بالم لب و نکاتی درباره‌ی استفاده از آن

داشتن لب‌هایی نرم و مرطوب آرزوی هر بانویی است. اما برای داشتن چنین لب‌هایی باید مراقبت‌های ویژه‌ای از لب‌ها انجام دهید، یکی از راه‌های مراقبت از آن‌ها استفاده از بالم لب است. بالم لب وسیله‌ای است که بدون هیچ گونه زحمت اضافی به راحتی پوسته‌های خشک را از روی لب‌ها بلند می‌کند و لب‌ها نرم و مرطوب می‌شوند. بالم لب هیچ گونه چسبندگی را روی لب‌ها به وجود نمی‌آورد و هم چنین از ایجاد چربی زیاد هم به روی لب‌ها پیشگیری می‌کند. اصلی‌ترین مواد تشکیل دهنده بالم لب، به صورت کلی شامل ترکیبات نرم و مرطوب کننده مانند لانولین، موم زنبور عسل، وازلین، روغن نارگیل، روغن دانه آفتابگردان و پارافین است، که در هر نوعی از محصولات موجود در بازار بخشی از این مواد به کار رفته است.

گروهی دیگر  از بالم‌ها با عملکرد کاهش چین و چروک لب‌ها شامل موادی مانند هیالورونیک اسید، کلاژن و دی پالمیتول هیدروکسی پرولین هستند. این مواد فاکتورهای مقابله با پیری  پوست را  دارا می‌باشند. هم چنین عده‌ای از بالم لب‌ها دارای ویتامین‌های A و C هستند و به همین دلایل است که استفاده از بالم لب توصیه می‌شود. خوب است بدانید بالم لب‌ها، در دو حالت ممکن، یا مرطوب کننده هستند یا آب‌رسان.

اما شاید بپرسید ویژگی‌های یک بالم لب ایده‌آل چیست. برای پیدا کردن پاسخ به نکات ذیل توجه کنید:

  • دارای SPF
  • مناسب برای جلوگیری از آسیب رساندن پرتوهای خورشید به لب‌ها
  • خاصیت نرم کنندگی و رطوبت رسانی
  • دارای آنتی اکسیدان برای ترمیم لب‌های آسیب دیده
  • دارای ویتامین‌های لازم برای حفاظت از لب‌ها و شاداب ماندن آن‌ها

ربالم لب و نکاتی درباره‌ی استفاده از آناکنون لازم پنج مدل بالن لب برای انواع لب‌ها را بشناسید. برای این منظور به نکات ذیل توجه کنید.

  • بالم لب شی‌باتر ایوروشه

افرادی که لب‌های خشکی دارند یا از راکوتان بنا به دلایلی استفاده می‌کنند، نیاز است که از بالم لب‌های واکسی و بسیار چرب استفاده کنند که بالم لب شی‌باتر در این خصوص نیاز آن‌ها را بر طرف می‌کند. این بالم لب از تبخیر شدن آب طبیعی لب جلوگیری می‌کند و وظیفه‌ی استفاده از لب‌ها را به درستی انجام می‌دهد. این بالم لب را می‌توانید شب‌ها استفاده کنید و شب تا صبح روی لب‌های‌تان بماند تا از لب‌های‌تان حفاظت کند.

  • بالم لب مرطوب کننده هیدرودرم

بالم لب مرطوب کننده هیدرودرم وظیفه رطوبت رسانی به لب‌ها را انجام می‌دهد. این بالم لب مات بوده و دارای ویتامین ای، آ، ژل آلوئه ورا، روغن‌های کرچک، کالاندولا، دانه انگور، ترکیبات آنتی باکتریال بیسابولول و دکسپانتنول است و به همین جهت نرمی مطلوبی را بر روی لب بجا می‌گذارد. بعلاوه این بالم لب برای مصرف روزانه نیز مناسب است. اما برای افرادی که راکوتان مصرف می‌کنند، اصلاً پیشنهاد نمی‌شود.

  • بالم لب هندوانه بی یلندا

همه افراد نیازی به استفاده از بالم لب خیلی قوی ندارند. اگر مشکل پوسته پوسته شدید و خشکی شدید ندارید، نیازی به استفاده از بالم لب قوی ندارید. برخی از بالم لب‌ها برای مصرف عادی و روزانه در تمام طول سال مناسب هستند.

  • بالم لب نئودرم

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که آکوتان مصرف می‌کنید یا لب‌های خیلی خشکی دارید و نیاز به محصول درمانی بالم لب با قیمت مناسب هستید، بالم لب نئودرم یک پیشنهاد عالی است

  • بالم لب الارو

این بالم لب اثر ترمیم کنندگی دارد. بوی وانیل بسیار مطلوبی دارد و جذب لب می‌شود. بالم لب الارو حاوی روغن سبوس برنج و موم غنی شده عسل بوده و پوست حساس لب‌ها را در مقابل آلودگی‌ها و آسیب‌های محیطی محافظت می‌نماید.

بالم لب و نکاتی درباره‌ی استفاده از آناز جمله نکاتی که لازم است راجع به بالم لب بدانید

  • متخصصان پوست و مو همواره پیشنهاد می‌کنند از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که یا فاقد عطر و رایحه باشند یا حتی‌الامکان عطر ملایمی را داشته باشند. اغلب بالم لب‌های موجود در بازار بوی خاصی ندارد، اما برخی از برند‌ها با اضافه کردن ترکیبات معطر و رایحه‌های مختلف میوه‌ای تلاش می‌کنند تا مصرف‌کننده را به خرید محصول خود ترغیب کنند. اما هستند افرادی که به همین مواد حساسیت نشان داده و پوست لب‌ آن‌ها خشک شده و ترک بَر می‌دارد. بنابراین در صورت امکان از محصولات زیبایی و سلامت فاقد عطر استفاده کنید.
  • بالم لبی که استفاده می‌کنید حاوی سالیسیلیک اسید باشد: سالیسیلیک اسید خاصیت لایه برداری داشته و به عنوان یک ماده ضد آکنه در بالم لب مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل خاصیت لایه‌برداری می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از روی لب برداشته و باعث جریان یافتن خون در زیر پوست لب و در نتیجه تنفس آن شود. لازم به ذکر است که استفاده مداوم از بالم لبی که حاوی این ترکیب است، در دراز مدت باعث خشکی و التهاب پوست برخی از افراد می‌شود
  • باید دقت کنید که برخی از ترکیبات خنک کننده که در محصولات زیبایی و سلامت ممکن است استفاده شوند شامل الکل، منتول، فنول و کافور است. درست است که وجود این ترکیبات در لوازم آرایشی و بهداشتی باعث تجربه حس خوب خنکی استفاده از آن محصول می‌شوند، اما برخی از افراد به این مواد حساسیت دارند. از طرفی استفاده مکرر از بالم لبی که حاوی ترکیبات خنک کننده است به مرور لایه محافظتی پوست لب را از بین برده و آن را در برابر آلودگی‌های محیطی آسیب‌ پذیر خواهد کرد.

بالم لب و نکاتی درباره‌ی استفاده از آنآیا از بالم لب‌های حجم دهنده استفاده کنیم؟

بهترین بالم حجم دهنده لب محصولی است که دقیقاً مانند بالم‌های معمولی هستند، ولی حالتی سرد کننده دارد. شما می‌توانید قبل از رُژ زدن از آن‌ها استفاده کنید و یا اگر خودشان رنگ دارند می‌توانند نقش یک برق لب زیبا را برای شما داشته باشند. بافت این محصولات مومی شکل و چرب‌تر از برق لب معمولی است و در همه حالت لب‌های شما را مرطوب نگه می‌دارد و حالتی نرم صاف و حجم دار به آن‌ها می‌دهد که می‌تواند برایتان لذت بخش باشد. نکته اینجاست که به طور کلی بالم لب‌های حجم دهنده علاوه بر حجیم کردن لب‌های‌تان خاصیت نرم و مرطوب کنندگی نیز دارند و می‌تواند از خشک شدن لب‌های‌تان جلوگیری کند. در نتیجه بالم لب‌های شاین نیز امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند، اما باید بگوییم که بالم لب‌های شاین‌دار خاصیت بالم لب‌های ساده را ندارند و شاید به اندازه آن‌ها لب‌ها را نرم نکند.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *