از مزایا و معایب نرم‌‌کننده‌ مو چه می‌دانید؟

از مزایا و معایب نرم‌‌کننده‌ مو چه می‌دانید؟

روزی چند دقیقه برای مراقبت از موهای خود وقت می‌گذارید؟ آیا به اندازه پوست به موهای هم اهمیت می‌دهید؟ آیا ازمحصولاتی که برای پاکیزگی و سلامت مو خود استفاده می‌کنید ، شناخت کامل دارید؟

داشتن موهای لطیف و براق از فاکتور‌های مهم زیبایی است. داشتن موهای سالم و زیبا کاردشواری نیست اما نیازمند صرف زمان ، مراقبت و گاهی صرف هزینه است . شاید شما هم گره‌خوردگی ، خشکی و زبری مو هنگام شانه‌کردن را تجربه کرده اید. برای رفع این مشکل عده ایی از نرم‌کننده مو درقالب شامپو استفاده می‌کنند. نرم‌کننده مو هم می‌تواند حال موها شما را خوب کند و هم موهای شما را نابود کند؛ این بستگی به شما دارد و به این که چطور از نرم‌کننده استفاده می‌کنید. 

نرم‌کننده مو حاوی ترکیباتی مانند سیلیکون‌ها ،روغن‌ها و نرم‌کننده است و برای موهای ضخیم ، فر و آسیب دیده با رنگ و دکلره استفاده می‌شود. موهای خشک و آسیب دیده حالت ایستا دارند که ناشی از بارمنفی آن‌ها است. مواد تشکیل دهنده نرم‌کننده مو بارمثبت دارند، بنابراین آنها به مو چسبیده و آن را ساکت‌‌تر می‌کنند. در حال حاظر نیز نرم‌کننده مو در فرم‌های متنوعی مانند شامپو، سرم مو ، ماسک‌ مو، اسپری و…تولید می‌شوند. این شکل از نرم‌کننده که در قالب شامپو استفاده می‌شود، بیشتر مورد استفاده افراد است . 

همانطورکه بدن افراد به یکدیگر شبیه نیست ، شکل و نوع موها نیز متفاوت است و به همین دلیل که یک سایز لباس ، اندازه همه نیست ، یک نوع نرم‌کننده هم مناسب همه موهای نیست . به همین دلیل شما باید نرم‌کننده مناسب خود را با توجه به جنس موهای خود انتخاب کنید. محصولات نرم‌کننده مو فقط برای نرمی و لطافت مو کارایی ندارند و شما با استفاده از این محصول می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید.

از مزایا و معایب نرم‌‌کننده‌ مو چه می‌دانید؟مزایا استفاده از نرم‌کننده مو

  • استفاده از یک نرم‌کننده با کیفیت ، علاوه بر نرمی و لطافت مو ، از گره‌خوردن مو جلوگیری کرده و شانه کردن مو را آسان‌ترمی‌کند.
  • اشعه فرابنفش خورشید موجب پیری زودرس و نازک شدن فولیکول‌های مو می‌شود؛ فرمولاسیون انواع نرم‌کننده‌ها موجب محافظت موها در برابر اشعه مضرفرابنفش نورخورشید می‌شود.
  • نرم‌کننده مو از خاصیت ترمیم‌کنندگی نیز برخوردار است ، بنابراین گزینه مناسبی برای موهای آسیب دیده است.
  • نرم‌کننده مو از موخوره نیز جلوگیری می‌کند.
  • مویی که رطوبت کافی دارد، راحت‌تر حالت می‌گیرد. استفاده از نرم‌کننده رطوبت بیشتری به مو اضافه کرده و حالت‌ پذیری آن را آسان‌تر می‌کند ، که به نوبه خود باعث کاهش لک و افزایش درخشش موها شده و مدیریت مو را آسان‌تر می‌کند.
  • موهای فر و مجعد می‌توانند مستعد خشکی و شکنندگی باشند ، بنابراین نرم‌کننده مو گزینه مناسبی برای این نوع مو است .
  • نرم‌کننده باکیفیت، موهای آسیب دیده را که تحت فرآیند شیمیایی قرارداشته و قلیایی شدند، به حالت عادی اسیدی بازمی‌گرداند.
  • این محصول بارها الکتریکی سطح مو را خنثی می‌کند و مو حالت ٰ‌ژولیده و پریشان نخواهد داشت و راحت‌ترحالت می‌گیرد.
  • نرم‌کننده ها به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به سطح خارجی موها طراحی شدند. آنها با ایجاد یک لایه محافظتی روی سطح خارجی و خشن مو، موجب صافی مو می‌شوند.

از مزایا و معایب نرم‌‌کننده‌ مو چه می‌دانید؟توجه داشته باشید که دراستفاده از این محصول همانند هر محصول دیگر،نباید افراط و تفریط از خود نشان دهید، زیرا استفاده بیش ازحد ازهرچیزی مشکلات و چالش‌ها خاص خود را به‌ همراه دارد و این سوال را برای ما پیش می‌آورند که آیا نرم کننده مو قابل اعتمادترین گزینه‌ دردسترس ، برای نرمی و لطافت مو است ؟ استفاده از این محصول همراه با شرایط خاصی است که معایب آن را به حداقل برساند.

  • زیاده‌ روی در استفاده از نرم‌کننده می‌تواند مو‌های شما را بی‌جان و کم‌پشت کند. تنها در صورتی که مو‌های ضخیم و پرپشت دارید ، می‌توانید کمی بیشتر از حد معمول از نرم‌کننده استفاده کنید.
  • شستن بیش از حد مو‌ها با نرم‌کننده می‌تواند باعث ریزش مو شود ، بنابراین اگر آن را به درستی استفاده کنید نمی‌تواند ربطی به ریزش مو داشته باشد.
  • اگرچه پارابن بیشتر در محصولات مراقب از پوست دیده می شود، اما هنوزهم برخی محصولات مو مانند برخی نرم‌کننده‌های حاوی پارابن است که باعث ایجاد مشکل در رشد مو می‌شود.
  • اگر پوست سر شما مستعد جوش و آکنه باشد و نرم‌کننده را کامل آبکشی نکنید ، ممکن است روی پوست سر خود جوش‌هایی ببینید . نرم‌کننده اگر به اندازه کافی با آب شسته نشود ، روی پوست سر باقی‌مانده و منافذ پوست را مسدود می‌کند.
  • محصولاتی که حاوی مواد خوشبوکننده هستند، مواد شیمیایی پنهانی دارند.این مواد رایحه دار می‌تواند موجب بیماری‌هایی مثل آسم وحساسیت پوست‌ سر بشوند.
  • بیشتر نرم‌کننده‌ها دارا ترکیبات رنگی هستند که موجب زیبا‌ترشدن ظاهر آن‌ها می‌شود . این ترکیبات رنگی از مواد نفتی گرفته‌ می‌شود و می‌تواند برای سلامتی فرد مضر باشد.
  • پوست سر سبوم تولید می‌کند که یک روغن طبیعی است بنابراین ریشه مو نیازی به نرم‌کننده ندارد.اگر نمی‌خواهید موهای خود را با نرم‌کننده نابود کنید، پس فقط به ساقه مو نرم‌کننده بزنید.
  • بسیاری از افراد نمی‌دانند اگر پس از شامپو از نرم‌کننده استفاده کنند ، مقداری از نرم‌کننده رو موها باقی مانده و موجب آسیب به بافت مو می‌شود. از نرم‌کننده در مرحله اول استفاده کنید تا با شامپو، موهای تمیز شده و موجب ریزش مو نشود.
  • از بزرگ‌ترین اشتباهات هنگام استفاده از این محصول این است که نرم‌کننده را می‌زنید و مدت طولانی صبر می‌کنید. اگر نرم‌کننده مدت طولانی رو مو بماند باعث شکستگی مو شده وحتی باعث چرب شدن آن می‌شود.بین دو الی سه دقیقه مالش نرم‌کننده بر رو مو کافی است.

سخن پایانی

آیا پالتو پشمی را با همان روشی میشویید که تیشرت پنبه‌ایی را ؟

برای گرفتن بهترین نتیجه و کمترین آسیب باید نرم‌کننده‌ایی را انتخاب کنید که با جنس و حالت مو شما سازگار باشد. بنابراین لازم است ابتدا نوع مو خود را به دقت بررسی کنید و حتی از مشاوره مو کمک بگیرید و محصولات متناسب با مو خود را تهیه کنید . بطورمثال برای موهای رنگ شده از نرم‌کننده مخصوص موهای رنگ‌ شده استفاده کنید. توجه داشته باشید استفاده ازهرمحصولی نیازمند رعایت دستورالعمل مخصوص به آن محصول است که اگر رعایت نشود ، عوارض آن کاملا طبیعی است. 

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *