نحوه صحیح ریمل زدن

نحوه صحیح ریمل زدن

انتخاب یک ریمل خوب و متناسب با نوع مژه ها و فرم چشم بسیار مهم است ولی با اهمیت تر، نحوه صحیح ریمل زدن می باشد و در کنار هم قرار گرفتن همه این موارد کمک می کند تا به نتیجه مطلوب یعنی داشتن مژه هایی ضخیم، بلند و حالت دار برسیم. ریمل ها یکی از متداول ترین و محبوب ترین ابزار های زیبا کننده چشم ها هستند.

ریمل ها با توجه به متنوع بودن در رنگ و فرم های مختلف برس، به همان نسبت نیز دارای تکنیک های مختلف در نحوه استفاده نیز می باشند. اگر از ریمل به درستی استفاده شود موجب می شود جلای خاصی به چشمانتان ببخشد و در واقع یکی از راز های زیبایی چشم ها ریمل زدن صحیح می باشد.

ریمل ها رنگ های بسیار متنوعی دارند، رنگ مشکی برای بلند و پر پشت نشان دادن مژه ها بسیار موثر است. اگر تمایل به استفاده از ریمل های رنگی دارید سعی کنید از رنگ های تیره مانند سرمه ای، سربی و قهوه ای استفاده کنید. برخی از رنگ ها مانند صورتی، سبز و آبی ظاهری منحصر به فرد را به شما می دهند و استفاده از این ریمل ها برای تنوع بسیار مناسب خواهد بود.

نحوه صحیح ریمل زدننحوه صحیح ریمل زدن

ریمل زدن نیاز به صرف حوصله و تمرکز دارد و نحوه ریمل زدن به نوع مژه ها نیز بستگی دارد. قبل از ریمل زدن مژه های خود را از ذرات، چربی، آرایش قبلی و آلودگی ها به خوبی پاک کنید که برای این کار می توانید از محلول های پاک کننده مانند میسلار واتر استفاده کنید.

اگر در آرایش چشمانتان می خواهید از سایه چشم استفاده کنید ابتدا این کار را انجام داده و سپس به سراغ ریمل زدن به مژه ها بروید. برای فرم بهتر مژه ها قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید. برس را داخل قوطی ریمل برده و با چرخاندن آن همه نقاط برس را به مواد ریمل آغشته کنید.

همانطور که به سمت پایین نگاه می کنید برس مژه را از ریشه تا انتهای مژه به سمت بالا و خارج بکشید و اگر این کار را به درستی انجام دهید مژه هایتان بلند تر خواهند شد. برای پرتر به نظر رسیدن مژه ها این کار را دو یا سه مرتبه تکرار کنید و توجه کنید که تکرار بیشتر موجب سنگین شدن، بد فرمی و حتی ریزش مژه ها می شود.

برای مژه های پایین برس را به صورت عمودی از قسمت داخلی مژه بر روی ریشه مژه قرار داده و و تا انتهای مژه بکشید و اجازه دهید ریمل به خوبی خشک شود و سپس آرایش چشمانتان را کامل کنید.

توجه به نکات زیر به نحوه صحیح ریمل زدن بسیار کمک می کنند

  • اگر تمایل به استفاده از ریمل های رنگی را دارید یک بار از ریمل مشکی استفاده کنید وپس از خشک شدن آن از ریمل های رنگی استفاده کنید، استفاده از این روش، نتیجه کار را بهتر خواهد کرد.
  • استفاده از فرمژه قبل از ریمل زدن موجب می شود تا مژه هایتان بلند تر به نظر برسند.
  • استفاده از ریمل بیشتر در قسمت بیرونی چشمتان موجب می شود چشمانی شبیه به یک غزال داشته باشید.
  • مدت مجاز استفاده از ریمل ها 4 ماه می باشد و پس از آن نباید مورد استفاده قرار گیرند.
  • ریمل یک وسیله شخصی است و نباید به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرد زیرا ممکن است موجب انتقال میکروب ها و یا ویروس ها شود.
  • از ریمل های بلند کننده که دارای خرده مژه هستند برای مژه های کوتاه استفاده کنید.
  • از ریمل های حجم دهنده برای مژه های کم پشت و ضعیف استفاده کنید.
  • سعی کنید ریمل آخرین ابزار آرایشی باشد که استفاده می کنید.
  • توجه کنید که ماده ریمل به مقدار زیاد بر روی برس ریمل قرار نداشته باشد.
  • ریمل زدن را از مژه های بالا شروع کنید.
  • استفاده از ریمل های رنگی به همراه یک سایه پر رنگ زیبایی چشم را چندین برابر می کند.
  • برای تنوع بخشیدن به آرایش چشم ها هر از گاهی از ریمل های رنگی استفاده کنید.
  • در نقاطی از مژه که می خواهید برجسته تر شود از ریمل بیشتری استفاده کنید.

نحوه صحیح ریمل زدنترفند های ریمل زدن بر روی انواع مژه ها

  • مژه های بلند

افراد دارای مژه های بلند بهتر است از ریمل های حجم دهنده که حاوی پلیمرهای سیلیکون و یا موم هستند و برس درشتی دارند استفاده کنند و ریمل را از ریشه تا نوک مژه چندین بار بکشند تا مژه ها پر حجم شوند. این افراد می توانند از ریمل های رنگی نیز استفاده کنند.

  • مژه های کوتاه

افرادی که مژه های کوتاهی دارند بهتر است از ریمل های بلند کننده ژله ای با برس نازک استفاده کنند. ریمل های ژله ای به مژه ها حالتی طبیعی می دهند و استفاده از آن ها بسیار آسان است. استفاده از ریمل های رنگی در این افراد توصیه نمی شود زیرا این مدل از ریمل ها مژه ها را کوتاه تر نشان می دهند. برس ریمل را پس از آغشته کردن به مواد ریمل به آرامی از ریشه تا نوک مژه ها بکشید و این کار را 2 تا 3 مرتبه تکرار کنید تا مژه هایتان بلند ترشوند.

  • مژه های پر پشت

هدف استفاده از ریمل برای افرادی که مژه های پر پشتی دارند مرتب کردن مژه ها می باشد بنابر این ریمل های جدا کننده برای این افراد مناسب است. این افراد بهتر است از ریمل هایی با برس بزرگ ولی موهای نازک استفاده کنند و قبل ازریمل زدن کمی پودر بر روی مژه ها بزنند تا مژه ها در نهایت زیبا تر به نظر برسند.

  • مژه های کم پشت

افرادی که مژه های کم پشتی دارند بهتر است از ریمل های حجم دهنده به همراه خط چشم استفاده کنند. ریمل های حاوی B5 و روغن هسته انگور از ریزش مژه ها خود داری می کنند.

تاثیر شکل برس ریمل در هنگام ریمل زدن

یکی از تفاوت های ریمل ها شکل برس های آن ها می باشد و شکل های مختلف برس محل برخورد متفاوتی با مژه ها در حین ریمل زدن دارند.

  • برس ریمل های حجم دهنده موهای پر و ضخیمی دارند.
  • برس ریمل های فرم دهنده منحنی شکل هستند.
  • برس ریمل های بلند کننده صاف و باریک است.
1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *