راز داشتن پوستی شفاف و درخشان

راز داشتن پوستی شفاف و درخشان

پوست سالم باید شفافیت و روشنی کافی داشته باشد و منافذ آن باز و در حد نرمال و فاقد هرگونه لک، جوش و انواع زائده های برآمده باشد. همچنین دارای رطوبت و قدرت کافی برای ترمیم و بازسازی سلول های پوستی باشد.

راز داشتن پوستی شفاف و درخشان در تغذیه خوب، خواب کافی، استفاده از ماسک ها، اسکراب های طبیعی و خانگی است. پوستی شفاف و درخشان موجب افزایش اعتماد به نفس در فرد می شود.

راز داشتن پوستی شفاف و درخشان

موارد کلی زیر به داشتن پوستی شفاف و درخشان کمک می کنند

  • استفاده از کرم ضد آفتاب متناسب با نوع پوست و تجدید به موقع آن می تواند از شما در برابر امواج خورشیدی محافظت نماید، زیرا این امواج عامل اصلی چین و چروک های زودرس، لک های پوستی و حتی سرطان پوست می باشد.
  • هر روز بیوتین مصرف کنید، زیرا پوست شما را تقویت کرده وسلول ها را جوان تر می سازد.
  • از لوازم آرایشی معتبر و با کیفیت استفاده کنید و در انتخاب آنها دقت نمایید و همچنین فراموش نکنید که این مواد توسط پوست شما جذب می شوند.
  • برنزه کردن با سولاریوم اشعه هایی دارد که باعث شل شدن، لکه شدن و چروک شدن پوست شما خواهد شد.
  • خواب کافی باعث می شود سلول هایتان جوان تر و پوست شما سفت تر شود.
  • کمبود آب در بدن می تواند خاصیت ارتجاعی و سلامت پوست را به خطر بیاندازد، بنابراین روزانه آب فراوان بنوشید.
  • رژیم غذایی مناسب و سرشار از امگا3 و ویتامین ها پوست شما را جوان تر می سازد.
  • تا جایی که می توانید از استرس دوری کنید زیرا تاثیرات منفی بر روی بدن از جمله بر روی پوست دارد.
  • قبل از خواب صورت را با آب گرم بشویید و آرایش صورتتان را پاک کنید تا چربی ها و باکتری های پوست از بین رفته و منافذ پوستی شما باز شوند.
  • استفاده از ماسک ژلاتینی دو بار در ماه می تواند جوش های سر سیاه را از بین ببرد.
  • ورزش کردن منظم و تمرینات ورزشی روزمره
  • می توانید با استفاده از لوسیون یا کرم های مرطوب کننده و آبرسان پوست خود را مرطوب کنید.
  • استفاده از یک اسکراب برای لایه برداری از پوست

استفاده از تونر برنج برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

برنج دارای ساختار شیمیایی است که در بازسازی سلول های آسیب دیده و کاهش سلول های مرده موثر است و آریزانول موجود در برنج موجب افزایش گردش خون می شود که ترشحات پوستی را از بین می برد.

خواص آب برنج

  1. آب برنج یک تونر طبیعی است که باعث می شود پوستی درخشان شفاف و صاف داشته باشید.
  2. موجب جوان ماندن پوست و از بین رفتن لک های ناشی از افزایش سن می شود.
  3. آلانتوین موجود در آب برنج دارای خاصیت ضد التهابی است که موجب تسکین پوست می شود.
  4. آب برنج یک مرطوب کننده طبیعی است که به درمان آکنه و اگزمای پوست کمک می کند.
  5. ماسک برنج منافذ باز پوست را به خوبی می بندد.
  6. آب برنج موجب افزایش تولید کلاژن می شود که بر افزایش خاصیت ارتجاعی پوست موثر است.
  7. آب برنج حاوی ویتامین هایی مانند C، A و E و B است.
  8. اسید فورولیک موجود در برنج یک آنتی اکسیدان عالی است که رادیکال های آزاد را رها می کند.
  9. آب برنج چربی اضافی پوست را بدون ایجاد خشکی در پوست از بین می برد.

راز داشتن پوستی شفاف و درخشانورزش کردن برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

تعریق ناشی از ورزش کردن منظم، موجب درخشندگی و شفافیت پوست می شود. ورزش کردن گردش خون را بالا می برد و موجب سفت شدن و قوی شدن عضلات می شود که سبب درخشندگی سطح پوست و زیباتر شدن آن می شود. همچنین ورزش استرس را از بین می برد و مشکلاتی مانند آکنه، اگزما و ریزش مو را نیز کاهش می دهد.

نحوه صحیح خوابیدن برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

به پشت خوابیدن برای بیشتر افراد دشوار است ولی حالتی ایده آل برای خوابیدن است. خوابیدن بر روی صورت موجب پیری زودرس پوست می شود زیرا فشاری که در طول ساعت های خواب شبانه به پوست وارد می شود می تواند موجب چین و چروک و از دست دادن حجم بیشتر در سمتی شود که روی آن می خوابید. انجام این کار در طول هفته ها و ماه ها و سالیان، باعث آویزان شدن پوست خواهد شد.

اهمیت سیگار نکشیدن برای داشتن پوستی شفاف و درخشان

از مهم ترین عواملی که شفافیت پوست را به همراه خواهد داشت وجود خون سالم در بدن است. اغلب افرادی که دارای اعتیاد به انواع مواد مخدر هستند، پوست شفافی ندارند، پس اگر سیگار می کشید بهترین روش برای نگهداری از پوستتان ترک کردن سیگار است.

کشیدن سیگار رگ های خونی ریز شما در بیرونی ترین لایه پوست را تنگ می کند و باعث کاهش جریان خون در این رگ ها می شود بنابراین پوست از اکسیژن و مواد مغذی که برای سلامت پوست اهمیت بالایی دارند محروم خواهد شد. همچنینن به کلاژن و الاستین که به پوست قدرت کشسانی می دهند آسیب می رساند.

راز داشتن پوستی شفاف و درخشانتاثیر حمام کردن بر زیبایی پوست

زمان حمام کردن خود را کم کنید زیرا آب داغ و دوش گرفتن های طولانی مدت باعث از بین رفتن چربی مفید پوست می شود. همچنین استفاده از صابون ها و شوینده های قوی که درصد قلیایی بالایی دارند چربی مفید پوست را از بین خواهند برد. پس سعی کنید به جای استفاده از این شوینده ها از پاک کننده های ملایم تر استفاده نمایید.

برای باقی ماندن رطوبت بر روی پوست پس از حمام کردن سعی کنید پوست را با حوله به صورت نوازش کردن و یا ضربه هایی آرام خشک کنید.

استفاده از ابزار مراقبت از پوست برای داشتن پوستی  شفاف و درخشان

امروزه ابزارهای مراقبت از پوست مختلفی برای انواع پوست ها عرضه شده است که می توانند موجب افزایش تاثیر محصولات مراقبت پوستی شوند. یکی از این ابزارها فیس براش ها هستند که دارای کاربرد های فراوانی هستند. با کمک فیس براش ها می توانید پوست صورت را لایه برداری کنید و تا عمق زیاد منافذ پوست خود را از آلودگی ها و باکتری ها پاک کنید. ولی باید توجه کنید که فیس براش متناسب با نوع پوستتان انتخاب نمایید.

پایبند بودن به برنامه مراقبت از پوست برای داشتن پوستی  شفاف و درخشان

اراده و تلاش شما اهمیت زیادی دارد، به دلیل اینکه اگر حتی یک شب از برنامه مراقبت از پوست خود غافل شوید، مثلا فراموش کردن شستشوی صورت آرایش کرده قبل از خواب می تواند موجب ایجاد جوش، التهاب و شکست شما در راه رسیدن به هدفتان شود. بنابراین پایبندی به یک برنامه مراقبتی روزانه یکی از بهترین استراتژی ها برای دستیابی به پوستی سالم و زیبا تر می باشد.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *