پنج راه طلایی رهایی از جوش

ویتامین C و پنج راه طلایی برای رهایی از جوش‌های ناشی از آن

بنر سایت

از نام این مقاله تعجب کرده اید؟ نمی‌دانستید که ویتامین‌ها هم می‌توانند باعث بروز جوش و آکنه شوند؟ به نظر شما این امر حقیقت دارد یا می‌تواند پنجاه پنجاه باشد؟ اگر جوش زا بودن مواد مغذی صد در صد درست باشد، با حقیقتی بسیار ناراحت کننده اما قابل بررسی مواجه هستیم.

ویتامین C با خواص بسیار خود، گاه می‌تواند عامل ایجاد عوارضی جانبی باشد و پوست را دچار ناهمواری و آکنه کند. این در حالی است که در محصولات ضد جوش معروف بین المللی ویتامین C دیده می‌شود و برای همین ما را به شک می‌اندازد. همه ما می‌دانیم که جوش زدن اتفاق خوشایندی نیست و دلمان نمی‌خواهد که چیزی باعث پدید آمدن آن شود. حال سوال اینجا است که در این دوراهی چه کار کنیم؟ ویتامین C را به عنوان اکسیر جوانی مصرف کنیم و عوارض آن را به جان بخریم؟ اصلا عوارض تعریف شده برای این ویتامین درست اند؟ با ما باشید تا به پنج راه طلایی رهایی از جوش نگاهی بیاندازیم تا ببینیم چاره چیست.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

ویتامین C

اگر فردی باشید که تنها کمی به پوست خود اهمیت داده و به آن رسیدگی کرده باشید، می‌دانید که ویتامین C نقشی کلیدی در جوان سازی پوست دارد. در ترکیب لوازم بهداشتی و محصولات مراقبت از پوست، حتما این عنصر اثر گذار، یعنی ویتامین C را دیده اید؛ چرا که این ویتامین در روتین‌های پوستی متفاوت و اسکین کر در هر نوع خود، نقش به سزایی دارد و مواردی که دارای آن هستند، همیشه برای پوست توصیه شده اند.
ویتامین C ، از ویتامین‌های محلول در آب است و از موارد حیاتی برای زیست انسان محسوب می‌شود. به طوری که نبود آن مشکلات و بیماری‌های فراوانی ایجاد کرده و یا مشکلات موجود در بدن را تشدید می‌کند. این ویتامین، در میوه‌ها، مخصوصا میوه‌های ترش و گل سرسبدشان پرتقال وجود دارد و برخی مرکبات، سبزیجات و صیفی جات نیز دارای آن هستند. ویتامین C از مهم ترین آنتی اکسیدان‌ها است و دستگاه ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

آنتی اکسیدان‌ها از آسیب رادیکال آزاد به سلول‌ها و بافت‌های بدن جلوگیری کرده و پوست را از صدمات ناشی از آنان مصون می‌دارند. ویتامین C ، همچنین موجب محافظت پوست در مقابل آثار مخرب اشعه ماورای بنفش نور خورشید می‌شود. کلاژن سازی از جمله فرایندهایی است که با افزایش سن کاهش می‌یابد و در نتیجه پوست شل و افتاده می‌شود. ویتامین C کلاژن سازی پوست و رشد بافت جدید را تحریک کرده و کمک شایانی به جوان سازی پوست می‌کند.

این اکسیر جوانساز و ترمیم کننده، جای زخم و سوختگی را به طور شگفت آوری بهبود می‌بخشد. مقدار بالای این ویتامین، سبب کاهش نشت مویرگی که پس از سوختگی ایجاد می‌شود و ظاهری ناخوشایند ایجاد می‌کند شده و زیبا سازی پوست را به همراه می‌آورد. ویتامین C در خوب کردن آفتاب سوختگی هم اثر دارد و اگر دقت کنید در بسیاری از ضد آفتاب‌ها دیده می‌شود. چنان چه گفتیم این ویتامین اثر اشعه مضر آفتاب را خنثی می‌کند و پوستی مقاوم در برابر آفتاب را سبب می‌شود.

ویتامین C محافظ DNA پوست در برابر تغییرات فتوشیمیایی است. به طور کلی این ماده، ماده ای ضد سرطان است و طی تحقیقات مشخص شده که تزریق آن به افراد داری این مریضی، رشد سلول‌های سرطانی را کاهش می‌دهد. سرطان پوست نیز از بیماری‌های رایج و همه گیر است و مصرف ویتامین C آن را کم می‌کند. این ویتامین از تغییر رنگ پوست، کک و مک، بروز نشانه‌های پیری و لکه‌های پوستی جلوگیری می‌کند و همچنین راه حلی مناسب برای درمان اگزما است.
این ماده، ضد التهاب است و پوست را لطیف و درخشان می‌کند. ویتامین C به افزایش جریان خون و کاهش عفونت پوستی کمک کرده و پوست را کاملا ترمیم می‌نماید.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

جوش و ویتامین C

پوست حساس، مستعد جوش و چرب قر و فرهای مخصوص خود را نسبت به عوامل مختلف دارند. هر چند که ویتامین C ضد التهاب و تورم است و آنتی اکسیدانی قوی محسوب می‌شود؛ احتمال دارد برای این نوع پوست بروز جوش را باعث شده و افراد دارای آن را اذیت کند. البته باید گفت این حرف هنوز دقیقا ثابت نشده است و در حد احتمال است. تحقیقات روی این فرضیه جای کار دارند و حرف‌های مربوط به ان متناقض هستند. این که ویتامین C باعث بروز جوش می‌شود، اکثرا به صورت تجربی گفته شده است. به هر حال اثرات یک ماده هرگز صفر و صدی نیستند و با تغییری کوچک یا ترکیب با مواد دیگر می‌توانند نتیجه ای متفاوت بدهند. برای مثال ویتامین C در انواع دیگر پوست هم می‌تواند آکنه را باعث شود و در کل عاملی جو‌ش‌زا باشد؛ شاید هم همه این‌ها به خاطر حساسیت اند! نمی‌دانیم.

فرضیه فرایند بروز جوش توسط این ویتامین به این صورت است که اگر زیاد باشد و همه رادیکال‌های آزاد را مهار کند، دیگر چیزی برای مقابله با باکتری‌های مولد آکنه وجود ندارد. در این حالت این باکتری‌ها رشد می‌کنند و ممکن است فرد جوش بزند. می‌بینیم که حتی اگر این فرضیه به شکل تمام و کمال درست باشد، ویتامین C خود به عنوان ماده ای فعال باعث بروز آکنه نیست و مواردی دیگر را برای پدید آمدن این ناهنجاری پوستی قلقلک می‌دهد. کومدون زایی یک کرم یا سرم حاوی ویتامین C، به ترکیبات دیگر موجود در آن بستگی دارد و خود این ویتامین به تنهایی جوش ایجاد نمی‌کند.

می‌توان این طور برداشت کرد که ویتامین C به همراه موارد دیگر می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند؛ اما هنوز معلوم نیست که این موارد دقیقا کدام اند و ما باید از مصرف چه محصولاتی صرف نظر کنیم. همچنین حساسیت‌های فردی شخص نیز خیلی مهم اند و افراد باید خود و موارد آلرژی زا برای پوستشان را بشناسد. نوع پوست نیز در اثرگذاری ویتامین C حائز اهمیت بوده و پوست حساس و مستعد جوش در بین انواع دیگر آسیب پذیر تر است. اما این به این معنا نیست که تنها افرادی که پوست خشک یا نرمال دارن باید از ویتامین C استفاده کنند.

شرایط دیگری که می‌ توان برای به وجود آمدن آکنه در پوست توسط ویتامین C در نظر گرفت، این است که چربی‌های همراه این ویتامین، مانند لیپوزومال که آن را با دو لایه ضخیم کپسوله کرده اند وارد غشای پوست شده و جوش ایجاد کنند. پالمیتیک اسید موجود در ویتامین C نیز از دلایل احتمالی جوش زا بودن این ماده به شمار می‌رود.
اکنون با در نظر گیری تمامی این شواهد و فرایض، به این نتیجه می‌رسیم که نباید این ماده حیاتی را از خود سلب کنیم و اگر به صورت تجربی به ما ثابت شده که ویتامین C برایمان جوش به همراه می‌آورد، باید به دنبال راه حل برطرف کردن آن باشیم؛ نه این که مصرف این ویتامین را قطع کنیم.
قبل از این که به سراغ پنج راه طلایی رهایی از جوش برویم بهتر است چند محصول مناسب و تضمین شده حاوی ویتامین C را معرفی کنیم.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

محصولات حاوی ویتامین C

اولین محصولاتی که باید به شما معرفی کنیم قطعا محصولات لاین ویتامین C پریم اند. پریم، با تکیه بر دانش فواید این ویتامین توانسته عالی عمل کند و محصولاتی درخور و تاثیرگذار برای پوست را به بازار عرضه نماید. این محصولات بسیار سبک اند و برای انواع پوست مناسب می‌باشند. محصولات حاوی ویتامین C پریم جوش ایجاد نمی‌کنند و از بروز میلیا نیز جلوگیری خواهند کرد. اثر جوان کنندگی این لاین بر پوست فوق العاده است و حالت شفا بخشی بر پیری و چروک‌های ناشی از آن دارد. لاین ویتامین C پریم شامل این موارد هستند:

سرم صورت پریم پوست را جوان، روشن و بدون لک می‌کند. این محصول خاصیت ترمیم کنندگی فراوانی داشته و می‌توان گفت که در لیفت پوست نیز موثر است. سرم ویتامین C پریم به هیچ عنوان جوش و آکنه ایجاد نمی‌کند. کرم ژل جوان کننده ویتامین C پریم کلاژن سازی را بیش از هر محصول دیگری افزایش می‌دهد و سنتز سلول‌های جدید را زیاد می‌کند؛ به همین خاطر بسیار روشن کننده، از بین برنده لک و چین و چروک است. کرم دور چشم 4 کاره ویتامین C پریم، با بافت بسیار سبک خود پف و تیرگی دور چشم را از بین می‌برد و هیچ گونه عوارضی مانند میلیا و بیمیاری‌های مشابه در پی ندارد. تنها محصول پریم که باید کمی نسبت به آن محتاط بود پن مایع پاک کننده پوست ویتامین C پریم است؛ این محصول بیشر برای پوست خشک کارایی دارد و علت آن ویتامین C موجود در فرمولاسیونش نیست؛ بلکه بسیار مرطوب کننده و کرمی مانند است. البته این یکی هم چربی ایجاد نمی‌کند و برای همه انوع پوست قابل مصرف است.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

 

لاین ویتامین C سی گل از دیگر موارد بسیار با کیفیت حاوی این ماده است. سی گل با استفاده از ویتامین C بر ویژگی درمان جوش و آکنه تمرکز داشته و استفاده از محصولات آن، خود از پنج راه طلایی رهایی از جوش به شمار می‌رود. محصولات لاین ویتامین C سی گل مناسب پوست چرب و مستعد جوش هستند و علاوه بر رفع جوش و آکنه، پوست چرب و روغنی را مات می‌کنند. این محصولات منافذ باز پوست را کوچک کرده و از تجمع آلودگی و کثیفی در آن‌ها پیشگیری می‌کنند. محصولات ویتامین C سی گل اثر لایه برداری خوبی بر پوست دارند و آن را به شکلی عمقی پاکسازی می‌کنند.

 

قیمت برای شما: 570٬000 تومان
مشاهده محصول و خرید
خرید این محصول

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

درست است که جوش، در همه اشکال خود آزار دهنده است و می‌تواند و صدمات بلند مدتی مانند جای جوش را به جای بگذارذ؛ اما همه ما می‌دانیم که این عارضه پوستی مانند همه عوارض دیگر، از راه‌های مختلفی درمان پذیر بوده و قابل کنترل است. ما به شما پنج راه طلایی رهایی از جوش را معرفی می‌کنیم که می‌توانند پوستی زیبا و جذاب را به شما هدیه دهند و حس بهتری به شما بدهند.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

روغن زیتون

باور کنید یا نه این روغن معجزه می‌کند. روغن زیتون نیز مانند ویتامین C آنتی اکسیدان و ضد التهاب است و پوست را در برابر بروز آکنه مقاوم می‌سازد. در این بین پوست ممکن است کم آب شود که این روغن با خاصیت آبرسانی بالای خود جلوی آن را می‌گیرد و به جوان سازی آن نیز کمک می‌کند.
روغن زیتون منافذ پوست را نمی‌بندد و خواص الاستیسیته پوست را زیاد می‌کند. محصولاتی همچون کرم زیتون جی مناسب پیشگیری از ترک‌های پوستی و کرم کاسه‌ای زیتون جی حاوی این روغن هستند.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

روغن درخت چای

اگر دقت کرده باشید اکثر محصولات مخصوص پوست چرب، مانند:

حاوی روغن درخت چای هستند. این روغن یک ماده‌ ضد باکتری و ضد التهاب طبیعی است و به خوبی از پس باکتری‌های مولد آکنه بر می‌آید. پس از مصرف روغن درخت چای، ترشح چربی در پوست تنظیم شده و از این رو جوش‌های ناشی از چربی، مانند چربی موجود در ویتامین C قابل درمان می‌شوند. اگر پوستتان جوش دارد، این روغن قرمزی و التهاب آن را کاهش می‌دهد.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

لیمو

لیمو، روشن کننده طبیعی پوست است و با لکه بری بی همتای خود به پوست جلا می‌دهد. محصولاتی مانند:

و… حاوی این ماده طبیعی معجزه آسا هستند و از این جهت پوست را لایه برداری و درخشان می‌کنند. لایه برداری توسط لیمو به این صورت است که سلول‌های مرده پوست، که خود عامل ایجاد جوش بوده و آلودگی به حساب می‌آیند را از بین می‌برد و همچنین جای زخم و جوش را نیز کمرنگ می‌کند. با از بین رفتن سلول‌های مرده، این ماده بافت پوست را برای تولید سلول‌های تازه تحریک می‌کند و ضمن ترمیم و جوان کنندگی، خاصیت ارتجاعی پوست را افزایش می‌دهد.

چای سبز

محصولات خوبی مانند تونر پاک کننده پوست چرب فاربن، دستمال مرطوب آرایشی چای سبز نینو و ماسک صورت ورقه‌ای چای سبز و شکوفه پرتقال فریمن در ترکیبات خود چای سبز دارند؛ پس تعجبی ندارد که بدانیم این ماده تا چه حد برای پوست خوب است و به رفع آکنه کمک می‌کند.چای سبز، حاوی غلظت بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است و درمانی تضمین شده برای جوش به حساب می‌آید. در منافذ پوست اکثر افرادی که به آکنه مبتلا هستند، بیش از حد سبوم یا چربی طبیعی وجود داشته و در عوض آنتی‌اکسیدان کافی وجود ندارد. چیزی که آن‌ها نیاز دارند این است که همزمان با دریافت آنتی اکسیدان کافی، چربی پوستشان تعدیل شود. چای سبز به خوبی همه این‌ها را انجام می‌دهد.
چای سبز ضد التهاب، متعادل کننده سبوم، دشمن باکتری مولد آکنه و پاک کننده ضایعات و آلودگی‌های موجود در منافذ و جوش‌های سر باز است.

 

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

 

 

روغن جوجوبا

روغن جوجوبابا، ماده ای ترمیم کننده و ضد التهاب است. این روغن در گذشته تنها در مناطق بومی خود مانند آمریکای جنوبی یافت می‌شد؛ اما امروزه با کشف اثر بی مانند آن بر پوست در اکثر کشورها و در محصولات معتبر مانند فیس واش کرمی جوجوبا بیول، کرم مرطوب کننده تیوبی آدرا حاوی روغن جوجوبا و کرم دست و صورت تیوبی لابورن حاوی عصاره جوجوبا وجود دارد و در دسترس است. پوست آسیب دیده، جوش دار و زخم شده توسط این روغن به آسانی درمان می‌شود و التیام می‌یابد. کاهش التهاب پوست توسط روغن جوجوبا قرمزی و تورم اطراف جوش‌ها، جوش‌های سر سفید و سایر ضایعات پوستی ملتهب را کاهش داده و پوستی آرام و بدون تورم را برای فرد رقم می‌زنند.

 

پنج راه طلایی رهایی از جوش

در انتها

در انتها باید گفت که راه کارهای بسیاری برای رهایی از جوش وجود دارند. به علت وجود فرضیه ای نامشخص، از مصرف ویتامین C دریغ نکنید. غافل شدن از این ماده می‌تواند خطرناک باشد و نه تنها پوست، بلکه دیگر نواحی بدن شما را دچار آسیب نماید. اگر پوستتان با ویتامین C جوش می‌زند، محصولات دیگر حاوی آن را استفاده کنید زیرا می‌تواند مربوط به فرمولاسیون خاص همان محصول باشد. همه موارد را چک کنید و با حساسیت‌های خود تطبیق دهید. به هیچ وجه مصرف این ویتامین را کنار نگذارید و اگر دیدید واقعا راه حلی وجود ندارد؛ که بعید است این طور باشد، به سراغ درمان جوش‌های خود بروید.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

یک پاسخ

  1. من با خوردن قرص ویتامین سی جوش میزنم و هرروز این قرص رو میخورم آیا استفاده از این محصولات میتونه به من کمک کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *