آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

شاید فکر کنید که اکستنشن کردن موها دمده شده باشد و با آمدن روش‌های جدید برای جذابیت بخشی به موها، منسوخ شده به حساب آید و دیگر کسی به سمت آن نرود. اما باید بگوییم که در اشتباه هستید و هنوز هم بسیاری از افراد و حتی سلبریتی‌های معروف موهای خود را اکستنشن می‌کند. علت هم این است که هیچ تکنیک دیگری نمی‌تواند به یک باره موهای ما را بلند کند یا به رنگ مورد نظر دربیاورد و قابل جدا شدن از ریشه باشد. حال که برای اکستنشن جایگزینی پیدا نشده، بهتر است بپرسیم آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ آیا این کار موهای طبیعی خودمان را به خطر می‌اندازد؟

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب کلاژن تراپی

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

اگر بخواهیم پاسخی خلاصه برای این سوال داشته باشیم باید بگوییم بله! اکستنشن مو باعث ریزش مو می‌شود. اما باید بررسی کنیم که کارکرد این تکنیک زیبایی چیست و چگونه می‌تواند برای ریشه مو مضر باشد.

 

 

اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن کردن موها شامل اضافه کردن مو به سر برای مدتی محدود است که به سلیقه فرد انتخاب می‌شود. شما می‌توانید موهایی بلند و با هر رنگی که می‌خواهید داشته باشید و این رویا تنها توسط اکستنشن مو برآورده می‌شود. در این روش، تار موهای طبیعی یا تار موهای ساخته شده از الیاف مصنوعی به موی اصلی فرد متصل می‌شوند تا قد و حجم آن‌ها را افزایش دهند. اکستنشن مو با موهای طبیعی جلوه بهتری دارد و به طبع قیمت آن بیشتر است. این تکنیک موها را پرپشت یا بلند می‌کند و 2 تا 5 ماه ماندگاری دارد. همه افراد با هر سن و جنسیتی می‌توانند از این روش استفاده کنند. موهای اضافه شده در اکستنشن همراه با موهای اصلی فرد شسته و نرم می‌شوند و اگر از موهای طبیعی تهیه شده باشند قابلیت رنگ شدن نیز دارند.

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ اگر روش اکستنشن کردن موها اصولی نباشد، باعث ایجاد درد می‌شود. لازم به ذکر است که با انجام این کار در 2 تا 3 روز اول درد خواهید داشت و احساس می‌کنید که چیزی اضافه در میان موهایتان قرار گرفته و به سرتان چسبیده است. خوابیدن با اکستنشن مو در روزهای ابتدایی سخت است و پس از گذشت مدتی فرد به آن عادت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب بوتاکس مو

 

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

 

 

اکستنشن و ریزش مو

پیش‌تر گفتیم که این روش منجر به ریزش مو می‌شود و موهای طبیعی فرد را با مشکل مواجه می‌کند. توضیح شرح چگونگی این مسئله بسیار آسان است. هنگامی که موهای خود را اکستنشن می‌کنیم، در حال افزایش حجم آن به صورت غیر طبیعی هستیم. این کار موها را سنگین می‌کند و تحمل وزن آن برای پوست سر دشوار می‌شود. از آن جایی که تارهای اکستنشن به موهای اصلی ما وصل شده اند، ریشه آن‌ها را می‌کِشد و ضعیف می‌کنند. تخریب موهای طبیعی و عفونت ریشه از جمله دلایل دیگر برای پاسخ مثبت به سوال آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ است و باعث کنده شدن موها و از بین رفتن ریشه‌ها می‌شود.

 

 

آلوپسی یا ریزش مو، به معنی کاهش موی سر با عللی همچون تغییرات هورمونی، مشکلات خود ایمنی و ضعف سیسنم دفاعی بدن، عوارض داروها، کم خونی، ژنتیک، پوست سر چرب و یا استفاده از تکنیک‌های زیبایی نامناسب مانند اکستنشن مو است. اکستنشن مو نه تنها ریزش مو به صورت موقت را رقم می‌زند، بلکه سبب طاسی و آلوپسی می‌شود. ترکشن آلوپسیا یا طاسی کششی خطری است که اکستنشن مو در پیش روی ما می‌گذارد. افرادی که موهای خود را بیش از حد می‌کِشند و می‌بندند نیز در معرض این نوع طاسی قرار دارند که در نهایت آسیبی دائمی و بدون درمان است. آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ یا بهتر بگوییم، ریزش موی کششی از عوارض این کار است؟

همان طور که نام ترکشن آلوپسیا پیدا است، این مشکل در اثر کشیده شدن بیش از حد مو به وجود می‌آید. آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ این کار سر را تحت فشار و کشش قرار می‌دهد و به تدریج طاسی را به وجود می‌آورد. در اکستنشن موها به شدت کشیده می‌شوند. شاید ریزش موی شما در بار اول یا دومی که اکستنشن می‌کنید معلوم نباشد، اما پس از مدتی با کاهش حجم موهای طبیعی خود روبرو خواهید شد که قابل برگشت نیست.

بیشتر بخوانید: تفاوت کراتینه و پروتئینه مو چیست؟

 

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

 

تعداد دفعات اکستنشن و جنس موها میزان آسیب به آن‌ها را نسبی می‌کند. برای مثال، افرادی که موهای نازکی دارند یا ریشه موهای آن‌ها ضعیف است و ریزش مو را تجربه کرده اند نباید از اکستنشن مو استفاده کنند. ریزش مو به معنی این است که سر نمی‌تواند وزن موها را تحمل کند و با این تکنیک زیبایی، حجم بیشتر شده و همان موها نیز شروع به ریختن می‌کنند. تکرار اکستنشن مو و استفاده دائمی از آن خطر ابتلا به آلوپسی را چند برابر می‌کند و خواه ناخواه موهای طبیعی فرد را کاهش می‌دهد. همچنین حجم اکستنشن مو می‌تواند در پاسخ به آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ اثرگذار یاشد. اکستنشن سبک و کوتاه، ضرر کمتری برای ریشه مو دارد و با افزایش طول و حجم آن، ریسک این مشکل بیشتر می‌شود.

اگر تارهای اضافه شده به مو مصنوعی باشند باید طولی حداکثر 22 سانتی متر و اگر طبیعی باشند باید کمتر از 30 سانتی متر باشند؛ در غیر این صورت موها کم پشت می‌شوند و با کشیده شدن بیش از حد می‌ریزند. بین روش‌های مختلف اکستنشن مو هیچ تفاوتی وجود ندارد و همه تکنیک‌های آن به مو ضرر می‌رسانند. آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ بله، همه انواع آن. این کار موهای سالم و قدرتمند را نیز مورد تهدید قرار می‌دهد و احتمال ریزش آن‌ها را زیاد می‌کند. ریختن موها با ترکشن آلوپسیا معمولا بی‌بازگشت است و در نقاطی که مو کشیده و کنده شده، موی دیگری رشد نمی‌کند.

 

خرید این محصول

 

برخورد و سایش تارهای اضافه شده به مو خارش ایجاد می‌کنند که به مرور سبب کنده شدن اکستنشن و موهای اصلی می‌شود. آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ اگر فرد موهای اضافه شده به سر خود را به موقع ترمیم نکند و اجازه دهند که موهای اضافه بیش از 4 ماه و زمانی که از ریشه مو فاصله زیادی گرفته اند بر آن بمانند، امکان جدا شدن موهای اصلی از کف سر بیشتر شده و مو کشیده می‌شود. اکستنشن مو دائمی نیست و باید زود به زود عوض شود. هنگامی که این مو از ریشه سر 2 اینچ فاصله گرفت، باید آن را ترمیم یا ریموو کنید تا مشکلات بهداشتی و پوستی مانند قارچ به سراغتان نیایند و با ایجاد شوره بیش از حد ریزش را رقم نزنند.

بیشتر بخوانید: نکاتی که باید پیش از کراتینه کردن موها بدانید

 

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

 

موهای اصلی و موهای اضافه شده نباید با هم گره بخورند و اگر چنین شود آلوپسی تشدید می‌شود. حساسیت پوستی به چسب اکستنشن مو، ریشه موها را نیز اذیت می‌کند و باعث سست شدن آن می‌شود. افرادی که بیماری‌هایی نظیر پسوریازیس دارند نیز نباید از این روش بهره ببرند و باید محتاط‌تر باشند. اگر این تکنیک را بر موهای خود پیاده کردید، از کشیدن موهای خود امتناع کنید و آن‌ها را دم اسبی نبندید؛ کشیدن موها هم باعث جدا شدن اکستنشن‌ها و هم موهای اصلی خودتان می‌شود و خودداری از آن از جمله مراقبت‌هایی است که پس از این کار باید انجام دهید.

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ اگر به آن رسیدگی نشود، این صدمه چند برابر است. اگر آسیب به ریشه مو شدید باشد، رویش موها در نقاطی که کشیده شده اند برای همیشه متوقف می‌شود.

 

خرید این محصول

 

سایر معایب

پس از پاسخ دادن به سوال آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ باید بگوییم که این کار معایب دیگری نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • اکستنشن مو می‌تواند از میان موهای اصلی قابل تشخیص باشد، حتی اگر از موهای طبیعی و همرنگ استفاده شده باشد.
  • فرد همیشه بر سر خود احساس سنگینی می‌کند و با گذشت چند روز تنها به آن عادت می‌کند.
  • خوابیدن با اکستنشن مو در روزهای اول یا حتی پس از آن سخت است. داشتن خواب ناکافی یا بدکیفیت بر فعالیت‌های اجتماعی فرد اثرگذار است و عنلکرد فردی وی را دچار مشکل می‌کند.
  • اکستنشن مو با هر روشی، سبب کشیده شدن موها می‌شود.
  • سایش اکستنشن مو با پوست کف سر خارش به وجود می‌آورد که موجب آسیب به پوست، کنده شدن اکستنشن و حتی موهای اصلی است.
  • این کار مدل موها را محدود می‌کند و برای مثال فرد باید کمتر موهای خود را دم اسبی ببندد؛ چرا که با کشیدن مو هم اکستنشن و هم موهای اصلی از سر جدا می‌شوند.
  • اکستنشن مو دائمی نیست و دوام کمی دارد؛ در حالی که قیمت آن گران است.
  • موهای اضافه شده به سر نباید بیش از 4 ماه و زمانی که 2 اینچ از سر فاصله گرفته اند روی موهای اصلی بمانند.
  • هیچ اکستنسنی نباید بیش از 30 سانتی متر باشد و در غیر این صورت به سر فشار می‌آورد.
  • شستشوی صحیح مو و رعایت بهداشت با استفاده از اکستنشن مو دشوار می‌شود.
  • چسب‌های اکستنشن  مو برای برخی افراد حساسیت‌زا هستند و مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند.
  • این تکنیک زیبایی نیازمند مراقبت و رسیدگی ویژه است.
  • آرایشگری که اکستنشن را به موها اضافه می‌کند باید در این کار تخصص و تبحر داشته باشد و در غیر این صورت می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به موها وارد نماید.
  • اکستنشن مو سردردهای مزمن و میگرنی را تحریک و تشدید می‌کند.

بیشتر بخوانید: 10 درمان خانگی موخوره

 

آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟

 

در انتها

اکنون که پاسخ قطعی آیا اکستنشن مو باعث ریزش مو می شود؟ را می‌دانید، بهتر که هرگز به سراغ این کار نروید. اکستنشن مو، به خصوص برای افرادی که موهای کم حجمی و ظریفی دارند اصلا مناسب نیست و ریزش موها را افزایش می‌دهد. اگر افراد حوصله به خرج دهند و به سوی درمان‌های پزشکی بیایند، نتیجه‌ای ماندگار و به مراتب بهتری می‌گیرند که رویش موهای آن‌ها را نیز افزایش می‌دهد. هنگام آسیب دیدن ریشه، هیچ شامپو و نرم کننده‌ای نمی‌تواند آن را به صورت کلی درمان کند و آسیب گسترده اکستنشن مو را جبران نماید. به همین علت، باید بدانید که این تبلیغات دروغی بیش نیستند و محصولات آن تنها می‌توانند ساقه موهای شما را تقویت کنند و کف سرتان را شستشو دهند. اگر موهای خود را اکستنشن کرده اید با پزشک مشورت کنید و مکمل‌های لازم، داروهای مورد نیاز و روش‌هایی همچون مزوتراپی را امتحان کنید.

بیشتر بخوانید: 5 روش خانگی درمان شوره سر

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *