راهنمای خرید شامپوی مناسب مو

راهنمای خرید شامپوی مناسب مو

شامپو یکی از پُر مصرف‌ترین مواد بهداشتی از گذشته تا به حال بوده است. شستن موها از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که سبب تمیزی و نظافت مو، پیشگیری از آسیب‌های مو، موخوره، شپش و غیره خواهد شد. برای این که شما از شستن موهای خود بیشترین رضایت را داشته باشید لازم است نوع موهای خود را بشناسید تا به بهترین نحو ممکن از آن مراقبت و نگهداری کنید. در همین رابطه شامپوها در تنوع گسترده‌ای تولید می‌شوند و می‌توانند برای مصارف گوناگون به کار گرفته شوند. این تنوع تا جایی پیش رفته است که انتخاب محصولی مناسب برای موهای خودمان و دریافت بهترین نتیجه کمی گیج کننده به نظر می‌رسد. لذا برای انتخاب درست شامپو باید نوع موهای‌مان و مشکل فعلی آن را به درستی شناسایی کنیم و سپس به دنبال خرید بهترین شامپو باشیم.

راهنمای خرید شامپوی مناسب مونوع موی خود را بشناسید!

تعیین نوع مو به شما کمک می‌کند تا بتوانید بفهمید چگونه به بهترین نحو شامپو انتخاب کرده و از موهایتان نگهداری کنید. نوع مو، شامل درک خصوصیات مختلف موهای‌تان از جمله تراکم، بافت، تخلخل (توانایی موهای شما در داشتن رطوبت)، خاصیت ارتجاعی و میزان فِر بودن آن است.

موی چرب و بهترین شامپو برای آن

شاید برای‌تان پیش آمده باشد که شب هنگام دوش گرفته‌اید و صبح هنگامی که می‌خواهید به سر کار بروید متوجه خواهید شد که موی شما چرب شده است. موی چرب به سرعت براق و دارای ذرات چربی خواهد شد، ریزش این مو به دلیل چرب شدن سر شایع است. پس باید شامپویی که انتخاب می‌کنید نه تنها چربی سر را کنترل کند بلکه سبب کاهش ریزش هم موی سر نیز بشود. بنابراین تعدیل چربی پوست سر این گونه افراد را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر مشکل موهای‌تان چرب بودن و نازک بودن است باید صرفاً شامپوی موی چرب را انتخاب کنید تا چربی به مرور درمان شود. اما اگر مشکلات دیگری از قبیل موخوره، شوره و غیره را هم دارید لازم است از شامپوهایی با خاصیت‌های درمانی دیگر هم استفاده کنید. از جمله برندهایی که امروزه افراد دارای موی چرب از آن‌ها استفاده‌های زیادی کردند و نتیجه خوبی گرفتند.

راهنمای خرید شامپوی مناسب مواز جمله شامپوهایی که مصرف کنندگان نتیجه مطلوب را از آن گرفته‌اند عبارت است از:

  • شامپو ضد شوره فولیکا مخصوص موی چرب
  • شامپو ضد ریزش و تقویت کننده موی چرب استم سل
  • شامپو طراوت بخش شون
  • شامپو برطرف کننده چربی لافارر

موی خشک و شامپوی مناسب برای آن

برای تشخیص موی خشک باید ویژگی‌های آن را بدانید. موی خشک، مویی است که رطوبت خود را از دست داده و رنگ آن تیره شده است و نوک آن‌ها از هم باز شده است. موها ممکن است به علل مختلفی خشک شوند که از جمله‌ی علل آن‌ می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • استفاده‌ی بیش از حد از رنگ مو
  • قرار گرفتن در معرض نور خورشید و کلر استخر
  • و یا استفاده‌ی زیاد از حد از سشوار داغ و اتو مو

راهنمای خرید شامپوی مناسب موموهای خشک ظاهری کِدر دارند و در هنگام لمس کردن خشک و خشن هستند. این نوع موها در معرض گره خوردن و موخوره قرار دارند و به سختی شانه می‌شوند. این نوع موها به هیچ وجه ظاهری خوش حالت و شفاف ندارند و در اغلب مواقع دارای فِر ریز و یا همان وِز هستند. لازم است بدانید که موها هر چقدر خشک‌تر باشند، آسیب پذیرتر و شکننده‌تر می‌شوند و یا حتی با یک شانه کردن و شست و شوی معمولی نیز دچار ریزش می‌شوند. در صورتی که خشکی موها زیاد باشد، ریزش موها نیز بیش‌تر شده و حتی می‌تواند منجر به طاسی شود. خشکی پوست کف سر موجب می‌شود تا سلول‌های سطحی پوست به صورت پوسته پوسته در آمده و با کوچک‌ترین تحریکی مثل شانه زدن، بُرِس کشیدن و یا حتی تماس دست از پوست سر جدا شده و به شکل صفحات سفید رنگی در لا به لای موها و پوست سر دیده شوند، که اصطلاحاً به آن ها شوره سر می‌گویند. پیداست که برای موهای چرب نیز استفاده از یک شامپوی مناسب بسیار حیاتی است. بنابراین برای مبارزه با خشکی موی سر محصولات زیر توصیه می‌شود.

  • شامپو تغذیه کننده مو ایوروشه
  • شامپو تقویت کننده مو گلیس
  • شامپو ترمیم کننده شون

موی معمولی و شامپوی مناسب برای آن

موی معمولی بهترین نوع مو است و هنگام لمس کردن نرم و انعطاف‌پذیر احساس می‌شود. این نوع از موها در اغلب اوقات براق و درخشنده بوده و حالت مات و کدر نیز ندارد. بنابراین موی معمولی نه چرب است، نه خشک و در اغلب اوقات با حفظ حالت خود زیبا و سالم به نظرمی‌رسد. روی مو شوره و در پوست سر قرمزی و خارش وجود ندارد و به آسانی شانه نیز می‌شود. برای نگهداری از این نوع مو بهتر است از شامپوهای مناسب برای موهای معمولی استفاده شود و به صورت یک روز در میان شستشو شود. از جمله شامپوهایی که برای این نوع مو مناسب است می‌تواند شامل موارد زیر باشد.

  • شامپو موی لورال
  • شامپو موی پنتن مخصوص موهای معمولی
  • شامپو مو روزانه نیوآ
  • شامپو موی روزانه ای وکس
  • شامپو موهای معمولی برند اَوهِ

راهنمای خرید شامپوی مناسب مواز جمله نکاتی که افراد دارای انواع مو باید در استفاده از شامپو باید به آن توجه کنند!

مردم در مورد اثرات جانبی شامپوها احساس نگرانی می‌کنند که البته منطقی است. زیرا بخش زیادی از زیبایی چهره شما مربوط به موهای‌تان است. بنابراین افراد باید با دقت شامپوهای خود را انتخاب کنند چون در زیبایی آن‌ها و شرایط موی سرشان تأثیر مستقیمی دارد. در این راستا در مقاله حاضر علاوه مرور نکاتی برای انواع موهای خشک، چرب و معمولی در انتخاب شامپو، در این بخش سعی داریم نکاتی ارائه کنیم که همه نوع مو باید آن را رعایت کند. این نکات در کنار موارد ویژه‌ای که درباره انواع مو بررسی شد، بطور قطع می‌تواند از سلامت موهای شما محافظت نماید.

  1. به یاد داشته باشید شامپو هیچ اثری بر رشد موها ندارد
  2. اجزای موجود در اغلب شامپوها، هیچ ضرری برای مو و پوست سر ندارند
  3. شامپوها هیچ تغییری در خواص فیزیکی مو مانند انعطاف‌پذیری و قدرت و استحکام آن‌ها ندارند
  4. یک روز در میان، بدون چنگ زدن و بدون بُرِس کشیدن، سر را شستشو بدهید
  5. در هنگام شستشو، موها را در کف دست‌ها قرار داده و به طور دورانی آن‌ها را بشویید. کسانی‌که از این روش پیروی کنند، بطور قطع ریزش غیرطبیعی مو نخواهند داشت
1

خانم شاهین

شیما بهرامعلیان مدت هاست که می‌نویسد و در مجله‌های آنلاین فعالیت دارد. او گنجینه اصلی خود را تجربه می‌داند و نوشته‌هایی مملو از اطلاعات به روز در رابطه با زیبایی و موضوعات جذاب دیگر دارد؛ این گونه است که تجربیات او به ما انتقال داده می‌شوند، که هم سرگرم کننده اند و هم ترفندهای جالب را به ما می‌آموزند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *