ماسک صورت برای پوست خشک و حساس

بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس

پوست صورت ما به دلایل مختلفی از قبیل مسائل ژنتیکی، مصرف داروهای خاص، قرارگیری در معرض نور خورشید و مواردی از این قبیل، ممکن است دچار خشکی و یا حساسیت شود. استفاده از یک ماسک صورت برای پوست خشک و حساس در کنار کشف و درمان علت زمینه‌ای ایجاد این خشکی، تا حد زیادی می‌تواند در بهبود شرایط پوست و رسیدن به پوستی لطیف و عاری از هرگونه خشکی کمک کند. در این مقاله، علاوه بر آشنایی با علل ایجاد خشکی پوست و روش‌های جلوگیری از ایجاد خشکی و التهاب در پوست، چند نمونه خانگی و تجاری از بهترین نمونه‌های ماسک صورت برای پوست خشک و حساس را معرفی خواهیم کرد.

علت خشکی پوست و روش‌های پیشگیری از آن

پوست یکی از حساس ترین بخش‌های بدن است که به دلایل مختلفی می‌تواند دچار خشکی شود. تغییرات آب و هوایی و گرما یا سرمای شدید، یکی از اولین و مرسوم ترین علت خشکی پوست در افرادی است که این خشکی را به صورت دائمی بر روی پوست خود ندارند. در کنار این علت، موارد زیر نیز، از مهمترین دلایل ایجاد خشکی در پوست صورت هستند:

  • افزایش سن
  • عدم مصرف کرم‌های مرطوب کننده و محصولات آبرسان
  • قرارگیری طولانی مدت در معرض نور خورشید
  • استفاده از سولاریوم
  • کم آبی بدن
  • مصرف بیش از اندازه محصولات شوینده حاوی ترکیبات صابونی
  • استعمال دخانیات
  • ناآگاهی در مورد روش‌های صحیح شستشوی صورت
  • عدم ترشح مناسب سبوم یا چربی از سلول‌های سطح پوست

بسیاری از علل خشکی صورت، به راحتی و با رعایت کردن برخی موارد نظیر نوشیدن آب کافی در روز، استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب، پرهیز از قرارگیری در محیط‌هایی مانند سونا یا حمام کردن با آب خیلی گرم، ترک سیگار و… قابل پیشگیری هستند اما در کنار این موارد، استفاده از محصولات مراقبت از پوست مانند ماسک صورت برای پوست خشک و حساس یا کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان پوست، می‌توانند به تسریع روند از بین رفتن خشکی پوست و بازگرداندن رطوبت آن کمک کنند.

انواع ماسک برای پوست خشک

ماسک صورت برای پوست خشک

ماسک‌های صورت مانند سایر محصولات مراقبت از پوست، باید به صورت اختصاصی و متناسب با شرایط پوست فرد مصرف شوند؛ در غیر اینصورت، نه تنها مشکل فرد رفع نمی‌شود بلکه ممکن است مشکلات جدیدی نیز به علت عدم تناسب ترکیبات ماسک و نوع پوست فرد ایجاد می‌شود. در همین راستا، انواع ماسک صورت برای پوست خشک و حساس عبارتند از:

ماسک صورت ورقه ای

افراد دارای پوست خشک و حساس، ممکن است پس از استفاده از براش برای مصرف ماسک‌های صورت ژلی یا کرمی، دچار مشکلاتی نظیر تحریک یا قرمزی پوست شوند. برای این دسته افراد، ماسک صورت ورقه‌ای که با نام ماسک صورت نقابی نیز شناخته می‌شود، می‌تواند گزینه بسیار مناسب تری باشد. بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس از بین نمونه‌های ماسک نقابی، باید حاوی هیالورونیک اسید و عصاره خوراکی‌ها، میوه‌ها یا گیاهان آبدار و دارای خاصیت آبرسانی مانند روغن‌های طبیعی، عسل، آلوئه ورا، هندوانه و… باشد.

ماسک صورت ژله ای

این دسته از ماسک‌های صورت، بافت ژله‌ای و نرمی دارند و خاصیت آبرسانی پوست در آنها بسیار چشمگیر است و با تغذیه مناسب پوست، می‌توانند طراوت و شادابی را به پوست صورت شما بازگرداند. این مزیت‌ها در کنار استفاده آسان این محصول مراقبتی، آن را در لیست بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید ماسک برای خشکی پوست صورت دلخواه خود را از این دسته ماسک‌ها انتخاب نمایید؛ دقت کنید که حتما مانند ماسک صورت نقابی، حاوی ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده طبیعی پوست باشد.

ماسک صورت کرمی

انواع مختلف ماسک‌های کرمی صورت، بیشتر با هدف کاهش چین و چروک پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند اما به دلیل داشتن ترکیبات آبرسان و مرطوب کننده، این دسته از ماسک‌ها را نیز می‌توان به عنوان بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس در نظر گرفت. دقت داشته باشید که تنوع ماسک‌های صورت کرمی، بالا است و برای پوست خشک و حساس، نباید از نمونه‌های خاک رس این ماسک‌ها استفاده کنید زیرا احتمال خشک شدن پوست و تحریک بیشتر آن پس از مصرف این نوع خاص از ماسک‌های کرمی وجود دارد.

ماسک‌های خانگی برای پوست خشک

ماسک خانگی برای پوست خشک

ماسک‌های صورت خانگی نیز در کنار ماسک‌های تجاری و آماده، می‌توانند تاثیر بسیار خوبی در رفع خشکی پوست داشته باشد اما این نتیجه، در صورتی بدست می‌آید که از ترکیبات مناسبی برای تهیه این ماسک‌ها استفاده شود. در ادامه، چند نمونه از بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس با دستور خانگی را معرفی خواهیم کرد.

طرز تهیه ماسک خانگی آووکادو و روغن زیتون

گیاه آووکادو یک میوه با خاصیت آبرسانی فوق العاده برای پوست و مو است که با داشتن مواد مغذی فراوان، علاوه بر رفع خشکی پوست و مو، نقش موثری در درمان آسیب‌های ناشی از خشکی در این دو بخش از بدن ایفا می‌کند. ترکیب این ماده با مقداری روغن زیتون، یک ماسک بسیار کارآمد و مناسب برای پوست خشک و حساس را تولید می‌کند. برای تهیه این ماسک، نصف یک آووکادو را با ۲ تا ۳ قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنید و بر روی تمام بخش‌های پوست صورت (به غیر از اطراف چشم ها) بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، صورت خود را با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه ماسک خانگی عسل و زرده تخم مرغ

زرده تخم مرغ حاوی چربی‌های بسیار مفیدی است که پوست را به خوبی مرطوب نگه می‌دارند. ماسک خانگی زرده تخم مرغ و عسل، یکی از ماسک‌های خانگی پرطرفدار در لیست بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس است. برای تهیه این ماسک صورت، فقط کافی است که یک زرده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را بر روی پوست صورت خود بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه نیز، می‌توانید صورت خودتان را بشویید.

طرز تهیه ماسک خانگی ماست و بادام

بادام حاوی ترکیبات آبرسان، روشن کننده و جوان کننده پوست است. ترکیب این مغز بسیار مفید با ماست، یک ماسک مناسب برای پوست خشک و حساس را تولید می‌کند که به سادگی نیز، قابل آماده کردن است. برای تهیه این ماسک، ۵ تا ۶ عدد بادام را به مدت حداقل ۱۲ ساعت داخل آب قرار دهید تا کمی نرم شود. پس از آن، بادام‌ها را آسیاب کرده و آن را با نصف قاشق چایخوری عسل و دو قاشق چایخوری ماست مخلوط کنید و ترکیب بدست آمده را حدود ۱۵ دقیقه بر روی پوست صورت خود نگه دارید و پس از آن، با آب ولرم بشویید. این ماسک به دلیل نرم کردن فوق العاده پوست صورت، یکی از پرطرفدارترین ماسک‌های خانگی در لیست بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس است.

جمع بندی

انتخاب بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس، تا حد زیادی در بهبود وضعیت پوست و آبرسانی مناسب آن تاثیر دارد. یک ماسک مناسب برای پوست‌های خشک و حساس، باید علاوه بر داشتن مواد آبرسان در ترکیبات خود، حاوی مواد مغذی برای تقویت پوست برای پیشگیری از دهیدراته شدن و از دست دادن سریع رطوبت توسط سلول‌های سطح پوست باشد. در این مقاله، علاوه بر معرفی علل خشکی پوست و راه‌های پیشگیری از آن، چند مدل از پرطرفدارترین نمونه‌های ماسک خانگی و تجاری در لیست بهترین ماسک صورت برای پوست خشک و حساس را معرفی کردیم که با مصرف هر یک از آنها، شادابی و طراوت پوست شما به سرعت باز می‌گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *