بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

پیدا کردن بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و خرید آن از میان محصولات موجود در بازار اندکی دشوار است. چراکه در حال حاضر کمپانی‌های مختلف داخلی و خارجی انواع متنوعی از این محصولات را طراحی و تولید کرده و با ویژگی‌های مختلف کیفی روانه بازار مصرف نموده‌اند. با این حال بسیاری از این شوینده‌ها کیفیت و کارایی مد نظر مصرف کننده را نداشته و خشکی‌های پوست و التهابات ناشی از آن را درمان و برطرف نمی‌سازند.

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره علت خشکی پوست پرداخته و دلیل استفاده از شست و شو دهنده صورت خشک را مرور و بررسی خواهیم کرد. سپس به این پرسش پاسخ خواهیم داد که کدام شوینده برای پوست خشک مناسب‌تر است.

پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بوده و یا می‌خواهید بهترین شوینده صورت برای پوست خشک را انتخاب و خریداری کنید با ما همراه باشید.

فهرست مطلب

علت خشکی پوست صورت

علت خشکی پوست صورت

همان‌طور که می‌دانید پوست صورت را می‌توان در انواع چرب، معمولی، خشک و مختلط دسته‌بندی کرد. هر کدام از انواع پوست ویژگی‌های مخصوص به خود را داشته و شیوه‌های مراقبت از آن‌ها نیز با یکدیگر فرق می‌کند.

خشکی را می‌توان یکی از رایج‌ترین مشکلات پوست صورت به شمار آورد که امکان دارد در هر سن و سالی شما را درگیر کند. با وجود اینکه این مسئله چندان جدی به نظر نمی‌رسد اما درمان آن اهمیت زیادی داشته و در بسیاری از موارد نیز اقدامی دشوار است. پیش از درمان این عارضه بهتر است با علت اصلی ایجاد آن هم آشنا شوید تا روند درمانی خود را بهتر و سریعتر پیگیری کنید.

در بعضی از موارد علت خشکی پوست صورت یک نوع بیماری است. بیماری‌هایی مانند دیابت، کم کاری و یا پرکاری تیروئید، سوء تغذیه و…. هر کدام می‌توانند دلیل اصلی این اتفاق باشند. علاوه بر این موارد استفاده از صابون‌های قوی و یا قرار گرفتن در معرض هوای خیلی گرم و خیلی سرد که از رطوبت پایینی هم برخوردار شده می‌تواند علت اصلی خشکی پوست صورت باشد.

در بسیاری از موارد نیز استفاده از لباس‌های حساسیت زا علت ایجاد این رویداد است. اگر حمام کردن خود را طولانی کنید و از آب داغ استفاده نمایید نیز خشکی پوست صورت خود را افزایش خواهید داد. خشکی در اثر پیری پوست و فعالیت کم غدد چربی، استفاده از برخی از داروها و…. نیز اتفاق می‌افتد.

فرقی نمی‌کند که علت خشکی پوست صورت چه باشد در هر صورت علائم و نشانه‌هایی بروز این رویداد را نشان می‌دهند. از مهمترین این نشانه‌ها و علائم می‌توان به ظاهر خشک و بی آب پوست اشاره کرد و یا پوسته پوسته شدن، تحریک پذیری و التهاب بالای آن را نام برد.

در برخی از موارد افرادی که دارای پوست خشک هستند احساس زبری داشته و یا درد و خارش را تجربه می‌کنند. اگر این حالت شدیدتر باشد امکان دارد پوست شما قرمز شده و خارش‌های آن هم دردآور باشند. با ایجاد این حالت‌ها ترک‌هایی عمیق بر روی پوست شکل گرفته و یا حتی ممکن است این ترک‌ها خونریزی کنند.

مطالعه بیشتر: بی ضررترین شوینده صورت

آیا بایستی برای شست و شوی صورت خشک از شوینده استفاده کرد؟

شست و شوی صورت با شوینده

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که اگر پوست خشک خود را به صورت روزانه شستشو دهند التهاب آن را بیشتر خواهند کرد. در حالی که چنین گمانی صحیح نبوده و شما می‌توانید با انتخاب و خرید و استفاده از بهترین شوینده صورت برای پوست خشک به آن شادابی و نشاط هدیه دهید.

در واقع ساختار و مواد تشکیل دهنده این محصولات به گونه‌ای است که کمک می‌کنند تا سلول‌های مرده از سطح پوست شما جدا شده و از بین بروند. پس با استفاده از آن‌ها التهابات و خشکی پوست را درمان خواهید کرد و آب و رطوبت کافی را به آن انتقال خواهید داد. از سوی دیگر استفاده از بهترین شوینده صورت برای پوست خشک نقش قابل توجهی در کاهش حساسیت‌های آن دارد.

کدام شوینده برای پوست خشک مناسب‌تر است؟

شوینده برای پوست خشک

در حال حاضر شوینده‌های بسیار زیادی را برای پوست خشک در بازار مشاهده می‌کنید که توسط شرکت‌های سازنده مختلف طراحی و تولید شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. ویژگی‌های این محصولات، ترکیبات و فرمولاسیون آن‌ها با یکدیگر اختلافات اساسی داشته و هر کدام از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار شده‌اند.

پس بهترین کاری که می‌توانید برای برطرف ساختن این مشکل خود انجام دهید انتخاب یک شوینده صورت با آبرسانی بسیار بالا است که از فرمولاسیون ملایمی هم برخوردار شده و به اندازه کافی می‌تواند پوست شما را پاکسازی کند. چنین شوینده‌ای از میزان حساسیت و التهابات پوست خواهد کاست.

همان‌طور که می‌دانید این نوع از شستشو دهنده‌های پوست صورت از لحاظ ساختار و نحوه عملکرد با یکدیگر فرق‌هایی دارند و می‌توانید آن‌ها را به شکل فوم، ژل، صابون و یا پن در بازار مشاهده کنید.

از میان این مواد شوینده، فوم‌ها بسیار سبک‌ طراحی شده‌اند و به شکل کف مورد استفاده قرار می‌گیرند. استفاده از فوم کمک می‌کند تا تعادل رطوبت و چربی در پوست شما حفظ شود.

ژل‌ها نیز محصولاتی آبرسان بوده و به افزایش رطوبت پوست‌های خشک کمک می‌کنند. این محصولات می‌توانند شادابی و لطافت را به پوست شما هدیه دهند. ژل‌ها از بافت و ساختاری سبک به وجود آمده و می‌توانند هرگونه آلودگی و یا آرایش را از سطح پوست پاک نمایند‌.

اگر پوست صورت شما خشک است می‌توانید برای برطرف ساختن مشکلات و درمان التهابات آن از برخی صابون‌ها نیز استفاده کنید. صابون‌هایی که دارای روغن گیاهی و مواد مرطوب کننده کافی هستند. حتی می‌توانید از پن‌ها نیز کمک بگیرید که در ترکیبات آن‌ها از مواد مغذی پوست، مرطوب کننده و آبرسان و… استفاده شده است.

مطالعه بیشتر: بهترین شوینده برای پوست چرب

نتیجه‌گیری

از آنجایی که بسیاری از افراد با مشکل پوست خشک مواجه بوده و علل و نشانه‌های آن را نیز نمی‌دانند در این مقاله به ارائه مطالبی درباره علت خشکی پوست صورت پرداختیم و به این پرسش پاسخ دادیم که آیا باید برای شستشوی صورت با پوست خشک از شوینده استفاده کرد یا خیر و در نهایت مناسب‌ترین و بهترین شوینده صورت برای پوست خشک و ویژگی‌های آن را مرور و بررسی نمودیم.

ممکن است بسیاری از شما تاکنون از انواع مختلف شوینده صورت برای پوست خشک استفاده کرده و نقاط قوت و ضعف آن‌ها را بیشتر از سایرین بدانید. پس بهتر است با مراجعه به بخش کامنت­ها، نظرات و تجربیات خود را با دیگران در میان گذاشته و آن‌ها را راهنمایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *