شوینده صورت چیست

شوینده صورت چیست؟ آشنایی با انواع شوینده صورت

یکی از پرسش‌هایی که این روزها با آن مواجه می‌شویم این است که شوینده صورت چیست و یا اصلاً چرا باید صورت خود را شستشو دهیم. همان‌طور که می‌دانید پوست صورت از حساسیت بالایی برخوردار شده و باید بیش از سایر نقاط بدن از آن حفاظت شود. از سوی دیگر آلودگی‌های موجود در محیط، چربی‌ها، لوازم آرایش و…. به این قسمت آسیب‌هایی را وارد می‌سازند. اگر این آلودگی‌ها بر روی پوست باقی بمانند آن را دچار پیری زودرس خواهند کرد. یکی از بهترین محصولاتی که می‌توانید برای پیشگیری از این آسیب‌ها خریداری کنید شوینده صورت است.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره این محصولات خواهیم پرداخت و انواع شوینده‌های صورت و روش استفاده از آن‌ها را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید و یا می‌خواهید بدانید شوینده صورت چیست و چه اهمیتی دارد با ما همراه باشید.

فهرست مطلب

لزوم شستشوی صورت

یکی از عادات بسیار خوب برخی از افراد این است که پوست صورت خود را به طور مرتب و روزانه شستشو می‌دهند. همین موضوع نیز سبب می‌شود تا پوستی با ویژگی‌های مطلوب داشته باشند. چراکه با شستشوی صورت انواع مختلف آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی از سطح آن پاک خواهند شد.

از سوی دیگر با این کار سلول‌های مرده پوست نیز از بین می‌روند. شستشوی روزانه پوست صورت همچنین کمک می‌کند تا از بسته شدن منافذ پوستی جلوگیری به عمل آید و یا از میزان و تعداد جوش‌های سرسیاه کاسته گردد. به ویژه این اقدامات برای افرادی که پوست صورت آن‌ها آمادگی ایجاد جوش و آکنه را دارد بسیار مهم است. اگر پوست صورت خود را به طور مداوم و روزانه شستشو دهید میکروب نیز بر سطح آن جای نخواهد گرفت.

روش‌های شستن صورت

افرادی که تمایل به آشنایی با شوینده‌های صورت دارند باید علاوه بر دانستن پاسخ پرسش شوینده صورت چیست، روش‌های شستشوی صورت را نیز بدانند تا بهترین روش شستن را انتخاب کنند. روش‌های شستن صورت برای انواع مختلف پوست‌ها به یک شکل است. با این حال در نوع شوینده ممکن است اختلافاتی مشاهده شود.

شستشوی صورت در حالت معمول در دو نوبت صبح و شب اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد به شستن شبانه صورت خود تمایلی نشان نمی‌دهند. عدم شست و شوی صورت در هنگام شب و پیش از خواب باعث می‌شود تا آلودگی‌ها و چربی‌های محیطی که در طول روز بر روی پوست انباشته شده‌اند تا صبح بر روی منافذ پوستی باقی بمانند.

این عامل نیز به انسداد این منافذ منجر شده و به بروز جوش‌های سرسیاه و آکنه کمک می‌کند. روش برخی دیگر درست عکس دسته اول است. در این دسته افرادی جای می‌گیرند که در زمینه شستن پوست خود حساسیت و وسواس زیادی به خرج داده و در طول یک روز چندین و چند بار به شستشوی پوست صورت دست می‌زنند.

به همین دلیل با مشکلاتی از قبیل خشکی و یا حساسیت پوست مواجه می‌شوند. چنین اقداماتی می‌تواند به تولید چربی بیشتر نیز کمک کند و خود عاملی باشد برای ایجاد جوش‌های سرسیاه و یا آکنه.

پس روش‌های شستن صورت در میان افراد مختلف متفاوت است. بنا به توصیه بسیاری از کارشناسان شستشوی پوست صورت تنها یک بار در طول یک روز کفایت می‌کند. با این حال اگر به تمرینات ورزشی اقدام می‌کنید و یا تعریق شدید دارید می‌توانید پوست صورت خود را دو بار در طول یک روز شستشو دهید تا ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها از آن خارج شود.

انواع شوینده‌های صورت

پس از کسب اطلاعات کافی درباره پرسش شوینده صورت چیست، باید انواع این محصولات را نیز بشناسید. از مهمترین انواع شوینده‌های صورت می‌توان به ژل‌ها، شوینده‌های کرمی، فوم‌ها، شوینده‌های روغنی و… اشاره کرد. هر کدام از این محصولات دارای ویژگی‌های مخصوص به خود بوده و موارد کاربرد خاص خود را هم دارند. در ادامه برخی از نمونه‌های پرکاربرد شوینده‌های صورت معرفی شده‌اند.

ژل شستشو دهنده

ژل‌هایی که برای شستن صورت مورد استفاده قرار می‌گیرند غلظتی ژل مانند داشته و از شفافیت بالایی هم برخوردار شده‌اند. این محصولات می‌توانند صورت شما را به گونه‌ای عمیق پاکسازی کنند و یا منافذ بسته شده با آلودگی را باز کنند.

از بین بردن چربی‌های اضافی موجود بر سطح پوست و محو کردن باکتری‌های تولید کننده آکنه از دیگر ویژگی‌های این نوع شوینده صورت است. ژل‌ها از خاصیت ضدعفونی کنندگی هم برخوردار شده‌ و می‌توانند به لایه برداری از سطح پوست نیز دست بزنند.

شوینده‌های کرمی

شوینده‌های صورت از نوع کرمی از غلظتی بسیار بالا برخوردار شده‌اند و در ترکیبات آن‌ها مواد آبرسان به چشم می‌خورند. این نوع شوینده بسیار نرم بوده و قادر است پوست شما را بدون از بین بردن چربی‌های طبیعی و لازم آن پاکسازی نماید.

فوم‌ها

اگر می‌خواهید به پرسش شوینده صورت چیست به درستی پاسخ دهید بهتر است با فوم‌های شستشو دهنده صورت و ویژگی‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها نیز آشنا باشید. شوینده‌هایی که بسیار سبک تولید شده و برای استفاده از آن‌ها باید در ابتدا محصول را کف دستانتان بمالید تا کم کم به کف نرم تبدیل شود.

سپس سطح پوست خود را با کمک آن شستشو دهید. این محصولات می‌توانند هرگونه چربی اضافی و یا آلودگی بر روی پوست را به خوبی پاکسازی و تمیز نمایند.

شستشو دهنده‌های روغنی

شستشو دهنده‌های روغنی یکی دیگر از انواع پرطرفدار شوینده‌های پوست صورت هستند. چراکه می‌توانند تمامی آلودگی‌های موجود بر سطح پوست را پاک کنند. آلودگی‌هایی که وجود آن‌ها به مسدود شدن منافذ پوستی منجر می‌گردد. این نوع شوینده‌ها پوست صورت را خشک نمی‌کنند. پس می‌توانید از آن‌ها برای تمامی پوست‌ها به ویژه پوست‌های خشک و حساس استفاده کنید.

شوینده‌های رسی

شاید نام شوینده رسی کمتر از دیگر انواع شوینده‌های پوست صورت به گوشتان خورده باشد. محصولاتی با قدرت جذب کنندگی بسیار بالا که می‌توانند چربی‌های اضافی، آلودگی‌ها و یا سموم را به طور کامل به خود جذب کرده و از پوست بیرون بکشند و به این ترتیب منافذ پوستی را به خوبی باز نمایند.

میسلار واتر

بسیاری از افرادی که تمایل دارند بدانند شوینده صورت چیست با میسلار واترها آشنایی کافی دارند. محلولی که قادر است انواع چربی‌ها، آلودگی‌ها و یا آرایش موجود بر سطح پوست صورت را به خود جذب کند. بعد از شستشوی پوست با این محصول نیازی به شستن آن با آب نیز نخواهید داشت. اگر دارای پوست حساس و خشک هستید می‌توانید با خیال آسوده از این محصول استفاده کنید. چراکه میسلار واتر مولکول‌های کوچک روغنی را در بر گرفته است.

شوینده‌های پودری

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از میان انواع مختلف شوینده‌های پوست، شستشو دهنده‌های پودری را انتخاب و خریداری کنند که در هنگام خارج شدن از بطری خود، خشک بوده و پس از اینکه آن‌ها را با آب مخلوط می‌کنید به صورت کرمی در می‌آیند.

این محصول نیز از ویژگی‌های مخصوص به خود برخوردار شده و می‌تواند پوست صورت شما را به طور کامل تمیز سازد. حتی می‌تواند به لایه برداری از سطح پوست نیز دست زده و آن را شفاف کند. شوینده‌های پودری برای صورت بسیار سبک بوده و لذا امکان استفاده از آن‌ها به طور مداوم و روزانه وجود دارد.

روش استفاده از شوینده‌های صورت

حواستان باشد که برای شستن پوست صورت به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید. آب مورد استفاده شما باید ولرم و یا سرد باشد تا سلامت پوست را به خطر نیندازد. برای پاکسازی پوست صورت بهتر است زمانی در حدود ۶۰ ثانیه را در نظر گرفته و از پاک کننده و یا شوینده مناسب استفاده کنید تا pH اسیدی پوست را به آن بازگرداند و آنتی اکسیدان‌های لازم را در اختیارش قرار دهد.

پیش از اقدام به شستشوی صورت نیز بهتر است در ابتدا دستان خود را بشویید تا آلودگی‌های احتمالی موجود بر سطح دست‌ها به صورت انتقال پیدا نکنند‌. پس از آن شوینده را بر سطح پوست بمالید.

برای استفاده از شوینده صورت از نوک انگشتان خود کمک بگیرید و شستشو دهنده مورد نظر را به صورت دایره وار بر روی پوست پخش کنید. حواستان باشد که برای پخش کردن شوینده بر روی پوست از پارچه، لیف، اسفنج و….استفاده نکنید تا التهابی ایجاد نشود.

از آنجایی که بسیاری از آلودگی‌ها در ناحیه بینی و یا خط رویش مو جمع می‌شوند پس بهتر است در هنگام شستن صورت به این نواحی دقت بیشتری داشته باشید و در هنگام تمیز کردن پوست اطراف چشم ملایمت بیشتری به خرج دهید. چراکه پوست این ناحیه بسیار حساس و نازک است و احتمال آسیب دیدگی آن در اثر فشار زیاد و بی‌دقتی وجود دارد.

پس از پاکسازی پوست با کمک شوینده مناسب، باید آن را به خوبی آبکشی کنید تا آلودگی‌ها و مواد شوینده از سطح پوست پاک شوند. سپس پوست خود را به طور کامل خشک کنید و این کار را با وارد کردن چند ضربه آرام به سطح پوست به سرانجام برسانید. توجه داشته باشید که برای خشک کردن پوست از حوله کاملاً تمیز استفاده کنید و آن را بر سطح پوست نکشید.

جمع‌بندی

در این مقاله سعی کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که شوینده صورت چیست. سپس برخی از نمونه‌های پرکاربرد شوینده‌های صورت و مهمترین ویژگی‌های آن‌ها را مرور و بررسی کردیم و روش استفاده از شوینده‌های صورت را تشریح نمودیم. اگر شما هم تاکنون از شوینده مناسب صورت استفاده کرده و به نتیجه جالب توجهی دست پیدا کرده‌اید به بخش کامنت‌ها وارد شده و تجربه خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. تجارب شما اطلاعاتی ارزشمند را در اختیار سایرین قرار خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *