خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

 

خوردن بیش از اندازه نوشیدنی‌های کافئین‌دار

باید بدانید که خوردن بیش از اندازه چای یا قهوه یا نوشیدنی‌هایی از این قبیل سبب تکرر ادرار و از دست رفتن آب بدن شما می‌شود. نوشیدن 2 یا 3 فنجان قهوه و یا چای در شبانه روز مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کند. اما نوشیدن بیشتر آن باعث تولید ادرار زیاد و کم آب شدن پوست خواهد شد. در نتیجه لک‌های پوستی و چین و چروک‌ها پدیدار خواهند شد. همچنین خوردن روزانه 8 لیوان آب را فراموش نکنید.

قند

مصرف بیش از حد از قند می‌تواند منجر به مشکلات پوستی شود. محتوای قند بالا در خون می‌تواندبه پروتئین کلاژن پوست آسیب برساند، چون منجر به چین و چروک و خطوط ریز می‌شود. با کاهش قند، می‌توانید تفاوت را در پوست خود احساس کنید.

خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

نمک

اگر بلحاظ سنی در دهه ۴۰  هستید باید  نگران پوست خود باشید و مصرف نمک را کاهش دهید. کاهش نمک کار بسیار خوبی است.  زمانی که  به میان‌سالی رسیدید، نمک بیش از حد، بر روی صورت و زیر چشم پُف کردگی بوجود می‌آورد. علاوه بر آن مصرف بیش از حد نمک منجر به احتباس آب و تورم می‌شود. بنابراین، کمتر نمک بخورید تا زیبایی پوست خود را حفظ نمایید.

غذاهایی با چربی ترانس

اگر واقعاً به پوست خود اهمیت می‌دهید و زیبایی آن برای شما مهم است، از غذاهایی که چربی ترانس دارند دوری کنید. این چربی شریان‌ها را می‌بندد و منجر می‌شود آب‌رسانی به پوست انجام نشود. همین عامل است که باعث کِدر شدن پوست، پیری زودرس و ضررهای دیگر خواهد شد. لذا برای سلامت پوست خود می‌توانید از روغن نارگیل و روغن زیتون که طبیعی بوده و هیچ زیانی به پوست نمی‌رساند استفاده کنید.

غذاهایی با قند بالا

اگر به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید از مصرف پاستا، نان سفید، سیب زمینی یا غذاهایی از این قبیل که قند خون را بالا می‌برند به مقدار کمی استفاده کنید. مصرف زیاد این مواد منجر به شکسته شدن کلاژن‌ها و ایجاد پیری و چین و چروک می‌شود.

چیپس و پنیر

محققان ثابت کرده‌اند غذاهایی مثل چیپس و پنیر، سدیم را در بدن افزایش می‌دهند و سبب آسیب رساندن به پوست، پُف صورت و پُف زیر چشم می‌شوند. پس تا می‌توانید از مصرف این قبیل خوراکی‌ها خودداری کنید.

خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند

نوشابه و نوشیدنی‌ها گازدار

این نوشیدنی‌ها رژیم غذایی پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهند و سبب آسیب رساندن به سلامت پوست می‌شود و پوست را پیر و چروکیده می‌کنند.

شیر برنج

افرادی که مستعد جوش هستند و صورت‌شان پُر از آکنه‌های ناخوشایند است به طور قطع باید از مصرف شیر خود داری کنند. چراکه باعث می‌شود جوش‌های زیادی روی پوست‌شان پدیدار شود. از طرفی دسرهایی مثل شیر برنج که از ترکیب شیر و شکر در آن‌ها استفاده شده است به شدت برای پوست چنین افرادی مضر خواهد بود.

اسنک ذرت و سیب‌زمینی

آمدن ساندویچ‌سازها به بازار، خیلی‌ها را از گرسنگی میان‌روز نجات داد. اما این ابزار آشپزخانه می‌تواند گاهی به زیان پوست شما کار کند. اگر عادت دارید اسنک سیب‌زمینی و ذرت را به‌عنوان میان‌وعده نوش جان کنید، مراقب باشید! زیرا محققان می‌گویند مواد غذایی سرشار از قند و کربوهیدرات‌های ساده مثل نان و ماکارونی و غیره سطح انسولین خون را به شدت کاهش می‌دهد و این اتفاق به ایجاد التهاب در پوست و دیگر اندام‌های بدن منجر می‌شود. پوستی که از کربوهیدرات‌های ساده تغذیه می‌شود و عمده‌ترین خوراکش مواد نشاسته‌ای است، هیچ‌وقت نمی‌تواند زیبا و شاداب به نظر برسد.

مرغ سوخاری و پیری پوست

وقتی روغن در دمای بسیار بالا قرار می‌گیرد، چربی‌ها اکسیده می‌شوند و ما این چربی‌های اکسیده شده را وارد بدن خود می‌کنیم. بدن ما به‌جای چنین موادی، به آنتی‌اکسیدان‌ها نیاز دارد و پوست‌مان هم بدون کمک آنتی‌اکسیدان‌ها، طراوت و شادابی‌اش را از دست می‌دهد. کمبود آنتی‌اکسیدان‌ها و ورود چربی‌های اکسیده شده به بدن، چرخه گردش خون در بدن را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند و وقتی خون به خوبی زیر پوست جریان ندارد، اکسیژن کمتری هم به پوست می‌رسد. این اتفاق بر روند کلاژن‌سازی پوست تأثیر منفی می‌گذارد و جوانی و درخشندگی پوست را از بین می‌برد. از سوی دیگر، با روش‌های صنعتی پرورش مرغ، به‌جای صرف زمان بیشتر برای رشد مرغ‌ها به آن‌ها آستروئید، هورمون‌های رشد و آنتی‌بیوتیک فراوان تزریق می‌شود تا زود بزرگ شوند و خطر کمتری زندگی‌شان را تهدید کند. حالا تصور کنید که با خوردن گوشت مرغ، تمامی این مواد تزریق شده به بدن را هم میل می‌کنید و این ترکیبات با برهم زدن چرخه طبیعی بدن و نظم هورمونی شما، زمینه بروز آکنه و ملتهب شدن پوست‌تان را ایجاد می‌کند.

خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند مصرف بیش از حد شکر و شیرینی جات

مصرف بیش از اندازه شیرینی‌ها علاوه بر خطر چاقی و ابتلا به دیابت، باعث از بین رفتن کلاژن‌ها و پیری پوست می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای جلوگیری از این آسیب‌ها از قندهای طبیعی و به مقدار کم استفاده کنید.

مصرف کربوهیدرات‌های تصفیه شده

کربوهیدارت‌های تصفیه شده مانند تنقلات، بستنی، کلوچه، شیرینی و غیره از دیگر موادی است که می‌تواند به پوست آسیب برساند. می‌توان به کربوهیدرات‌های تصفیه شده اشاره کرد که دشمن دیگری برای پوست به شمار می‌روند.

سودا

شکر موجود در سودا از تهدیدات پوستی محسوب می‌شود. سودا در طحال ذخیره می‌شود و در صورتی که طحال جایی برای ذخیره سودا نداشته باشد این ماده در پوست ذخیره می‌شود و سبب تیرگی آن خواهد شد.

خوراکی‌هایی که دشمن پوست شما هستند تمامی فست فودها

فست فودها می‌توانند باعث ایجاد حساسیت و جوش در پوست شوند. در نتیجه میوه‌ها، سبزیجات و غذاهای سالم باید جایگزین فست فودها شوند.

مواد غذایی و خوراکی فرآوری شده

خوراکی‌هایی مانند کیک، آبمیوه، پُفک، چیپس و انواع کنسروها و کمپوت‌ها و غیره همه و همه برای سلامت و زیبایی پوست و البته جوانی پوست مضر هستند.

گوشت قرمز

مصرف گوشت قرمز به خصوص بخش‌هایی از آن که چربی‌دار است، منجر به ایجاد عکس العمل منفی در اعضای بدن می‌شود که علاوه بر مشکلات داخلی، پوست را هم با مشکل پیری زودتر از موعد مواجه می‌کند.

دسرهای شیرین

دسرهای شیرین همچون ژله برای سلامت پوست ضررهای زیادی داشته و باعث بالا رفتن قند خون و عدم آب رسانی به پوست می‌شود. در نتیجه شفافیت و شادابی پوست از بین می‌رود. در پایان برای سلامت پوست و سلامت بدن خود بهتر این است که از خوراکی‌ها و غذاهای سالم مانند سبزیجات، میوه‌ها و مواد غذایی فیبردار استفاده بیشتری به عمل آورید.

 

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *