بهترین شوینده صورت

بهترین شوینده صورت | لیست 15 تایی + قیمت انواع شوینده صورت

بنر سایت

نمی‌توان گفت که کدام قسمت از روتین پوستی روزانه ما از دیگری مهم‌تر است، اما شاید غیر قابل حذف‌ترین بخش آن شستشوی صورت باشد. بدون شستشوی صورت، هیچ عمل دیگری قابل اجرا نیست و همگی نتیجه‌ای صدمه‌زا برای پوست به همراه دارند. کلیه اعمال مراقبت از پوست باید بر پوست تمیز صورت بگیرند. پوست تمیز، پوستی است که چربی اضافه بر آن جمع نشده باشد.

چرا استفاده از آب کافی نیست؟

استفاده از آب نه برای مرطوب نگه داشتن صورت و نه برای شستن آن کافی نیست. هنگامی که تنها از آب استفاده می‌کنید، این مایع برای تبخیر خود پوست را خشک‌تر می‌کند و هیچ گونه آبرسانی یا مرطوب کنندگی به وجود نمی‌آورد. آب در واقع رطوبت پوست را به خود جذب کرده و سبب تبخیر آن می‌شود. اگر می‌خواهید صورتتان را با آب شستشو دهید، باید بگوییم که روغن در آب حل نمی‌شود و کارتان عبث و بیهوده است. برای از بین بردن گرد و غبار، سلول‌های مرده، آلاینده‌های موجود در سطح و منافذ پوست و هر چه به پوست می‌چسبد و با آب از بین نمی‌رود، به مصرف بهترین شوینده صورت نیاز داریم. بهترین شوینده صورت کمک می‌کند باکتری‌های میکروب‌زا از بین بروند عوامل ظاهری و عینی نظیر بوی بد، کدری و تیرگی پوست و حالت براق آن نابود شوند.

بهترین شوینده صورت

بیشتر بخوانید: برای شستن صورت از چی استفاده کنم

بهترین شوینده‌های صورت

در این قسمت لیستی 15 تایی از بهترین شوینده صورت آماده شده تا خرید را برای شما آسان‌تر کند.

1. فوم شستشوی صورت زردچوبه Soothing Clear نیتروژنا

2. ژل شستشوی صورت زغال pure active گارنیه

خرید این محصول

3. فوم شستشوی صورت لافارر مناسب پوست چرب و معمولی

4. ژل شستشوی صورت فاربن مناسب پوست خشک و معمولی حاوی روغن آرگان

5. ژل شستشوی صورت لیمو ترش نیتروژنا مناسب پوست چرب

6. ژل شستشوی صورت گارنیه حاوی عصاره آلوئه ورا و هیالورونیک اسید

7. ژل شستشوی لایه بردار صورت لافارر مناسب پوست چرب و مستعد آکنه

8. ژل میسلار زردچوبه Soothing Clear نیتروژنا

خرید این محصول

9. فوم شستشو پوست نرمال تا خشک ژوت

خرید این محصول

10. فوم شستشو پوست نرمال تا خشک ژوت

11. ژل شستشوی صورت گلاب دیپ سنس

خرید این محصول

12. ژل شستشوی صورت نئودرم مدل Gentle Purifier مخصوص پوست چرب و مختلط

13. ژل شستشو و آبرسان صورت مورینگا امو مناسب پوست خشک و حساس حجم 200 میلی لیتر

14. ژل شستشوی Deep Clean نیتروژنا مناسب پوست مستعد آکنه

15. فوم شستشو صورت آکنه لاین مای مناسب پوست نرمال تا چرب

 

شوینده صورت چیست و چند نوع دارد؟

همان طور که گفته شد، هر محصولی که دارای ویژگی پاک کنندگی است و برای زدودن آلودگی‌های صورت کاربرد دارد در دسته شوینده صورت قرار می‌گیرد. باید دقت کنید که شوینده صورت با پاک کننده آرایشی تفاوت دارد و محصولاتی همچون تونر، شیر پاک کن، میسلار واتر و دستمال مرطوب را شامل نمی‌شود. می‌توان گفت که شوینده صورت حتما باید توسط آب شسته شود، در حالی که محصولات پاک کننده دارای چنین الزامی نیستند. این محصول دارای مواردی به شرح زیر است:

فوم شستشو

فوم شستشو از مرغوب‌ترین و بهترین شوینده صورت موجود در بازار است، که با بافت فوق العاده سبک و اثر گذاری سریع و قوی خود، پوستی عاری از آلودگی، تمیز و یکدست به ارمغان می‌آورد. این محصول بافت کفی و غیر صابونی دارد و دارای پاک کنندگی بسیار قوی است. به طوری که کلیه چربی‌های اضافه را از بین می‌برد و هیچ ردی از آن‌ها به جا نمی‌گذارد. این گونه پوست از خطر کومدون‌زایی و پدید آمدن جوش و آکنه در اثر تجمع چربی در امان می‌ماند و تاثیر بهترین شوینده صورت باعث تعدیل ترشح سبوم پوست وی می‌شود. افراد با پوست چرب در استفاده از این محصول بیشترین سود را می‌برند و تولید چربی و روغن در پوستشان به حداقل می‌رسد.

بسیاری تصور می‌کنند که صابون نیز چنین مزیتی دارد و با نابود کردن چربی، پوستی تمیز و پاکسازی شده به فرد هدیه می‌دهد. اما تفاوت صابون با فوم شستشو این است که فوم پس از تنظیم سبوم پوست، آن را به واکنش دفاعی وا نداشته و تولید چربی بیشتر را باعث نمی‌شود. عملکرد صابون به گونه‌ای است که با بر هم زدن pH اسیدی پوست، آن را خشک، دهیدراته، حساس و ملتهب می‌کند. صابون همه باکتری‌ها و چربی‌ها، از جمله باکتری‌ها و چربی‌های مفید را از بین می‌برد و به همین علت پوست چربی بیشتری تولید کرده تا خشکی و عدم رطوبت شدید خود را جبران کند. با ترشح سبوم بیشتر، جوش و آکنه خود را نشان می‌دهند و کم آبی پوست نیز ممکن است منجر به پوسته پوسته شدن پوست شود. این موارد نشان می‌دهند که بهترین شوینده صورت صابون نیست و انواع فوم و شوینده‌های غیر صابونی دیگر را دربرمی‌گیرد.

سبک‌ترین و اثرگذارترین شوینده صورت فوم شستشو است که آنتی باکتریالی قوی و کشنده عوامل میکروب‌زا می‌باشد و پوست خسته را نیز آرام کرده و التیام می‌بخشد. این محصول هم حس بهره بردن از کف و تمیزی توسط آن را ایجاد می‌کند و هم صابونی نیست و کف آن دارای ضرر کف حاصل از صابون نمی‌باشد. فوم شستشو بهترین شوینده صورت برای افراد با پوست چرب و مستعد آکنه است و پاکسازی شدیدی را ایجاد می‌کتد که البته به داشتن سولفات یا نداشتن آن در ترکیبات شوینده صورت بستگی دارد.

بهترین شوینده صورت

بیشتر بخوانید: 6 مدل از بهترین ضد آفتاب‌ها و ویژگی‌هایشان

فوم شستشو با سولفات

سولفات ها مواد شوینده یا فعال کننده سطح هستند که در انواع شوینده‌ها از جمله شوینده صورت، شامپو، شامپو بدن، صابون صورت، صابون بدن و خمیر دندان‌ها وجود دارند. سولفات‌ها گونه‌های متنوعی دارند که همگی برای از بین بردن آلودگی، سبوم و سایر آلاینده‌ها مفید واقع شده و کف ایجاد می‌کنند. بهترین شوینده صورت یعنی فوم شستشو گاه دارای این ماده بوده که خواص پاک کنندگی آن را بسیار قوی و خشن می‌کند و خاصیت ضد التهاب فوم شستشو را پوشش داده، آن را به محصولی که پوست را حساس، قرمز و متورم است تبدیل می‌کند. البته اثر فوم شستشو حاوی سولفات تنها برای پوست خشک و حساس این چنین است و افرادی که وستشان نسبت به سولفات واکنشی ندارد می‌توانند از این محصول استفاده کنند.

اگر پوست دهیدراته و خشک باشد، با برخورد فوم شستشو حاوی سولفات رطوبت و چربی بیشتری از دست می‌دهد. این محصول حداکثر پاکسازی را به همراه داشته و ممکن است به چربی‌های مفید پوست نیز لطمه بزند.

بیشتر بخوانید: بهترین شوینده صورت برای پوست خشک

فوم شستشو بدون سولفات

بهترین شوینده صورت محصولی همچون فوم شستشو بدون سولفات است که برای انواع پوست مناسب بوده، بافتی نرم و سبک دارد و می‌تواند کفی باشد. فوم شستشو بدون سولفات بسیار ملایم است و هیچ حساسیت و اثر مخربی به جا نمی‌گذارد. این محصول همچنین می‌تواند چربی اضافه پوست را در بیشترین حد خود از بین ببرد و کاملا ضد التهاب، تنظیم کننده چربی و اسیدیته پوست، ضد خشکی و لطافت دهنده است. بهترین شوینده صورت پوست را درخشان و روشن می‌کند و اثر درمانی نیز دارد.

بهترین شوینده صورت

بیشتر بخوانید: چگونه آرایش خود را پاک کنید؟

ژل شستشو

اگر فوم شستشو بهترین شوینده صورت نباشید، ژل شستشو قطعا بهترین آن است و بسیار هم محبوب و دارای تنوع بسیار می‌باشد. اکنون که صابون کنار رفته و همه افراد از ضررهای بسیار آن آگاه شده اند، ژل شستشو به عنوان پرطرفدارترین و بهترین شوینده صورت از نظر عده زیادی از مردم دارای تنوع فراوانی شده و برای همه سلیقه‌ها، انواع پوست و همه نیازها قابل دسترسی است. کافی است به فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی، داروخانه‌ها و سایت‌هایی همچون پیشگام نگار نگاهی بیندازید تا با سیل عظیم این محصول مواجه شوید.

ژل شستشو بافت ژل مانند و سبک دارد و استفاده از آن علاوه بر پاکسازی پوست و منافذ باز، لایه محافظی بر پوست به وجود می‌آورد که آن را در برابر آسیب آلاینده‌ها و خشکی مصون می‌دارد. ژل شستشو بسیار نرم کننده است و رطوبت رسانی زیادی برای پوست به همراه دارد. همان طور که می‌دانید رطوبت رسانی شامل رساندن آب و چربی از دست رفته پوست به آن است و به همین علت افراد با پوست چرب خیلی دوست ندارند از این محصول استفاده کنند؛ آن‌ها خود دارای چربی بیش از حدی بر پوست خود هستند و در صورت دهیدراته شدن پوستشان نیز به آبرسانی نیاز دارند، نه مرطوب کنندگی. بهترین شوینده صورت با ترکیبات و فرمولاسیون مختلف، برای پوست چرب نیز موجود است، اما تعریف کلی از آن به این شکل است.

ژل شستشو همچنین به علت عدم ایجاد کف، این تصور را ایجاد می‌کند که صورت به خوبی تمیز نشده و حتما باید با کف و از بین رفتن نرمی و رطوبت پاکیزه شود. هنگامی که از صابون استفاده می‌کنیم، پوستمان در همان لحظه تمیز و بدون چربی می‌شود. اما طولی نمی‌کشد که ترشح چربی در آن افزاید یابد و پس از چند ساعت پوست دوباره کثیف شود. اگر این روند ادامه پیدا کند، پوست دهیدراته و پر از جوش و ناهمواری خواهد شد. ژل شستشو به عنوان بهترین شوینده صورت یا یکی از بهترین‌های آن، لایه برداری مناسبی نیز انجام می‌دهد که اگر دارای اسکراب یا ترکیبات اثرگذار دیگر باشد بیشتر می‌شود. این لایه برداری تهاجمی نیست و پوست حساس را نیز اذیت نمی‌کند.

این محصول تسکین دهنده، آمبخش و آنتی باکتریال است و ضد عفونی کننده‌ای قوی بدون آسیب به باکنری‌های مضر محسوب می‌شود. بهترین شوینده صورت سلول‌های مرده را از بین می‌برد و از انسداد مناقذ جلوگیری می‌کند. ژل شستشو همچنین خواص الاستیسیته پوست را افزایش می‌دهد و با حفظ رطوبت پوست، جوانی و زیبایی را به آن هدیه می‌دهد.

بهترین شوینده صورت

بیشتر بخوانید: چگونه بعد از اصلاح صورت جوش نزنیم؟

پن

این محصولات بیشترین شباهت ظاهری را به صابون دارند و اکثرا جامد بوده، قالبی و دارای بسته بندی مشابه اند. پن غیر صابونی است و اسیدیته پوست را تنظیم می‌کند. این محصول چربی‌های مفید پوست را از بین نمی‌برد و برای همه انواع پوست مناسب است. به همبن علت کاربرد بسیار زیادی دارد و برای بدن و صورت مناسب است. پن بسیار ملایم است و فاقد اساسن و پارابن بوده، pH نزدیک به pH پوست دارد و پوست را خشک و حساس نمی‌کند. خاصیت ویژه پن این است که جریان خون را بهبود می‌بخشد و تغذیه رسانی به بافت پوست و در نتیجه جوانسازی آن را سبب می‌شود. گستردگی قابلیت پن‌ها باعث شده که خواص متفاوتی داشته باشند و مرطوب کننده، پاکسازی کننده، ضد لک یا ضد چروک باشند.

بیشتر بخوانید: تفاوت پن و صابون در چیست؟

  صابون

به طور کلی، به ترکیب قلیا و چربی صابون می‌گوییم. صابون نیز همچون پن هم به صورت مایع و هم به صورت جامد یافت می‌شود. اما دو نوع آن تفاوت زیادی با هم دارند و صابون مایع دارای نرم کننده‌ها و مرطوب کننده‌های فراوان است. pH صابون بسیار قلیایی است و با پوست تناسب ندارد. به همین علت آن را خشک و پوسته پوسته می‌کند و با اثر تهاجمی خود همه انواع چربی و باکتری را نابود می‌سازد. عدم وجود چربی‌های مفید و ضروری پوست به معنای ایجاد چربی بیشتر است و به بدن این اخطار را می‌دهد که پوست دهیدراته شده و نیاز به کمک دارد. باکتری‌های مفید نیز از پوست در برابر آلودگی‌ها و عوامل صدمه‌زای محیطی دفاع می‌کنند و هنگامی که نباشند پوست سد دفاعی خود را از دست می‌دهد. صابون قطعا بهترین شوینده صورت نیست و تنها قدیمی‌ترین و کلاسیک‌ترین نوع آن به شمار به می‌رود.

1

سوگند شریفی

سوگند شریفی دانشجوی تئاتر دانشگاه تهران، عاشق و شیفته حوزه آرایشی بهداشتی است و هنر را آمیخته با زیبایی می‌داند. او فعالیت‌های آنلاین را دوست دارد و می‌گوید اینترنت بهترین اختراع بشر است. می‌نویسد و می‌خواهد با این کار چیزهایی که می‌داند را در دسترس همه قرار دهد‌. چون مد، زیبایی و سلامت باید برای همه باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *