برای داشتن موهایی درخشان و پرپشت بخوانید

برای داشتن موهایی درخشان و پرپشت بخوانید

موهایی درخشان و پرپشت در زیبایی ظاهر هر فردی بسیار موثر هستند. بنابراین موها برای تاثیرگذاری بیشتر در ظاهر افراد نیاز به مراقبت و نگهداری دارند. مراقبت از موها را می توان به سادگی و با استفاده از مواد طبیعی، در دسترس و روش های خانگی  انجام داد.

موی سالم، درخشان، براق و پرپشت است در صورتی که موی ناسالم دارای مشکلاتی از جمله: کدری، شکنندگی و موخوره می باشد. یکی از ساده ترین راه ها برای زیبایی و سلامت موها، تمیز نگه داشتن آن ها می باشد.

از درمان های خانگی و در دسترس برای رشد مو استفاده از آب پیاز می باشد. ریزش مو شایع است و دارای دلایل مختلفی نیز می باشد. در بسیاری از مواقع ریزش مو ارثی است که در این صورت ریزش مو یک بیماری نیست بلکه یک امر طبیعی است.

تاثیر آب پیاز بر رشد مو

  • پیاز یکی از مواد تحریک کننده و مطمئن برای رشد، تقویت و افزایش حجم مو است.
  • آب پیاز موجب افزایش آنزیم آنتی اکسیدان شده و این آنزیم چرخه رشد مو را بهینه می کند و خاکستری شدن موها را نیز به تاخیر می اندازد. آنتی اکسیدان ها رادیکال های آزاد را که سبب نازک شدن مو و ریزش مو می شوند را از بین می برند.
  • آب پیاز سرشار از گوگرد است که برای بازسازی فولیکول مو ضروری بوده و ریزش مو را به حداقل می رساند و همچنین مانع از شکنندگی موها نیز می شود. گوگرد رشد مو ها را نیز افزایش می دهد.
  • پیاز دارای خاصیت ضد باکتری است که شوره سر را کنترل کرده و به سلامت پوست سر کمک می کند و عفونت های احتمالی در پوست سر را نیز از بین می برد.
  • آب پیاز گردش خون را بهبود می بخشد و موجب می شود تا فولیکول های مو به خوبی تغذیه شوند.

برای داشتن موهایی درخشان و پرپشت بخوانیدماسک های مختلف آب پیاز برای رشد مو

می توان از آب پیاز به همراه روغن نعناع، اسطوخودوس، رزماری، گلاب و یا چند قطره آب لیمو استفاده کرد تا بوی تند پیاز ملایم شود.

ترکیب آب سیب زمینی و آب پیاز

دو قاشق غذاخوری آب سیب زمینی + یک قاشق غذاخوری آب پیاز را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را با حرکات دورانی بر روی پوست سر خود به مدت 10 دقیقه ماساژ داده و سپس موهای خود را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

آب سیب زمینی غنی از ویتامین C، کلسیم، آهن، فسفر، مس و گوگرد است که فولیکول های مو را تغذیه کرده و موجب افزایش رشد موها می شود.

ترکیب تخم مرغ و آب پیاز

یک قاشق غذاخوری آب پیاز + یک عدد تخم مرغ + 2 یا 3 قطره روغن رزماری یا اسطوخودوس را به خوبی با همزن مخلوط کنید تا یکدست شود و با استفاده از کلاه دوش بر روی سر ماساژ داده و پس از 20 الی 30 دقیقه با آب ولرم و با یک شامپوی ملایم بدون سولفات شستشو دهید.

تخم مرغ سرشار از پروتئین است که موها را تقویت کرده و موجب تحریک رشد موها می شود. زرده تخم مرغ مقدار زیادی آهن دارد که یک عامل قوی برای رشد فولیکول های مو است. روغن اسطخودوس و یا رزماری بوی پیاز را کاهش داده و تحمل آن را راحت تر می کند.

برای داشتن موهایی درخشان و پرپشت بخوانید ترکیب لیمو و آب پیاز

یک قاشق غذاخوری آب پیاز + یک قاشق غذاخوری آب لیموی طبیعی را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را بر روی پوست سر ماساژ داده و بعد از نیم ساعت با یک شامپوی ملایم شستشو دهید.

آب لیمو فولیکول های مو را تقویت کرده و سطح PH پوست سر را متعادل کرده و رشد مو را نیز افزایش می دهد. برای اثر بخشی بیشتر دو الی سه مرتبه در هفته از این ماسک استفاده کنید.

ترکیب عسل و آب پیاز

2 قاشق غذاخوری آب پیاز + نصف قاشق غذاخوری عسل خام را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی سر قرار داده و سپس با شامپوی ملایم شستشو دهید.

عسل با تقویت فولیکول های مو موجب رشد و تقویت موها می شود.عسل سرشار از آنتی اکسیدان است که به سلامت پوست سر بسیار کمک می کند و دارای خاصیت ضد عفونی کننده هم هست و رطوبت کافی را به پوست و مو می رساند. برای تاثیر بیشتر از این ترکیب، هفته ای 2 یا 3 مرتبه استفاده کنید.

ترکیب روغن نارگیل و آب پیاز دوقاشق غذاخوری آب پیاز + دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل + 5 قطره روغن درخت چای را به خوبی با هم مخلوط کرده و به طوری که تمام پوست سر را بپوشاند بر روی پوست سر ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با آب ولرم سشتشو داده و موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید. روغن نارگیل منبع عالی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب است که برای حفاظت از مو و رشد سریع مو بسیار موثر است. روغن درخت چای موجب افزایش گردش خون شده، مواد سمی را دفع می کند و پیازهای مو را برای رشد بیشتر تحریک می کند.ترکیب روغن نارگیل و آب پیاز

دوقاشق غذاخوری آب پیاز + دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل + 5 قطره روغن درخت چای را به خوبی با هم مخلوط کرده و به طوری که تمام پوست سر را بپوشاند بر روی پوست سر ماساژ دهید و پس از 30 دقیقه با آب ولرم سشتشو داده و موهایتان را با شامپوی ملایم بشویید.

روغن نارگیل منبع عالی از ویتامین ها، مواد معدنی و اسید های چرب است که برای حفاظت از مو و رشد سریع مو بسیار موثر است. روغن درخت چای موجب افزایش گردش خون شده، مواد سمی را دفع می کند و پیازهای مو را برای رشد بیشتر تحریک می کند.

ترکیب روغن زیتون و آب پیاز

3 قاشق غذاخوری آب پیاز + 1.5 قاشق غذاخوری روغن زیتون را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به سورت دورانی بر روی سر ماساژداده و بعد از دو ساعت موهایتان را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

روغن زیتون به دلیل اینکه غنی از آنتی اکسیدان و اسید های چرب است موجب تقویت فولیکول مو شده و رشد مو را تحریک می کند. روغن زیتون به دلیل ضد باکتری بودن پوست سر را نیز بهبود می بخشد. استفاده از این ترکیب به صورت یک روز درمیان پتانسیل رشد مو را بیشتر کرده و موهایی قوی تر را به وجود می آورد که طول عمر بیشتری نیز دارند.

ترکیب روغن کرچک و آب پیاز

2 قاشق غذاخوری آب پیاز + 2 قاشق غذاخوری روغن کرچک به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را بر روی سر ماساژ داده و بعد از یک ساعت با شامپوی ملایم شستشو دهید.

روغن کرچک فولیکول های مو را تقویت کرده، مانع از ریزش موها شده و میزان رشد موها رانیز افزایش می دهد. روغن کرچک موجب ضخیم تر شدن تارهای مو شده بنابر این حجم موها را بیشتر می کند.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *