بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

 

همان طور که می دانید یک صورت طبیعی و بدون آرایش این روزها بسیار پر طرفدارتر از صورت های آرایش کرده است، بنابراین، آرایش کردن تنها راه زیبایی نیست. اما این سوال به ذهن می رسد که آیا بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید؟

برخی از راه هایی که کمک می کنند بدون آرایش کردن زیبا باشیم

  • نحوه زیباتر کردن چشم ها بدون آرایش کردن

ابتدا اگر در زیر چشم خود سیاهی دارید و این سیاهی دور چشم به دلیل بیماری خاصی نیست رژیم غذایی خودتان را اصلاح کنید زیرا ممکن است این تیرگی به دلیل کمبود آهن و ویتامین B باشد. می توان با استفاده از فرمژه، مژه های خود را فر کنید که این کار موجب درشت تر به نظر رسیدن چشم هایتان می شود. برای پر پشت تر شدن مژه ها و تاثیر بیشتر آنها در زیبایی چشم ها می توان از اکستنشن مژه استفاده کرد و یا این که می توان از وازلین برای ضخیم تر شدن مژه ها استفاده کرد.

  • زیباتر کردن لب ها بدون آرایش کردن

لایه برداری به موقع، مرطوب کردن و تقویت لب بر زیبایی لب بسیار موثر است. برای رطوبت رسانی به لب می توان از بالم های لب و یا روغن های طبیعی مثل روغن زیتون استفاده کرد. برای لایه برداری لب استفاده از شکر نیز موثر است.

بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

  • مراقبت کردن از موها و تاثیر موها بر زیبایی بدون آرایش کردن

موها تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره دارند به خصوص در چهره های بدون آرایش این تاثیر چند برابر می شود. اگر موهایتان را رنگ می کنید سعی کنید از رنگ های طبیعی تر مو استفاده کنید. سعی کنید موهایتان را کمی حالت دهید البته از محصولاتی که مو هایتان را در برابر گرمای سشوار و اتوی مو حفاظت می کنند حتما استفاده کنید.

می توان از عصاره بلوط برای موهای مشکی و خرمایی و از عصاره بابونه برای موهای روشن استفاده کرد تا موهایتان براق به نظر برسند. سعی کنید برای شستشوی موهای خود از شامپوهای متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید. از محصولات تقویت مو که فاقد سولفات و مواد شیمیایی مضر هستند استفاده کنید.

  • تاثیر سفیدی دندان ها بر زیبایی صورت

سفیدی دندان ها به جذابیت صورت بسیار کمک می کنند. از مصرف مواد غذایی که موجب تیره تر شدن رنگ دندان ها می شوند بپرهیزید. و برای سفید تر شدن رنگ دندان هایتان به دندان پزشک مراجعه کرده و با او مشورت کنید.

  • استفاده از کرم ضد آفتاب را فراموش نکنید

کرم ضد آفتاب از پوست در مقابل اشعه های مضر نور خورشید محافظت کرده و مانع از ایجاد پیری زود رس، چین و چروک و سرطان های پوستی می شود. برای استفاده از یک کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست خود، حتما با پزشک مشورت کنید.

بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

  • زیباتر کردن ابروها بدون آرایش کردن

ابروها در زیبایی صورت بسیار مورد توجه قرار می گیرند در نتیجه با تغییر حالت ابرو و یا رنگ کردن ابرو می توان میزان زیبایی صورت را بیشتر کرد. برای ضخیم تر کردن ابروها می توان از ویتامین A و روغن کرچک استفاده کرد.

  • به استفاده از عطر و رایحه مناسب بسیار توجه کنید

سعی کنید از عطرهایی با بوی ملایم ودارای خط بو استفاده کنید که ماندگاری بالایی دارند چون حس خوبی را برایتان به همراه دارند.

  • به سلامت پوست خود اهمیت دهید

برای حفظ سلامت پوست سعی کنید شب ها قبل از خواب و صبح ها پس از بیدار شدن صورت خود را با لوسیون شستشو دهید. سعی کنید از ماسک ها و اسکراب های متناسب با نوع پوست صورتتان برای لایه برداری و تقویت پوست صورت خود استفاده کنید.

استفاده از یک اسکراب طبیعی آلودگی ها و سلول های مرده را از بین می برد و صورت را شاداب تر می کند. سعی کنید ماسک ها را صبح ها و شب ها استفاده کنید. از کرم BB که ترکیبی از مرطوب کنند، ضد آفتاب و یک کرم پایه است برای داشتن پوستی صاف و یکنواخت استفاده نمایید.

بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

  • اهمیت استفاده از تونر

تونر خواص بسیار شگفت انگیزی بر روی پوست دارد ولی اغلب افراد در استفاده از تونر غفلت می کنند. تونر کمک می کند PH پوست طبیعی شود. سعی کنید از تونرهایی استفاده کنید که بدون الکل باشند به این دلیل که الکل پوست را خشک می کند.

تونرها انواع مختلفی دارند. تونر مناسب برای پوست های آکنه دارو چرب، چربی های اضافی پوست را از بین می برند، پوست را سفت می کنند و منافذ باز پوست را نیز می بندند. تونر مناسب پوست های خشک، به ایجاد رطوبت در پوست کمک می کنند. توجه کنید که تونر را باید بعد از شستشوی پوست و قبل از استفاده از مرطوب کننده استفاده کنید.

  • اهمیت خواب کافی ونوشیدن آب کافی در زیبایی طبیعی

برای داشتن پوستی سالم به اندازه خوابیدن و در زمان مناسب خوابیدن بسیار مهم است به این دلیل که بدن در خواب، خود را ترمیم می کند. سعی کنید در طول شبانه روز به مدت 7 تا 9 ساعت خواب مناسب داشته باشید و پس از ساعت 11 حتما به خواب بروید چون از این زمان به بعد، بدن شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی، مانند ملاتونین می کند. سعی کنید بر روی کمر بخوابید تا چین و چروک بر روی پوستتان ایجاد نشود. استفاده از بالش های ابریشمی برای موها و صورت بسیار مناسب است.

روزانه به مقدار کافی آب بنوشید زیرا سلول های پوست صورت، برای عملکرد بهتر خود احتیاج به آب دارند. نوشیدن مقدار کافی آب در روز موجب می شود به اندازه کافی رطوبت و ریزمغذی های ضروری به پوست برسند و پوست انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد. نوشیدن آب کافی موجب درخشش و لطافت پوست می شود و احتمال ایجاد آکنه های پوستی را نیز کاهش می دهد. روزانه حداقل 8 لیوان آب بنوشید. می توانید آبی را که می نوشید با مواد عالی مثل نعنا، لیمو و خیار طعم دار کنید.

بدون آرایش هم می توانید زیبا باشید

  • توجه به رژیم غذایی در زیبایی طبیعی

سعی کنید از منابع غذایی که سرشار از اسید های چرب، ویتامین و کاروتن هستند استفاده کنید زیرا این موارد ذکر شده با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند. کاکائو یکی از این منابع غذایی است. سعی کنید محصولات لبنی، ماهی، آجیل و روغن های گیاهی را بیشتردر سبد غذایی خود قرار دهید. از مصرف میوه و سبزیجات تازه غافل نشوید. چای سبز بنوشید چون سرشار از آنتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای سلامت پوست بسیار موثرمی باشد.

  • تاثیر استفاده از رنگ مناسب لباس در زیبایی

افرادی که می خواهند زیبایی طبیعی داشته باشند به دلیل استفاده نکردن از کرم پودر و پنکیک باید از رنگ های ملایم و روشن مانند آبی و هلویی استفاده کنند که صورتشان رنگ پریده به نظر نرسد. سعی کنید از لباس های متناسب با اندام خود استفاده کنید.

 

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *