را در گلدان مورد نظر، که بهتر است شیشه ای باشد ریخته و گیاه بامبو را در آن قرار دهید. گلدان شیشه ای باعث می‌شود ریشه‌های این گیاه معلوم باشند و خانه شما را به زیباترین و خاص ترین شکل تزیین کنند. کلر، فلوراید و دیگر ناخالصی‌های موجود در آب می‌توانند باعث بروز لبه‌های زر یا قهوه ای رنگ در بامبو شوند و در این صورت استفاده از آب مقطر پیشنهاد شده است.

بامبو آن قدر آب را دوست دارد که انواعی از آن را داخل آکواریوم پرورش می‌دهند. اما نگهداری این گیاه در خاک نیز میسر است و باید مرتبا آبیاری شود.

نگهداری از بامبو

علاوه بر زیبایی متفاوت بامبو، ویژگی دیگرش نگهداری بی دردسر و آسان آن است. دلیل مهم محبوبیت و همه گیری استفاده از این گیاه به عنوان گیاه آپارتمانی نیز همین است. حتی اگر فرد تا به حال از گیاه نگهداری نکرده باشد، از پس مراقبت از گیاه بامبو بر می‌آید. اگر برای این گیاه وقت بگذارید و محیطی با آب و هوای مساعد تعبیه نمایید، رشد فراوانی می‌کند؛ بلند می‌شود و برگ‌هایی بزرگ به دست می‌آورد. هر چند بزرگ شدن زیادی بامبود خیلی هم خوشایند نیست و می‌تواند باعث شکسته شدن آن و کم کردن زیبایی‌اش باشد. بنابراین زمانی که احساس کردید بامبو شما زیادی رشد کرده یک قیچی تمیز بردارید و برگ‌های آن را بچینید. می‌توانید برگ‌های چیده شده را در یک ظرف آب یا تنگ شیشه ای نگهداری کنید. برگ‌ها به تنهایی در آب زنده می‌مانند اما رشد نمی‌کنند.

رشد این گیاه در بیرون از خانه، زیر سایه درختان، به گل دادن منجر می‌شود و احتمال گل دادن آن در خانه کم است. نور مستقیم و بیش از حد خورشید آن را اذیت می‌کند و تاریکی هم به آن آسیب می‌رساند. نور فیلتر شده، کم و سایه آفتاب بهترین حالت برای محیطی است که این گیاه در آن قرار دارد و آن را تقویت می‌کند.
کود زیاد به این گیاه صدمه می‌رساند و آن را در خطر قرار می‌دهد. نگران رطوبت محیط داخلی و منزل نباشید چرا که بامبو با آن سازگاری دارد. زیباسازی قسمت‌های تاریک و کم نور تر خانه به وسیله این گیاه فکری عالی است و آپارتمان را شاداب و با نشاط می‌کند.

ته ساقه بامبو ممکن است بعد از مدتی نرم و زرد شود که به خاطر آب است. این نشان می‌دهد که ساقه نزدیک به مرگ یا مرده است. پس هر چه سریع تر آن را از دیگر ساقه‌ها جدا کنید و دور بریزید؛ چون می‌تواند روی آن‌ها اثر بگذارد و با آزاد کردن مواد شیمیایی باعث صدمه به آنان نیز بشود.
بامبو فرمالدئید را تصفیه می‌کند و هوایی سالم را به آپارتمان می‌آورد. این گیاه غیر سمی است و خطری برای حیوانات خانگی یا بچه‌ها ندارد. آفت آن کرم‌های عنکبوتی اند که با پیگیری به موقع خیلی زود از بین می‌روند.

افرادی که تجربه یا زمان زیادی برای رسیدن به گیاهان آپارتمانی ندارند، با انتخاب کردن بامبو می‌توانند محیطی پاکیزه، زیبا و جالب را به خود هدیه دهند. به اضافه این که این گیاه تا روزهای زیادی بدون مراقبت دوام می‌آورد. آب گلدان بامبو باید هر 7 روز یک بار عوض شود ولی زنده ماندنش بدون آن هم امکان پذیر است و تا چند هفته بدون مشکل باقی می‌ماند. اگر آن را در خاک نگه می‌دارید، یک یا دو سال زمان لازم است تا گلدان آن را تعویض کنید.

 

گیاهان آپارتمانی

4.کروتن

این گیاه از جمله گیاهان حساسی است که با جابجایی برگ‌های خود را از دست می‌دهد. پس همین اول کار بگوییم که با خریداری کروتن و مشاهده چنین فرایندی در آن وحشت نکنید. وقتی به جای جدید عادت کند خیلی زور برگ‌های جدیدی می‌دهد و خانه‌تان را رنگ و وارنگ و گرم نشان می‌دهد.
خاستگاه کروتن به مالزی، اندونزی، استرالیا و غرب اقیانوس آرام بازمی‌گردد و مردم بومی آن مناطق هم اکنون نیز در حال پرورش آن هستند. این گیاه بسیار گرمسیری، همیشه سبز و مقاوم است و برگ‌هایی زخیم، بزرگ و چرمی دارد. کروتن نور زیادی نمی‌خواهد و در تابش غیر مستقیم نور راحت تر است و رنگ‌های جذابش به این امر یعنی نور بستگی دارند.

درباره کروتن و نگهداری از آن

ترکیب چوب، رنگ‌های گرم و کروتن خانه شما را حسابی دنج می‌کنند و شکلی پررنگ و متنوع به آپارتمان شما می‌دهند. نگهداری از آن سخت نیست و به دانستن چند نکته و رعایت کردنشان خلاصه می‌شود:
این که این گیاه از لیست گیاهان آپارتمانی خوشگل ما، نور خیلی زیاد را دوست ندارد؛ از رطوبت بدش نمی‌آید و مثلا در تابستان باید همواره مرطوب نگه داشته شود؛ اما در زمستان می‌توان مقدار آن را کم کرد. در کل وقتی خاک آن خشک شد، بهتر است که آبیاری شود. چندین بار گفتیم که گیاهی گرمسیری است؛ پس سرما برایش خوب نیست.

دمای کمتر از 15 درجه سانتی گراد آن را اذیت می‌کند و در دمای 20 درجه بهترین حالت را دارد. کروتن سمی است؛ یعنی شیره ای سمی ترشح می‌کند که برخورد با آن در افرادی با پوست حساس می‌تواند اگزما، تورم و التهاب ایجاد کند. این شیره سفید، شیرین و آسیب رسان در صورت خورده و مصرف شدن توسط انسان و حیوان مسمومیت ایجاد کرده و باعث تهوع، استفراغ و… می‌شود. اگر برگ‌های گیاه شما به یک باره رو به پایین آویزان شد، علت آن کمبود آب است و با قرار دادن گلدان کروتن در تشت آب، در حالتی که آب به نیمه گلدان برسد و تا یک ربع آن جا باشد مشکل حل می‌شود.

 

گیاهان آپارتمانی

5.دیفن باخیا

اگر به خانه فردی که گیاهان آپارتمانی زیادی دارد رفته باشید، به احتمال زیاد دیفن باخیا را دیده اید. این گیاه بسیار سرسخت است و شرایط نگهداری ساده و آسانی نیز دارد. برگ‌های بزرگ، پهن و زخیم با رنگ سبز یا زرد روشن و لکه‌هایی سبز و تیره رنگ و نوارهایی بلند در امتداد رگه‌ها منزل شما را پر می‌کنند. دیفن باخیا یکی از بهترین گیاهان داخل آپارتمانی ممکن، چه از زیبایی و چه از نظر نیاز به رسیدگی است.

این گیاه نسبت به جابجایی حساس است و پس از آن برگ‌های خود را از دست می‌دهد. ریزش برگ‌ها خیلی سریع است و با زرد شدن، خشک شدن و سقوطشان ادامه پیدا می‌کند. اما این نباید شما را بترساند. این گیاه با عادت کردن به جای جدید از اول رشد می‌کند و این کاملا عادی و طبیعی است که پس از خرید بریزد.

درباره دیفن باخیا

دیفن باخیا همیشه سبز و دارای عمری طولانی ست. نقش‌های زیبا روی برگ‌های آن سبب شده که محبوبیت اش هرروز بیشتر شود و با مقاومت زیاد خود در شرایط سخت نیز زنده بماند. دو رنگ بودن برگ‌های دیفن باخیا از موارد پر طرفدار مربوط به آن است و آن را به سرعت قابل شناسایی و تمییز دادن از دیگر گیاهان می‌کند.
شیره سمی این گیاه لزوم شستن دست‌ها پس از برخورد با آن را ایجاد کرده و مصرف آن به صورت خوراکی برای افراد و حیوانات بسیار خطرناک است. در ابتدا گلو و تارهای صوتی را بی حس می‌کند و تا جایی پیش می‌رود که خیلی زود می‌تواند فرد مسموم را بکشد.

رطوبتی معمولی، نور غیر مستقیم خورشید، دمای متعادل و در کل شرایطی غیر ویژه برای رشد کامل و بهینه دیفن باخیا لازم است؛ به همین علت این گیاه از بهترین گزینه‌ها برای دفاتر کاری و افرادی که زمان زیادی برای گل و گلدان‌هایشان نمی‌گذارند تبدیل شده و در صورت رسیدگی ویژه و قلمه زدن آن تا 2 متر هم رشد می‌کند.
نور مستقیم خورشید برگ‌های این گیاه را میسوزاند و شرایط ایده آل برای آن نور غیر مستقیم خورشید است. همان طور که گفتیم در حال معرفی گیاهان آپارتمانی راحت هستیم پس این را بدانید که این یکی هم در نبود نور دوام می‌آورد. با افزایش سن گیاه، برگ‌های آن بزرگ شده و ساقه‌اش قطور می‌شود. دیفن باخیا به خاک زه کشی شده و مرطوب نیاز دارد و کیفیت هوای خانه را به طور قابل توجهی بهبود می‌بخشد.

سرما برای این گیاه خوب نیست و خاک آن تا زمانی که خشک نشده نباید آبیاری شود. پس از آب دادن به دیفن باخیا، برگ‌ها حالتی سفت و استوار، صاف و شکننده پیدا می‌کنند و غیر قابل انعطاف می‌شوند. اگر می‌خواهید گیاه خود را جا به جا کنید تا چند روز به آن آب ندهید تا برگ و ساقه‌اش از بین نرود و نشکند. همچنین بهتر است برگ‌های این گیاه را ماهی یک بار با شیر کم چرب و آب شستشو دهید. در آخر نیز باید ذکر کنیم دیفن باخیا به سمت نور رشد می‌کند و اگر منبع نوری شما مشخص است، باید آن را مرتبا بچرخانید تا رشدی مرتب، مستقیم و پیوسته داشته باشد.

 

گیاهان آپارتمانی

6.آگلونما یا همیشه سبز چینی

نام این گیاه به خوبی نمایانگر کارایی آن است؛ همیشه سبز! آگلونما، به گیاه آهنی و فولادی مشهور است؛ چرا که کمترین میزان رسیدگی را نیاز داشته، با برگ‌های منحصر به فرد و زیبای خود به رنگ سبز تیره و روشن، طرحی منظم با لکه‌های جالب روی خود دارد و دکور منزل شما را دگرگون می‌کند. آگلونما نسبت به نبود آفتاب و رطوبت مقاوم است و اگر گل بدهد، به رنگی متمایل به سفید در می‌آید.

این گیاه به شدت نسبت به سرما حساس است و در کنار وسایل گرمایشی مثل شوفاژ هم صدمه می‌بیند. نور مستقیم خورشید برای آگلونما خوشایند نیست و در محیط مرطوب بهتر رشد می‌کند. آبیاری آن باید زمانی که خاکش به شکل کامل خشک شده، حدودا دو هفته یک بار انجام بگیرد؛ اما اسپری برگی می‌تواند روزانه باشد چرا که این گیاه آب و رطوبت را دوست دارد. البته آگلونما در رطوبت کم هم رشد کافی دارد و سالم می‌ماند.

مقاومت ایت گیاه آن قدر زیاد است که با نور غیر طبیعی هم به حیات خود ادامه می‌دهد. فصل سرد رشد آن را کند و نیاز به آب را کم می‌کند. آگلونما انواع زیادی دارد و عمر آن طولانی است. فرمالدئید که آلاینده ای رایج در خانه‌های ما است، با قرار گرفتن آگلونما در خانه از بین رفته و تصفیه می‌شود. این گیاه در خاک اسیدی و زه کشی شده رشد بهتری دارد؛ آب و هوای گرم را ترجیح می‌دهد و بهتر است دو مرتبه در سال کود داده شود.

این را هم فراموش نکنیم که آگلونما برای حیوانات خانگی و انسان سمی است و می‌تواند دچار آفت‌هایی مثل شپشک شود. کود بسیار قوی برگ‌هایش را قهوه ای می‌کند و نسبت به دود، مخصوصا دود ناشی از روغن و گازوییل حساس است.
در مجموع آگلونیا گیاهی فوق العاده برای افراد مبتدی و پر مشغله است و علاوه بر جلا دادن به آپارتمان شما، هوای آن را به طرز چشمگیری پاک سازی می‌نماید.

 

گیاهان آپارتمانی

در انتها

حالا که امکان جنگل رفتن به صورت مرتب و هرروزه از ما سلب شده و طبیعت هر روز فاصله بیشتری از ما می‌گیرد، بهتر است با خرید گل و گلدان خانه خود را تزیین کنیم و دکوراسیونی بر پایه طبیعت بچینیم. گیاهان آپارتمانی خیلی خیلی متنوع و فراوان اند و حتما یکی را مطابق با سلیقه خاص خود پیدا خواهید کرد. پس دست بجنبید و نسبت به خرید آن‌ها اقدام نماتیید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *