برای شستن صورت از چی استفاده کنیم

برای شستن صورت از چی استفاده کنیم؟

پوست یکی از مهم ترین اجزای صورت هر فرد است که تاثیر بسزایی در زیبایی ظاهری می گذارد. برای شادابی و سلامت پوست نیاز به انجام روش‌های اصولی و درست است؛ روش‌هایی که برای حفظ و نگهداری پوست بسیار لازم و ضروری هستند.

شستن صورت یکی از کارهایی است که به سلامت پوست کمک می‌کند. گاهی با روش‌های نادرست شستشو، چندین بار هم پوست خود را می‌شویید، اما نتیجه دلخواه خود را دریافت نمی‌کنید. در این حالت کثیفی بر روی پوست شما باقی می‌ماند و به مرور زمان آسیبی جدی به پوست خود وارد می‌کنید؛ پس باید بدانیم که برای شستن صورت از چی استفاده کنیم تا از بروز این گونه صدمه‌ها بر روی پوست جلوگیری کنیم. در ادامه این مقاله، شما را با روش‌های صحیحی در رابطه با سلامت پوست آشنا می‌کنیم؛ پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فهرست مطلب

لزوم شست‌وشوی صورت

شست‌وشوی روزانه پوست، یکی از مهم‌ترین مسائل برای داشتن پوستی سالم است. شست‌وشوی صورت به پاک شدن انواع چربی‌ و آلودگی‌های روی پوست شما کمک می‌‌کند. علاوه بر این کار، از بروز جوش های سر سیاه و باز شدن منافذ پوست جلوگیری می‌کند.

یکی دیگر از فواید شست‌وشو این است که با شست و شوی منظم و مکرر می‌توانید به رشد بیشتر و تقویت موهای صورت خود کمک کنید. شست‌وشو به طور متعادل باید در دو وعده، صبح پس از بیدار شدن از خواب و شب قبل از خواب انجام شود. اما با توجه به انجام فعالیت‌های بیشتر در طول شبانه‌روز، باید این وعده شست‌وشو را افزایش دهید.

روش‌های شستن صورت

روش‌های شستن صورت هر فرد با توجه به نوع پوست، با فرد دیگری متفاوت است؛ پس با توجه به چرب، خشک و یا معمولی بودن پوست باید مراقبت‌هایی صحیح و موثر با پوست خود انجام دهید. شما با توجه به شرایط پوستی خود، انواع گوناگونی از لوازم مراقبتی و شویندگی پوستی را انتخاب و خریداری می‌کنید. روش های شستن صورت عبارتند از:

شستن دست‌ها

قبل از شروع کردن به شست‌وشو صورت، ابتدا دستان خود را بشویید تا آلودگی به صورتتان منتقل نشود.

مرطوب کردن پوست

در مرحله دوم پوست صورت خود را با آب سرد یا آب ولرم مرطوب کنید و کمی ماساژ دهید.

شستن صورت با صابون

درست است که آب یکی از پاک‌‌کننده‌های صورت محسوب می‌شود، اما به تنهایی باعث از بین بردن کثیفی‌های روی پوست نمی‌شود. لازم است تا برای شست‌وشو بهتر از صابون مخصوص پوست خود استفاده کنید. باید توجه داشت که شست‌وشو با صابون بیشتر از دو دقیقه نباید طول بکشد؛ زیرا، باعث خشکی و قرمزی پوست می‌شود.

شاید شما تا قبل از مطالعه این مقاله، با خود فکر می‌کردید که شستن صورت یه موضوع بسیار ساده است، اما این یک باور اشتباه است. باید بدانید که برای سلامت پوست صورت خود، علاوه بر اینکه بدانید برای شستن صورت از چی استفاده کنیم نکاتی را هم باید در رابطه با شست‌وشوی صورت در نظر بگیرید. در ادامه این مطلب نکاتی در این زمینه ذکر شده است. پس اگر شما هم به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و این یک موضوع مهم برای شماست، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در هنگام شست‌وشوی صورت

پوست یکی از حساس‌ترین‌ و آسیب‌پذیرترین اجزای بدن است. به همین علت نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به دیگر اجزای بدن دارد. همان طور که می‌دانید، نشستن صورت باعث بروز آسیب و صدمه در پوست می‌شود. پس باید بدانید که برخی از روش‌های شستن هم به پوستتان آسیب می‌رساند. باید توجه زیادی به نکات مهم هنگام شست‌وشو صورت داشت که آنها را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

پاک کردن آرایش با دستمال یا پارچه‌ای خیس

برای پاک کردن آرایش، ابتدا لازم است که پوست خود را با یک دستمال و یا پارچه خیس پاک کنید. در مرحله دوم به شستن صورت خود با آب بسنده کنید تا از وجود هرگونه لوازم آرایشی باقی‌مانده بر روی پوست صورتتان جلوگیری نمایید. یکی از نقاطی که حتما باید هنگام شست وشو با آب به آن توجه داشت، تمیز کردن خط موی قسمت بالایی پیشانی و گردن است. با نادیده گرفتن این نواحی، به ایجاد بروز جوش و لک بر روی پوست صورت خود کمک می‌کنید.

استفاده نکردن از آب داغ برای شست‌وشوی صورت

برای این که از گشاد شدن رگ‌های خونی و آسیب بافت‌های ظریف جلوگیری کنید، باید توجه داشته باشید که هرگز پوست صورتتان را با آب داغ نشویید و از بخار دادن صورت، به طور جدی دوری کنید. سعی کنید صورت خود را با آب ولرم و یا سرد بشویید؛ زیرا آب داغ یکی از دشمنان پوست شما محسوب می‌شود.

اختصاص دادن 60 ثانیه زمان به شستن

برای این که مطمئن شوید پوست خود را به طور کامل پاکسازی کرده‌اید، حداقل 60 ثانیه زمان را به شست‌وشو صورت خود اختصاص دهید. در این مدت زمان شما می‌توانید تمام اجزای صورت خود را به طور کامل بشویید و به ماساژ دادن پوست خود بپردازید. در نتیجه باید بدانید که اگر در شست‌شوی صورت عجله کنید‌، انگار که هیچ کاری برای پاکسازی شدن پوستتان نکرده‌اید.

استفاده از مواد شست‌وشوی پاک کننده

شما با توجه به شرایط پوستی که دارید، از یک سری پاکسازی کننده‌های پوستی استفاده می‌کنید. علاوه بر شست‌وشوی روزانه که با آب سرد انجام می‌شود، باید از این مواد پاکسازی کننده هم حداقل یک بار در هفته استفاده کنید تا سلول‌های مرده پوستتان را از بین ببرد.‌

پاک‌کننده‌های طبیعی برای شست‌وشوی صورت

شوینده‌های خانگی یکی از بهترین انواع شوینده‌ صورت هستند که خود شما با توجه به شرایط پوستی که دارید، می‌توانید شروع به درست کردن آنها با صرف هزینه بسیار کم کنید. برای مثال، اگر شما پوستی معمولی دارید، باید شوینده‌ای سازگار با پوست معولی در نظر بگیرید؛ چرا که مواد شوینده مخصوص پوست چرب به پوست شما آسیب می‌رساند. در ادامه برای شما عزیزان روش‌های درست کردن شوینده‌های خانگی را بیان کردیم که با دقت و توجه بیشتر می‌توانید به تهیه این شوینده ها بپردازید.

شوینده صورت با استفاده از روغن زیتون و زرده تخممرغ

این ماسک با توجه به وجود روغن زیتون، چربی‌های پوست را کاهش می‌دهد و برای تسکین آفتاب سوختگی کمک می‌کند.

مواد لازم: یک عدد زرده تخم‌مرغ ، 1قاشق عسل، 1 قاشق روغن زیتون و چند قطره آبلیمو. این مواد را باهم مخلوط می‌کنید و 10 دقیقه روی پوست خود می گذارید و سپس با آب ولرم می‌شویید.

شوینده صورت با استفاده از ماست و عسل

ماست به جوانسازی و نرم شدن پوست شما کمک می‌کند. ماست در جوانسازی، سفت شدن و از بین بردن چین و چروک پوستی موثر است.

طرز تهیه: 2 قاشق ماست را با 2 قاشق عسل مخلوط کنید و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید. ابتدا صورت خود را تمیز کنید و در مرحله بعد، با استفاده از انگشت خود این ترکیب را به روی صورت خود پهن کنید. ماست را پس از 20 دقیقه به طور کامل بشویید.

شوینده صورت با استفاده از بابونه و عسل

بابونه برای پوست‌های حساس بسیار مفید و کاربردی است. این ماده دارای خواص ضد التهابی است و سموم روی پوست شما را به طور کامل از بین می‌برد.

طرز تهیه: 10 عدد گل بابونه را در 60 میلی‌لیتر عسل خیس کنید، به مدت یک‌هفته او را کنار بگذارید. پس از این ازه زمانی، آن را از صافی عبور دهید. پوست خود را قبل از استفاده از این شوینده مرطوب کنید. مواد را روی پوست مرطوب خود بمالید و سپس آن را با آب ولرم شستشو دهید.

شوینده صورت با استفاده از خیار و گوجه

در این ماسک، ترکیبی گوجه برای روشن‌کنندگی صورت و خیار برای خنک کنندگی استفاده می‌شود.

طرز تهیه: نصف خیار و 1 عدد گوجه فرنگی را باهم آسیاب کنید. ترکیب را روی پوست مرطوب خود به مدت 15 دقبقه بگذارید و در آخر با آب معمولی بشویید.

کلام آخر

در این مقاله، ما تمام تلاش خود را کردیم تا اطلاعات کاربردی در رابطه با این که برای شستن صورت از چی استفاده کنیم را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. ما در این مطلب، به انواع روش های شستن صورت، نکاتی در هنگام شست‌وشوی صورت و معرفی انواع ماسک‌های طبیعی پرداختیم.

شما عزیزان با توجه به مطالب گفته شده در این مقاله، می‌توانید به پوست خود، شادابی و طراوت ببخشید. اگر شما هم، از روش‌های کاربردی دیگری برای سلامت پوست خود استفاده کرده‌اید، می‌توانید در قسمت نظرات برای ما آن روش‌ها را توضیح دهید تا دیگر کاربران هم بتوانند از نظرات شما عزیزان بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *