بهترین شوینده صـورت بــــــرای پــوسـت چــرب

بهترین شوینده صورت برای پوست چرب

جوش از زمان شروع بلوغ تا میان‌سالی با شما همراه هستند و این مشکل در کسانی که پوست چرب دارند، بیشتر است. اغلب شوینده‌ها ماده‌ای به نام سورفکتانت هستند که ترکیب‌های اضافی و آلودگی‌های را از بیرونی‌ترین قسمت لایه پوست پاک می‌کنند. شوینده‌ای خوب است که ترکیباتی داشته باشد که علاوه بر تمیزکردن پوست، میزان ترشح چربی را کنترل کند. بر ای آشنایی با ویژگی‌های بهترین شوینده صورت برای پوست چرب تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

بهترین شوینده پوست صورت برای پوست چرب باید چه ویژگی‌های داشته باشد؟

محصولاتی که برای مراقبت از پوست چرب  هستند، باید ترکیبات خاصی در فرمول شیمیایی خود داشته باشند تا بتوانند علاوه پاک‌سازی پوست میزان ترشح موادی به نام سبوم را در بافت کنترل کنند. برای خداحافظی از جوش‌ها داشتن یک‌پوست صاف مثل آینه باید شوینده‌ای بخرید که موارد زیر در ترکیب خود داشته باشند:

  • رتینول: رتینول یکی از مشتقات ویتامین A محسوب می‌شود که در کاهش میزان جوش‌ها و ابعاد آنها مؤثر است. این مواد بیشتر برای پوست‌های چربی که مستعد آکنه هستند، کاربرد دارد.
  • اسید سالسیلیک: کار این ماده نفوذ به درونی‌ترین لایه‌های پوست است. سالیسیلیک اسید منافذ پوست را به‌صورت عمیق پاک‌سازی می‌کند و اگر این منافذ مسدود باشند، آنها را باز می‌نماید.
  • بنزوئیل پراکسید: این ماده تمام باکتری‌های را که سبب بروز جوش و آکنه می‌شوند  را از بین می‌برد. همین امر جوش‌های سرسفید و سرسیاه را کاهش می‌دهد.
  • گوگرد: گوگرد علاوه بر این که از جوش‌زدن پوست جلوگیری می‌کند، با ازبین‌بردن سلول‌های مرده، نمی‌گذارد منافذ بسته شوند و در پی این اتفاق دیگر جوش جدید نمی‌زنید.
  • اسید گلیکولیک: این اسید نوعی لایه‌بردار است و التهاب‌های روی پوست را کاهش می‌دهد و آز آن در برابر نور خوشید مراقبت می‌کند.
  • اسیدلاکتیک: اگر به دنبال یک ماده برای مبارزه با جوش‌ها می‌گردید، به دنبال شوینده‌ای بگردید که اسیدلاکتیک داشته باشد. این اسید سلول‌های مرده پوست را که دلیل اصلی بسته‌شدن منافذ هستند را نابود می‌کند.
  • روغن درخت چای: این روغن گیاهی خاصیت ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و میزان جوش و آکنه را در پوست کاهش می‌دهد.

 شوینده صورت پوست چرب به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

امروز مارک‌های متنوع و متفاوتی از شوینده در بازار عرضه می‌شوند که هر یک از آنها مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودشان را دارند. احتمالاً برای شما هم جالب است که بفهمید، فرق بین اغلب نام‌های تجاری مثل فوم، پن، صابون و ژل چیست؟ پس برای گرفتن پاسخ این سؤال قسمت زیر را بخوانید:

ژل شستشو

این شوینده حالتی ژله‌ای دارد که می‌تواند خیلی راحت آلودگی‌ها، آرایش و چربی اضافی موجود روی پوست را تمیز کند. ژل‌ها معمولاً فرمول سبکی دارند و برای شستشوی صورت کف مناسبی تولید می‌نمایند. اکثر شوینده‌های ژلی، هیالورنیک اسید در ترکیب خود دارند که باعث جوان‌سازی و آب‌رسانی پوست می‌شوند. یکی دیگر از ترکیبات مؤثر بر سلامت و زیبایی پوست که در ژل‌ها وجود دارد، اسید سالسیلیک یک است.

شوینده فومی

بافت فوم‌ها تقریباً شبیه کرم است و برای همین لطافت و نرمی خوبی به پوست می‌دهد. فوم‌ها معمولاً کف مناسبی تولید می‌نمایند و به‌خوبی پوست را از هر نوع آلودگی پاک می‌کنند. معمولاً ترکیبات موجود در پن‌ها، باعث صافی پوست می‌شود.

صابون و پن

تفاوت خیلی زیادی بین صابون و بقیه پاک‌کننده‌ها است. صابون خیلی راحتت تمامی چربی و آلودگی‌های پوست را تمیز می‌کند. استفاده از این پن‌ها کار سختی نیست. برخی از پوست‌های حساس نمی‌توانند از این پن‌ها برای شستن صورت بهره ببرند.

سخن نهایی

 از مزایای از شوینده‌ها گفتیم. همان‌طور که گفتیم خیلی از پوست‌های چرب چون سلول مرده زیادی دارند، منافذشان بسته می‌شود که همین عامل باعث بروز جوش و در نتیجه بر زیبایی و سلامت آنها تأثیر می‌گذارد. با استفاده از این شوینده‌ها دیگر نگران چربی پوست خود و تأثیرات آن بر ظاهرتان نباشید؛ زیرا شستن صورت با این موارد چربی آن را کنترل می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *