معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

ماسک ها بر پوست موثر هستند، البته درصورتی که صبور باشید و به صورت منظم و مستمر از ماسک ها استفاده کنید، نوع پوست خود را به درستی بشناسید و ماسک متناسب با پوست خودتان را استفاده کنید. ممکن است تاثیر کارهای روزمره پوست ما را بی روح و مرده کنند، در ادامه به معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت می پردازیم.

ماسک ها از محبوب ترین محصولات مراقب از پوست هستند که علاوه بر تنوع بسیار زیادی که دارند، زیاد هزینه بر نیستند. ماسک صورت پوست را از انواع آلودگی ها پاک کرده، رطوبت پوست را تامین می کنند و منافذ پوست را نیز باز می کنند و در نهایت پوست را سرحال و شاداب می کنند. استفاده از انواع ماسک ها به عنوان یک مکمل در کنار درمان های پزشکی بسیار موثر است.

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورتچند نوع ماسک معجزه گر برای انواع پوست ها

  • ماسک پاپایا

دو قاشق غذا خوری پاپایای پوره شده + یک قاشق غذاخوری عسل + نصف قاشق غذاخوری آب لیموی طبیعی را به خوبی ما هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

آنزیم های موجود در پاپایا برای رفع انواع لکه ها و جای جوش و آکنه موثر است. اسید موجود در لیمو برای رفع جای لک و روشن تر شدن پوست بسیار موثر است. عسل موجود در این ماسک به نرمی و آبرسانی پوست بسیار کمک می کند.

این ماسک لکه های صورت را محو کرده و صورت را یکدست و با نشاط می کند.

  • ماسک خیار

یک عدد خیار رنده شده + یک عدد سفیده تخم مرغ ( سفیده تخم مرغ را خوب بزنید تا کف کند ) را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

خیار سرشار از ویتامین C است و یک مرطوب کننده عالی می باشد که پوست را شاداب می کند و برای جوان سازی پوست نیز بسیار موثر است. تخم مرغ سرشار از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی است. سفیده تخم مرغ علاوه بر کلاژن سازی یک ضد التهاب قوی نیز محسوب می شود، یک لایه بردار قوی است که سلول های مرده پوست را به خوبی پاکسازی می کند.

این ماسک علاوه بر شادابی و آبرسانی به پوست، پوست را نیز روشن می کند.

  • ماسک قهوه وشکر

2قاشق غذاخوری پودر قهوه + یک قاشق غذاخوری شکر + یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را به خوبی با هم مخلوط کرده و به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

قهوه یک لایه بردار عالی است که پوست را نرم و روشن می کند و همچنین موجب سفتی پوست نیز می شود. روغن زیتون یک مرطوب کننده بسیار خوب بوده که موجب تقویت پوست نیز می شود و سر شار از آنتی اکسیدان است. شکر موجب پاکسازی و کاهش تولید باکتری های پوست می شود.

این ماسک به دلیل وجود قهوه خستگی پوست را برطرف کرده و عروق خونی را هم تحریک می کند و موجب می شود پوست را گلگون و خوش رنگ کند. استفاده از این ماسک قبل از دوش گرفتن تاثیر بهتری بر روی پوست خواهد گذاشت.

  • ماسک آووکادو

یک قاشق غذاخوری آووکادوی پوره شده + 2 قاشق غذاخوری عسل طبیعی + نصف فنجان جو پرک در مخلوط کن و یا غذا ساز ریخته و ترکیب بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست صورت خود قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو نمایید.

آووکادو سرشار از انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها است که رادیکال های آزاد را از بین می برند و به این ترتیب از پیری زودرس جلوگیری می کند. آووکادو سرشار از ویتامین C است که به بهبودی پوست نیز کمک می کند. عسل موجب لطافت و نرمی پوست می شود. جو یک لایه بردار مناسب برای پوست های خشک می باشد، منافذ پوست را به خوبی بازمی کند.

این ماسک با ترکیباتی که دارد تاثیر فوق العاده ای بر پوست دارد و موجب نرمی و مرطوب شدن پوست نیز می شود بنابراین افراد دارای پوست خشک گزینه خوبی برای استفاده از این ماسک می باشند.

معرفی چند ماسک معجزه گر برای پوست صورت

  • ماسک ماست و پرتقال

2 استکان ماست + یک خیار متوسط رنده شده + یک عدد سیب زمینی متوسط رنده شده + نصف استکان چای سرد شده + 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال طبیعی را به خوبی با هم مخلوط کرده و ترکیب بدست آمده را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

ماست سرشار از مواد مغذی و انواع ویتامین است که سلامت پوست را تامین می کند و موجب درخشانی و جوانی پوست می شود. خیار یک آبرسان است که گرمای پوست را نیز می گیرد و دمای آن را متعادل می کند. سیب زمینی لکه های موجود بر روی پوست را محو می کند و ویتامین C موجود در آب پرتقال پوست را تسکین می دهد. تانن موجود درچای از سلول های آسیب دیده پوت به خوبی محافظت می کند.

استفاده از این ماسک برای افرادی که احساس گرما در پوست خود می کنند مناسب می باشد و التهاب های پوستی را نیز کاهش می دهد.

  • ماسک آلوئه ورا

نصف خیار متوسط رنده شده + 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم خلوط کرده و ترکیب خمیری بدست آمده را به مدت 30 دقیقه بر روی پوست صورت قرار داده و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

آووکادو سبب تحریک کلاژن سازی پوست شده که موجب شادابی و جوان سازی پوست می شود، استفاده از آلوئه ورا برای هر نوع پوستی مناسب می باشد و داری خواص ضد التهابی و تسکین دهنده نیز می باشد. خیار یک آبرسان و مرطوب کننده بسیار عالی برای پوست می باشد و یک منبع غنی از آنتی اکسیدان می باشد.

این ماسک یک آبرسان فوق العاده است و برای پوست های هیدراته بسیار مفید می باشد. برای تاثیر گذاری بیشتر سعی کنید از این ماسک دو بار در هفته استفاده کنید.

1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *