صفر تا صد ماسک صورت

ماسک‌های صورت برای اولین بار در قرن ۱۸ میلادی در کشور انگلستان استفاده شدند. اولین ماسک‌ها صرفاً برای سفید کردن پوست صورت ساخته شدند. ولی طولی نکشید که استفاده از انواع و اقسام ماسک‌ها رواج پیدا کرد. ماسک صورت از زمان‌های قدیم مورد استفاده قرار می‌گرفته است. افراد متوجه شده بودند که خاک رس، ماسه، گل بر روی پوست نتیجه خوبی می‌دهد. این مواد به این دلیل که دارای مواد معدنی و سولفور هستند باعث نرم شدن پوست می‌شوند.

انواع ماسک‌ برای انواع پوست

هر ماسک خواص مخصوص به خود را دارد. برای مثال ماسک‌های پوست خشک باید در درمان خشکی پوست مؤثر باشند. یا ماسک‌های پوست چرب حتماً باید در تعدیل چربی پوست اثر زیادی داشته باشند.

  • ماسک‌های مناسب برای پوست خشک: در زیر به معرفی دو مدل ماسک صورت برای پوست خشک می‌پردازیم.
  • ماسک خانگی برای پوست خشک

ترکیب مساوی از موز، روغن، زیتون و عسل را میکس کنید و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود گذاشته و با آب ولرم شستشو دهید. (و یا) 5 عدد بادام زمینی، مقدار مساوی ماست، عسل و روغن زیتون و جو دوسر را میکس کرده و به مدت نیم ساعت روی پوست خود قرار دهید و سپس شستشو دهید. (و یا) جو دو سر، شیرنارگیل، عسل، پودر کاکائو را میکس کرده و به مدت 20 دقیقه روی پوست خود قرار دهید. (و یا) ترکیبی از ماست، عسل، گلاب، گلبرگ گل سرخ را روی پوست خود بمالید و بعد از گذشت 20 دقیقه شستشو دهید.

صفر تا صد ماسک صورت

  • ماسک‌های آماده برای پوست خشک

ماسک صورت Passion: این محصول ماسکی با قابلیت جدا شدن از روی پوست به صورت نقاب است. این ماسک حاوی عصاره‌ انار است. انار سرشار از انتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌های قدرتمند است که در کاهش علائم پیری پوست بسیار موثراند. انار رطوبت پوست را افزایش داده و از خشک شدن پوست که از اصلی‌ترین عوامل پیری پوست است، جلوگیری می‌کند. در کنار انار عصاره‌های دیگری چون تمشک، انگور، کران بری نیز وجود دارد. این ماسک محتوی ویتامین E نیز است که در پیش‌گیری از پیری پوست مؤثر است.

این ماسک منافذ پوست را تمیز و تنگ کرده و سلول‌های مرده را از سطح پوست حذف می‌کند. ماسک‌های صورت انتخاب‌های ایدئال‌تری نسبت به اسکراب‌ها برای تمیز کردن و پاکسازی پوست به حساب می‌آیند. پس از استفاده از ماسک تمیز کننده به راحتی می‌توان سلول‌های مرده و برداشته شده‌ی پوست را دید. ماسک را به آرامی روی پوست قرار دهید. پس از چند دقیقه خشک و سفت می‌شود، سپس به آرامی لایه را از روی صورت بردارید. این ماسک را دور چشم، لب و مو نزنید و پس از استفاده پوست را با دستمال نمناک به آرامی پاک کنید.

ماسک موزارت کلاژن: با گذشت زمان کلاژن‌های پوست کم می‌شود. علاوه بر مصرف خوراکی، برای تأمین ویتامین‌ها باید از ماسک‌های ویتامینه هم استفاده کرد. در این راستا، ماسک کلاژن را معرفی می‌کنیم. این ماسک محتوای ویتامین غنی دارد که انواع آن به صورت زیر است:

  • A
  • B5
  • E
  • C

مواد مغذی موجود در ماسک کلاژن کوزارت به سزعت جذب پوست شده، تیرگی، پُف دور چشم، چروک‌ها، خط‌های ریز و قرمزی‌های حساسیت را کاهش می‌دهد. این ماسک حاوی کلاژن خالص و طبیعی و بدون الکل، پارابن، مواد عطری، سیلیکون و یا هرگونه مواد شیمیایی یا نگهدارنده است. همچنین مناسب برای انواع پوست و حتی پوست‌های حساس است. هر بسته از ای محصول شامل ۵ عدد ماسک۲۰ گرمی است.

  • ماسک‌هایمناسب برای پوست چرب

همان طور که می‌دانید بیشتر پوست‌های چرب مستعد جوش هستند و به ماسک‌هایی نیاز دارند که چربی پوست را کاهش می‌دهند و از زدن جوش و آکنه پیش‌گیری می‌کند.

  • ماسک‌های خانگی برای پوست چرب

می‌توانید مقدار مساوی از موز، عسل، لیمو را میکس کنید و روی پوست خود قرار دهید. بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. (و یا) ترکیب مساوی از آووکادو، ماست، لیمو ترش را میکس کرده و روی پوست خود بمالید بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید. (و یا) ترکیب مساوی از عسل و دارچین را روی پوست خود قرار دهید و بعد از گذشت 15 دقیقه با آب ولرم بشویید.

صفر تا صد ماسک صورت

  • ماسک صورت آماده برای پوست چرب

ماسک صورت فریمن مدل Clarifies: ماسک‌های صورت فریمن همه از دامان طبیعت نشأت گرفته‌اند. استفاده از خاک کائولین در این ماسک‌ها یک مزیت عالی محسوب می‌شود. این مدل از ماسک فریمن با عصاره خیار در تعدیل چربی پوست مؤثر است و از ایجاد جوش و آکنه پیش‌گیری می‌کند. این ماسک‌های صورت فریمن حاوی اسکراب بعنوان تمیزکننده عمیق برای پاک کردن آلودگی منافذ پوست و از بین بردن سلول‌های مرده پوست و همچنین حاوی تمیزکننده‌های صورت برای پاک کردن آلودگی روی سطح پوست صورت و یا آرایش هستند. برای مصرف لایه‌ای یکنواخت را بر روی صورت و گردن قرار دهید. از تماس با نواحی اطراف چشم خودداری کنید. پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه، یا پس از خشک شدن، به صورت ورقه‌ای و به آرامی از روی صورت بردارید و با آب گرم بشویید

ماسک صورت مدلWhite bubbles : ماسک حبابی در هنگام استفاده با حضور اکسیژن خود به خود شروع به ایجاد کف می‌کند و باعث پاکسازی عمیق منافذ از آلودگی‌ها و تعدیل چربی پوست می‌شود. همچنین علاوه بر رطوبت رسانی (به کمک آلانتوین) باعث روشن شدن و استحکام بیشتر پوست می‌شود. این محصول برای پوست‌های چرب، مختلط و مستعد جوش بسیار مناسب است. با توجه به عوامل محیطی مختلف مانند آلودگی هوا و تغییرات هورمونی، پوست صورت تمام افراد، خیلی زود آلودگی‌ها و باکتری‌ها را به خود جذب می‌کند و وارد منافذ پوست می‌شود. این عوامل باعث کِدِر شدن پوست، به‌وجود آمدن جوش‌های سر سیاه و سر سفید می‌گردد. بنابراین همه افراد نیاز به پاکسازی پوست دارند. مخصوصاً افرادی که پوستی چرب دارند، بیشتر در معرض جذب این آلودگی‌ها و ایجاد جوش هستند.

در انتها باید بگوییم که در دقیقه هزاران سلول در سطح پوست می‌میرند. اگر این سلول‌های مرده از سطح پوست بلند نشوند به مرور باعث کدر شدن و پیری زودرس می‌شود. پس برای شاداب و جوان ماندن پوست خود باید هفته‌ای دو الی سه مرتبه از ماسک‌های صورت برای از بین رفتن سلول‌های مرده استفاده شود. هم چنین اگر در پوست‌های چرب چربی انباشته شده با ذرات گرد و غبار ترکیب شود. آکنه‌ها به وجود می‌آیند برای جلوگیری از ایجاد چربی انباشته شده حتماً از ماسک‌های صورت استفاده کنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *