معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

ماسک معجزه گر می تواند صورت را روشن و شاداب کرده و سلامتی پوست را به همراه داشته باشد. سلامت و شادابی پوست اعتماد به نفس فرد را افزایش می دهد. ماسک صورت وقتی اثر بخشی خوبی دارد تا هم از مواد تازه در آن استفاده شود و هم به صورت اصولی بر روی پوست قرار گیرد. پس قرار دادن ماسک بر روی صورت با دو دست به صورت همزمان از چانه و گوشه لب ها تا گوش ها ماساژ دهید و سپس با دو دست از وسط پیشانی تا گیجگاه این ماساژ را ادامه دهید .

بهترین زمان استفاده از ماسک های صورت قبل از خواب است. توجه کنید که ماسک نباید بیش از حد بر روی صورت قرار گیرد و در صورت داشتن احساسی ناخوشایند بلافاصله ماسک را شستشو دهید. شستشوی ماسک را باید تنها با آب انجام داد و نباید از هیچ شوینده ای استفاده کنید. پس از شستشوی ماسک می توان از کمی مرطوب کننده صورت استفاده کرد.

برای رسیدن به نتیجه دلخواه در اثر استفاده از ماسک ها باید صبور باشید چون ماسک های خانگی و طبیعی پس از استفاده طولانی مدت اثر بخش هستند. برای استفاده از ماسک صورت ابتدا باید بدانید که پوستتان چرب است یا خشک زیرا ماسک پوست چرب و ماسک پوست خشک بسیار متفاوتند .

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

ماسک های معجزه گر متناسب با انواع پوست

  • ماسک مناسب پوست های لکه دار

دو قاشق غذاخوری پاپایا + یک قاشق غذاخوری عسل + نصف قاشق غذاخوری آب لیموترش را با مخلوط کن ، مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی صورت قرار دهید سپس با آب گرم شستشو دهید.

گیاه پاپایا به همراه لیموترش پوست را روشن تر کرده و لکه های پوستی را از بین می برد. عسل موجود در این ماسک موجب آبرسانی و نرمی پوست می شود.

  • ماسک مناسب پوست های شفاف

نصف استکان توت فرنگی + نصف استکان ماست را در مخلوط کن ریخته و کرم بدت آمده را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار داده و با آب ولرم شستشو دهید.

توت فرنگی به دلیل داشتن آنتی اکسیدان برای پوست بسیار مناسب است و ماست هم یک مسکن و آبرسان قوی برای پوست است.

  • ماسک مناسب برای پوست های پف آلود

دوقاشق غذاخوری قهوه + دو قاشق غذاخوری پودر کاکائو + یک قاشق غذاخوری عسل + کمی ماست + کمی آرد (برای خمیری شدن می توان این مورد را اضافه کرد ) را داخل مخلوط کن ریخته و پس از آماده شدن به مدت 10 دقیقه روی پوست صورت قرار دهید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

قهوه، تورم را بهبود می دهد و کاکائو هم اکسیر جوانی است. عسل موجود در این ماسک آبرسان و نرم کننده می باشد.

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

  • ماسک مناسب برای پوست های خسته

یک فنجان قهوه + نصف فنجان شکر + نصف فنجان نمک دریایی + یک قاشق غذاخوری پودر دارچین + کمی روغن نارگیل را در مخلوط کن ریخته و پس از آماده شدن اسکراب به دست آمده را به صورت دایره ای روی پوست ماساژ داده و پس از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید.

استفاده موضعی از قهوه، به دلیل وجود کافئین عروق خونی را تحریک می کند و پوست را سر حال تر نشان می دهد. در نمک دریایی هم املاحی مانند منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم وجود دارد که سلامت پوست را افزایش می دهد. دارچین به افزایش تولید کلاژن پوست کمک می کند و پوست را سفت می کند.

  • ماسک مناسب برای پوست های خشک و حساس

دوقاشق غذاخوری بادام زمینی + دوقاشق غذاخوری عسل + دو قاشق غذاخوری آب لیمو + چهار قاشق غذاخوری جورا داخل مخلوط کن ریخته و پس از آماده شدن به مدت 5 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید وسپس با آب ولرم شستشو دهید.

بادام زمینی به همراه عسل و جو برای پوست های خشک بسیار عالی است. جو خاصیت ضد التهابی دارد و فعالیت جوش ها را متوقف کرده و آن ها را درمان می کند. جو یک لایه بردار مناسب برای پوست نیز می باشد.

  • ماسک مناسب پوست های تیره

نصف استکان ماست + دوقاشق عسل +کمی آرد ( در صورت تمایل برای خمیری شدن ) را به خوبی  مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

این ماسک یک لایه بردار ضخیم می باشد. عسل دارای آنتی اکسیدان است که به سلامت پوست کمک می کند و به دلیل هیدروکسی موجود در خود رطوبت پوست را حفظ می کند. آنزیم های موجود در عسل پوست را شفاف کرده و منافذ پوست را تمیز می کند.

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

  • ماسک مناسب برای پوست های گرم

دو استکان ماست + یک عدد سیب زمینی متوسط + یک عدد خیار متوسط + نصف استکان چای سرد + دو قاشق غذاخوری آب پرتقال داخل مخلوط کن ریخته و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خیار حاوی ماده ای به نام سیلیکاست که با چین و چروک ها مبارزه می کند. خیار یک مرطوب کننده است و پوست را آبرسانی می کند. خیار منبع ویتامین C است و آنتی اکسیدان های موجود در آن پوست را درخشان می کنند. سیب زمینی خاصیت سفید کنندگی دارد و موجب سفتی و انعطاف پذیری پوست می شود. چای با عفونت های پوستی مبارزه می کند و به بازسازی پوست سرعت می بخشد. آب پرتقال بافت پوست را بهبود می دهد وآن را خوش رنگ و نرم می کند.

  • ماسک مناسب پوست خشک

یک عدد آووکادو رسیده + دو قاشق غذاخوری عسل + نصف فنجان جو را با مخلوط کن مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار دهید سپس با آب ولرم شستشو دهید.

آوو کادو لک های پوست را درمان کرده و لطافت پوست را افزایش می دهد. آووکادو سرشار از بیوتین است که به حفظ رطوبت پوست کمک می کند و مانع از خشک شدن پوست می شود. استرولین موجود در آووکادو موجب افزایش کلاژن سازی پوست می شود. آنتی اکسیدان به مقدار بسیار زیادی در آووکادو وجود دارد.

  • ماسک مناسب پوست چرب

یک قاشق سوپ خوری گلاب + یک قاشق سوپ خوری گلیسیرین + یک قاشق سوپ خوری آب لیمو را مخلوط کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس شستشو دهید.

لیمو به خشک و محکم شدن پوست کمک می کند. گلاب پوست را پاک و با طراوت می کند و گلیسیرین هم یک آبرسان خوب است.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *