با این راه کارها خشک شدن ریمل غیر ممکن است

با این راه کارها خشک شدن ریمل غیر ممکن است

ریمل ها یکی از انواع لوازم های آرایش چشم محسوب می شوند که بسیار پر کاربد و پرطرفدار هستند. گاهی از اوقات ریمل ها به دلیل استفاده نشدن و یا مرغوب نبودن خشک می شوند، در ادامه مطلب، راه کارهایی را ارائه می دهیم که با این راه کارها خشک شدن ریمل غیر ممکن است.

از میان لوازم آرایشی مختلفی که وجود دارند ریمل علی رغم روش استفاده ی ساده ای که دارد بسیار در زیبا تر شدن چشم ها موثر است. اکثر افرادی که از ریمل های مرغوب و گران قیمت استفاده می کنند، تمایل دارند ریمل را بدون این که خشک شود، تا قطره آخر آن استفاده کنند بنابراین به همین نسبت نیز علاقه مند هستند راه کارهایی را برای جلوگیری از خشک شدن ریمل ها بدانند.

اگر از ریمل ها را مدام استفاده کنید به دلیل اصطکاک ایجاد شده بین مواد ریمل و دیواره قوطی نگه دارنده آن، ریمل ساختار مایع گونه خود را حفظ کرده و زود خشک نمی شود. تاریخ مصرف ریمل ها 4 ماه بعد از باز شدن درب آن و اولین استفاده از آن می باشد، گاهی از مواقع خیلی زودتر از 4 ماه ریمل ها خشک و غیر قابل استفاده می شوند اما برخی از راه کارها وجود دارند که می توان از خشک شدن ریمل ها جلوگیری کرد و یا ریمل های خشک شده را دوباره احیا و قابل استفاده نمود.

با این راه کارها خشک شدن ریمل غیر ممکن استراه کارهایی برای خشک نشدن  و ماندگاری بیشتر ریمل

  • در هنگام خرید ریمل ها به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنید

توجه کنید ریملی را که خریداری می کنید علاوه بر این که مرغوب باشد، به تازگی نیز تولید شده باشد تا فرصت بیشتری برای نگهداری و استفاده از آن را داشته باشید.

  • ریمل را در مکان مناسب نگه داری کنید

اگر ریملی را که خریداری می کنید مدام استفاده نمی کنید مگر در برخی از مجالس خاص، آن را در مکان تاریک و خنکی مانند طبقات بالایی یخچال نگه داری کنید تا دیرتر خشک شود و ماندگاری بیشتری برای استفاده کردن داشته باشد.

  • درب ریمل را به خوبی بعد از استفاده از آن ببندید

توجه کنید که در صورت خوب بسته نشدن درب محفظه نگه دارنده ریمل، هوا به داخل آن وارد شده و موجب می شود ریمل خیلی سریع تر خشک و غیر قابل استفاده شود.

  • سعی کنید از ریمل های ضد آب استفاده نکنید

ریمل های ضد آب علاوه بر اینکه به سختی از روی مژه ها پاک می شوند و موجب آسیب رساندن به مژه ها در حین پاک کردن می شوند، نسبت به سایر انواع ریمل ها نیز زود تر خشک می شوند.

  • سعی کنید برس ریمل را به درستی به مواد ریمل آغشته کنید

برای آغشته کردن برس ریمل به مواد داخل محفظه، سعی کنید برس را به صورت عمودی در داخل آن، بالا و پایین نبریند زیرا با این روش هوای زیادی به داخل محفظه ورود و خروج پیدا کرده و موجب زودتر خشک شدن ریمل می شود بنابراین بهتر است که محفظه ریمل را کج کرده و بدین صورت برس آن را آغشته به مواد ریمل کنید.

  • قبل از استفاده از ریمل یک قطره آب داخل محفظه ریمل بچکانید

بلافاصله پس از آن که حس کردید ریمل شما کمی غلیظ تر شده، هر دفعه قبل از استفاده یک قطره آب در داخل محفظه ریمل ریخته و آن را به خوبی تکان دهید و سپس از آن استفاده کنید با این کار از خشک شدن ریمل جلوگیری خواهید کرد.

  • ریمل را در جای سرد نگهداری نکنید

این کار باعث سفت تر شدن ریمل و در نهایت زودتر خشک شدن آن می شود.

با این راه کارها خشک شدن ریمل غیر ممکن استراه کارهایی برای قابل استفاده کردن ریمل های خشک شده

در استفاده از راه کارهای ارائه شده در زیر توجه کنید که بیش از حد از روغن و یا مایع های ذکر شده دیگر استفاده نکنید زیرا در  این صورت ریمل غلظت مناسب خود را از دست داده، کارایی لازم رانداشته و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

  • استفاده از 2 تا 3 قطره روغن زیتون

کافی است 2 تا 3 قطره روغن زیتون را در محفظه ریمل ریخته و به خوبی آن را تکان دهید، در این صورت ریمل شما دوباره قابل استفاده می شود و روغن زیتون موجود در آن نیز موجب تقویت مژه ها خواهد شد.

  • استفاده از 2 تا 3 قطره چشمی و یا مایع محافظ لنز

پس از ریختن این مقدار از قطره چشمی و بستن درب ریمل آن را به خوبی تکان دهید، خواهید دید که ریمل دوباره قابل استفاده می شود.

  • استفاده از آب جوش

آب را به جوش آورید سپس در صورتی که درب ریمل به خوبی بسته شده باشد محفظه ریمل را در داخل آب در حال جوش برای چند دقیقه قرار داده و سپس آن را از آب خارج کنید در این صورت ریمل دوباره قابل استفاده خواهد بود در غیر این صورت 2 تا3 قطره روغن زیتون نیز داخل آن ریخته و به خوبی تکان دهید.

  • استفاده از چند قطره چای

چند قطره چای گرم را در داخل محفظه ریمل ریخته و پس از بستن درب، آن را به خوبی تکان دهید، در این صورت ریمل شما دوباره قابل استفاده خواهد بود.

  • استفاده از چند قطره روغن بادام شیرین

می توانید برای قابل استفاده کردن ریمل خشک شده چند قطره روغن بادام شیرین را داخل محفظه ریمل بچکانید و پس از بستن درب ، آن را به خوبی تکان دهید، در این صورت ریمل دوباره قابل استفاده خواهد شد.

  • پوشش پلاستیکی ریمل را بردارید

قبل از هر بار استفاده از ریمل با کمک یک جسم تیز حلقه لاستیکی روی محفظه ریمل را در بیاورید در این صورت خواهید دید مقدار زیادی از مواد ریمل هنوز در ته محفظه ریمل بدون این که خشک شده باشد باقی مانده است.

  • استفاده از چند قطره آب داغ

استفاده از چند قطره از آب داغ جزو ساده ترین روش ها برای احیای دوباره ریمل ها می باشد، برای استفاده از این روش، چند قطره آب داغ را داخل محفظه ریمل بچکانید و آن را به خوبی تکان دهید، گرمای آب داغ خشکی ریمل را از بین می برد و به این ترتیب ریمل دوباره قابل استفاده خواهد شد.

  • استفاده از چند قطره گلاب

پس از ریختن چند قطره گلاب در داخل محفظه ریمل و تکان دادن آن اگر ریمل شما هنوز خیلی خشک نشده باشد دوباره قابل استفاده خواهد بود.

  • استفاده از روغن کرچک

اگر ریملتان خشک و غیر قابل استفاده شده باشد با چکاندن 2 قطره روغن کرچک می توانید ریملتان را دوباره احیا و قابل استفاده کنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *